Informatie gewenst over lattenbodems

05-11-2016 20:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na enkele jaren op een (goedkoop) boxspring te hebben gelegen, is deze al enkele maanden toe aan vervanging. Nu ben ik gaan kijken naar een nieuw bed en vermoedelijk gaat dit een ledikant worden met een pullman silverline excellence matras. Ik heb dus ook een lattenbodem nodig en er zijn hierin net zoveel keuzes als dat er verschillende matrassen zijn. Aangezien de ledikant die wij gezien hebben, 2 lades heeft, zal de lattenbodem niet op poten op de grond komen te staan, maar in de ledikant geplaatst worden.

Nu is de eerste vraag, hoe belangrijk is de lattenbodem en kan je hier echt een miskoop ik doen, inmiddels heb ik begrepen dat de latten voor een springveer matras niet te ver uit elkaar moeten zitten. Nu hebben wij de ledikant bij Goossens wonen gezien en deze verkopen ook lattenbodems, bijvoorbeeld Lattenbodem Premium of Lattenbodem Luxe.

Kijk ik even snel op het internet, kom ik lattenbodems tegen die veel goedkoper zijn en soms zelfs meer latten hebben, is dit prijsverschil dan te merken, heeft een lattenbodem zoveel impact, zie bijvoorbeeld Vlakke lattenbodem Premiumflex of Vlakke lattenbodem Exclusiveflex

Al deze bodems hebben ze dan ook weer in een elektrische uitvoering. Wat ik mij dan weer afvraag, is een elektrisch uitvoering niet slecht voor het matras, deze wordt toch een soort van gevouwen.

Verder kreeg ik toen ik deze vraag elders stelde, de vraag waarom ik met zo'n "goed" matras kies voor een lattenbodem/ledikant en niet voor een boxspring, dat zou zonde zijn. Ik ben/was in de veronderstelling, dat met de juiste lattenbodem, de lig kwaliteit hetzelfde zou moeten zijn?
Waar je goed op ligt is zeer persoonlijk. Wij konden geen boxspring vinden welke ons bekoorde.

Ik zou geen lattenbodem nemen maar een met zo'n shuttles (weet even niet hoe ze heten) of vlakke spiraalbodem. Het gewicht wordt veel beter verspreidt, waardoor je ligging op het matras geoptimaliseerd wordt.
quote:Xervy schreef op 05 november 2016 @ 20:28:

Waar je goed op ligt is zeer persoonlijk. Wij konden geen boxspring vinden welke ons bekoorde.

Ik zou geen lattenbodem nemen maar een met zo'n shuttles (weet even niet hoe ze heten) of vlakke spiraalbodem. Het gewicht wordt veel beter verspreidt, waardoor je ligging op het matras geoptimaliseerd wordt.Ik denk dat je schotelbodem bedoelt, alleen las ik daar juist het volgende over:

http://www.welke-matras.nl/nl/bedden/be ... otelbodems zijn met name geschikt voor koudschuim en traagschuim matrassen. Het wordt afgeraden om de schotelbodem te gebruiken in combinatie met pocketvering of binnenvering matrassen.
Ja schotelbodems. Was even het woord kwijt! Thx.
Kijk eens of ergosleep wat voor je is... gaat een leven lang mee en echt de basis voor je matr a s
Die schotelbodems zijn onzin. Als je erop ligt kantelen ze bijna niet naar binnen. Ondersteuning overdwars die bij zones instelbaar is, is prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven