Opgezette klieren in hals
dinsdag 22 november 2016 om 17:14
Hi allemaal,
Een aantal weken geleden heb ik een fikse keelontsteking gehad. Hiervoor heb ik antibiotica gekregen en dit hielp vrij snel! Mijn rechterklier in mijn hals blijft alleen opgezwollen.. Ik ben de laatste tijd al snel bang dat ik iets ernstigs heb, omdat er het afgelopen jaar Colitis Ulcerosa en PCS bij mij zijn vastgesteld en mijn vriend zaadbalkanker heeft gehad. Beide 22 jaar, dus leeftijd is voor mij niet meer van belang (is gebleken). Mijn vertrouwen in het lichaam is 0,0. Is dit herkenbaar? Ik denk dat ik me te veel druk maak (dat hoop ik).. Zijn er ook anderen die hypochondrie hebben gehad en die er vanaf zijn gekomen? Zo ja, hoe? Ik hoor het graag!
Lieve groet,
Kirsten
Een aantal weken geleden heb ik een fikse keelontsteking gehad. Hiervoor heb ik antibiotica gekregen en dit hielp vrij snel! Mijn rechterklier in mijn hals blijft alleen opgezwollen.. Ik ben de laatste tijd al snel bang dat ik iets ernstigs heb, omdat er het afgelopen jaar Colitis Ulcerosa en PCS bij mij zijn vastgesteld en mijn vriend zaadbalkanker heeft gehad. Beide 22 jaar, dus leeftijd is voor mij niet meer van belang (is gebleken). Mijn vertrouwen in het lichaam is 0,0. Is dit herkenbaar? Ik denk dat ik me te veel druk maak (dat hoop ik).. Zijn er ook anderen die hypochondrie hebben gehad en die er vanaf zijn gekomen? Zo ja, hoe? Ik hoor het graag!
Lieve groet,
Kirsten

dinsdag 22 november 2016 om 17:22
Ik had het ook enkele maanden na het zetten van piercings met ontstekingsreacties. Jij hebt ook een ontsteking (gehad). Als je er steeds aan zit blijk je de klieren te stimuleren en blijven ze dik zei mijn HA. Toen ik er af bleef was het na een week weg. Maar als je het niet vertrouwt raad ik je aan even langs je HA te gaan.
anoniem_308723 wijzigde dit bericht op 22-11-2016 17:23
Reden: Typfout
Reden: Typfout
% gewijzigd
dinsdag 22 november 2016 om 17:37
dinsdag 22 november 2016 om 22:19
Hier ook iemand met flinke opgezette klieren in de hals. Zijn ook overgebleven na een keelontsteking. Ze zijn zelfs zichtbaar als ik mijn nek beweeg. Deze klieren zijn nu al een jaartje of 4 aanwezig bij mij.
Meerdere keren bloed laten prikken maar keer op keer was de uitslag goed. Ook in het ziekenhuis een scan gehad.
Nu heb ik in de loop der jaren meerdere "lotgenoten" gevonden. Blijkbaar zijn er stiekem toch best veel mensen met chronisch opgezette klieren.
Nu denk ik maar zo, als het iets ernstigs was, dan was ik er vast nu niet meer geweest.
Oja, en ik heb ook last van hypochondrie. Dat 0,0 vertrouwen in mijn eigen lichaam is heel herkenbaar...
Ik denk dat die klieren in de afgelopen jaren wel een keer of 15 heb laten checken.
Inmiddels geloof ik dat het niets ernstigs is, maar dit heeft voor mij ook hele tijd geduurd.
Ik snap ook wel dat je bang word als je zulke dingen al meegemaakt hebt. Dat is niet niks
maar eerlijk gezegd denk ik ook dat je je te druk maakt. Komt goed.
Ps: misschien wel interessant om te lezen.
Dit was ik in 2013...
moniek24 in "Al maanden opgezette klieren"
Meerdere keren bloed laten prikken maar keer op keer was de uitslag goed. Ook in het ziekenhuis een scan gehad.
Nu heb ik in de loop der jaren meerdere "lotgenoten" gevonden. Blijkbaar zijn er stiekem toch best veel mensen met chronisch opgezette klieren.
Nu denk ik maar zo, als het iets ernstigs was, dan was ik er vast nu niet meer geweest.
Oja, en ik heb ook last van hypochondrie. Dat 0,0 vertrouwen in mijn eigen lichaam is heel herkenbaar...
Ik denk dat die klieren in de afgelopen jaren wel een keer of 15 heb laten checken.
Inmiddels geloof ik dat het niets ernstigs is, maar dit heeft voor mij ook hele tijd geduurd.
Ik snap ook wel dat je bang word als je zulke dingen al meegemaakt hebt. Dat is niet niks

Ps: misschien wel interessant om te lezen.
Dit was ik in 2013...
moniek24 in "Al maanden opgezette klieren"
dinsdag 22 november 2016 om 23:16
@moniek24: Bedankt voor je geruststellende reactie. Ik wil niet zeggen dat het fijn is dat jij het ook hebt (al 4 jaar), maar het geeft me al wel meer rust aangezien er al meerdere malen onderzoek naar gedaan is. Het zal waarschijnlijk veel tijd nodig hebben om het vertrouwen in het lichaam weer terug te krijgen (het is allemaal pas 4 maanden geleden). Daar zal ik even doorheen moeten... Ik heb in ieder geval ter bevestiging de huisarts gebeld en daar kan ik morgenochtend terecht. Alles even uitsluiten! Nogmaals bedankt voor je berichtje