De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Enid Blyton las ik veel.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:20:

[...]

Ik maak je graag aan het lachen stajemeit.

Of komt het door de drank?

Nee

Het is weer even leuk, vind je niet, zoals vroeger hier
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:20:

Als wij op bezoek gingen bij opa en oma stond er sm iddags steevast Coronation Street op.

Ik las toch echt even dat er steevast sm op

stond!

Mijn opa en oma hadden een knaloranje kever. Voor de rest hetzelfde verhaal, inclusief het kettingroken. Met dien verstande dat mijn opa al tijden was gestopt, maar mijn oma kettingrookte voor twee.

Het was zo erg met het roken van mijn oma dat ze regelmatig op drie plekken in huis een brandende sigaret had liggen. En toen ze na een fors hartinfarct niet meer mocht van mijn opa ging ze stiekem roken. Dan moest ik op de uitkijk zitten in de erker, en als opa dan in zijn oranje kever thuis kwam uit zijn werk moest ik waarschuwen en dan drukte ze haar peuk gauw uit en dan gaf ze mij de schuld van de stank, want ik rookte inmiddels ook al . Of ze ging me ineens gezellig naar de trein brengen, en dan strandden we bij de Mac op de Nieuwendijk alwaar ze me trakteerde op een Big Mac en en passent een paar sjekkies van me rookte, die ik dan mocht draaien want dat kon ze niet
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:21:

[...]

nee beslist niet, mijn zus heeft nooit gewerkt volgens mij
quote:Macoti schreef op 19 november 2016 @ 00:19:

Ik ben van eind '63 en dit topic is een feest van herkenning.

Leren lezen met " boom, roos, vis "

Thuis hing er een letterbak en de slaapkamer van mijn zusje en mij was oranje geverfd en er hingen oranje gordijnen.

Pijltjes blazen met zo'n pvc-buis, rolschaatsen, die je onder je schoenen moest vastmaken, touwtje springen en uren buiten spelen in de sneeuw.

Als het regende uren lezen, vooral Pitty, de Dolle Tweeling en de boeken van Anneke Bloemen waren favoriet.Was dat niet aap noot mies?
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 00:22:

[...]

Nee

Het is weer even leuk, vind je niet, zoals vroeger hier

Ik geniet me suf.

Je kent me.

Hoe meer samen/samen met z'n allen gezellig, hoe beter.
O mijn hemel. LV, jouw oma!
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:23:

[...]

Ik geniet me suf.

Je kent me.

Hoe meer samen/samen met z'n allen gezellig, hoe beter.
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:23:

[...]

Was dat niet aap noot mies?Dat klopt. Ik weet niets van boom roos vis, alleen aap noot mies.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:22:

[...]

Ik las toch echt even dat er steevast sm op

stond!

sm bestond volgens mij nog niet ...
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 00:23:

O mijn hemel. LV, jouw oma! En ze is 93 geworden he
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 00:24:

[...]

Dat klopt. Ik weet niets van boom roos vis, alleen aap noot mies.

Ik zat op het montessori.

Die hadden weer hele eigen manieren van leren lezen.

Met letters 'voelen' en op een kleedje leggen.

Maar er hing ook een aap noot mies poster in de klas weet ik nog.....
quote:Lady_Voldemort schreef op 19 november 2016 @ 00:22:

Mijn opa en oma hadden een knaloranje kever. Voor de rest hetzelfde verhaal, inclusief het kettingroken. Met dien verstande dat mijn opa al tijden was gestopt, maar mijn oma kettingrookte voor twee.

Het was zo erg met het roken van mijn oma dat ze regelmatig op drie plekken in huis een brandende sigaret had liggen. En toen ze na een fors hartinfarct niet meer mocht van mijn opa ging ze stiekem roken. Dan moest ik op de uitkijk zitten in de erker, en als opa dan in zijn oranje kever thuis kwam uit zijn werk moest ik waarschuwen en dan drukte ze haar peuk gauw uit en dan gaf ze mij de schuld van de stank, want ik rookte inmiddels ook al . Of ze ging me ineens gezellig naar de trein brengen, en dan strandden we bij de Mac op de Nieuwendijk alwaar ze me trakteerde op een Big Mac en en passent een paar sjekkies van me rookte, die ik dan mocht draaien want dat kon ze niet Geweldig! echt gouden tijden
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:25:

[...]

sm bestond volgens mij nog niet ...

Nee is ook zo.

Wij komen uit de tijd dat je poep nog met een lange oe schreef...
quote:Lady_Voldemort schreef op 19 november 2016 @ 00:25:

[...]

En ze is 93 geworden he Ja dat ware taaien vroeger
Alle reacties Link kopieren
quote:Inkie12345 schreef op 19 november 2016 @ 00:21:

Enid Blyton las ik veel.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:27:

[...]

Nee is ook zo.

Wij komen uit de tijd dat je poep nog met een lange oe schreef...En de boten nog van hout waren en de mannen van staal.
quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 00:20:

[...]

Morgen meer, moet nu echt gaan slapen
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:28:

[...]

Ja dat ware taaien vroeger, opa en oma rookten ook en allebei over de negentig geworden plus opa zoop als een ketter.We zijn toch allemaal tussen de kettingrokers opgegroeid. Later gingen we zelf ook roken want we wisten niet beter. En weer later helse pogingen tot stoppen.
Kijk!

Dit is echt, echt, echt mijn oude klaslokaal met achterin rechts de 'keuken' en wc's en links, niet goed zichtbaar, de poppenhoek.

Het is een oudere foto, dus voor mijn tijd, maar wel mijn klas!

Wij reisden in de trein van Rotterdam naar Groningen.

Drie kleine kinderen, zonder volwassenen.

Kon best.

En als we plakkerige benen hadden ging er gewoon een bloes of handdoek tussen bank en vel.

En op die balkons (tussenstuk van trein waar de deuren zaten) waren van die ijzeren stangen.

Daar klommen wij in, want dat vonden we leuk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Lady_Voldemort schreef op 19 november 2016 @ 00:22:

Het was zo erg met het roken van mijn oma dat ze regelmatig op drie plekken in huis een brandende sigaret had liggen. En toen ze na een fors hartinfarct niet meer mocht van mijn opa ging ze stiekem roken. Dan moest ik op de uitkijk zitten in de erker, en als opa dan in zijn oranje kever thuis kwam uit zijn werk moest ik waarschuwen en dan drukte ze haar peuk gauw uit en dan gaf ze mij de schuld van de stank, want ik rookte inmiddels ook al . Of ze ging me ineens gezellig naar de trein brengen, en dan strandden we bij de Mac op de Nieuwendijk alwaar ze me trakteerde op een Big Mac en en passent een paar sjekkies van me rookte, die ik dan mocht draaien want dat kon ze niet geweldig
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:31:

Kijk!

Dit is echt, echt, echt mijn oude klaslokaal met achterin rechts de 'keuken' en wc's en links, niet goed zichtbaar, de poppenhoek.

Het is een oudere foto, dus voor mijn tijd, maar wel mijn klas!

[afbeelding]
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:28:

[...]

Ja dat ware taaien vroeger, opa en oma rookten ook en allebei over de negentig geworden plus opa zoop als een ketter.Ja, mijn opa was meer van het zuipen inderdaad. En ik mocht gezellig meedoen hoor. Ik was vijftien of zestien denk ik, en dan zette mijn oma een braaf blikje heineken voor mijn neus en dan zette mijn opa er stiekem een borrel naast, gezellig samen aan de kopstoot .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven