20 jaar en zwanger

18-12-2016 00:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 20 jaar en inmiddels 5 weken zwanger. Ik ben eigenlijk benieuwd of er meerdere mensen zijn die jong zwanger zijn/willen worden? Ik vind het leuk om er over te praten, maar omdat het nog te vroeg is kan ik mijn enthousiasme nog niet aan mijn eigen vrienden kwijt!
Misschien kun je je beter aansluiten bij een "uitgerekend in....." topic. Nu ga je reacties krijgen op je leeftijd
Gefeliciteerd! Misschien aansluiten bij een van de vele topic hier die heten in de strekking : zwanger en bevallen in 2017?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is "wat ouder"? Blijkbaar is het het vermelden waard, dus waarschijnlijk is hij geen 25...
Bedankt voor je tip! Maar ik word niet warm of koud van iemand die oordeelt over mijn leeftijd. Ik zou het leuk vinden om juist met mensen te praten die ook redelijk jong zwanger willen worden/zijn! De meeste mensen op de forums waar in wordt gesproken over uitgerekend zijn rond dezelfde tijd als mij, zijn helaas niet ongeveer van dezelfde leeftijd.
Dankjewel Enn!
quote:Abcd123 schreef op 18 december 2016 @ 00:45:

Bedankt voor je tip! Maar ik word niet warm of koud van iemand die oordeelt over mijn leeftijd. Ik zou het leuk vinden om juist met mensen te praten die ook redelijk jong zwanger willen worden/zijn! De meeste mensen op de forums waar in wordt gesproken over uitgerekend zijn rond dezelfde tijd als mij, zijn helaas niet ongeveer van dezelfde leeftijd.Dat komt omdat de gemiddelde Nederlandse vrouw nu eenmaal ouder is dan 20 als ze haar eerste kind krijgt. En op het viva forum al helemaal Ik snap je insteek wel, ik denk alleen niet dat je heel veel gelijkgestemden hier gaat vinden.

Bedankt voor je tip! Maar ik word niet warm of koud van iemand die oordeelt over mijn leeftijd. Ik zou het leuk vinden om juist met mensen te praten die ook redelijk jong zwanger willen worden/zijn! De meeste mensen op de forums waar in wordt gesproken over uitgerekend zijn rond dezelfde tijd als mij, zijn helaas niet ongeveer van dezelfde leeftijd.Maakt toch niets uit hoe oud ze zijn? Kun je iig wel al wat kletsen. Zwangerschap is nu niet bepaald radicaal anders als je 31 bent
Daar hebben jullie inderdaad gelijk in. Maar toch denk ik dat er ook wel wat jongeren op forums te vinden zijn, omdat ik zelf ook veel dingen op zoek over zwangerschap op internet en dan vaak terecht kom bij forums.
Gefeliciteerd!

Er schijnen allerlei Facebook groepjes te zijn voor jonge moeders.

Hier denk ik inderdaad niet dat je veel aansluiting zult vinden (wat betreft leeftijd).
Dankjewel! En ach ja, het valt te proberen! Op Facebook durf ik nog niet veel te laten zien qua aansluiten of liken van zwangeren groepen, het is daar altijd zo duidelijk zichtbaar voor anderen, in de zin van dat er op iedereen zijn tijdlijn komt te staan: '... vindt dit leuk'. Ik wil het op die manier nog niet voorzeggen dat ik zwanger ben.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Vertel eens wat meer over jezelf, heb je een vriend? Huisje en werk je al? Waarom wil je graag jong moeder worden?

Ik ben Zelf 22 jaar en 26 weken zwanger, getrouwd en we hebben een huisje en samen een eigen bedrijfje en verdienen genoeg om een kindje te onderhouden en goede toekomst te bieden, waarom ik jong moeder wil worden? Het lijkt me gewoon fijn, als mijn kind dan zelfstandig word ben ik ook nog vrij jong (mijn moeder is bijv pas 45) en mijn man is 11 jaar ouder en die wou ook niet te oud papa worden, we zijn dol gelukkig!

Die zwanger topics hier zijn zeker aan te raden, ik schrijf ook mee sinds 5 weken met verschillende leeftijden en is erg gezellig en respectvol, we hebben overigens allemaal dezelfde wens en dag is ons kindje gezond op de wereld zetten! Elke vrouw is anders en de ene wil jong kinderen en de ander wat ouder. Ik oordeel zelf niet over leeftijd en wat andere zeggen gaat ene oor in andere oor uit!

Voel je altijd vrij om me een pbtje te sturen
Zelf ben ik 24jr en nu 11 weken zwanger. Gemiddelde leeftijd is hier wel wat ouder maar je klets allemaal om dezelfde reden met elkaar en dan maakt leeftijd niet meer uit!

Schroom je niet en sluit gewoon aannbij en topic, misschien leuk van rond dezelfde uitgerekende datum!

Geniet van je zwangerschap!
Succes met je zwangerschap. Ik ben net 26 en 32 weken zwanger.

Bedankt voor je tip! Maar ik word niet warm of koud van iemand die oordeelt over mijn leeftijd. Ik zou het leuk vinden om juist met mensen te praten die ook redelijk jong zwanger willen worden/zijn! De meeste mensen op de forums waar in wordt gesproken over uitgerekend zijn rond dezelfde tijd als mij, zijn helaas niet ongeveer van dezelfde leeftijd.Je wordt niet warm of koud van iemand die oordeelt over je leeftijd maar zelf doe je dat maar wel? Want oudere vrouwen die even ver zwanger zijn als jij zijn geen geschikte gesprekspartners over zwangerschap en ouderschap? Oké apart.
Ik ben nu 39 en was net 19 toen ik mijn eerste kind (zeer gewenst en gepland) kreeg Ik had al een kinderwens op mijn 15de of zo, hoewel ik geen typisch 'moedertje' ben.

Eerlijk gezegd vind ik het achteraf wel erg jong, ik dacht toen dat ik zeer volwassen was maar eigenlijk was ik dat nog niet echt.

De vooroordelen vielen me erg mee, dat ik getrouwd was met de vader van mijn kind zal daar wel een rol in gespeeld hebben.

Altijd de jongste mama op de speelplaats zijn had zijn voor- en nadelen, je wordt toch minder au serieux genomen heb ik de indruk, andere mensen vonden het dan wel weer een soort van stoer dat ik mijn eigen weg ging.

Mijn ouders waren voor hun 50ste grootouders, dat was wel fijn. Mijn moeder ging gewoon voetballen met mijn zoon, dat zie ik oma van 70 toch iets minder snel doen

Dat ik op mijn 39 geen baby's/kleuters meer heb, daar waar ik vriendinnen nu pas zwanger zie worden, vind ik wel een voordeel.

Ik had op m'n 20ste toch meer energie om met slapeloze nachten en afhankelijke kinderen te kunnen omgaan.

Nu vind ik het vooral fijn dat ze al echte mensen zijn (onze jongste is 10), waar je goed mee kunt praten en discussiëren, love it
Ik ben pas bevallen, en ben 25 en ik heb juist in mijn zwangerschap zoveel leuke mommys to be ontmoet! Die of veel ouder waren of jongeren en met wie ik normaal niet zo snel een leuke band mee zou opbouwen!

Dus ja leeftijd zegt echt niks
quote:lux. schreef op 18 december 2016 @ 09:17:

[...]

Je wordt niet warm of koud van iemand die oordeelt over je leeftijd maar zelf doe je dat maar wel? Want oudere vrouwen die even ver zwanger zijn als jij zijn geen geschikte gesprekspartners over zwangerschap en ouderschap? Oké apart.

Ik snap TO daar wel in denk ik. Natuurlijk raakt het je ergens als mensen oordelen over je zwangerschap/kind, maar ik denk dat ze gewoon niet van plan is te reageren op dat soort berichten, want ze kan er toch niks mee?

Ik heb mijn 2de kind gekregen op mijn 25, nog jong maar maatschappelijk toch meer geaccepteerd dan op je 19-20.

In die zin snap ik haar behoefte wel aan andere jonge moeders, je wordt toch anders benaderd en ik vond het verschil in beleven ook helemaal anders op die 6 jaar verschil, zelfs los van het feit dat een tweede zwangerschap minder nieuw is dan een eerste.
quote:MonicaG schreef op 18 december 2016 @ 10:06:

[...]

Ik snap TO daar wel in denk ik. Natuurlijk raakt het je ergens als mensen oordelen over je zwangerschap/kind, maar ik denk dat ze gewoon niet van plan is te reageren op dat soort berichten, want ze kan er toch niks mee?

Ik heb mijn 2de kind gekregen op mijn 25, nog jong maar maatschappelijk toch meer geaccepteerd dan op je 19-20.

In die zin snap ik haar behoefte wel aan andere jonge moeders, je wordt toch anders benaderd en ik vond het verschil in beleven ook helemaal anders op die 6 jaar verschil, zelfs los van het feit dat een tweede zwangerschap minder nieuw is dan een eerste.

Ik snap ook best haar behoefte om ook wat jonge moeders te leren kennen, ik snap alleen niet waarom ze niet in een 'gewoon' uitgerekend topic zou willen meeschrijven omdat ze daar wel 'oordelen' zal krijgen. In mijn ervaring word je zo helemaal niet behandeld in de uitgerekend of zwanger worden topics. Daar zit echt vanalles, van 20-40, van 1e tot 5e kind. De zwangerschap schept veel meer een band dan de leeftijd.

En ik ben 27, ruim 2 jaar getrouwd en zwanger en krijg nog de vraag of het wel gepland is en of ik niet wat jong ben, na 2 jaar proberen en een IVF-behandeling nota bene. Dus volgens mij is dat 'oordeel' juist helemaal niet voorbehouden aan de begin 20ers. Onder de 30 vindt men je te jong, boven de 30 weer te oud. Wanneer je dan wel een kind zou moeten krijgen is mij überhaupt een raadsel
Ik ben 27 en zwanger van de derde. Was 23 toen ik voor het eerst moeder werd. Heb destijds ook gewoon meegeschreven op een forum. Erg leuk! Juist ook de verschillende ideeën die iedereen heeft. Merk vooral dat je als jonge moeder soms wat meer onbezonnen in bepaalde situaties staat. Ik vond het leuk te horen hoe de wat oudere dames met bepaalde situaties omgingen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven