Gezondheid alle pijlers

Luizen: azijn? Tips?

07-11-2016 22:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon ontdekt net een luis op zijn hoofd, de eerste keer in zijn en mijn leven. Er zijn idd luizen op zijn school. Ik heb nu niks in huis maar morgen haal ik een fles conditioner en een luizenkam en ga ik de natkam-methode volgen. Nu heb ik zelf heel dik krullend haar waar ik met heel veel moeite een grove kam doorheen kan halen maar zo'n luizenkam wordt wel een drama. En ik heb ook jeuk: of die nu tussen mijn oren of op mijn hoofd zit ga ik zo uitzoeken. Ook las ik ergens iets over natuurazijn in je haar en dat enkele uren laten intrekken, werkt dat echt? Iemand tips?

Zoon heb ik net behandeld met conditioner en toen ontdekten we nog een luis die inmiddels heel suf was.
Wat summier 73 zegt en vele anderen:

Prioderm Dimeticon (dus niks anders van Prioderm, dat is gewoon een merknaam. Het gaat om Dimeticon) of XT luis Once dat is ook op basis van Dimeticon.

Dat kammen gaat echt makkelijk met dat spul: het is siliconen-spul, dus maakt je haar glad en vettig, waardoor het goed doorkambaar is.

En daarnaast dus kammen, kammen kammen.

Ik ben al jaren Luizenkammer op school en behalve zeer fanatiek kammen, helpt alleen die Dimeticon zeker. De rest (dus ook azijn) werkt gewoon niet goed.
En als je ze dan kwijt bent gebruik je een druppeltje teathree olie. In de nek/ achter de oren. Dit voorkomt nieuwe luizen.

Het ruikt niet hemels, maar werkt wel.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven