Wat aan de muur ?

11-12-2016 19:45 33 berichten
Vast wel eerder gevraagd maar wat heb jij aan de muur hangen ?

Wij hebben een grote vierkante kamer , deze week opnieuw geschilderd en nu vind ik het wel heel kaal .

Ik hou niet van foto's van ons zelf aan de muur.

Het enige wat we nu hebben is een echte hertenkop boven de piano .

0nze stijl is vrij sober licht eiken vloer taupe banken en verder kersenhout .

Heb totaal geen inspiratie .
Alle reacties Link kopieren
Behang
Take me to the place you know best
Kleur van de muren?
Ik heb een spiegel en verder 3 foto lijstjes van hout met touwtjes aan elkaar en een lang houten masker.

Meer niet.

Ja ze videofoon en de tv.
Ik een kastje en een klok.
2 moderne, abstracte schilderijen boven de tv, 2 figuratieve schilderijen boven de bank. Er hangt 1 plank waar wat aandenkens op staan, aan onze bruiloft, geboortekaartje van zoon etc. Bij de eettafel hangen 2 grote foto's op canvas van landschappen van 2 vakanties. Aan de muur daartegenover hangt een gong die we meegenomen hebben uit Vietnam. En er hangt nog een mooie simpele klok ergens.
quote:Ikhierhuh schreef op 11 december 2016 @ 19:49:

Kleur van de muren?Heel licht gebroken wit de gordijnen ook dus nu is het een beetje een witte bak :(
quote:aikidoka schreef op 11 december 2016 @ 19:58:

2 moderne, abstracte schilderijen boven de tv, 2 figuratieve schilderijen boven de bank. Er hangt 1 plank waar wat aandenkens op staan, aan onze bruiloft, geboortekaartje van zoon etc. Bij de eettafel hangen 2 grote foto's op canvas van landschappen van 2 vakanties. Aan de muur daartegenover hangt een gong die we meegenomen hebben uit Vietnam. En er hangt nog een mooie simpele klok ergens.Oh die plank klinkt leuk dan kun je ook wisselen die onthou ik !
Een foto die mijn vriend gemaakt heeft in Rome toen we daar op vakantie waren.

Mooie herinneringen zijn altijd goed

En een canvas foto van mijn hond op Texel 8 jaar geleden, en afgelopen zomer zijn we er weer geweest en toen heb ik een foto van zijn grijze snuitje af laten drukken op steigerhout.
Ja en?
In de woonkamer: een aboriginal-schilderij, een kleine antieke landkaart (ingelijst) en een quilt.

In de muziekkamer: een heel grote wereldkaart (zo'n oude schoolkaart) en een paar kleinere schoolplaten.

In de keuken: een schilderij gemaakt door een tante (boeket bloemen).

In de gang: duizend-en-één witte wissellijstjes kriskras tegen 1 muur met knutselwerkjes van de kinderen.

In de slaapkamer: een uitvergrootte close-up van mijn trouwboeket, op canvas. En een ingelijste poezieposter van plint.
Als je van sober houdt, moet je eens googlen op hoffz stijl. Waarschijnlijk vind je daar wel wat mooie voorbeelden
Zulke, in verschillende uitvoeringen / kleuren

Dit drieluik hebben wij in de keuken hangen, (witte strakke keuken met eiland en zwarte tegelvloer). Vonden we mooi en kleurrijk. Ook wij houden niet zo van foto's van onszelf aan de muur.

Het komt van deze site.
Een eiken fotoplank.

Daarop twee planken waarop zo'n klemmetje zit gemonteerd

Daar hang ik regelmatig verschillende dingen op. Normaal gesproken kindertekeningen, of ontvangen kaartjes, momenteel kerstversiering;

Zoiets

en

er liggen ook een paar kerstballen op (in verschillende formaten)

Verder een groot abstract schilderij dat ik heel mooi vind en door een familielid geschilderd is. En gegroepeerd een heel stel kleine schilderijtjes, vierkant ongeveer 15x15 cm.
Spiegel, klok, tak met hangers en kerstlichtjes
Waarom altijd een object... Wattabout een wandschildering. Apart en exclusief
quote:RegretteRien schreef op 11 december 2016 @ 20:01:

Een eiken fotoplank.

[afbeelding]

[afbeelding]

Daar hang ik regelmatig verschillende dingen op. Normaal gesproken kindertekeningen, of ontvangen kaartjes, momenteel kerstversiering;

Zoiets

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Verder een groot abstract schilderij dat ik heel mooi vind en door een familielid geschilderd is. En gegroepeerd een heel stel kleine schilderijtjes, vierkant ongeveer 15x15 cm.Dit vind ik ook super leuk dankjewel,!
Muurstickers zijn ook heel erg hip nu.
quote:Magister schreef op 11 december 2016 @ 20:04:

Waarom altijd een object... Wattabout een wandschildering. Apart en exclusiefLijkt me te aanwezig.
Aliexpress heeft gave doeken te koop voor bijna geen geld.

Alle stijlen, afmetingen en sfeertjes mogelijk
quote:RegretteRien schreef op 11 december 2016 @ 20:01:

Een eiken fotoplank.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoiets

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Verder een groot abstract schilderij dat ik heel mooi vind en door een familielid geschilderd is. En gegroepeerd een heel stel kleine schilderijtjes, vierkant ongeveer 15x15 cm.Wat leuk, die cotton ball lights, die had ik nog nooit gezien.
Ik heb nepperts, vorig jaar bij de Zeeman, met ledjes en op batterijtjes. Maar gezellig staan ze wel.
Ze zijn ook regelmatig bij de action te koop en die zijn vrij aardig
Bedoel jij met twee planken daarop gewoon erboven ?

En heb jij die klemmetjes dan aan de zijkant ?
Aan één muur hangt een witte door mijn grootmoeder gehaakte sprei. De muur er achter moet ik nog in een contrasterend kleurtje schilderen maar ben er nog niet over uit welke kleur.

Boven de bank hangt een set grote en kleine strakke simpele lijsten uit dezelfde serie waar foto's met een strand-thema in gaan. Dat mogen ook goede portretten van de kinderen of andere familie zijn, als het maar strand is. Foto's mogen wisselen.

In een andere kamer bij de eettafel een groot bord wat ik met een leuk behangetje heb beplakt, en daarop een wirwar aan barokke fotolijstjes in goud, zilver, zwart en wit. In de lijstjes de leuke familie-foto's en vakantie-herinneringen, maar wel allemaal goede foto's. Kan dus ook wisselen.

Tip voor eigen foto's aan de wand: kies een thema, een stijl, wat jij wilt met die wand. Zo hebben wij dus een wand waarop onopvallende lijsten vrij strak georganiseerd hangen, maar de foto's een vast thema hebben. De foto's moeten qua kleur en thema bij elkaar passen. Maar ook een wand waar de lijsten en de achtergrond de toon maken, en de foto's erin wat meer allerlei mogen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven