Gezondheid alle pijlers

spiraaltje

08-11-2016 11:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toch hier even een topic voor openen want ik heb hier zo geen ervaring mee en ik lees zo veel verschillende dingen op internet.

Mijn menstruatie was altijd super onregelmatig. Na mijn laatste zwangerschap (7 jaar geleden) heb ik geen pil geslikt of iets. Ik ben toen ziek geworden en daardoor is mijn menstruatie helemaal weg gebleven. Ik gebruik al 15 jaar zeker geen voorbehoedsmiddel meer. Nu heb ik sinds kort een nieuwe relatie en ik wil geen kinderen meer. Ondanks dat ik geen menstruatie heb kan ik wel nog zwanger raken.

Dus ik heb vorige week een spiraaltje laten plaatsen. Sinds die tijd heb ik wel last van bloedingen. Echt heel vervelend.

Is dit iets normaals ?

Ik neem aan dat je wel tampons mag gebruiken ondanks zo'n spiraal.

Ik baal er ook van omdat ik nu eigenlijk nog geen sex kan hebben met mijn nieuwe relatie....tenminste vind ik niet zo fris nu.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat is niet abnormaal in het begin, zou na een tijdje wel minder moeten worden, of helemaal wegblijven.
Kan zelfs tot een paar maanden aanhouden. Sterkte. Bij Mij is het uiteindelijk redelijk geworden maar moest erg wennen.

Ik ga er wel even vanuit dat je een Mirena spiraal hebt?

Succes. En heel eerlijk mannen hebben er 99 van de 100 geen last van.
Ja hoort erbij. Ik heb er wel een paar maanden last van gehad
Mirena heb ik inderdaad!

Ik vind het super ongemakkelijk! Ik vond het al heel wat om het aan hem te vertellen dat ik dat ging plaatsen en moet ik dit nu ook vertellen? Hahaha, ik ben hier niet zo goed in.
Een beetje bloed (spotting) is heel normaal de eerste weken! Wat gek dat de arts dit helemaal niet heeft verteld. Heb je ook geen folder meegekregen?

Ik heb misschien één week wat bloed gehad en daarna niet meer tussen de menstruaties in. Ik heb een koperspiraal, bevalt mij trouwens prima!
quote:1981Bloem schreef op 08 november 2016 @ 11:40:

Mirena heb ik inderdaad!

Ik vind het super ongemakkelijk! Ik vond het al heel wat om het aan hem te vertellen dat ik dat ging plaatsen en moet ik dit nu ook vertellen? Hahaha, ik ben hier niet zo goed in.Waarom ongemakkelijk? Hoort er toch gewoon bij.
Jammer dat de arts je daar geen info over gegeven heeft. Is helemaal normaal.

De eerste keer heeft het bij mij een paar maanden geduurd (af en aan), en de laatste twee keer was het na een week of twee over.

Succes!
Hoe oud is je nieuwe vriend, 12? Niks ongemakkelijks aan toch, lijkt mij vrij normaal iets om over te praten.

Bij mij heeft het bloedverlies/spotting ruim 3 maanden aangehouden. Gelukkig was ik niet genoodzaakt om zolang geen seks te hebben! Gewoon zeggen, echt niks geks aan. Nu helemaal tevreden met Mirena.
Ik heb de mijne 2 maanden gehad en pas op de dag van verwijderen stopte de spotting. Een vriendin van mij heeft 3 weken lang echt gevloeid, en daarna nog regelmatig wat spotting. Mijne is trouwens verwijderd omdat het resultaat van die spiraal, littekens op de eikel van mijn vriend zijn. Ik heb hem dus letterlijk gemarkeerd .

De spiraal is echt ideaal als je geen spotting meer hebt én je vriend er niets van voelt. Vond het zelf heel jammer dat hij eruit moest. Gewoon vertellen dus, spotting is normaal.
Hoe hebben ze dat spiraaltje kunnen zetten? Daarvoor moet je namelijk ongesteld zijn.
quote:RegalPrinces schreef op 08 november 2016 @ 12:53:

Hoe hebben ze dat spiraaltje kunnen zetten? Daarvoor moet je namelijk ongesteld zijn.Nee hoor. Ze raden het aan maar het kan ook zonder menstruatie.
quote:1981Bloem schreef op 08 november 2016 @ 11:40:

Ik vind het super ongemakkelijk! Ik vond het al heel wat om het aan hem te vertellen dat ik dat ging plaatsen en moet ik dit nu ook vertellen? Hahaha, ik ben hier niet zo goed in.Als je dat al "super"ongemakkelijk vindt...
Bij mij duurde het maanden voordat het bloedverlies over was. Daarna was het ook echt over. Ideaal nu.
Bloem wat fijn om te lezen dat je een vriend hebt! Leuk.

Enne hier ook een spiraal; een paar maanden een beetje last van spotting gehad en nu dus weg. Ideaal!
Dank jullie wel. Nou ja, ik vind dit wel ongemakkelijk om te zeggen. Maar ik doe het wel, vind het alleen niet makkelijk om te doen.

Het hoeft inderdaad niet....dat je een menstruatie hebt. Alleen is het nu niet meteen veilig, tenminste dat weet je dus niet omdat ik niet ongesteld ben.

Daarom moet het de komende 6 weken sowieso nog met condoom.

Vind het ook raar dat dit niet verteld is. Op internet las ik wel dat sommige wel vloeien en sommige niet.

Bedankt voor jullie reacties.
Het voelt ook echt alsof ik ongesteld ben. Ik dacht dat je het juist niet meer was net een spiraaltje. Maar ik voel me echt shit nu. Last van mijn buik enzo.....was dat bij jullie ook?
Toen ik een spiraal had net, bloedde ik bijna niets. Ik had alleen echt extreme pijn en dat heeft 4 weken aangehouden. Daarna was dat opeens weg. Ik heb hem nu 3 jaar ofzo. Maar ik heb dan ook de koperspiraal! Je kan gewoon tampons gebruiken, hoor. En je kan prima seks hebben, hoor. Tenzij je voor een beetje bloed jezelf en je vriend wil onthouden voor misschien wel maanden...
quote:1981Bloem schreef op 08 november 2016 @ 17:04:

Het voelt ook echt alsof ik ongesteld ben. Ik dacht dat je het juist niet meer was net een spiraaltje. Maar ik voel me echt shit nu. Last van mijn buik enzo.....was dat bij jullie ook?Ja, ik heb er 3/4 maanden echt pijn en last van gehad.
Ik helemaal geen last van spiraaltje gehad in het begin heb de Mirena.

Nu sinds deze maand bloedingen en was over maar na gisteren weer opnieuw.

Heb de spiraal al een paar jaar...
Ik blijf het raar vinden. Laat je zo'n dingen plaatsen om niet zwanger te raken, maar op deze manier wordt je zeker niet zwanger. Ik vind het niet heel fris om 'het' zo te doen
Ik heb de eerste 6 mnd na het plaatsen van een Mirena licht bloedverlies gehad, daarna niks meer, ideaal!
ik heb de mirena nu 9 maanden en ben elke maand gewoon ongesteld.. sterker nog, langer dan mijn eigen cyclus.. meestal een dag of 7 en dan tussendoor nog wat spotting..

verder trouwens geen last :-)
Ik heb de Mirena, en die van dag 1 beschermend..
Nou ik vind het niet normaal. Dat ik na 2 weken nu nog steeds bloedingen heb! Hoezo is dat?

Vind dit echt niet top!

En ik weet niet of dit ook door de spiraal komt, maar ik heb opeens de hele dag door honger!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven