Afgrijselijke kindernamen The Sequel!
donderdag 6 oktober 2016 om 13:11
quote:Moemoe64 schreef op 06 oktober 2016 @ 00:53:
Op mijn schooltje: een Nehuel uitgesproken als nee/wel.
Verder een Branko. Beiden zijn jongens trouwens. .....Branko is een (best veel voorkomende) Slavische naam.
Op mijn schooltje: een Nehuel uitgesproken als nee/wel.
Verder een Branko. Beiden zijn jongens trouwens. .....Branko is een (best veel voorkomende) Slavische naam.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

vrijdag 7 oktober 2016 om 21:09
quote:nausicaa schreef op 05 oktober 2016 @ 20:48:
[...]
Meishe is een oude Hebreeuwse/Joodse naam. Het is alleen we een jongensnaam, dus als vervanging voor Meisje zou het een vrij domme keuze zijn (en nu ik er over nadenk, het is voor een jongen wellicht ook niet de meest gelukkige keuze als je in Nederland woont).
Ben je niet in de war met met Moshe?
Want Meishe heb ik nooit van gehoord, Moshe is dan weer de Hebreeuwse vorm van Mozes.
Nehuel wat genoemd staat vind ik wel mooi. Ken ik als Nahuel.
[...]
Meishe is een oude Hebreeuwse/Joodse naam. Het is alleen we een jongensnaam, dus als vervanging voor Meisje zou het een vrij domme keuze zijn (en nu ik er over nadenk, het is voor een jongen wellicht ook niet de meest gelukkige keuze als je in Nederland woont).
Ben je niet in de war met met Moshe?
Want Meishe heb ik nooit van gehoord, Moshe is dan weer de Hebreeuwse vorm van Mozes.
Nehuel wat genoemd staat vind ik wel mooi. Ken ik als Nahuel.
668, the neighbour of the Beast

zaterdag 8 oktober 2016 om 21:48
quote:Macoti schreef op 30 augustus 2016 @ 22:31:
Laatst gezien : Tuur, ik vind dit zo'n naam die afgekort is van Arthur of een achternaam ( Regilio Tuur ).
Ik vind het geen mooie naam.Ik kom Tuur echt vaak tegen. Vermoed dat het een regiogebonden naam is. Vind hem niet mooi maar ook niet heel lelijk.
Laatst gezien : Tuur, ik vind dit zo'n naam die afgekort is van Arthur of een achternaam ( Regilio Tuur ).
Ik vind het geen mooie naam.Ik kom Tuur echt vaak tegen. Vermoed dat het een regiogebonden naam is. Vind hem niet mooi maar ook niet heel lelijk.
zaterdag 8 oktober 2016 om 23:15

zaterdag 8 oktober 2016 om 23:58

zondag 9 oktober 2016 om 21:22
Simone vind ik ook leuk! Net als Heleen, Marieke, Josine, Marlies, Karen en Judith. Deze namen mogen wat mij betreft allemaal weer hip worden!
Overigens zitten er bij mijn kleuter een Jozien, Marieke en Suzanne in de klas. Heerlijke jaren 70 namen! Bij mijn bovenbouwer zit een Jeroen. Al tijden niet meer voor een redelijk jong kind gehoord, maar hij is leuk!
Overigens zitten er bij mijn kleuter een Jozien, Marieke en Suzanne in de klas. Heerlijke jaren 70 namen! Bij mijn bovenbouwer zit een Jeroen. Al tijden niet meer voor een redelijk jong kind gehoord, maar hij is leuk!