Geld & Recht alle pijlers

Klantenservice ergernissen

27-11-2016 11:52 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een nare ervaring met een klantenservice, ben ik erg benieuwd naar jullie ergernissen of vreemde acties rondom de klantenservices van ons koude kikkerlandje.

Ik trap af:

Ik had mijn internetprovider gebeld, omdat ik was overgestapt. De spullen moest ik terugsturen (modem etc.). We moesten geld terug krijgen, omdat we een volledige maand hadden betaald en aan het begin van de maand waren overgestapt. Na 2 weken toch de klantenservice maar gebeld waar ons geld bleef en of ze de spullen wel hadden ontvangen.

"Mevrouw, u heeft nooit iets teruggestuurd, dus u krijgt het geld niet terug voordat de spullen binnen zijn." Gelukkig had ik het track en trace nummer bewaard, maar dit was niet voldoende. Want wie zegt dat ik de spullen in die doos heb verstuurd en niet iets anders, zodat het leek alsof ik de spullen retour had gezonden? Ik ben nog nooit zo pissig geweest en heb er 5 telefoontjes aan moeten wagen, maar kreeg uiteindelijk (na dreigen met juridische stappen) toch mijn geld 2 dagen later retour op mijn rekening. Daar word ik dus nooooit meer klant!
quote:Elynne schreef op 27 november 2016 @ 13:42:

Ibi, gadverdamme wat een naar wijf. Ongelooflijk.

Hoe gaat het met het vlechten trouwens:)?

Haha leuk dat je het vraagt (excuus to voor off-topic)

Het gaat helaas niet zo goed. Ik was tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet kon met mijn haar maar gisteren heeft nichtje er keurig een vlecht in gemaakt.

Ga het topic maar weer eens opduiken en weer proberen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Eerder al genoemd maar ook mijn grootste irritatie; 'het is momenteel erg druk, belt u op een later moment weer' *tuuttuuttuut*

Mag ik zelf bepalen of ik wil wachten of ophangen??

En medewerkers die doen alsof ik met ze heb geknikkerd. 'Heej Penelope, leuk dat je belt! Wat kan ik voor je doen?'
quote:IBIopviva schreef op 27 november 2016 @ 15:30:

[...]

Haha leuk dat je het vraagt (excuus to voor off-topic)

Het gaat helaas niet zo goed. Ik was tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet kon met mijn haar maar gisteren heeft nichtje er keurig een vlecht in gemaakt.

Ga het topic maar weer eens opduiken en weer proberen.He balen ! Met sinterklaas maar met korting zo'n kapperspop op de kop tikken?
Hier eens met de service van de lift.

Ik sta boven met kinderwagen en groter kind en tas boodschappen, de lift gaat wel open maar hangt halverwege de verdieping, dus ik bel keurig het service nummer die naast de lift hangt. Krijg ik een miep aan de lijn die vraagt wat het probleem is, ik leg het netjes uit en zij vraagt welk lift nummer er in de lift staan. Dus ik zeg: dat is niet te zien want de lift hangt halverwege de verdieping ( like i said...) zegt ze: dan kan ik je niet helpen want zonder lift nummer kan ik geen monteur sturen... En kei bijdehand ging ze doen, was echt boos en later een klacht ingediend want ze deed daarna zo vervelend, dat ze zonder lift nummer nu ging ophangen!
quote:Elynne schreef op 27 november 2016 @ 16:25:

[...]

He balen ! Met sinterklaas maar met korting zo'n kapperspop op de kop tikken?Misschien kunnen jullie je gesprekje ergens anders voortzetten? Het topic gaat over heel iets anders.
quote:hannaeva schreef op 27 november 2016 @ 19:53:

[...]

Misschien kunnen jullie je gesprekje ergens anders voortzetten? Het topic gaat over heel iets anders.Wij hebben tenminste al een inhoudelijk verhaal verteld in dit topic. Dus wat zijn jouw ergernissen op klantenservice gebied?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:hannaeva schreef op 27 november 2016 @ 19:53:

[...]

Misschien kunnen jullie je gesprekje ergens anders voortzetten? Het topic gaat over heel iets anders.Serieus?
quote:Weekend schreef op 27 november 2016 @ 18:31:

Ik sta boven met kinderwagen en groter kind en tas boodschappen, de lift gaat wel open maar hangt halverwege de verdieping, dus ik bel keurig het service nummer die naast de lift hangt. Krijg ik een miep aan de lijn die vraagt wat het probleem is, ik leg het netjes uit en zij vraagt welk lift nummer er in de lift staan. Dus ik zeg: dat is niet te zien want de lift hangt halverwege de verdieping ( like i said...) zegt ze: dan kan ik je niet helpen want zonder lift nummer kan ik geen monteur sturen... En kei bijdehand ging ze doen, was echt boos en later een klacht ingediend want ze deed daarna zo vervelend, dat ze zonder lift nummer nu ging ophangen!

Ik had een keer iets vergelijkbaars met de klantenservice van samsung: de deur van mijn wasmachine ging na een wasprogramma niet meer open. Ik eerst de handleiding uitpluizen, daarna de klantenservice bellen. Moeten ze het modelnummer (of zoiets) van de deur hebben. Prima, ik heb de handleiding er bij dus waar vind ik dat nummer?

'Oh dat staat aan de binnenkant van de deur mevrouw'.

Maar gelukkig was samsung wel klantvriendelijk dus die hebben toen gewoon een monteur gestuurd.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
quote:Schaap_Veronica schreef op 28 november 2016 @ 09:09:

[...]

Ik had een keer iets vergelijkbaars met de klantenservice van samsung: de deur van mijn wasmachine ging na een wasprogramma niet meer open. Ik eerst de handleiding uitpluizen, daarna de klantenservice bellen. Moeten ze het modelnummer (of zoiets) van de deur hebben. Prima, ik heb de handleiding er bij dus waar vind ik dat nummer?

'Oh dat staat aan de binnenkant van de deur mevrouw'.

Maar gelukkig was samsung wel klantvriendelijk dus die hebben toen gewoon een monteur gestuurd.

Haha dat is netjes! Hier stuurde ze gewoon echt niemand! Ik heb aan een sterke man gevraagd de kinderwagen naar beneden te tillen, zelf baby en dochter getild en beneden gezet en snel die tas gaan halen, maar ik dacht ik bel voor hun, want ze gaan ongetwijfeld mensen krijgen die niet naar beneden kunnen en bij wie het niet mogelijk is ( rolstoel, scootmobiel) dus ik zei dat ze er in kon stikken.

Ik woon naast de lift en hij is 2 weken buiten gebrek geweest voor ze het serieus namen ???? echt raar die mensen!
Dat stikken zei ik trouwens pas nadat ze na mijn uitleg (3x) nog niet snapte waarom ik niet even een simpel nummers kon oplezen. En toen ik het nog een keer uitlegde, zei ze: ik ga nu de verbinding verbreken want je toon staat me niet aan :x prima....
Bel niet zo snel met klantenservice maar afgelopen vrijdag moest het een keer.

Heb een all-in pakket (TV-internet-vast bellen) bij Online maar vrijdag jl lag dit eruit. Dus met 1200 bellen naar de klantenservice was geen optie. Aangezien alle 0900 nummers standaard op mobiel geblokkeerd zijn was het nagenoeg onmogelijk om Online te bereiken. Via - via heb ik een telefoonnummer van de sales afdeling gekregen........ ik bellen......... 15 minuten in de wacht......... bleek er sprake te zijn van meerdere storingen en men was druk doende op het op te lossen..........

Inmiddels maandag........ wel internet maar TV signaal komt nog steeds niet door. Deze ochtend heb ik al diverse keren gebeld (nu met 1200 / klantenservice).......... u wordt zsm door een medewerker te woord gestaan............ mag wel als je diverse keren gebeld hebt en zo'n 20/25 minuten aan de lijn hangt......... toch? Heb dan als bedrijf het fatsoen te zeggen 'het is onverwacht druk en helaas is de wachttijd langer dan u van ons gewend bent. Wilt u op een later tijdstip terug bellen?" of de wachttijd bedraagt x-aantal minuten. Kun je zelf beslissen of je wilt wachten of niet

Maar goed, vanmiddag nog maar eens poging(en) wagen.........
quote:Elynne schreef op 27 november 2016 @ 13:38:

DHL.. Wat heb ik daar slechte ervaringen mee zeg. Klantenservice komt je geen stap tegemoet. Als ik op een website zie dat ze DHL hebben voor de bezorging, vermijd ik die website.

Nu ook weer;studieboek besteld terwijl we op vakantie waren, bleek DHL te zijn. Housesitter was niet thuis en pakketje is bij een afleverpunt gebracht. Gezien mijn naam er op stond mocht zij het pakket niet ophalen, logisch. Het probleem is echter dat het terug wordt gestuurd als het niet gehaald is op dag 7. Zij heeft bij zowel dat afleverpunt als DHL zelf aangegeven dat wij thuis zouden komen op de 7e dag en direct langs zouden komen. Was allemaal geen probleem, ging helemaal goed komen. Vervolgens bleek dat het op dag 6 is teruggestuurd en dat ik het boek opnieuw ga moeten bestellen inclusief verzendkosten.

Verder heb ik hier een aquarium staan, bezorgd door dhl, waar overduidelijk mee gegooid is ondanks de grote !FRAGILE GLAS! op de doos. Gelukkig een nieuwe gekregen (had het ontvangen en openmaken van de doos gefilmd toen ik doorhad dat het DHL was) maar ik moest deze van ze bewaren als bewijs. Ze zouden hem namelijk komen halen. We zijn meer dan een jaar verder... volgend jaar gooi ik hem weg.

Mijn vriend heeft ook een aantal akkefietjes met ze gehad. Levering "bezorgd" terwijl wij de hele dag thuis waren en niks hebben ontvangen. Pakket is kwijt en wij moesten bewijzen dat we er niet voor hadden getekend. Etc. En in alle gevallen 0 hulp van de klantenservice. Geen idee waar het pakket is, geen idee waarom het een dag eerder is opgehaald, geen idee waarom er bezorgd staat, geen idee geen idee... En wel vragen om bewijs met dat aquarium. Juist..

Wij hebben met PostNL ook weleens gedonder gehad. Als bezorgadres voor een pakje mijn werk opgegeven. Loop middag zie ik bij de track&trace opeens dat het bezorgen mislukt is, want niemand thuis. Volslagen onzin, het is op mijn werk uitgesloten dat er niemand was/er niet opengedaan werd. De volgende dag zou er een nieuwe poging worden gedaan. Vrouw heeft diezelfde dag nog gebeld om erover te klagen.

De volgende dag hield ik de track&trace uiteraard in de gaten. Op den duur weer hetzelfde verhaal: bezorging mislukt, niemand thuis. Vrouw heeft gelijk weer gebeld naar PostNL. Die bezorger moest nog onderweg zijn, dus of ze niet even contact met de bezorger konden opnemen, zodat het alsnog bezorgd werd. Nee dus.....de volgende dag konden we het ophalen.

Conclusie: PostNL is geen haar beter.
Oh dear, how sad, never mind.
Ook zo'n lekker verhaal Hayek. Echt f*cking arelaxt.

Mijn ervaringen met DHL zijn eigenlijk áltijd ruk en met met PostNL wisselend. Bijvoorbeeld wel eens gehad dat ze random de helft van mijn post bij het (al mááánden) dichte restaurant naast mij bezorgden omdat die hetzelfde nummer zonder toevoeging hadden. Heb mijn post met een stok met dubbelzijdig tape van hun vloer moeten vissen. Glazen deur gelukkig.. Ook echt de helft van de post en dan de belastingbrieven in het restaurant laten bezorgen .
Geen ergernis, maar meer iets dat me opvalt. Mijn contract van mijn mobiele telefoon loopt bijna af en dat willen ze graag verlengen. Je krijgt dan een aanbieding met iets andere voorwaarden zodat de contractduur weer een jaar is.

Dus ik gaf aan dat ik er nog niet over had nagedacht en dat ik eerst zelf even wil vergelijken omdat het in februari pas zover is. En omdat ik er nog helemaal geen zin in had, maar dat vond ik ook zo onbeleefd klinken

Dan krijg je vrijwel direct de vraag of ze je een paar dagen later terug mogen bellen. Ehm.. tja dat was juist niet de bedoeling. Dus toen maar eerlijk gezegd dat ik er gewoon nog geen zin in had om me erin te verdiepen.

Bij Nuon laatst ook al. Als je dus aangeeft te willen nadenken dan leidt dat tot een terugbelafspreak.

Ik heb ervan geleerd, ik geef gewoon direct maar toe dat ik een luie donder ben die geen zin heeft om er op korte termijn naar te kijken.
quote:Weekend schreef op 27 november 2016 @ 18:31:

Ik sta boven met kinderwagen en groter kind en tas boodschappen, de lift gaat wel open maar hangt halverwege de verdieping, dus ik bel keurig het service nummer die naast de lift hangt. Krijg ik een miep aan de lijn die vraagt wat het probleem is, ik leg het netjes uit en zij vraagt welk lift nummer er in de lift staan. Dus ik zeg: dat is niet te zien want de lift hangt halverwege de verdieping ( like i said...) zegt ze: dan kan ik je niet helpen want zonder lift nummer kan ik geen monteur sturen... En kei bijdehand ging ze doen, was echt boos en later een klacht ingediend want ze deed daarna zo vervelend, dat ze zonder lift nummer nu ging ophangen!Als de lift het weer doet dus meteen de nummers noteren voor de volgende keer... Zouden ze nu echt niet zelf een database hebben waar hun liften in staan, plus het adres?
quote:Ook vind ik het heel irritant als ze zo overdreven een draaiboek aan het napraten zijn. "Ja meneer, nee meneer, heb ik u goed geholpen meneer?" Praat gewoon normaal tegen me, jij bent geen robot en ik ook niet.

Alleen al om die redenen bel ik alleen nog naar de klantenservice van grote bedrijven als het echt nodig is, de rest gaat mooi via e-mail.Ik heb een tijdje gewerkt bij de Belastingdienst. Daar zijn ze ook erg gehecht aan het draaiboek. Ik had eens een klant die iets uitgezocht wou hebben voor 10 van haar cliënten. Dat betekende persoonsgegevens opnemen, die klant in de wacht zetten, uitzoeken en haar weer terug aan de telefoon krijgen. Omdat ik toen niet 10 (!) keer het volledige draaiboek volgde, kreeg ik een slechte beoordeling en niet de kans om hogerop te komen.....
Tommy Hilfiger webshop. Ik wilde een trui bestellen (8 jaar geleden ofzo) en heb het willen bestellen maar je kon niet online betalen, waardoor ik dacht ik betaal het wel na levering. Ik kreeg aantal maanden later dreigende incassobrieven van een incassoburo terwijl ik die trui niet eens had gekregen. Ik moest eerst betalen (inclusief incassokosten), dan de trui ontvangen en dan terugsturen en daarna eventueel geld terug.
Aantal jaar geleden kreeg vriend telefoon van elektriciteitsbedrijf dat hij een nieuw contract afgesloten had tijdens een eerder gesprek. Viel compleet uit de lucht, had geen telefoon gehad. Oh, zeiden ze, dan zal uw vriendin het wel goedgekeurd hebben. Ten eerste wist ik ook van niks en ten tweede zou ik zoiets nooit goedkeuren zonder het er eerst samen over te hebben. Weet niet meer hoe het verder ging maar ik heb maar een aangetekende brief gestuurd om te zeggen dat we van niks wisten, zodat ze niet konden beweren geen brief gehad te hebben.

Viertal jaar geleden: telecombedrijf waarbij we aangesloten zijn was al maanden aan het zeuren of we geen digitale tv wilden. Wij altijd maar weigeren maar ineens belden ze dat het nog geen euro per maand zou meer kosten. Ik vroeg een paar keer expliciet of dit een tijdelijke actie was of niet. Nee nee, dit was blijvend. Wij uiteindelijk beslist om akkoord te gaan. Krijgen we nadien een factuur ... moesten we betalen om internet aan te sluiten terwijl we dat al 10 jaar hadden bij dat bedrijf! En die zogenaamde actie van nog geen euro per maand meer? Nooit iets van gezien, telkens volle pot mogen betalen. Gelukkig is de foutieve factuur wel aangepast.

Zelfde bedrijf, niet zo lang geleden: ik was een programma aan het opnemen, ineens veranderen ze zomaar de instellingen waardoor ik al mijn afleveringen kwijt was. Contact opgenomen, ah nee, we kunnen die afleveringen niet meer terugzetten, u bent ze kwijt.

Veranderen van leverancier was lang niet mogelijk: de enige concurrent werkt via de telefoonkabel en die hadden we hier niet liggen, daarvoor moest de straat opengebroken worden.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven