Extra kosten boeken via reisbureau?

07-01-2009 08:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb net een reisje voor de meivakantie uitgezocht. Het is mogelijk via de website te boeken maar om nog een paar dingen te checken vind ik het een prettig idee om de uiteindelijke boeking bij het reisbureau te doen (Neckermann). Weet iemand of ik daar extra voor betaal? Ik heb immers geen hulp meer nodig, weet al wat ik ga boeken, heb daar zelf behoorlijk wat tijd aan besteed, maar wil alleen over 1 of 2 gegevens (bv kamer) zekerheid. Dus geen zin om 100 Euro extra te betalen daarvoor. Alvast bedankt voor je reactie!
Vaak betaal je zo'n 20 euro aan bemiddelingskosten.

Als je wat dingen gecheckt wil hebben zou ik het via het reisbureau doen.
Tja, reisbureau's moeten toch ergens van leven, dus ik vermoed sterk dat je daar extra voor gaat betalen. Voor niets gaat de zon op, tenslotte. Als je niet extra wilt betalen, moet je gewoon zelf boeken, en voor die zekerheid van die gegevens zelf even met het hotel bellen.
Ok - bedankt voor jullie snelle reacties, ik bel het reisbureau gewoon even om zeker te zijn. Boek normaal altijd via internet, alleen in dit geval wil ik echt 100% zeker weten dat we krijgen wat er op de site staat.
Bij ons betaal je 25 euro aan reisbureau. Als je dingen uitgezocht wilt hebben, vind ik het eigenlijk niet meer dan normaal dat je er voor moet betalen. Hun tijd kost ook geld toch?
Weet je wat je ook kan doen.

Het reisbureau bellen om de vragen te stellen die je nog hebt, en dan daarna het via internet boeken...

Is misschien niet helemaal eerlijk, maar soms kan het je echt veel geld schelen, ook in verband met eventuele kortingen die je nog extra krijgt als je via internet boekt !
Reserveringskosten worden vaak gerekend door zowel een touroperator (direct via internet) als via een reisbureau...

Een reisbureau krijgt commissie van een touroperator wanneer zij een reis bij hen boeken... dat zijn dus de verdiensten van een reisbureau. Qua prijs zal het dus eigenlijk niets tot nauwelijks schelen eventueel alleen dus extra servicekosten van maximaal 20 euro per boeking o.i.d.
Idd, bij boeken via internet betaal je ook boekings- of verwerkingskosten.

Mijn ervaring is dat het altijd zo'n 20 of 25 Euro is, of je nu via internet of reisbureau boekt.

Het is me dan ook een raadsel hoe je aan een bedrag van 100 Euro komt.

Heb je trouwens een doorlopende annuleringsverzekering? Daar is namelijk vele vele malen meer op te besparen!!
Ik werk zelf in een reisbureau en wij rekenen een service kost van 12 euro... Weet niet wat de kost bij Neckerman is, maar ook zoiets.
Dat is dan niet veel belgiegirl,maar wat ik weet is dat er meestal zoals bij een thomascook reisbureau 25 euro aan kosten worden berekend maar ook bij een Dreizen.Neckermann kun je ook prima zelf boeken online of telefonisch.
Toevallig net geboekt bij Neckermann (in het reisburo!).

24,- betaald voor service. Toen vroeg ik, wat zou het me nu kosten als ik via de site had geboekt? Haar antwoord was dat dat precies hetzelfde zou kosten, alleen zouden ze het dan pas op het laatst en onder een andere noemer erbij tellen.

Voortaan boek ik dus altijd bij het reisburo, het maakt namelijk qua kosten helemaal niet uit!
Tja, ik zeg ook maar wat...
je betaald op internet ongeveer net zoveel kosten als bij het reisbureau zelf, alleen heb je op internet wel meerdere aanbiedingen
Veel reisbureaus krijgen tegenwoordig geen commissie meer voor verkochte reizen dus administratiekosten is alles wat ze in dat geval nog ontvangen voor de bemiddeling en het overige werk dat eraan wordt besteed.

Het voordeel van een reis boeken bij een reisbureau is dat je in geval van problemen tijdens de vakantie, bij thuiskomst de hulp krijgt bij het indienen van je klacht(en). Zij kunnen in dat geval voor jou bemiddelen en hebben vaak een sterkere positie dan jij als klant hebt. Bij internetboekingen ben je sneller een nummer, bij reisbureauboekingen ligt dat veelal anders.

Voorkeuren kun je ook bij internetboekingen soms aangeven onder de noemer preferentie of speciale wensen. Zo niet dan kun je na internetboeking de reisorganisatie bellen en je voorkeuren doorgeven. In dat geval kun je gelijk vragen of ze die vermelden op je boekingsformulier en voucher.

Het blijven natuurlijk preferenties, voorkeuren waarbij niemand je kan garanderen dat je het op de vakantiebestemming werkelijk krijgt. Wil je zeker zijn van een bepaalde wens, kun je het opgeven als essentie en moet er voor worden betaald.

Wil je dat niet, kun je ook voor vertrek zelf even een mailtje sturen aan het hotel waar je naartoe gaat, met jouw voorkeuren om de kans te vergroten dat je krijgt wat je wilt.

Bij boekingen zowel via een reisbureau als internet is het voorbereidende werk van belang. Vakantiereiswijzer/Zoover etc. naast prijsvergelijking van alle reisorganisaties die de accommodatie aanbieden die je wilt boeken. De prijzen verschillen nogal over het algemeen en teveel betalen is natuurlijk zonde van je geld.

Naast het prijskaartje zou ik in elk geval er altijd goed op letten of de reisorganisatie en het reisbureau zijn aangesloten bij de ANVR en SGR. Er zullen dit jaar ook wel weer wat organisaties failliet gaan zoals elk jaar en via het SGR krijg je dan tenminste je gehele reissom nog terug. Ook in geval van faillisement van een reisorganisatie is mijn ervaring dat boeken bij een reisbureau vaak een snellere teruggave oplevert van de reissom.
anoniem_79244 wijzigde dit bericht op 11-01-2009 09:09
Reden: schrijffout gecorrigeerd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven