Perfecte imperfecties

zaterdag 17 december 2016 om 08:38
Ik lees hier vaak topics van mensen die ergens ontevreden over zijn en ook heel ver gaan om aan het ideaal plaatje in hun hoofd te voldoen. Gisteren sprak ik met een vriendin die een beetje last van striemen had en daardoor zowat het leven niet meer zag zitten, ik dacht echt wtf? Ik heb ook striemen op mijn bovenbenen door een groeispurt op mijn 15e, maar ik heb er nooit echt heeel erg mee gezeten, is er wat mis met mij en moet ik mij eigenlijk een gruwelijk monster voelen of zo. Ik heb nog nooit iemand commentaar erop horen leveren en mijn vriend vind het zelfs mooi. Wat zijn jouw imperfecties waar je lekker niks aan laat doen, omdat je jezelf accepteert met al je "gebreken"?
zaterdag 17 december 2016 om 08:45
zaterdag 17 december 2016 om 08:49

zaterdag 17 december 2016 om 09:07
Ik heb wel imperfecties maar geen imperfecties waar je wat aan zou kunnen laten doen...
Zo heb ik door een ongeluk een litteken bij mijn oog waardoor mijn ene ooglid een beetje dicht is gezakt, waardoor mijn ogen nu een beetje ongelijk zijn, hiervoor waren ze juist heel gelijk qua grootte, maar nu heb ik dus aan de ene kant een scheve wenkbrauw en een scheef oog. Mja wat doe je eraan?
En ik heb een misvormde duim, mja wat doe je daaraan? Lelijke voeten, mja wat doe je eraan?
Als ik mijn lichaam niet mooi vind ga ik wel sporten en ik wil graag eens lasertherapie voor mijn harige benen
Striae heb ik niet zoveel. Zelfs nu ik zwanger ben lijkt mijn huid daar niet gevoelig voor, ook al bolt mijn buik flink inmiddels. Ik had het op m'n borsten als tiener maar is bijna helemaal weggetrokken.
Zo heb ik door een ongeluk een litteken bij mijn oog waardoor mijn ene ooglid een beetje dicht is gezakt, waardoor mijn ogen nu een beetje ongelijk zijn, hiervoor waren ze juist heel gelijk qua grootte, maar nu heb ik dus aan de ene kant een scheve wenkbrauw en een scheef oog. Mja wat doe je eraan?
En ik heb een misvormde duim, mja wat doe je daaraan? Lelijke voeten, mja wat doe je eraan?
Als ik mijn lichaam niet mooi vind ga ik wel sporten en ik wil graag eens lasertherapie voor mijn harige benen
Striae heb ik niet zoveel. Zelfs nu ik zwanger ben lijkt mijn huid daar niet gevoelig voor, ook al bolt mijn buik flink inmiddels. Ik had het op m'n borsten als tiener maar is bijna helemaal weggetrokken.
zaterdag 17 december 2016 om 09:43
Mijn grappige benen tillen me en zonder mijn stevige onderkaak zou ik geen hap binnen houden. Mijn gestreepte buik heeft kinderen gedragen en mijn zachte hangborsten hebben ze gevoedt. Fantastisch toch? Dat mag je zien!
Het is ook duidelijk dat mijn slap wordende, sproeterige huid al een tijdje meegaat. Maar wat een geniaal orgaan is dat! Ze beschermt me, voert gifstoffen af, maakt vitamine aan. En al die zenuw-uiteindes ... wow
Ik ben blij met mijn lijf.
Het is ook duidelijk dat mijn slap wordende, sproeterige huid al een tijdje meegaat. Maar wat een geniaal orgaan is dat! Ze beschermt me, voert gifstoffen af, maakt vitamine aan. En al die zenuw-uiteindes ... wow
Ik ben blij met mijn lijf.

zaterdag 17 december 2016 om 11:16
zaterdag 17 december 2016 om 11:18
Zeuren over mijn uiterlijk heb ik vroeger veel gedaan. Ik vond mezelf te mager, platte kont, schaamde me voor mijn pigmentvlek in mijn gezicht. Gelukkig is dat voorbij en vind ik het zonde van de energie. Na mijn zwangerschap zijn er wat kilo's blijven hangen en heb ik wel een kont(je). Pigmentvlek zit er nog, maar dat stoort me niet meer, al smeer ik er uit routine toch wat camouflage op (bij inspanning of emoties wordt de vlek donkerder).
Enige wat ik "jammer" vind is mijn borsten, die zijn klein, maar ik vind neptetten in geen enkel geval mooi en heb daar geen geld en een operatie voor over.
Ik ben meer tevreden dan ontevreden
Enige wat ik "jammer" vind is mijn borsten, die zijn klein, maar ik vind neptetten in geen enkel geval mooi en heb daar geen geld en een operatie voor over.
Ik ben meer tevreden dan ontevreden
zaterdag 17 december 2016 om 11:20
Ik heb n overbeetbekkie ondanks beugel. Dat is karakteristiek voor mijn gezicht. Ik zou het dus niet veranderen als ik kon. Ben aan de kleine kant en heb n buikje na de bevalling van baby 2, 6 maanden geleden. Daar ga ik wel wat aan doen, maar zal deels blijven en de littekens en striae zeker. Dat is ok, ik voel me er niet minder aantrekkelijk om.
zaterdag 17 december 2016 om 11:43
Het enige waar ik iets aan zou willen laten doen zijn mijn tanden, als het niet slecht was zou ik die graag willen laten bleken en een scheur in mijn nagel. De bovenste laag is ingescheurd op een nagel, iedere keer als het een beetje er uit groeit scheurt hij verder in. Als ik nagellak op doe komt er nagellak in allemaal randjes van die scheur en dat ziet er niet uit als ik het later weg haal. Die scheur zit er denk ik 8 jaar, maar niks wat ik probeer werkt helaas.
Dat zijn geen dingen waar ik dood ongelukkig van wordt, en voor de rest heb ik nog wel wat imperfecties. Dikke bovenbenen, striae op mijn benen en buik, een buikje, een muffintop en van die mee eters op mijn neus. Daar doe ik wel wat aan: gezond eten, alles op de fiets en ik wil weer gaan hardlopen en ik gebruik van die strips voor mijn neus in combinatie met ee voor stomen en met koud water na spoelen. Maar er ongelukkig door zijn? Gebukt onder gaan ? Professionele hulp willen omdat het zo lelijk is? Nee, ik ben gewoon net zo min perfect als de rest van de wereld. Op mijn kind na, die is perfect zou me niks kunnen verzinnen wat ik niet zo mooi aan hem zou vinden.
Dat zijn geen dingen waar ik dood ongelukkig van wordt, en voor de rest heb ik nog wel wat imperfecties. Dikke bovenbenen, striae op mijn benen en buik, een buikje, een muffintop en van die mee eters op mijn neus. Daar doe ik wel wat aan: gezond eten, alles op de fiets en ik wil weer gaan hardlopen en ik gebruik van die strips voor mijn neus in combinatie met ee voor stomen en met koud water na spoelen. Maar er ongelukkig door zijn? Gebukt onder gaan ? Professionele hulp willen omdat het zo lelijk is? Nee, ik ben gewoon net zo min perfect als de rest van de wereld. Op mijn kind na, die is perfect zou me niks kunnen verzinnen wat ik niet zo mooi aan hem zou vinden.

zaterdag 17 december 2016 om 12:51
Eerst tot 96 kilo groeien en er daarna weer 25 af bleek niet zo'n succesformule voor mijn borsten. Het zij zo. Verder op mijn linkerkuit een flinke lelijke spatader. Overweeg al jaren - met vlagen - er iets aan te laten doen, maar het idee van zo'n ingreep staat me zo tegen! En ach...ik zie 'm zelf toch niet, want hij zit aan de achterkant
Overall ben ik best tevreden!
Overall ben ik best tevreden!
Ik geloof niet meer in sprookjes.