Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Happy wat een prachtig verhaal!

Fiep, succes morgen! Spannend!!

Pigstails, ik vind het wachten op de eerste echo ook zooo lang duren. Mijne is pas op 12 december

Ik heb eigenlijk nog helemaal niet de neiging om babyspullen te kopen, daar wacht ik lekker nog even mee tot we meer zekerheid hebben dat alles goed zit. Bovendien staat het nu alleen maar in de weg - we moeten eerst nog de zolder verbouwen en de babykamer inrichten.
Zoo topic gaat hard hier

Welkom schuifspeldje!

Wat een ontzettend aandoenlijk verhaal Fiep

Mlsc, ben jij van België? Ik had laatst op kapaza gekeken voor een kinderwagen, en ik vond de prijzen daar toch flink hoger voor een tweedehands. Zo ook de prijzen die jij opnoemt.

Wij gaan dit weekend oriënteren voor een kinderwagen. Al gaat qua recensies en opties toch al de voorkeur uit naar de mura 4
Ik ben inderdaad van België.

Hoeveel gaan de wagens dan in Nederland?
Bedankt voor de leuke reacties! Soms zeggen we wel eens dit verhaal komt uit een dokters roman!

Wij hebben nog geen spullen, we wachten tot de 12 weken maar dan wil ik wel gauw de grote aankopen doen, ledikantje commode wandelwagen.

Iemand nog tips voor commode ben namelijk maar 1,55 en denk dat we op zoek gaan naar eentje waar ik goed achter kan staan. Maar kwa lades deurtjes wat is de ervaring van mama's die al een kleine hebben!?

Vanavond ga ik t voor mn dienst aan de teamleider vertellen. Ben erg benieuwd naar dr reactie.
Spannend inderdaad Happy-Life!

Misschien een stomme vraag maar op internet lees je dat je geen rauw vlees of rauwe vleeswaren 'mag' eten. O.a. salami, maar er is te lezen dat dat je rauw vlees door en door moet verhitten. Betekend dat dat je dan bijvoorbeeld wel een pizza salami mag eten?

Ik heb vaak zulke cravings naar ongezond eten, ik probeer zo gezond mogelijk te eten maar wil van het weekend eigenlijk pizza eten en pizza salami is dan mijn 'lievelings'pizza. Het voelt echt als een domme vraag maar weet liever het zekere voor het onzekere.
Pizza salami mag gewoon hoor!
Ja mag gewoon hoor! Mijn verloskundige zegt trouwens dat de lijst met wat je niet mag steeds langer wordt. Zo mocht zij zelf 6 jaar geleden gewoon nog droge worst eten en rauwe ham. De slager zei ook dat het echt niet mogelijk is door dat bewerkingsproces dat toxoplasme een kans heeft. Dus denk dat als je dit soort dingen gewoon bij je slager haalt het prima kan, maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Voor rauwe eieren geldt ook dat je dat prima kan eten, maar dat je als zwangere vrouw nóg zieker wordt van listeria dan dat je normaal gesproken zou worden. Het heeft echter geen schadelijke gevolgen voor de baby zelf. En met alcohol geldt ook dat er een "algeheel verbod" op staat om dat de variabelen per persoon zo verschillend en niet te meten zijn, dat je er beter geen risico mee kan nemen. Het is bijv. zo dat de één een uur doet om een glas alcohol te verwerken, maar je baby daar bijv. 12 uur over doet en in die tijd niet bezig kan met zijn eigen ontwikkeling.

Nu ben ik zelf ook heel voorzichtig met alles hoor, maar mijn verloskundige zei wel dat je gewoon je gezonde verstand kunt gebruiken. Want er stond bijv. ook niet teveel kaneel of basilicum, maar tja. Daar eet je echt nooit zulke hoeveelheden van dat het echt kwaad kan. Stel je drinkt per ongeluk eens iets waar een beetje alcohol in zat, of een stukje tiramisu waar je te laat achter komt ofzo, dan is er echt geen reden voor paniek.

Oh ja mijn gegevens voor de tabel (maar kan het eventueel ook zelf invullen hoor ):

Schuifspeldje

27 jaar

1e kindje

4 juli UD

7/12 tweede echo

Opmerkingen: hartje klopt, 8/12 bloedprikken NIPT
Schuifspeldje, als jij je gegevens er zelf in kan zetten, mag je dat ook zelf doen;)

Ik heb de app 'Zwanger enzo' en daar kan je elke week de groei van je babytje zien maar ook alle voedingsmiddelen opzoeken. Echt heel handig als je ooit zou twijfelen.

Deze nacht weer een nachtmerrie gehad, dit keer dat ik een miskraam kreeg.. Niet leuk om de dag zo te beginnen.

Om 14u afspraak dus nog heel even geduld.. Spannend:)
Ah, bedankt voor jullie geruststellende antwoorden Dan ga ik van het weekend lekker een pizza salami eten ;)

Dat zijn geen leuke dromen Fiep. Nog even geduld en voor je het weet is het 14.00 uur!

Succes vanmiddag.
Gelukkig zijn "de meeste dromen bedrog" Heel leuk dat je vanmiddag de echo krijgt! Je tweede lees ik? Eerder ook een echo al gehad?

Ik kwam er net achter dat ik volgens mij toch wel last heb van misselijkheid. Ik denk nu steeds dat ik ontzettend honger heb, maar omdat dat zo buitensporig is probeer ik dat gevoel soms even te negeren en dán word ik dus erg misselijk. Dus het is óf misselijk óf de hele tijd vreten
Het is inderdaad de tweede echo. Op de eerste echo was een vruchtzakje te zien met een heel klein wit stipje maar meer niet. Dat was in week 5. We hadden die afspraak al staan omdat we initieel een afspraak hadden ivm onze onvervulde kinderwens. We waren al 11 cycli (9 maanden ongeveer) ver en begonnen ons een beetje zorgen te maken. Toen bleek ik ineens toch zwanger te zijn en hebben we die afspraak laten staan:) Toen hebben we al wel de bevestiging gehad dat het babytje op een goede plaats ingenesteld was en dat het geen tweeling is:D
Ah zo! Ja week 5 is dan wel erg vroeg, en denk dat als je dan een vruchtzakje ziet met wit stipje dat al het beste nieuws is op dat moment toch?

Ik merk dat ik het allemaal wel super spannend vind hoor. Zou het liefst twee keer per week een echo willen om er zeker van te zijn dat de groei goed verloopt en het hartje nog klopt. Omdat ik me nog zo goed voel relatief en overal om me heen lees dat iedereen van alles voelt en misselijk bij het leven is. Je moet dan maar vertrouwen hebben in je lichaam. Maar je wilt niet weten hoeveel zwangerschapstesten ik al heb gedaan haha. Zat vanochtend zelfs over een ovulatietest die ik nog had liggen te plassen om te kijken of er nog wat zit Terwijl ik rationeel heus wel weet dat ik gewoon geduld moet hebben nemen de emoties wel een loopje met me soms.
Schuifspeldje, ja, ik was al heel blij dat we iets zagen en dat het op de juiste plaats zat.

Ik snap wel dat je je minder 'zeker' voelt omdat je niet zo'n gigantische symptomen hebt, maar een vriendin van mij is bij geen enkele zwangerschap misselijk geweest en heeft het doorlopen zonder klachten dus het wilt niet veel zeggen. Zelfs als je misselijk bent is het geen garantie voor een goede groei. Je bent puur misselijk door de hcg. Zelfs als er iets misgelopen is met het babytje, groeit het vruchtzakje nog even door en kan je dus misselijk zijn terwijl de zwangerschap eigenlijk al niet meer goed is. Geniet er maar lekker van dat het allemaal meevalt en je de misselijkheid kan wegeten.

Dat geduld hebben is een zware oefening voor ons allemaal, om soms gek van te worden. Alle mogelijke echo's en testen geven een geruststelling maar langs de andere kant is het net daardoor dat we gek worden.
En en en?
Hoe was de echo Fiep? Ben benieuwd!
Ben ook benieuwd
Alles was perfect! Babytje is 2,21cm en hartje klopt aan 154/min en we hebben ons babytje zelfs volop live zien bewegen. Het leek alsof hij/zij danste!

(Wat een geruststelling!!)
Ho prachtig. Hoe ver ben je dan nu?

De onze was maandag 1,25. Stiekem wel benieuwd hoe groot ons embryootje gaat zijn!
Wow wat fijn! "Die van mij" () was 9.1 mm met 7+1 weken geloof ik. Zo mini allemaal. 6 december volgende echo, benieuwd hoeveel het dan is gegroeid.
Fiep dat is mooi nieuws.
Fijn Fiep zo bijzonder om te zien hè

Die van ons was afgelopen maandag 1.09 cm met 7.1 weken, zag het hartje ook heel snel kloppen toen.

En schuifspeldje, ik heb precies hetzelfde als jou! Heb ook eigenlijk bijna nergens last van en wil het liefst ook constant bevestiging hebben. We moeten maar vertrouwen hebben in ons lichaam en ons prijzen dat we (bijna) nergens last van hebben, laten we hopen dat de overige kwaaltjes ook bespaard blijven.
Volens de meting ben ik 8+6 maar in realiteit (obv positieve ovulatietest) 8+4. Het was zo onwerkelijk om ons babytje te zien bewegen! Vorige keer zagen we zo goed als niks en nu echt al bijna alles erop en eraan. Ongelooflijk gewoon..
Fijn he..

hebben jullie ook zo snel na het eten honger?
Wat fijn Fiep! Pfff ik heb ook zin in de bevestiging van een echo.

Hier helaas helemaal geen trek. Ik leef op fruit en crackers en waterijs.

Ik wilde eigenlijk nog een paar kilo kwijt voordat ik opnieuw zwanger zou worden, dat is inmiddels gelukt
Vriendin heeft het ook moeilijk met eten. Heel vaak zijn ze kleine porties. Maar wel meerdere per dag.

Hopelijk is die op 5 dec bijna 3cm en even beweeglijk als die van jou. Dokter noemde het de gummybeerecho.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven