Meiden ik heb jullie advies nodig!

05-01-2009 12:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een erg moeilijke situatie. Mijn vriend en ik zijn nu 6,5 jaar bij elkaar en wonen 3 jaar samen. Hij is mijn eerste echte liefde, we kregen een relatie toen ik 16 was. Na al die jaren wordt het steeds duidelijke dat we verschillend over veel zaken denken. Ruzies kunnen we eigenlijk niet uitpraten omdat hij vaak boos wordt en erg driftig ( gaat met spullen gooien, deuren slaan, en rijd dan hard in zijn auto weg ). Ook heeft hij nogal moeite met zichzelf in houden qua alcohol gebruik ( op feestjes ) wat ik erg vervelend vind. Ik heb meerder malen aan hem gevraagd of hij wat meer rekening met mij kan houden, hij beloofd beterschap maar vervolgens verandert er heel even iets om vervolgens weer in het oude patroon terug te vallen. Ik heb continu het gevoel dat ik veel energie in onze relatie steek en hij veel minder. Ik kan hem dit misschien niet eens erg kwalijk nemen hij heeft simpel weg van huis uit niet geleerd om ook eens wat meer aan een ander te denken. We zijn 9 maanden geleden al een keer uit elkaar gegaan maar hebben besloten om het toch weer te proberen. We zijn nu bijna klaar met de verbouwing van ons huis, we hebben allemaal nieuwe meubels gekocht en het is helemaal naar mijn zin. Alleen heb ik nu het vreselijke gevoel dat ik twijfel of ik wel de rest van mijn leven bij iemand wil blijven die eigenlijk heel anders is dan mij. Ik hou ontzettend veel van hem en we hebben het zo vaak ontzettend leuk en fijn samen ook de seks is prima, ik voel met nog steeds erg tot hem aangetrokken maar als ik naar de toekomst kijk en of ik hem later als de vader van mijn kinderen zie??? Ik ben steeds bezig met proberen om hem te veranderen hoe ik hem wil maar iemands persoonlijkheid kan je toch niet veranderen? Ik heb altijd heel graag een jaar willen backpacken in australie dat gevoel wordt nu steeds sterker. Moet ik mijn relatie verbreken, baan opzeggen en vetrekken voor een jaar? Net nu we een hele nieuwe start gemaakt hebben? Als we uitelkaar gaan en ik ga weer bij mijn ouders wonen val ik in een bodemloze put, dat had ik de vorige keer toen we uit elkaar gingen ook ik miste hem zo erg, ik kon helemaal niets meer alleen maar huilen en denken aan hoe het was tussen ons. De gedachten om dit weer door te maken maakt me al depressief daarom durf ik eigenlijk niet bij hem weg te gaan. Ik heb alles een mooi huis, een leuke baan, een hond en twee katten, moet ik dit opgeven. Als ik bij hem weg gaan lijkt het mij het beste om een jaar naar het buitenland te gaan te zodat we elkaar in ieder geval niet tegen komen en ik niet weer in de verleiding kom om even bij hem langs te gaan. Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk en weet niet wat ik moet doen ik hou zielsveel van hem en de gedachten alleen al dat hij ooit weer een ander krijgt maakt me gek! Zijn er meiden die ook wel eens voor zo'n keuze hebben gestaan? ik hoop op wat goede raad! xx
Je moet niet bij hem blijven omdat je anders alleen bent.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Eens met spijker,angst om alleen te zijn mag geen reden zijn om bij hem te blijven en een mooi huis en nieuwe meubels ook niet.

Waarom zou je terug naar je ouders moeten,je hebt een leuke baan zeg je dus waarom bekijk je dan de mogelijkheid van zelf een huis huren niet,of misschien kan jij in het huis blijven wonen en hij ergens anders..
Waarom zou je 't uit willen maken om te gaan backpacken? Misschien wil hij wel mee en wordt het de ultieme relatietest voor jullie.
Eens met Spijker en Superstar.

Persoonlijk krijg ik geen lekker gevoel bij mannen die hun woede niet onder controle hebben en moeite hebben met alcohol gebruik.

Dat hij nooit heeft geleerd aan anderen te denken mag geen excuus zijn. Het is een volwassen man die zelf kan inzien dat je rekening dient te houden met anderen.
Je bent hartstikke jong, echt veel te jong om in relatieproblemen vast te zitten. Mijn advies is: Stoppen met die hap en ga lekker een aantal jaar voor jezelf leuke dingen doen. Je weet nu meer wat je in een man zoekt (en ook wat niet) en die leuke man komt heus op je pad.

Ik vind het altijd zo zonde dat vrouwen hierin vast blijven zitten, en geloof me het wordt echt niet beter, eerder slechter.
Duh... Ik zie je verschillende malen schrijven "Moet ik".

Nee, je moet niets.

Je kiest zelf voor blijven of niet. Je mag zelf kiezen welk gedrag je wil vertonen.

Maar wat je ook kiest, je kiest met het gedrag ook de consekwenties van dat gedrag.

JOjanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Het klinkt overigens niet als 'n relatie waarin je je muurvast zou moeten manouvreren. Dus idd zorgen dat er geen kindertjes van komen.
Het lijkt mij dat je meer het alleen zijn erg vindt, dan dat je hem echt mist. Hij klinkt nu niet bepaald als een leuke man om een relatie mee te hebben.

Je bent nu nog jong, doe de dingen die je wil doen zodat je daar nooit geen spijt van zult hebben. Misschien een jaartje een pauze inlassen? Jij gaat backpacken en jullie kijken daarna of er nog iets is?

Twijfels zijn er niet voor niets!!!
Ik was ook 16 toen ik mijn man leerde kennen en inmiddels zijn we 9 jaar verder. En als ik zo in had gestaan als jij waren we nu écht niet meer bij elkaar geweest.

Laat alles wb meubels/huis/hond/kat even los: is dit de man waar je de rest van je leven mee wilt delen?

Zo klink je in ieder geval niet. Het lijkt alsof je bij hem bent omdat je niet alleen wilt zijn en dat is de slechtste reden om in een relatie te blijven hangen.
Oh, en jammer dat hij dat vanuit huis niet heeft meegekregen, rekening houden met een ander, maar jij bent zijn partner, niet zijn opvoeder.
Is de gehele relatie het probleem of heb je problemen met het alcohol en aggressiviteitsprobleem van je vriend? (drie keer probleem in een zin, sorry daarvoor)

Dat laatste kan door middel van therapie enzo wat aan veranderd worden maar niet zonder dat hij het wil. Als hij dit niet wil, en als ik je posts lees lijkt het daarop, dan kan je beter uit de relatie te stappen om jezelf hiertegen te beschermen. Wil hij dit wel, ondersteun hem dan waar je kan en misschien heb je dan wel een kans van slagen.
Jullie hebben helemaal gelijk, en dat weet ik diep in mijn hart ook echt wel. Ik weet niet of het is dat ik niet alleen wilt zijn, het is meer de angst om mijn vetrouwde zekerheden op te geven en ook het feit dat ik hem vreselijk ga missen omdat er ook veel momenten zijn dat we het wel fijn hebben samen. Hij heeft het huis gekocht en ik ben bij hem ingetrokken dus ik ben ook degene die iets anders zal moeten zoeken. Ik heb alleen helemaal geen zin om hier te blijven als ik mijn relatie verbreek. Ik kan eigenlijk niet van hem los komen en misschien is het daarom het beste om er een jaartje tussen uit te gaan. Het lijkt me alleen zo moeilijk om het tegen hem te moeten gaan zeggen, hij ziet dit niet aankomen en hij zal zeer waarschijnlijk volledig instorten en ik vind het erg om hem zo verdrietig te zien. Ik voel me eerlijk gezegd continu verantwoordelijk voor hem ik weet dat dit echt heel slecht is! Ik moet er een punt achter zetten maar ik weet gewoon echt nog niet hoe en als ik er alleen al aan denk barst ik in tranen uit. Super bedankt voor jullie reacties in ieder geval! Het geeft me echt meer motivatie om door te zetten nu ik lees dat de meeste van jullie vinden dat dit inderdaad geen goede situatie is! xx
Oja en Zwieber, ik heb er inderdaad ook over nagedacht of therapie een optie voor hem is. Hij heeft een aantal moeilijke dingen mee gemaakt als kind die hij niet heeft verwerkt. Maar ik vraag me af of zijn gedrag hier uit voort komt of dat het gewoon zijn persoonlijke eigenschappen zijn, en iemands persoonlijkheid kan je niet veranderen ( zegt mijn moeder 10 x per dag tegen me )
Hoi Tessa,

Het klinkt mij in de oren alsof je diep in je hart al weet wat je wilt. Volgens mij heb je allang door dat hij niet de man is met wie jij samen gelukkig oud kan worden. Dus ja het is een goed idee om de relatie te beëindigen en je bent nog jong genoeg om een rigoureuze stap te nemen en te gaan backpacken. Kijk wel even goed of je dat meteen wilt doen (hoe moet dat met je baan en dergelijke) of dat je daar nog even mee wacht. Heb je een plaats waar je (tot die tijd) terecht kan? Bijvoorbeeld je ouders, een vriendin, of goedkoop een kamer huren of iets dergelijks?

Gr,

WZK
sorry voor al mijn berichten achter elkaar! maar ik ben nog een belangrijk detail vergeten te vermelden..4 ,maanden geleden heeft zijn moeder te horen gekregen dat ze borstkanker heeft met uitzaaiingen. Ze is nu bezig met haar 5e chemokuur maar de prognose is niet best. Dit zit ook steeds in mij hoofd, want je laat iemand toch niet vallen in zo'n situatie. Dit is ook vast iets wat ik van mijn vriend krijg te horen dat weet ik zeker en dat lijkt me heel erg pijnlijk!
quote:tessa2009 schreef op 05 januari 2009 @ 13:54:

sorry voor al mijn berichten achter elkaar! maar ik ben nog een belangrijk detail vergeten te vermelden..4 ,maanden geleden heeft zijn moeder te horen gekregen dat ze borstkanker heeft met uitzaaiingen. Ze is nu bezig met haar 5e chemokuur maar de prognose is niet best. Dit zit ook steeds in mij hoofd, want je laat iemand toch niet vallen in zo'n situatie. Dit is ook vast iets wat ik van mijn vriend krijg te horen dat weet ik zeker en dat lijkt me heel erg pijnlijk!Heel verschrikkelijk voor vriend en moeder, maar is absoluut geen reden waarom je een relatie met je vriend zou moeten houden. Relaties heb je uit liefde, niet uit medelijden.
Zodra je vind dat je partner trerapie nodig heeft om te veranderen in jouw idelae partner, denk ik dat je hel goed moet nadenken over waarom je in deze relatie blijft.

je kunt iemand anders niet veranderen. je kunt hooguit jezelf veranderen. vaak moeten mensen eerst de bodem van de put raken voordat ze beseffen dat ze niet op de oude voet verder kunnen. zolang jouw vriend zelf niet het idee heeft dat zijn gedrag dermate problematisch is dat ie echt niet verder kan, zal je blijven ronddraaien in een kringetje van even een paar weken aanpassen en dan weer terugvallen in zijn oude patroon.

Dus idd de kans is klein dat zijn karakter nog gat veranderen en als ik ou was zou ik daar niet op hopen. Conclusie is dan idd dat je samen niet gelukkig gaat worden en dat je deze relatie gaat beeindigen.

direct een jaar weggaan zou ik niet doen. je leven verandert toch al enorm als je je relatie verbreekt en j moet verhuizen, dan heb je misschien de stabiliteit van je baan, je vrienden en je familie hel hard nodig. Van hem loskomen kun je ook best in nederland. jullie hebben geen kinderen samen, dus er is geen noodzaak om elkaar te zien of te spreken, en als je m tegenkomt kun je ook vriendelijk gedag zeggen en dan doorlopen.
Je moet voor jezelf kiezen. Dat doet hij toch ook! En als jij vindt dat je het niet redt door in Ned. te blijven dan ga je een jaar weg. Je zou toch al info kunnen inwinnen over een jaar buitenland.

En wat al eerder was gezegd..huur ergens iets anders.

Wat je ook doet het zal pijn doen..in deze relatie blijven of het uitmaken..
Jij kan je partner niet veranderen, dat zal hij zelf moeten gaan doen.

Exuses, moeilijke jeugd, niet verwerkte dingen uit jeugd en nu een zieke moeder en instorten als jij weg gaat, meis dit zijn dingen die jij niet hoeft te dragen ,dat is niet van jou. Kijk in de toekomst ,wil je oud worden met een man die zo reageert ??

Wil je daar nog 60 jaar mee verder op deze aardkloot.

Zoals ik je woorden lees,zie ik geen energie bij je partner om ook maar iets te gaan veranderen ,want jij accepteert het nog steeds.

Las je wel het besluit neemt om weg te gaan kun je over een jaartje gaan backpakken,een relatieverbreken is verduveld moeilijk, je gooit jezefl in een groot gat van verdriet,dat komt, onherroepelijk ,dan kun je eerst op je familie terug vallen voor de nodige ondersteuning en je verwerking en dan pas op reis gaan een nieuwe toekomst tegemoet als een sterke zelfstandige vrouw die heel goed voor zich zelf weet wat ze wel en niet meer accepteert in een nieuwe relatie, van zichzelf en eventuele partner
hey hallo

Het lijkt wel een beetje alsof je in een ideale fantasie wereld leeft en het zo om je heen creeert zoals jij witl.

Ik wil hem graag veranderen in hoe ik dat wil!!! ????

Mensen verander je niet zomaar en uiteindelijk zou dat ook niet je doel moeten zijn. Je bent op iemand gevallen met al die nukken er bij.

Leuk huis, mooie meubels, goeie baan. Klinkt alsof dat zo hoort en moet en dat dan wel goed komt. Maar het helpt niet..

Je kan nog beter in een hokje met niks wonen en je super gelukkig te voelen.

Je hebt meer irritaties bij hem dan wat je nog met elkaar bindt.

Idd zoals andere al zeggen het idee om alleen te zijn vliegt je aan.. maar wat is daar zo erg aan..

Maar voor jezelf eens een lijstje wat je wil...

Je schrijft al jaartje australie gewoon doen

wat wil je nog meer

Maak een lijst met voordelen en nadelen ( en laat huis buiten beschouwing )

Je kan beter er dan nu mee stoppen of er gewoon volledig voor gaan!!

succes!!
Iedereen bedankt voor de goede tips en raad! Ik ga jullie reacties iedere dag even nalezen want het motiveert enorm om de knoop door te hakken!
Ik vraag mezelf altijd af hoe de man in kwestie zich zou gedragen als ik zwanger zou zijn en vervolgens als we kinderen zouden hebben.

Als er geen voetjes worden gemasseerd en compromissen worden gesloten, dan zie ik de relatie als passe. De stap zetten is een volgende en heel erg moeilijk... (heb er weleens jaren over gedaan :-))

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven