Ploffende lamp met kortsluiting
zaterdag 15 oktober 2016 om 20:18
Ik heb een probleem met de gloeilampen de laatste tijd. Al zijn ze redelijk nieuw, toch ploffen ze kapot als ik de lampen aan doe en vandaag was ik aan het stofzuigen en toen plofte er weer een lamp die ik terwijl ik aan het stofzuigen was, aan deed en vervolgens viel ook mijn stofzuiger uit. Kortsluiting
Het kwam niet door de stofzuiger want die doet het verder nog heel goed en toen ik een dingetje in de meterkast omhoog had gewipt deden de overige lampen het ook weer, behalve de kapotte maar dat is logisch.
Het kwam niet door de stofzuiger want die doet het verder nog heel goed en toen ik een dingetje in de meterkast omhoog had gewipt deden de overige lampen het ook weer, behalve de kapotte maar dat is logisch.
maandag 8 mei 2017 om 13:11
Nou vanochtend bij mij een ploffende gloeilamp! Kortsluiting en beide aardlekschakelaars eruit. Dat is al abnormaal maar oké.
Ik heb de gloeilamp eruit gedraaid en er zat een zwartgeblakerd gat in de fitting, dat is lekker zeg. Merk: Ikea.
Mag hopen dat LED lampen dit soort geintjes niet vertonen bij defect raken maar ik hou mijn hart vast. Een gloeilamp is zo eenvoudig dat kortsluiting echt niet hoeft te gebeuren bij defect raken. In een LED lamp zit een berg elektronica. Al iemand ervaring hiermee?
Ik heb de gloeilamp eruit gedraaid en er zat een zwartgeblakerd gat in de fitting, dat is lekker zeg. Merk: Ikea.
Mag hopen dat LED lampen dit soort geintjes niet vertonen bij defect raken maar ik hou mijn hart vast. Een gloeilamp is zo eenvoudig dat kortsluiting echt niet hoeft te gebeuren bij defect raken. In een LED lamp zit een berg elektronica. Al iemand ervaring hiermee?
vrijdag 12 mei 2017 om 17:17
Weet je, Ooitverlegen, na het akelige voorval van de ploffende lamp heb ik alle gloeilampen vervangen voor de zogenaamde led en spaarlampen en ik heb de jaarrekening van gas en elektra net binnen. Mooi niet dat het bespaart, ik moet wel 150 euro bij betalen en mijn maandelijkse last voor gas en elektra is nu vele malen hoger. Het is allemaal bedrog!
Stink er niet in, lieve mensen. Gewoon gloeilampen blijven gebruiken.
Stink er niet in, lieve mensen. Gewoon gloeilampen blijven gebruiken.
vrijdag 12 mei 2017 om 17:22
Oja, je vroeg naar ervaring van ploffende LED lampen, nu die heb ik niet maar ze kosten me wel flink meer zowel in aankoop als in gebruik. Als er zo n berg elektronica in de LED lamp zit lijkt mij het al heeeeeeeelemaal niet prettig dat als die ontploffen. Jammer van je lampje, misschien kun je IKEA een boze brief schrijven en krijg je daar gratis een Aläng lamp voor terug. Gewoon proberen, hoor. Wie niet waagt blijft altijd maagd.