Konijn oud en versleten :(

30-11-2016 09:47 92 berichten
Ons konijn is dik 12 jaar oud. In het afgelopen jaar merkte ik dat hij steeds zwakkere achterpoten kreeg. Hij begon uiteindelijk zijn evenwicht te verliezen, viel soms om als hij zich zat te wassen. Dat omvallen kwam steeds vaker voor en nu is het al een week zo dat hij ook niet meer uit zichzelf overeind kan komen.

Naar de dierenarts geweest en die geeft het weinig hoop. Ze had het over die konijnenziekte (ben de naam weer even kwijt) waarbij konijnen gaan rondtollen en omvallen, maar ons konijn heeft zijn hoofd nog rechtop en draait geen rondjes. Toch een medicijn meegekregen om te kijken of het effect heeft. Ze zei dat ze anders verder niks voor hem kon doen.

Konijn is verder nog helemaal in orde. Eet en drinkt en zn darmen werken goed. Ik weet dat dit geen goede kwaliteit van leven voor hem is en ik ben er zelf ook oververmoeid van aan het raken. Ik ben nu dag en nacht bezig met hem om de zoveel tijd overeind te zetten zodat hij kan gaan eten. Als ik hem laat liggen gaat hij sowieso dood.... Vannacht heb ik zelfs op de bank geslapen met de kooi ernaast.

Juist omdat hij nog eet en verder gezond is vind ik het ontzettend moeilijk om hem in te laten slapen, ook al weet ik dat dat uiteindelijk zal moeten. Dierenarts heeft gezegd dat het medicijn verder geen nut heeft als er na een week nog geen verbetering is.

Ik vind het zo moeilijk :( Hij is nog zo mooi en zit met zijn oren omhoog, het is ook een echt knuffelkonijn. Maar dit kan zo toch ook geen maanden meer doorgaan :(
quote:ladygaga_xx schreef op 06 december 2016 @ 18:48:

*alleen OP gelezen*

Laat dat beest aub gewoon inslapen, 12 jaar is ouder dan sommige honden worden.

Misschien bij dit soort topics toch even het verloop lezen. Het dier is al dood hoor.

Sterkte. Ik heb nooit eerder gehoord van een konijn die zo oud werd dus chapeaux voor jou, je moet goed voor hem gezorgd hebben. Verdrietig maar ik vind het wel geweldig dat je zo je best hebt gedaan voor hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 06 december 2016 @ 18:54:

[...]

Misschien bij dit soort topics toch even het verloop lezen. Het dier is al dood hoor.

Sterkte. Ik heb nooit eerder gehoord van een konijn die zo oud werd dus chapeaux voor jou, je moet goed voor hem gezorgd hebben. Verdrietig maar ik vind het wel geweldig dat je zo je best hebt gedaan voor hem. nobody got time for that. en miss gewoon lezen, je lees letterlijk dat ik alleen de op heb gelezen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Dat jouw konijn 12,5 is geworden, geeft toch wel aan dat hij een goed leven heeft gehad. Veel sterkte met het verlies.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:ladygaga_xx schreef op 06 december 2016 @ 19:18:

[...]

nobody got time for that. en miss gewoon lezen, je lees letterlijk dat ik alleen de op heb gelezenO ja. Dat verklaart je opmerking wel. Niet dat het dan minder bot wordt maar, we hebben een verklaring. Hoera. Het gaat over een dier wat oud en versleten is, ik weet het, een soort 'duim omhoog' of 'duim omlaag' topic wbt de adviezen. Nou, jouw duim staat op omlaag. Bedankt voor de mededeling.
quote:ladygaga_xx schreef op 06 december 2016 @ 19:18:

[...]

nobody got time for that. en miss gewoon lezen, je lees letterlijk dat ik alleen de op heb gelezenBij een topic van een paar dagen oud is het perfect mogelijk dat de TO nog reacties heeft geplaatst. Als je een bijdrage wil plaatsen, dan is het handig als je even de moeite neemt om verder te lezen. Anders heeft je reactie echt totaal geen toegevoegde waarde.
Ach, wat sneu. Fijn dat het een lieve dierenarts was, dat helpt toch bij hoe het gebeurd.

Ik vind je een top konijnenbaasje. Slaap goed (lekker is misschien niet het woord nu), dat heb je wel verdiend na zo veel nachten half waken.

Sterkte en .
Ik sluit me graag volledig aan bij het lieve berichtje van Aaaanne.

Je konijn heeft een prachtige leeftijd bereikt SinDudas dankzij jouw goede zorgen en je liefde voor het beestje.

Koester alle mooie herinneringen die je aan hem hebt. Heel veel sterkte en hopelijk kom je wat tot rust
Mijn probleem is dat ik theoretisch weet wanneer het beter is dat ik even niks zeg.
Maar dan hoor ik mezelf al praten.
Sterkte het is ook moeilijk. Je was een lief baasje voor je nijn.
Sterkte
quote:SinDudas schreef op 06 december 2016 @ 18:36:

Vandaag is konijntje ingeslapen met de hulp van een hele lieve dierenarts. Daarna zag hij er nog zo mooi uit dat ik hem nog een tijdje in een dekentje in de kamer heb laten liggen. Vlak voor donker heb ik hem in de tuin begraven.

Ik weet even niet wat ik verder kan schrijven want ik ben echt doodop. Zoveel dagen en nachten niet goed uitgerust omdat ik steeds maar op hem wilde letten.

Ik zal wel even moeten wennen na 12,5 jaar een konijn in huis. Gelukkig heb ik nog een lieve kat die nog helemaal kerngezond is.

Nu moet ik zo echt gaan slapen.

Dankjewel aan alle mee levende en denkende forummers

Ach wat verdrietig

Veel sterkte gewenst. Je bent een goed baasje geweest!
Sterkte TO! Je hebt het goed gedaan.
Ach. Dit is niet leuk..had gehoopt dat het beter zou gaan of dat je zelf niet de keuze hoefde te maken.

Ik hoop dat je een beetje heb kunnen slapen vannacht. Je ben een goed baasje geweest voor je konijn! Sterkte ermee.
sterkte
Sterkte TO, en wat goed dat je nog naar andere da bent gegaan, je hebt alles gedaan wat kon om te weten dat je konijn niet meer herstelde. Een lieve goede baas ben je geweest!
quote:Ameliaaa schreef op 06 december 2016 @ 18:54:

[...]

Sterkte. Ik heb nooit eerder gehoord van een konijn die zo oud werd dus chapeaux voor jou, je moet goed voor hem gezorgd hebben. Verdrietig maar ik vind het wel geweldig dat je zo je best hebt gedaan voor hem. Toch komt het vaker voor, een konijn kan zelfs 15 worden! Ergens had ik ook gehoopt dat die van mij dat ook zou halen.
quote:Zomerelfje schreef op 07 december 2016 @ 10:12:

Ach. Dit is niet leuk..had gehoopt dat het beter zou gaan of dat je zelf niet de keuze hoefde te maken.

Ik hoop dat je een beetje heb kunnen slapen vannacht. Je ben een goed baasje geweest voor je konijn! Sterkte ermee.

Hij was in de laatste 24 ineens zo snel afgetakeld dat het gewoon echt niet meer ging. En ja, ik heb een uur of 11 geslapen!

Nogmaals bedankt allemaal x 10
Je mag ontzettend trots zijn op jezelf met hoe je het allemaal aangepakt hebt. Je hebt werkelijk alles gedaan wat je kon, als ik het zo lees. Sterkte met het verlies van je konijntje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven