Gezondheid alle pijlers

Oxycodon

29-10-2016 14:36 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb oxycodon gekregen van de huisarts dit omdat door mijn werk mijn rug helemaal vast zit en ik niet meer kon bewegen en ademen ook bijna niet meer begin, en ik verging van de pijn.

Dit moet 12 uur lang werken. Als ik zou gaan werken of de pijn heftiger was kon ik er smorgens 2 nemen en 12 uur later de 3e. De eerste dag dat ik het wel zou helpen. Maar nu heb ik eigenlijk alleen maar enorm veel last van bijwerkingen.

Ik ben ontzettend duizelig en misselijk voel me hondsberoerd. Ben dus thuis gebleven van het werk vandaag want het ga echt niet goed alles draait om me heen. Kon er daarnaast ibuprofen nemen maar het werkt nog steeds niet. De pijn is wel iets minder maar het is eigenlijk wel weer terug gekomen en het feit dat ik dus voel alsof ik compleet van de wereld ben zo dizzy ben zorgt er dus voor dat ik nu helemaal niets kan.

Is dit normaal? Ik kan maandag mijn huisarts pas bellen en misschien dat ik de h.a.p. bel voor advies.

Iemand hier ervaring mee?
quote:strikjemetstippels schreef op 29 oktober 2016 @ 14:48:

[...]

Mijn ervaring is als je een goeie hebt dat na 1 behandeling je al flink veel verlichting hebt.Dit! Heel soms moest ik na een week nog terug voor een tweede behandeling om de puntjes op de i te zetten, maar dan kon ik allang weer bewegen en lopen.
Trouwens, dit wil ook nog wel eens verlichten:

Er zijn ook pleisters van. Naar mijn mening werkt de goedkopere van de Kruidvat net zo goed als de merk variant.
quote:strikjemetstippels schreef op 29 oktober 2016 @ 15:53:

Trouwens, dit wil ook nog wel eens verlichten:

[img]https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 328286.jpg[/img]

Er zijn ook pleisters van. Naar mijn mening werkt de goedkopere van de Kruidvat net zo goed als de merk variant.Ik heb deze en reflexspray maar helaas helpt dat helemaal niks voor dit
Ik ben onlangs met dit medicijn gestart maar werk ook in de zorg, heb dus op verschillende manieren ervaring met dit medicijn.

Dat je je zo voelt is heel normaal, je mag met dit medicijn de eerste twee weken ook geen autorijden. Heb je wel goed advies bij de apotheek gehad of de bijsluiter goed gelezen ? Heb je ook wel iets gehad voor eventuele obstipatie, ook een heel bekende bijwerking van dit medicijn.

Bij mijn eerste inname heb ik uren liggen slapen maar langzaamaan begin ik aan het medicijn te wennen, maar ik blijf er suf van. Ik mag door een bepaalde ziekte geen NSAID, maar dit zou bij jou ook kunnen helpen en misschien niet zo heftige reactie geeft.
quote:Heksenketels schreef op 29 oktober 2016 @ 16:12:

Ik ben onlangs met dit medicijn gestart maar werk ook in de zorg, heb dus op verschillende manieren ervaring met dit medicijn.

Dat je je zo voelt is heel normaal, je mag met dit medicijn de eerste twee weken ook geen autorijden. Heb je wel goed advies bij de apotheek gehad of de bijsluiter goed gelezen ? Heb je ook wel iets gehad voor eventuele obstipatie, ook een heel bekende bijwerking van dit medicijn.

Bij mijn eerste inname heb ik uren liggen slapen maar langzaamaan begin ik aan het medicijn te wennen, maar ik blijf er suf van. Ik mag door een bepaalde ziekte geen NSAID, maar dit zou bij jou ook kunnen helpen en misschien niet zo heftige reactie geeft.Ja ik heb er poederzakjes voor gekregen. Die werken helemaal niet vandaar dat ik dit kreeg. Overigens zei huisarts ook dat daarvoor het te erg vast zat en de pijn te heftig was
Ja dat zijn bijverschijnselen. Heb je ook al een NSAID met daarbij paracetamol geprobeerd?
quote:blauwe_emmer schreef op 29 oktober 2016 @ 16:52:

Ja dat zijn bijverschijnselen. Heb je ook al een NSAID met daarbij paracetamol geprobeerd?Ja heb ik de eerste 3 weken geprobeerd maar dat hielp helemaal niets
quote:Eindeloos schreef op 29 oktober 2016 @ 14:49:

[...]

Nee, dat mag niet.

Kun je op bed gaan liggen?, ik zette mijn electrische deken op hoog, oh die warmte gaf zoveel verlichting....

En dan maar uit ( liggen).

Nogmaal sterkte ik zie echt dit bericht nu pas, door de duizeligheid zie / lees ik heel slecht nu. Ja ik lig de hele tijd op bed nu en val steeds in slaap. Op deze manier durf ik niet te gaan werken. Zij eerst van wel voor dit weekend maar dit is niet gezond om zo te gaan werken..

Ik heb een elektrische deken ja maar heb het denk door de pillen al erg warm, word dat niet te heftig dan?

Dankjewel
Als je lichamelijk zwaar werk verricht zou ik me voorlopig maar ziekgemeld laten staan. Je rug moet je zuinig op zijn en goed laten genezen. Pas als je geen pijnstilling meer nodig hebt kun je gaan opbouwen.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 29 oktober 2016 @ 18:09:

[...]

ik zie echt dit bericht nu pas, door de duizeligheid zie / lees ik heel slecht nu. Ja ik lig de hele tijd op bed nu en val steeds in slaap. Op deze manier durf ik niet te gaan werken. Zij eerst van wel voor dit weekend maar dit is niet gezond om zo te gaan werken..

Ik heb een elektrische deken ja maar heb het denk door de pillen al erg warm, word dat niet te heftig dan?

Dankjewel

Sorry ik lees je ook nu pas.........

Natuurlijk kun je niet werken lieve To, de boel moet eerst helemaal in het gareel.

Wat Redbull zegt, eerst goed genezen dan verder kijken.... neem je tijd alsjeblieft.

Ik vond het niet te heet, het deed mij zo goed de warmte, dan kon ik af en toe heel even op mijn zij...pfff

Als ik er nog aan denk wat een lijdensweg.

Nogmaals sterkte, en........ het gaat voorbij
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Heb je de hap nog gebeld eigenlijk?
Is normale bijwerking v oxy, soms helpt het om met lagere dosering (1/2dgn) te starten om bijwerkingen te beperken, dufheid blijft vaak daarom mag je er ook geen auto mee rijden etc.
quote:Eindeloos schreef op 29 oktober 2016 @ 19:38:

[...]

Sorry ik lees je ook nu pas.........

Natuurlijk kun je niet werken lieve To, de boel moet eerst helemaal in het gareel.

Wat Redbull zegt, eerst goed genezen dan verder kijken.... neem je tijd alsjeblieft.

Ik vond het niet te heet, het deed mij zo goed de warmte, dan kon ik af en toe heel even op mijn zij...pfff

Als ik er nog aan denk wat een lijdensweg.

Nogmaals sterkte, en........ het gaat voorbij

Ik lig nu met de deken en het doet inderdaad wel iets qua ontspanning. Ik heb nu geen ibuprofen genomen bij de oxycodon maar nu ben ik iets minder Dizzy maar heb ik weer meer pijn dus het is lastig. Dat hadden ze bij de h.a.p gezegd. Ik doe het zeker rustig aan nu.

Heb ook aangegeven dat ik morgen niet kom werken ik hoop dat ze er begrip voor hebben. Is uitzendbureau en ze gaan kijken voor vervangend werk voor mij wat minder zwaar is.

Ik vind het moeilijk om toe te geven om niet te werken dan denk ik misschien stel ik me aan ook al weet ik dat als ik net bezig ben weer kapot ga van de pijn. Maar toch omdat ik nu rust neem voel ik me toch schuldig omdat ik mezelf gezegd heb te werken om schulden af te lossen en als het nu minder gaat dan baal ik gewoon even en wil ik dat het snel genezen is.
Ik heb een heerlijk bed dat is het het zeker niet maar auw. In Lies, en richting ondere aan beiden kanten een bult ...pijn dat het doet, spierpijn beer
Ik heb 6 weken oxycodin en oxycodon (totaal 150 mg) geslikt en het deed bij mijn rugpijn door een beknelde zenuw ook niet zoveel. Ik zou ook wat anders vragen. Ik kreeg er lirica bij maar dat is echt voor zenuwpijn dus ik zou het overleggen met de huisarts.
Kom even kijken hoe het met je gaat........

ik quote je niet want er staat best veel informatie in je post.

Natuurlijk ga/kun/ je morgen niet werken, de idee.........

Eerst echt goed uitzieken, echt los van wat er precies aan de hand is kan dat weken duren.

En dan ander werk, echt het is niet anders.

Dikke knuf en meer beterschap gewenst
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En voel je alsjeblieft niet schuldig,

ik ken het wel........ ga zelf nog liever kruipend naar mijn werk dan afzeggen waardoor een collega haar vrije dag moet missen.

Maar met deze rugpijn, kàn het niet anders, echt niet
Rosalie ja ik bel morgen zeker terug naar huisarts.

Eindeloos. Het voordeel op mijn werk was dat er sowieso minder werk was. Afgelopen week alleen donderdag kunnen Werken en dat ging goed mis. Dit weekend dus ziek gemeld en dat laat ik ook nog zo. Baal er van wil schulden af betalen maar ja straks ben ik Nog verder van huis.

Helaas heb ik echt veel pijn nu en zit het vast. Baal ervan doordat ik deze week niet heb kunnen werken is er geen geld voor therapie . Heb gelukkig een zaak gewonnen en krijg daar over 2 weken 200 euro van terug dan ga ik een afspraak maken.

Ik probeer kleine wandelingetjes te maken maar dat doet ook zo'n pijn. Lig hier voor namelijk op de elektrische deken op bed en dan gaat het wat beter.

Dankjewel
Nijn, bewegen is wel noodzakelijk.

Moet je fysio volledig zelf betalen? Anders weet de ha wellicht wat oefeningen
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 30 oktober 2016 @ 17:20:

Nijn, bewegen is wel noodzakelijk.

Moet je fysio volledig zelf betalen? Anders weet de ha wellicht wat oefeningen

Helemaal eens Suzanne, maar jee als je naar het toilet moet dan was ik ! ( ik zal voor mezelf spreken)

echt 20 minuten bezig om omhoog te komen, het ging gewoon niet.....

Maar ik ben het met je eens bewegen is superbelangrijk, en als het ook even beter gaat en je kunt weer wat, dan gaat het ook wel redelijk snel...

Maar tot die tijd, ik zag mezelf dan echt niet naar een FT gaan, kon de trap niet eens af......

Sterkte weer Znijntje

ik heb zo met je te doen.....
Heb je hier al eens gekeken? https://www.breda.nl/product/bijstand-b ... e-bijstand

Misschien zijn ze bereid tot vergoeding van therapie, wie weet.
Ja helaas zelf betalen. Ik had ook perse die therapie nodig zei hij omdat de klachten heftig waren. Op het werk na vragen over ziekte en doorbetaling dan gelijk fysio. Manuele therapie.

Ik ben zo blij geen trap te hebben en dat therapie 2 deuren verder op zit.

Trouwens bedenk me normaal moet ik elke dag wel boodschap 2 nu nog geen enkele x terwijl ik toch elke dag zon zakje daarvoor net water gemengd heb en opgedronken.

Benieuwd morgen

:Flower:
Ik slaap echt steeds word weer wakker en slaap weer. En alles jeukt als een gek. Heb nu geen bijwerkingen van de morfine maar krijg wel beroerde gevoelens als ik er ibuprofen bij neem .

Zo wisselend de pijn en gevoelens
quote:zwitsal_nijntje schreef op 30 oktober 2016 @ 17:39:

Ja helaas zelf betalen. Ik had ook perse die therapie nodig zei hij omdat de klachten heftig waren. Op het werk na vragen over ziekte en doorbetaling dan gelijk fysio. Manuele therapie.

Ik ben zo blij geen trap te hebben en dat therapie 2 deuren verder op zit.

Trouwens bedenk me normaal moet ik elke dag wel boodschap 2 nu nog geen enkele x terwijl ik toch elke dag zon zakje daarvoor net water gemengd heb en opgedronken.

Benieuwd morgen

:Flower:Obstipatie komt door de morfine Nijn. Vraag morgen je ha dus om een middel daartegen.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven