Kleine kinderwagen

12-12-2016 14:33 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het nog een kinderwagen topic. Maar ik weet even niet zo goed hoe ik me moet oriënteren anders. Ik woon in het buitenland en wil mijn kinderwagen in Nederland aanschaffen in de kerstvakantie. In het land waar ik nu woon is de keuze enorm beperkt en wagens zijn verschrikkelijk duur (Stokke xplory kost hier 1600 euro). Omdat wij gemiddeld 3x per jaar naar Nederland reizen moet de wagen dus niet te zwaar zijn. Ik ben van plan om mijn wagen mee te nemen in het vliegtuig (in een speciale transporttas) want ik blijf met name in de zomer zo'n 2 maanden in Nederland. En daarbij als de baby nog klein is, kan ik ook niet af met een buggy.

Eisen op een rijtje:

- makkelijk en klein in te klappen

- niet te zwaar

- zitting voorwaarts en achterwaarts kunnen zetten

- redelijke reiswieg

Ik kom nu uit bij een bugaboo bee 3, maar heb daar helemaal geen ervaring mee. Alle tips zijn welkom! Bedankt!
Joolz
Alles komt goed
Bugaboo Bee was ook mijn eerste gedachte.
quote:Kirikou schreef op 12 december 2016 @ 14:38:

Bugaboo Bee was ook mijn eerste gedachte.Ja, die is hiervoor gemaakt volgens mij.
Ok dan was mijn eerste zoektocht niet voor niks ... heeft iemand ook ervaring met deze wagen?

Als ik 'm mee wil nemen na de kerstvakantie moet ik m ongeveer nu bestellen. Dan weet ik zeker dat hij voordat wij weer vertrekken geleverd wordt.
Wij zijn voor de Transit gegaan. Van mutsy.

Klein opvouwbaar. Niet te zwaar. Alle wielen af te halen.

Ervaring hebben we nog niet, komt in maart pas in gebruik.
quote:little_angel89 schreef op 12 december 2016 @ 15:16:

Wij zijn voor de Transit gegaan. Van mutsy.

Klein opvouwbaar. Niet te zwaar. Alle wielen af te halen.

Ervaring hebben we nog niet, komt in maart pas in gebruik.Hier wel ervaring ermee erg tevreden over! De reiswieg zou ik alleen niet bepaald klein noemen- maar zou niet met zekerheid kunnen zeggen of deze het in verhouding tot andere wagens wel of niet is. We hebben hem vooral op budget gekozen en niet op omvang al is het klein kunnen vouwen wel een enorme pré.
Ik heb gewoon een kinderwagen in nederland geleend van familie. Vliegen met zon ding is toch wel zo onhandig. Sowieso heb je een reiswieg maar een halfjaar nodig. Ik zou er voor thuis 1 2e hands kopen en in nl een proberen te lenen en dan later een buggy kopen. Als wij reizen zit zoon in de draagzak. Veel handiger.
quote:Dormouse schreef op 12 december 2016 @ 15:22:

[...]

Hier wel ervaring ermee erg tevreden over! De reiswieg zou ik alleen niet bepaald klein noemen- maar zou niet met zekerheid kunnen zeggen of deze het in verhouding tot andere wagens wel of niet is. We hebben hem vooral op budget gekozen en niet op omvang al is het klein kunnen vouwen wel een enorme pré.

Redelijke reiswieg staat in OP. Dat heeft ie wel

En kan voor en achter uit met kinderzitje.

Opvouwbaar is idem en nog kleiner met wielen er af.

Fijn dat ie jullie zo goed bevalt. Ik ben erg benieuwd straks(of nog meer naar de kleine maar goed, zie mezelf wel lopen
quote:little_angel89 schreef op 12 december 2016 @ 15:28:

[...]

Redelijke reiswieg staat in OP. Dat heeft ie wel

En kan voor en achter uit met kinderzitje.

Opvouwbaar is idem en nog kleiner met wielen er af.

Fijn dat ie jullie zo goed bevalt. Ik ben erg benieuwd straks(of nog meer naar de kleine maar goed, zie mezelf wel lopen

Oh ja, dat is waar ik zag meteen dat bakbeest van een kartonnen doos voor me waar ie inzat en die ik met veel moeite de berging in kreeg (die überhaupt te vol staat hahaha).

Het omwisselen naar voor- en achteruit gaat echt heel makkelijk al heb ik het in de praktijk nauwelijks gebruikt (kind vind vooruitkijken veel interessanter dan naar mij haha).

Wielen eraf is fijn, maar vind ik wel een gedoe- al kan het liggen aan weinig oefening.

Ik hoop dat jij er straks ook veel plezier van hebt
quote:Dormouse schreef op 12 december 2016 @ 15:32:

[...]

Oh ja, dat is waar ik zag meteen dat bakbeest van een kartonnen doos voor me waar ie inzat en die ik met veel moeite de berging in kreeg (die überhaupt te vol staat hahaha).

Het omwisselen naar voor- en achteruit gaat echt heel makkelijk al heb ik het in de praktijk nauwelijks gebruikt (kind vind vooruitkijken veel interessanter dan naar mij haha).

Wielen eraf is fijn, maar vind ik wel een gedoe- al kan het liggen aan weinig oefening.

Ik hoop dat jij er straks ook veel plezier van hebt

Ik had ze in de winkel vrij vlot er af. Nog eerder als ze in de blokkeerstand.

Thnx, gaat vast goed komen!!
De mutsy transit is wel echt een slag groter dan de bugaboo bee denk ik hoor.
quote:hoppala schreef op 12 december 2016 @ 15:26:

Ik heb gewoon een kinderwagen in nederland geleend van familie. Vliegen met zon ding is toch wel zo onhandig. Sowieso heb je een reiswieg maar een halfjaar nodig. Ik zou er voor thuis 1 2e hands kopen en in nl een proberen te lenen en dan later een buggy kopen. Als wij reizen zit zoon in de draagzak. Veel handiger.

Ik heb niemand die op dit moment een wagen heeft staan. Ik wil geen twee wagens kopen. Overigens wil ik tijdens het reizen ook een draagzak gebruiken (die heb ik nog), maar ik wil wel als ik 2 maanden in Nederland ben een goede wagen hebben. De wagen check ik dan in met de rest van de bagage en maxi cosi. Gedoe en gesleep zeker, maar na het inchecken ben ik er vanaf. Plus wij vliegen nu zo geregeld dat ik ook niet meer zo huiverig ben.

Ik woon nu in het midden oosten. Ik gebruik hier dus veel taxi's en busjes om naar plaats van bestemming te komen. Een lichte wagen is dan wel een pre.
Mutsy ga ik bekijken, dank voor de tip!
Ik weet niet wat jij ''klein'' vindt natuurlijk, maar ik heb zelf voor onze baby die in maart geboren gaat worden een Easywalker Mosey aangeschaft, erg mooie wagen en niet zo groot/grof als veel andere wagens. Is goed te manoevreren ook in smalle winkelpaden bijvoorbeeld, dus ik zou zelf zeker zeggen dat ik dit een redelijk kleine wagen vind.

Misschien de moeite waard om te overwegen
Bugaboo Bee ben ik heel tevreden over. Heeft een goede wieg, maar niet afneembaar, wil je dat? Verder echt een topwagen, wendbaar, smal, stevig, baby naar je toe of naar de wereld en klein.
Overigens vind ik die opklapbare buggy's echt ondingen. Oncomfortabel en rammelig. Dus ik pak het liefste de wandelwagen (wij hebben een bugaboo cameleon). Ook toen kind allang groot genoeg was voor de buggy.
quote:Alische schreef op 12 december 2016 @ 16:44:

Bugaboo Bee ben ik heel tevreden over. Heeft een goede wieg, maar niet afneembaar, wil je dat? Verder echt een topwagen, wendbaar, smal, stevig, baby naar je toe of naar de wereld en klein.Dank voor je input! Ik neig toch nog steeds het meest naar deze wagen. Wat bedoel je precies met de wieg? Als in dat ie van stof is en dat je er geen doekje over kunt halen?
quote:Medjouldadel schreef op 12 december 2016 @ 17:01:

[...]

Dank voor je input! Ik neig toch nog steeds het meest naar deze wagen. Wat bedoel je precies met de wieg? Als in dat ie van stof is en dat je er geen doekje over kunt halen?Of eraf te klikken?
quote:Captain_Obvious schreef op 12 december 2016 @ 17:09:

[...]

Of eraf te klikken?Dat lijkt me heel gek... ik heb het filmpje gekeken en daar klikken ze toch de bak erop en eraf dacht ik. Ik ga nog eens kijken voor de zekerheid
quote:Medjouldadel schreef op 12 december 2016 @ 17:13:

[...]

Dat lijkt me heel gek... ik heb het filmpje gekeken en daar klikken ze toch de bak erop en eraf dacht ik. Ik ga nog eens kijken voor de zekerheid Oh, haha, nee dat lijkt me dan niet.
Stokke heeft speciale tassen waarin je wagen mee kan in het vliegtuig. Speciaal voor gemaakt en zag er fancy uit..! https://www.stokke.com/NLD/nl-nl/toebehoren/191400.html

Misschien heb je er wat aan!
Thanx! Bugaboo heeft ook travelbags. Overigens passen daar de meeste andere wagens ook in. Voor de bee hebben ze een mooi kleintje ...

Ik heb contact met prenatal gezocht om te kijken of ze de wagen voor 5 januari kunnen leveren.
quote:Medjouldadel schreef op 12 december 2016 @ 17:01:

[...]

Dank voor je input! Ik neig toch nog steeds het meest naar deze wagen. Wat bedoel je precies met de wieg? Als in dat ie van stof is en dat je er geen doekje over kunt halen?De Bugaboo Bee heeft geen traditionele wieg die je er af kan halen. De 'wieg' is van stof inderdaad en kan je als ze groter worden omhoog klappen naar wandelwagen. Moeilijk uit te leggen. Ga het eens proberen!
quote:Alische schreef op 15 december 2016 @ 23:05:

[...]

De Bugaboo Bee heeft geen traditionele wieg die je er af kan halen. De 'wieg' is van stof inderdaad en kan je als ze groter worden omhoog klappen naar wandelwagen. Moeilijk uit te leggen. Ga het eens proberen!Ik snap wat je bedoelt, het baby nestje wat je in de zitting legt. Ik heb nu de uitvoering besteld met de bassinet. Die klik je wel los op de wagen en is een wiegbak zoals de meeste kinderwagens dat hebben. Ik kan de wagen helaas niet uitproberen want hier in het land waar ik woon word de wagen niet verkocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven