Mode & Beauty alle pijlers

Uggs bestellen

12-11-2016 23:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee of op www.ugg.com/nl je gratis kunt retouren, of überhaupt met het bestellen? Wil er graag schoenen bestellen, maar de site spreekt zichzelf tegen wat betreft het retourbeleid.

Iemand ervaring hiermee?
nou ik heb het niet besteld toch hoest ik me de longen uit het lijf
quote:S-Meds schreef op 12 november 2016 @ 23:21:

nou ik heb het niet besteld toch hoest ik me de longen uit het lijf
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Waarom ga je niet naar een winkel toe?

Weet je ook zeker dat ze lekker zitten etc.
quote:Onbekendxx schreef op 12 november 2016 @ 23:31:

Waarom ga je niet naar een winkel toe?

Weet je ook zeker dat ze lekker zitten etc.Ik wil graag een soort die ze in de winkels, waar ik dan ben geweest, niet verkopen. Het zijn ook niet de 'normale' overigens. Dus de kans is klein dat ik ze überhaupt ergens tegenkom..
Wat is er niet duidelijk aan het retourbeleid?
Je bent zelf een theepot
In de algemene voorwaarden staat dat je zelf verantwoordelijk bent voor de retourkosten. Op de site krijg je een pop-up dat het gratis retouren is, wanneer je daar op klikt staat er tot en met 31 januari 2016. Als je gewoon bij retouren kijkt staat er eigenlijk niets over de kosten. Als je op een andere manier via Google zoekt dan krijg ik een pagina, binnen de uggs site, waar staat dat het gratis is

Nu heb ik een mailtje gestuurd met deze vraag. Maar, ik blijf natuurlijk een vrouw, ik wil graag snel bestellen in verband met levertijd en koude voeten.
Als je in je winkelwagentje kijkt onderaan de pagina nadat je er een product in hebt gedaan staat er ook dat verzending, ruilen en retour gratis is.

Maar er zijn toch ook andere plekken waar je ze kan bestellen en waar verzending en retour gratis is, zoals Zalando of Sarenza?
http://www.ugg.com/nl/returns-exchanges.html
Je bent zelf een theepot
@Amby: had ik gezien ja! verkopen ze alleen niet de ugg Bethany :(

@SuzanneSuus: Bovenaan de pagina, onder het eerste kopje staat: ''De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.'' Dit is bij herroeping, weet zo niet precies in welke gevallen dit dan geldt. Volgens die andere kopjes zou het inderdaad gratis zijn, maar ik wil graag bevestiging. Een grote doos naar het Verenigd Koninkrijk sturen gaat anders namelijk vrij duur worden.
Weet je de waarheid over uggs niet?? Als je dit nog koopt.. Doe het alsjeblieft niet, anders steun je zware dierenmishandeling:

https://www.piepvandaag.n ... van-australische-schapen/
quote:Bloempje289 schreef op 13 november 2016 @ 00:18:

@Amby: had ik gezien ja! verkopen ze alleen niet de ugg Bethany :(

@SuzanneSuus: Bovenaan de pagina, onder het eerste kopje staat: ''De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.'' Dit is bij herroeping, weet zo niet precies in welke gevallen dit dan geldt. Volgens die andere kopjes zou het inderdaad gratis zijn, maar ik wil graag bevestiging. Een grote doos naar het Verenigd Koninkrijk sturen gaat anders namelijk vrij duur worden.

De tekst begint met

U heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen

En dat is idd de wet in NL
Je bent zelf een theepot
quote:MRengine schreef op 13 november 2016 @ 00:22:

Weet je de waarheid over uggs niet?? Als je dit nog koopt.. Doe het alsjeblieft niet, anders steun je zware dierenmishandeling:

https://www.piepvandaag.n ... van-australische-schapen/Dit dus! Wil je echt aan deze dierenmishandeling meewerken???
Het is intussen wel 2016 hè, artikel is van 2013. Paar jaar geleden kocht ik ze inderdaad niet om deze reden. Nu kan ik geen recente artikelen vinden die nu nog aanwijzen dat het om dierenmishandeling gaat. Paar jaar geleden stond er overigens ook niet zo'n statement op de site. Ik denk dat er sowieso wel met meer kleding/schoenen iets mis is, dat je er niks over hoort betekent nog niet dat het eerlijk is geproduceerd. Ik geloof overigens ook niet dat al mijn leren schoenen van 'eerlijk' leer zijn.

Edit: ik keur overigens mishandeling op geen enkele manier goed. Maar als je zorgvuldig gaat kijken naar productie van bekende winkels dan is er héél veel mis.
quote:Bloempje289 schreef op 13 november 2016 @ 00:42:

Het is intussen wel 2016 hè, artikel is van 2013. Paar jaar geleden kocht ik ze inderdaad niet om deze reden. Nu kan ik geen recente artikelen vinden die nu nog aanwijzen dat het om dierenmishandeling gaat. Paar jaar geleden stond er overigens ook niet zo'n statement op de site. Ik denk dat er sowieso wel met meer kleding/schoenen iets mis is, dat je er niks over hoort betekent nog niet dat het eerlijk is geproduceerd. Ik geloof overigens ook niet dat al mijn leren schoenen van 'eerlijk' leer zijn.

Edit: ik keur overigens mishandeling op geen enkele manier goed. Maar als je zorgvuldig gaat kijken naar productie van bekende winkels dan is er héél veel mis.Waar dieren gebruikt en misbruikt worden voor onze luxe, maakt het niet uit of het 2013 of 2016 is. Juist in 2016 zou je beter moeten weten. En natuurlijk hangt de topman van Uggs ineens een positief verhaal over een beter 'beleid' mbt het zogenaamde dieren'welzijn' op na alle kritiek. Maar er is uberhaupt nooit sprake van welzijn. Want feit blijft dat je andere levens door hem laat misbruiken en doden voor jouw luxe. En dat in 2016..
quote:MRengine schreef op 13 november 2016 @ 01:19:

[...]

Waar dieren gebruikt en misbruikt worden voor onze luxe, maakt het niet uit of het 2013 of 2016 is. Juist in 2016 zou je beter moeten weten. En natuurlijk hangt de topman van Uggs ineens een positief verhaal over een beter 'beleid' mbt het zogenaamde dieren'welzijn' op na alle kritiek. Maar er is uberhaupt nooit sprake van welzijn. Want feit blijft dat je andere levens door hem laat misbruiken en doden voor jouw luxe. En dat in 2016..Dus jij bent veganist neem ik aan?
Terugsturen is gratis. Tenminste, toen ik er de laatste keer bestelde vorig jaar het antwoordnummer voor terugsturen is gewoon in Amsterdam, als ik me niet vergis.
quote:-Belle- schreef op 13 november 2016 @ 07:46:

Terugsturen is gratis. Tenminste, toen ik er de laatste keer bestelde vorig jaar het antwoordnummer voor terugsturen is gewoon in Amsterdam, als ik me niet vergis.Thanks!
quote:beetjegek schreef op 13 november 2016 @ 07:05:

[...]

Dus jij bent veganist neem ik aan?

Volgens mij is mrengine veganist inderdaad

De informatie die ze strooit heeft niet altijd de meest betrouwbare bronnen, dus dat moet je zelf eerst goed uitzoeken. Het is natuurlijk altijd wel goed om uit te zoeken waar je producten vandaan komen en op welke manier die worden gemaakt. Je maakt dan zelf de beslissing in hoeverre je onzekerheid wil/kan verdragen wat betreft (mogelijke) dierenmishandeling.
anoniem_242853 wijzigde dit bericht op 13-11-2016 13:22
Reden: even wat nuance ;-)
% gewijzigd
quote:Bloempje289 schreef op 13 november 2016 @ 00:42:

Edit: ik keur overigens mishandeling op geen enkele manier goed. Maar als je zorgvuldig gaat kijken naar productie van bekende winkels dan is er héél veel mis.Ook niet qua vlees eten? Mensen doen altijd zo panisch over bont maar vlees uit de bioindustrie is pas echt zielig.. hypocriet vaak..
quote:Gooloib schreef op 13 november 2016 @ 17:11:

Ook niet qua vlees eten? Mensen doen altijd zo panisch over bont maar vlees uit de bioindustrie is pas echt zielig.. hypocriet vaak..Ik ben tegen de bio-industrie (en om o.a. die reden al jaren vegetariër), maar ik vind de manier waarop bont (en dons) wordt verkregen nog vele malen erger. Wildklemmen, konijnen in draadstalen kooitjes zonder beschutting (want beschutting betekent minder mooi bont, en nee dat zijn niet dezelfde konijnen als je in de supermarkt vindt), afschuwelijke fokkerijen in Azië, etc. Dat is ook precies wat ik op Uggs tegen heb (naast dat ze gewoon ontzettend lelijk zijn en juist niet nat mogen worden, wat voor schoenen in Nederlandse winters best onhandig is), prima dat je lamsvacht gebruikt voor schoenen, maar slacht die dieren ter plekke en verscheep ze niet eerst naar China. Overigens zegt Uggs dat zij hun leven gebeterd hebben en tegenwoordig alleen 'diervriendelijke' vacht gebruikt.
quote:sophiax schreef op 13 november 2016 @ 17:49:

[...]

Ik ben tegen de bio-industrie (en om o.a. die reden al jaren vegetariër), maar ik vind de manier waarop bont (en dons) wordt verkregen nog vele malen erger. Wildklemmen, konijnen in draadstalen kooitjes zonder beschutting (want beschutting betekent minder mooi bont, en nee dat zijn niet dezelfde konijnen als je in de supermarkt vindt), afschuwelijke fokkerijen in Azië, etc. Dat is ook precies wat ik op Uggs tegen heb (naast dat ze gewoon ontzettend lelijk zijn en juist niet nat mogen worden, wat voor schoenen in Nederlandse winters best onhandig is), prima dat je lamsvacht gebruikt voor schoenen, maar slacht die dieren ter plekke en verscheep ze niet eerst naar China. Overigens zegt Uggs dat zij hun leven gebeterd hebben en tegenwoordig alleen 'diervriendelijke' vacht gebruikt.Dan is het op zijn minst vergelijkbaar..
quote:sophiax schreef op 13 november 2016 @ 17:49:

[...]

Ik ben tegen de bio-industrie (en om o.a. die reden al jaren vegetariër), maar ik vind de manier waarop bont (en dons) wordt verkregen nog vele malen erger. Wildklemmen, konijnen in draadstalen kooitjes zonder beschutting (want beschutting betekent minder mooi bont, en nee dat zijn niet dezelfde konijnen als je in de supermarkt vindt), afschuwelijke fokkerijen in Azië, etc. Dat is ook precies wat ik op Uggs tegen heb (naast dat ze gewoon ontzettend lelijk zijn en juist niet nat mogen worden, wat voor schoenen in Nederlandse winters best onhandig is), prima dat je lamsvacht gebruikt voor schoenen, maar slacht die dieren ter plekke en verscheep ze niet eerst naar China. Overigens zegt Uggs dat zij hun leven gebeterd hebben en tegenwoordig alleen 'diervriendelijke' vacht gebruikt.Maar je beseft dat dit geldt voor zowat álle wollen en leren kledingstukken, riemen, tassen en schoenen? Tenzij het merk specifiek kan aangeven dat er zeker weten geen dierenmishandeling is voorgekomen bij de productie van hun producten. En dat kunnen ze vaak niet zeggen, omdat ze hun materialen ergens inkopen, maar niet weten waar het precies vandaan komt of hoe het verkregen wordt. Ze kopen een stof, een soort wol, leer whatever niet direct bij de boer in de meeste gevallen.
quote:tinypotato schreef op 13 november 2016 @ 19:12:

[...]

Maar je beseft dat dit geldt voor zowat álle wollen en leren kledingstukken, riemen, tassen en schoenen? Tenzij het merk specifiek kan aangeven dat er zeker weten geen dierenmishandeling is voorgekomen bij de productie van hun producten. En dat kunnen ze vaak niet zeggen, omdat ze hun materialen ergens inkopen, maar niet weten waar het precies vandaan komt of hoe het verkregen wordt. Ze kopen een stof, een soort wol, leer whatever niet direct bij de boer in de meeste gevallen.

Ik zie een wezenlijk verschil wat betreft diervriendelijkheid tussen het scheren van schapen en het vangen van een coyote in een wildklem, jij ook neem ik aan? Het meeste leer dat gebruikt wordt komt van koeien, die worden niet geslacht voor hun huid maar voor het vlees of voor de zuivelindustrie. Bovendien hebben koeien, in vergelijking met andere dieren in de bio-industrie, een relatief goed leven. Nog steeds is niet uit te sluiten dat de dieren mishandeld zijn, maar over Uggs was het bekend dat zij schapen op een zeer dieronvriendelijke manier lieten verschepen naar China om ze daar goedkoper te laten slachten. Bovendien gebruikten zij schapen die slachtoffer waren van 'mulesing' Als je zoiets weet dan snap ik oprecht niet dat je daar nog aan mee wilt werken.

Overigens zou ik het liefste zien dat dieren helemaal niet meer als productiemiddel worden gebruikt, maar het lukt mij nog niet om volledig veganistisch te leven (ik mis vaak nog echt goede alternatieven).
Mja,niet helemaal eens. De wol die gebruikt wordt in kledingstukken kan verkregen worden op een dieronvriendelijke manier. En dat kan de producent van het kledingstuk je niet vertellen omdat zij gewoon de wol inkopen en lang niet altijd weten waar het precies vandaan komt. Zij kopen doorgaans niet bij de boer in. Wol wordt niet alleen verkregen van het scheren van schapen en, zoals je in het eerder geplakte stuk kunt lezen, gaat dat scheren lang niet altijd op diervriendelijke wijze. Daarnaast worden die schapen toch ook gehouden (op wel of niet diervriendelijke wijze) en in sommige gevallen verscheept en heb je geen idee of bij het schaap waar jouw wol vandaan komt sprake was van muelsing of niet. Om maar een voorbeeld te geven. Het is denk ik veel te makkelijk om te denken 'ja, maar voor mijn wollentrui, trui met wol erin, jas met wol erin of een ander product afkomstig van en fluffy dier, is het dier vast heel lief en vriendelijk gehouden en dan ook plezierig geschoren/geplukt/whatever'. En een koe die geslacht wordt voor het vlees zit meestal toch ook gewoon vast in de bio-industrie? Maar omdat hij niet werd geslacht voor het leer, maar voor het vlees is het minder erg? Want hij was toch dood?

Ik leef ook niet veganistisch hoor, maar wat mij betreft zijn er echt wel voldoende alternatieven (waarvoor zou geen 'goed genoeg' alternatief zijn?) het is alleen de vraag of je je leven zo wil aanpassen dat je de alternatieven gebruikt in plaats van het dierlijke product. Het enige waarvan ik vind dat het echt moeilijk wordt is medicijnen en diertesten die gepaard gaan met de medicijnen zelf en de ontwikkeling van de wetenschap erachter, zowel nu als in het verleden. Gelukkig gebruik ik heel weinig medicijnen, maar als je levensgevaarlijk ziek wordt heb je weinig keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven