vrouwen en hun logica

04-01-2009 22:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb hier al eens eerder wat over gepost, maar het verhaal blijft maar vreemde wendingen houden...

Het afgelopen jaar hebben mijn ex en ik het contact weer opgepakt, en vanaf begin af aan hadden we weer zo goed als dagelijks contact en heel veel leuke dingen samen gedaan. Ik merkte al snel dat ik weer gevoelens begon te krijgen, maar durfde die niet echt gelijk te uiten. (ex is immers niet voor niets ex zou je denken)

Pas zo'n vijf,zes weken terug ging de kogel door de kerk en heb ik haar alles verteld. Ze was er niet door verrast zei ze, "heb zeker ook gevoelens voor je, maar ik ben niet verliefd. En ik wil de vriendschap niet kwijt." Op zich een beetje tegenstrijdig (wel gevoelens hebben, dat duidt er meestal toch op dat je iemand meer dan leuk vindt), maar ok dat respecteerde ik. Ook vroeg ik haar of het te maken had met het feit dat wij exen waren, maar daar reageerde ze verder niet echt op.

Al heb ik toen wel gelijk gezegd dat ik het contact tussen ons (op dat moment dagelijks) wel even op een laag pitje wilde zetten aangezien ik er wel wat dieper in zat...omdat ik wel wilde proberen haar als een goede vriendin te zien. Daarna beperkte ons contact zich tot enkele smsjes in de week.

Ze is vervolgens bij mij langs geweest met kerst (die afspraak stond al), en sinds die tijd gedraagt ze zich anders dan ik van haar gewend ben. Ze is ineens heel erg handtastelijk, heeft me al een aantal keer bij haar thuis uitgenodigd, zijn alweer samen op stap geweest...en noemt en smst me zowaar dat ik "een schat" ben....ik volg het allemaal niet meer hoor.

Merk ook dat nu ik het contact van mijn kant wat probeer af te houden (vind het nog moeilijk om haar als vriendin te zien), zij juist regelmatig contact met mij aan het zoeken is...ik bedoel ze weet van mijn gevoelens, en ik weet op dit moment niet zo goed wat ik er mee aan moet..

Want ja, ik wil haar niet kwijt (zeker niet als vriendin) maar ik merk wel dat ik me toch weer ga afvragen wat ze nou daadwerkelijk van me wil, vind het nog al tegenstrijdig allemaal.

Ik bedoel, ik heb mijn zegje toen gedaan. Dames, zie ik weer dingen die er niet zijn of ben ik gewoon blind...
neuh ik denk een typisch gevalletje van 'alle opties open houden'.....

maar waarom vraag je dat dan niet gewoon?
Vraag het háár, wij kunnen hier alleen maar gissen wat er in haar hoofd omgaat...

Neemt niet weg dat ik haar niet echt heel erg netjes vind handelen, afgaand op jouw verhaal.
@MizzK: Waarom ik het niet vraag is omdat ik al eerder alles heb opgebiecht, en toen geen positief antwoord van haar kreeg. Daarmee was voor mij de kous eigenlijk wel af, hoe jammer ik het ook vind want het is een geweldige meid. En natuurlijk zit er nog steeds een gedeelte in mij dat misschien tegen beter weten in hoop houdt, maarja ik heb nu zoiets van ze kent mijn kant van het verhaal en ik heb geen zin (lees lef) om me weer aan dezelfde steen te stoten. Maar ik kan haar acties niet echt rijmen moet ik zeggen...
Enige manier om te weten te komen is door het aan haar te vragen!
Je bent duidelijk geweest over je gevoelens en jullie zaten niet op een lijn.

Zij wil jou als vriend, jij wilt meer dan dat. Is dat voor jou niet knap lastig? Om niet vrijelijk je gevoelens te kunnen uiten? Jullie vriendschap heeft voor jou veel waarde (ook voor haar) maar aan de basis zit er al iets behoorlijk scheef.......

Mogelijk zie jij dingen anders dan zij ze bedoelt. Mogelijk zoekt zij nu wel toenadering. Maar ja, je zult dat soort dingen wel moeten vragen aan haar. Hou wel rekening met de mogelijkheid dat jij een hele goede vriend bent en niet meer dan dat. Hou er ook rekening mee, dat zij dan verder gaat met haar leven en er mogelijk een nieuwe liefdesrelatie zal komen voor haar. Kun jij dat aan?
Laat ik vooropstellen dat ik haar echt als vriendin wil proberen te zien, en ja dat is tot nu toe knap lastig. Als we nu bij elkaar zijn is het echt super, voelt het heel vertrouwd etc. En natuurlijk ga je dingen anders zien als je gek op iemand bent, maar ik vind het vooral lastig om het aan haar te vragen omdat ik niet wil overkomen als een zeikerd. Ik heb haar er immers al eens mee lastig gevallen...
Pepper, ik herken het gedrag van jouw ex bij mezelf, ik gedroeg me namelijk zo ten opzichte van een van mijn beste vrienden toen hij verliefd op mij werd. Ik had zelf echt totaal niet door dat ik hem daarmee helemaal in de war maakte...

Wat was het geval? Ik was er al een tijdje alert op dat goede vriend mij leuk vond en paste daarom heel erg op dat ik niet klef met hem deed of hem geen aanleiding gaf om te denken dat ik hem ook leuk vond. Ik ben hartstikke gek op hem, maar niet op die manier. Toen kwam het hoge woord er bij hem uitL hij vond mij wel leuk. Ik heb het hem toen ook gezegd: ik geef heel veel om je, maar ik ben niet verliefd op je. Hij besloot dat onze vriendschap belangrijk voor hem was en zette zich over zijn gevoelens heen. En ik? Ik was opgelucht? Ik had nu tegen goede vriend gezegd dat het niks zou worden en wat mij betreft was de lucht dus gezuiverd. Daardoor ging ik veel ontspannener met hem om en legde ik juist makkelijker even mijn hand op zijn schouder e.d. Ook liet ik hem vaker merken hoe blij ik was dat hij er was, omdat ik het bijzonder vond dat hij zijn verliefdheid opzij zette en voor onze vriendschap ging. En du ook weer omdat ik dacht dat het nu duidelijk was hoe het zat tussen ons.

En toen was daar ineens een nieuwe liefdesverklaring. Die ik he-le-maal niet had zien aankomen en waar ik me heel ongemakkelijk door voelde.

En die ik pas na lange analyse achteraf begreep. Hopelijk heb jij er nu iets aan.
Ik denk dat het beste voor jou nu is om het contact even op een laag pitje te zetten. Vriendschap kan niet zolang jij nog gek op haar bent. maar als je nu een paar maaanden afstand neemt, dan gaat verliefdheid over en kan juist de vriendschap weer groeien. gewoon nu tegen har zeggen dat je de komende 6 weken haar niet wilt zien en dat je alleen maar contact wilt via mailen of msn. OOk niet bellen, want haar stem horen is mss al lastig voor je.

Door haar te blijven zien en met haar af te spreken geef je jezelf alleen maar valse hoop. Zij heeft aangegeven jou alleen als goede vriendte willen en meer niet.

Vind het ook niet zo netjes vn haar dat ze dat zelf niet ziet en contact zoekt, dus moet jij nu even voor jezelf de grens trekken. Een echte vriendschap kan 2 a 3 maanden beperkt contact echt wel aan.
"alleen vrienden" betekent gewoon "relatie af".
toch als jij aangeeft dat ze 'handtastelijk' is,vraag ik me af in hoeverre ze het als vriendschap ziet.Misschien begint ze je toch wel weer leuker te vinden dan ze zelf nog weet...

(hoop het voor je )
Eeens met kreng. Voordat jullie je vriendschap kunnen voortzetten moet je eerst van die verliefdheid 'af komen'. Anders ga je jezelf onnodig kwellen en pijn doen en zal er geen gelijkwaardige vriendschap ontstaan. Mijn tip is dan ook om dit in een openhartig gesprek met je vriendin aan te kaarten. Zeg dat je haar leuk vindt/verliefd bent, en dat dat eerst over moet gaan voor jullie de vriendschap weer op kunnen pakken. Ik zou het contact miss wel helemaal verbreken (weet niet hoe diep je erin zit, maar ws meer dan jezelf denkt) voor een poos of iig minimaliseren. Als blijkt dat zij je toch als meer ziet dan een gewone vriend komt ze er vanzelf mee aanzetten.
Ten eerste bedankt voor jullie reacties, en ja ik heb zelf ook gedacht dat het slimmer im om eerst geruime tijd weinig tot geen contact te hebben. Heb ik ook gelijk tegen haar gezegd toen ik "mijn biecht" deed. Ik merk wel aan mezelf dat ik als we samen zijn wat meer (lichamelijke) afstand hou dan ik hiervoor deed. En zo laat ik ook wat minder van me horen.

Voorbeeld: ik heb sms niet meer nadat we weer samen zijn geweest, iets wat ik wel altijd standaard deed en waar ook altijd een reactie van haar kant op volgde. Maar nu ik dat niet meer doe, doet zij het juist..en dan kan ik het toch niet laten weer te reageren en zijn we gerust 10smsjes verder.

Misschien is een tijdelijke contact-stop toch de beste oplossing, want ik merk wel aan mezelf dat ik er op deze manier moeilijk los van kom.
Je zegt zelf al dat je er moeilijk los van komt op deze manier. Dat heb je idd goed gezien. Dus kies voor jezelf en daarmee ook om niet constant te smsen, ookal stuurt zij de eerste. Laat haar gewoon weten dat je het liever niet hebt en dat je om goede reden ook niet terug smst dus. Is even lastig en een goed gesprek is daarvoor noodzakelijk, maar het gaat je zoveel meer opleveren.
Hoi Pepper,

Mannen kunnen dezelfde logica hebben hoor :-)

Volgens mij is het duidelijk dat ze geen relatie wilt. Punt. Heeft ze duidelijk aangegeven. Tegelijkertijd vindt ze het wel fijn om af en toe aandacht te krijgen van een speciale vriend. En als die vriend wat afstand neemt, gaat ze die aandacht missen en weer net even het contact opwarmen zodat de aandacht weer binnen komt. Overigens geloof ik best dat een mechanisme als dat niet heel bewust is van haar, maar dat neemt niet weg dat het mechanisme zo wel werkt. En dat is in jouw nadeel!

Inderdaad hoe zie je die vriendschap als zij een nieuwe liefde tegenkomt? Zolang dat je nog iets doet, is het lastig een vriendschap onderhouden. En overigens wat als jij een nieuwe liefde zou leren kennen (en de kans daarop is kleiner als je nog verliefde gevoelens hebt voor deze dame), wat zou dat voor consquentie hebben voor de vriendschap? Zou je dan met jouw vriendin samen ook kerst bij deze dame vieren bijv.?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven