Mode & Beauty alle pijlers

Diamanten ring, waar kopen?

07-11-2016 22:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar betrouwbare merken/winkels waar ik een witgouden diamanten ring kan kopen.

Ik heb niet zoveel verstand van clarity of kleuren maar zou graag, met het blote oog, een stralende, witte diamant willen (wel enigszins betaalbaar en bij voorkeur 0.7 tot 0.8 karaat briljant geslepen).

Wat is jullie advies?
Bij een fatsoenlijke juwelier.

Of een van de diamantwinkels in Amsterdam.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Absoluut Diamonds by me. Kan online, maar ik ben zelf gewoon in de winkel geweest.

Ze hebben heel veel voorbeelden online, maar je kan alles laten ontwerpen of aanpassen. Je krijgt dan eerst een plastic voorbeeld zodat je kan zien hoe hij wordt.

En goede kwaliteit prijs verhouding. Super tevreden over deze winkel.
Thanks! En waar moet ik dan vooral op letten? Heb je ook verstand van prijzen?
Ik was in 2 andere juweliers geweest en deze was het prettigst in het contact, en doordat ze zelf een goudsmederij hebben zijn het dus geen merksieraden. En daarbetaal je juist vaak teveel voor.

Het scheelde met de andere juweliers een paar honderd euro, maar verstand heb ik er verder niet van.
Thanks Principe-Prinses! Daimonds by my inderdaad al eens voorbij zien komen.
0,7 of 0,8 is toch al best wel groot en kostbaar?

Man is bij verschillende winkels geweest en is na bijvoorbeeld een grote zaak als diamontpoint bij een kleine gerenomeerde juwelier terechtgekomen.

Hij is voor klein maar fijn gegaan. Dus kleurloos, perfecte cut en geen onzuiverheden die met een loep zichtbaar zouden zijn.

Eigenlijk geen tips dus, veel plezier met je zoektocht!
De zee is groen
Is inderdaad al vrij groot ;)

Ik ben inderdaad op zoek naar een steen die met het blote oog zuiver is. Maar wat zijn dan de minimale gradaties?
Weet niet waar je woont maar ik zou naar Antwerpen rijden scheelt zeker 30% succes
Ik zou persoonlijk voor minder groot gaan maar wel een meer zuivere en een beetje behoorlijke kleur. Maar goed wat is je budget?
Heb je al nagedacht over de slijp vorm?
Diamond Point van de Bijenkorf. Daar komt mijn witgouden met diamanten verlovingsring vandaan. En voor m'n bruiloft de rest van het setje van m'n ouders gekregen...
Antwerpen inderdaad. 0,8 is overigens niet zo heel groot. Vaak is het meer de zetting die een diamant groot laat lijken. Bij de meeste diamanten zie je met het blote oog geen onzuiverheden. Daar heb je echt een loep voor nodig. Onzuiverheden zijn wel een kenmerk van echtheid.

Je kan toch een lijstje maken van de kenmerken waar de diamant en ring aan moeten voldoen? Aan welk bedrag denk je?
Mijn man heeft mijn verlovingsring bij Tiffany & Co gekocht - zo'n klassieke solitaire ring met knife edge. Ik ben er nog steeds verliefd op overigens, maar ik heb een 0.51 steen. Aan welk bedrag denk je? En ben je opzoek naar een solitaire ring of bijvoorbeeld een alliance zetting?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zie een aantal begrippen voorbij komen die ik nog niet ken zoals zetting maar hierbij zoveel mogelijk antwoord op de vragen:

- budget €2.000 - €2.500

- briljant geslepen

- 4 punttsgezet (klassiek, geen stenen eromheen).

Goed idee om naar Antwerpen te gaan! Hebben jullie ook specifieke adressen?

Ik ben ook het eea over laboratorium gekweekte diamanten tegen gekomen (oa conflict vrij), zijn jullie daar bekend mee?
Een diamant in het lab gekweekt als in zirkonia? Zoiets lijkt qua uiterlijk en kenmerken exact op een diamant, maar is het niet - sterker nog, het is niet eens een edelsteen. Mijn grootmoeder zei altijd: 'het geld vergeet je en met de spullen blijf je zitten' dus als jij op zoek bent naar een diamanten ring zou ik niet voor zirkonia gaan en dat is ook echt mogelijk binnen jouw budget. Diamond Point van de Bijenkorf heeft overigens ook vaak mooie aanbiedingen. Mijn advies: pas ook gewoon rustig een paar ringen en kijk wat mooi bij jouw vingers/hand past en of dit de enige ring aan die vinger/hand is. Succes
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Een laboratorium gekweekte diamand is inderdaad synthetisch, dus altyd conflict vrij.

Ga anders eens naar een diamant huis zoals Coster Diamonds in Amsterdam. En laat je daar voorlichten.

Waarom laat je geen ring maken door een goudsmid? Een diamant kunnen ze zo bestellen voor je. Zo te horen wil je niet echt iets ingewikkelds, is min of meer een standaardring. Die kan ook besteld worden en evt wat aangepast, en de diamant erin gezet.

Dit weekend is de Sieraad Art Fair in Amsterdam - daar zie je prachtige items gemaakt door gerenommeerde goudsmeden. En kun je vragen wat er mogelijk is.

Ik vind het megazonde een standaardring te kopen bij een Bijenkorf..
Geen zirkonia Baggal!

http://www.popsci.com/lab ... nds-keep-electronics-cool
Voorlichten ga ik mij zeker maar hoopte hier al wat research te kunnen doen. Zoals waar moet ik op letten, is mijn budget wel realistisch etc.

Heb al een boel tips en adviezen gekregen thanks so far (meer ervaringen en tips zijn natuurlijk nog steeds welkom!)
quote:qwerdy123 schreef op 08 november 2016 @ 00:16:

Geen zirkonia Baggal!

http://www.popsci.com/lab ... nds-keep-electronics-cool

Nee, die wil je niet.

Met jouw budget kan je een 1kt kopen vvs 1 of 2 en Wesselton of top. Minstens. Waarom dan genoegen nemen met troep?
WoW zelfs 1 karaat!

Wat is het verschil tussen vvs 1 en 2 (kun je dit ook echt waarnemen?).

En wat is Wesselton of top?
Oh vs1 bedoelde ik. Maar vvs en vs hebben betrekking op de onvolkomenheden. Makkelijk zichtbaar of niet. Alles is goed behalve p1 tot p3. Wesselton is wit. Top Wesselton is iets zuiverder wit.

Waarom ga je niet naar een juwelier? Kies de mooiste uit en schrijf de specificaties op. Dan kan je met die gegevens verder zoeken.

Ik zal morgen even de naam van de juwelier in Antwerpen zoeken waar ik mijn ringen vandaan heb.
Niet in Nederland of Belgie kopen. Veel, veel duurder dan Amerika.

Online kopen. Goede, betrouwbare site met HUGE assortiment, waar je precies kunt kiezen op grootte, clarity, cut, type ring enzovoorts: Blue Nile
Ja naar Antwerpen naar de Diamantbuurt, ga onderhandelen, loop verschillende zaken binnen en dan heb je vanzelf de beste deal!
Blue Nile ziet er goed uit! Word er hebberig van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven