Wat moet ik doen?

26-12-2016 05:55 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn man gaan scheiden. Dat is zijn keuze.

We wonen nog samen maar slapen apart.

Ons huis moet eerst verkocht worden.

We hebben samen 1 dochter van 7 jaar.

We zijn al bijna 10 maanden "uit elkaar".

We kunnen het prima vinden met elkaar en ik heb het er maanden lang moeilijk mee gehad om het te accepteren.

We steunen elkaar waar nodig is.

De scheiding gaat "goed" als ik het zo kan zeggen. We zijn geen vijanden.

Maar dat is het probleem ook niet.

Ik heb vanaf het begin gezegd en gevoeld dat ik klaar was met relaties en mannen.

Dit vooral omdat de breuk geheel onverwachts kwam voor mij.

Maar ik heb iemand leren kennen op mijn werk die zelf ook een lange relatie achter de rug heeft.

We deden veel appen om elkaar te steunen en om even je verhaal kwijt te kunnen.

Dit is sinds een paar maanden zo en we flirten niet. Echt vriendschappelijk.

Maar nu ben ik echt in de war over mijn gevoelens.

Ik begin hem echt leuk te vinden.

Ik ben trouwens 35 en de man in kwestie is 28.

Waarom in de war?

Hij is 7 jaar jonger.

De scheiding is nog niet rond.

Wat zou mijn omgeving hier van vinden.

Ik zou hem graag persoonlijk willen vertellen dat ik gevoelens begin te krijgen.

Gewoon om te weten hoe hij hier tegen aankijkt.

Want mocht het niet wederzijds zijn dan lijkt het mezelf beter om het contact wat te laten bekoelen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik wil nu nog geen nieuwe relatie.

Wil eerst mijn scheiding netjes rond hebben.

Zal mijn kleine meid ook nog lang niet bij een eventuele nieuwe relatie betrekken.

Maar wat vinden jullie? Moet ik het voor me houden en gewoon wachten tot alles rond is.

Of moet ik hem al vertellen dat ik gevoelens voor hem begin te krijgen?

Dit klinkt misschien heel kinderlijk maar ik lig al heel wat jaren eruit en nooit gedacht dat ik ooit voor een andere man gevoelens zou kunnen krijgen buiten mijn man om.

Dankjewel alvast voor de tips ( die jullie hopelijk hebben )
Ik zou er gewoon voor gaan. Waarom wachten tot de scheiding?
Ik wil me niet meteen in een nieuwe relatie storten. Maar kan mijn gevoelens niet sturen. Ik lig er echt wakker van.

Toen ik hem "leuker" begon te vinden voelde ik me alsof ik vreemdging.

En snapte me eigen gevoel niet maar volgens mij ben ik verliefd aan het worden
Gewoon je gevoel volgen. Heb schijt aan wat 'anderen' denken, het is jouw leven!

Te snel, te laat, .... het komt zoals het komt.
Ik zou het hem nog niet vertellen omdat het een collega is maar misschien kan je er zelf achter proberen te komen door jullie gesprekken wat aan te passen. (Wat flirteriger bv)

Mocht het wederzijds zijn kan je altijd nog bedenken wat je dan doet en zal het scheidingsproces ook verder zijn.

Maak het voor jezelf niet onnodig rommelig door nu vol voor die collega te gaan.
Klinkt als rebound.

Jouw leven staat overhoop, je zekerheden zijn weg, dan is er opeens een man die jou aandacht geeft, die je heel goed begrijpt. Geen wonder dat je gevoelens krijgt. Maar als het echt rebound is, dan kunnen die gevoelens ook zo weer voorbij zijn.

Goed dus, dat je je dochter daar helemaal buiten laat. En wees discreet, als het allemaal emotioneel en heel persoonlijk wordt en het loopt op niks uit, dan wil je geen sores krijgen op je werkplek.
Waarschijnlijk zoeken jullie in elkaar wat jullie nu pijnlijk tekortkomen. Maar later als je je eigen leven op poten hebt zal je daar niet meer op uit zijn en kan het gebeuren dat je je nieuwe liefde niets meer aan vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
We werken voor hetzelfde bedrijf maar komen elkaar amper tegen.

En wil nu ook geen nieuwe relatie. Wil eerst mijn andere afsluiten.

Of dat nu met deze collega is of iemand anders.

Maar heb sinds ik mijn man ken nog nooit gevoelens gehad voor iemand anders.

En de reden waarom ik het wil vertellen is meer omdat als het in de toekomst wat zou kunnen worden ik niet al tot over mijn oren verliefd ben en hij dan totaal geen intresse heeft.

Tja en flirterig appen las ik hierboven

Zou niet eens meer weten hoe dat moet

Misschien kan ik beter proberen om mijn gevoelens weg te stoppen. Zover dat mogelijk is.
Waarom is je huis nog niet verkocht?

Waarom is de scheiding nog niet rond?

In hoeverre ben je echt bezig met je huidige relatie afronden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou...ik kan de andere kant misschien wat toelichten...degene met wie ik contact heb is de man in kwestie, ook nog in dezelfde woning als zijn ex en kids...eigenlijk precies jouw situatie...

Ik zou je adviseren om eerst zelf te bedenken wat je nu wilt....het is voor degene die op jou moet "gaan zitten wachten" echt niet leuk als jij aan de ene kant van alles (zegt) te willen, maar door de situatie waarin je nog zit er nog niks mee kan....

Als je nu gewoon leuk contact hebt met die jongen....en het eigenlijk wel prima vind (of er nog niet verder mee kan/wil) dan zou ik iemand nog niet blij gaan maken met een dooie mus...plus je schept nog geen verwachtingen terwijl je nu al wel gewoon de aandacht krijgt die je nu even nodig lijkt te hebben....
Hoi viva-amber

Ons huis is nog niet verkocht en om elkaar niet op onnodige kosten te jagen wonen we nog samen. We gaan nog super met elkaar om en regelen alles goed anders was dit niet mogelijk geweest.

Hoi Enohpi

Ik denk dat je gelijk hebt. Kan beter nog niks zeggen.

Zou ook niet willen dat hij moet wachten tot het allemaal geregeld is.

Ik was gewoon totaal niet voorbereid hierop.

Voelt ook zeer vreemd voor me. Ben een zeer trouw persoon en mijn gezin was alles voor me.

Maar ik heb qua emotie afstand genomen van mijn man al een aantal maanden terug. Anders had ik nooit gevoelens gekregen voor mijn collega.

Maar ik ga nog niks zeggen en ga wel zien hoe het allemaal loopt.

Dankjewel voor de reacties allemaal
Wijs besluit to. Probeer eerst de scheiding, met name voor je dochter, goed af te ronden. Is het voor jullie geen optie om toch samen te blijven wonen? Niet als partners maar als ouders?
Hoi Saz

Samen blijven wonen lijkt me lastig als er nieuwe partners bij komen.

Ik ben al heel erg blij dat we het zo goed regelen met elkaar.

Het samen wonen gaat ook heel goed. We maken nog steeds plezier samen.

Eten ook samen. Maar we slapen apart.

We wilde alle 2 geen vechtscheiding voor onze dochter. Ze is alles voor ons. En we willen het beste voor haar.

Ze is ook op de hoogte van de situatie maar omdat we er goed mee omgaan lijkt het voor haar ook makkelijker te gaan.

Maar ik heb er nu vrede mee dat het over is. Het was absoluut geen makkelijke weg. Heb me echt staande moeten houden voor onze kleine meid. Maar het leven komt zoals het komt.

We moeten er maar het beste van maken.
Behalve dat je geen seks hebt is je huwelijk verder niet voorbij. Je prioriteiten liggen bij je man, je huis en je gezin. Niet echt fair om vanuit die situatie iets nieuws te beginnen. Je scheiding heeft helemaal geen prioriteit. Dit soort situaties betekent altijd een financieel en emotioneel offer. Dat offer zijn jullie niet bereid te maken omdat jullie het nog zo comfortabel hebben met elkaar. Ik durf zelfs te wedden dat wanneer je bijvoorbeeld in relatietherapie gaat de rest ook wel weer goed komt. Ik zou nooit een relatie aangaan met iemand die nog gewoon gehuwd is en die zich ook zo gedraagt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sommige dingen laten zich niet altijd timen...niet ? Gewoon ervoor gaan, je gevoelens volgen en zien wat het geeft. Vorige relatie is toch uit (misschien formeel nog niet, maar is van je monste van je zorgen - zeker omdat hij scheiding had gevraagd). Succes ermee
Hoi viva-amber

Wel knap van je wat jij allemaal uit mijn verhalen haalt. Net alsof je me echt kent. Zeer goed van je.

Kijk meteen even in je glazenbol hoe mijn toekomst eruit gaat zien.

Er misschien bij nagedacht dat we samen een kind hebben en voor haar alles zo normaal mogelijk te laten lopen?

Als onze kleine meid in de avond naar bed gaan dan leven we ons eigen leven. Of hij gaat ergens heen of ik.

En een scheiding betekent altijd een emotioneel en financieel offer????

Helaas is dat niet altijd mogelijk of heb je nog ergens een geldboompje staan die ik mag lenen? Of zal ik ons kind maar niks te eten geven?

Als je er dan meteen even voor zorgt dat ons huis verkocht word wat al lang te koop staat zou dat ook fijn zijn want tja...Zoals we allemaal kunnen lezen weet jij alles...

Als het tussen mij en mijn man nog goed zou komen zouden we dat dan allang niet geprobeerd hebben?

Ik heb verder geen info neer gezet over hoe en wat maar zelfs die situatie ken je helemaal.

Hoi doesunshine

Dankjewel...ik ga ook wachten tot alles achter de rug is.

Zou anders niet eerlijk zijn tegenover de man in kwestie zoals hier boven al beschreven werd.

Zal wel zien hoe alles loopt.
quote:Wat-te-doen schreef op 26 december 2016 @ 23:18:

Hoi Saz

Samen blijven wonen lijkt me lastig als er nieuwe partners bij komen.

Ik ben al heel erg blij dat we het zo goed regelen met elkaar.

Het samen wonen gaat ook heel goed. We maken nog steeds plezier samen.

Eten ook samen. Maar we slapen apart.

We wilde alle 2 geen vechtscheiding voor onze dochter. Ze is alles voor ons. En we willen het beste voor haar.

Ze is ook op de hoogte van de situatie maar omdat we er goed mee omgaan lijkt het voor haar ook makkelijker te gaan.

Maar ik heb er nu vrede mee dat het over is. Het was absoluut geen makkelijke weg. Heb me echt staande moeten houden voor onze kleine meid. Maar het leven komt zoals het komt.

We moeten er maar het beste van maken.Nieuwe partner(s) hoeven geen probleem te geven. Het kan naast elkaar bestaan. Maar je zal afspraken moeten maken. Zoek eens op 'living together apart' of 'het nieuwe scheiden, de derde weg'. Ik heb hier een tijdje geleden voor gekozen en het voelt heel goed. Voor ouders die het ouderschap serieus nemen en hiertoe het ego opzij kunnen zetten. Niet de makkelijkste weg. Maar ik weet ook wat het is om steeds een paar dagen gescheiden van mijn kind te zijn. En dat trok ik voor geen meter. Denk daar eens goed over na. Of over hoe het voor haar zal zijn om heen en weer te moeten.
Als ik lees dat jullie het nog leuk hebben samen dan zou het zo mooi zijn als je voor je dochter, je gezin samen zou kunnen blijven. Niet als partners maar als ouders. En als je elkaar iets gunt kan daar ook een nieuwe vriend(in) in passen.
Ik vind ook dat als je het als ouders enigzins kan opbrengen, je dat moet doen! Voor je dochter. Je hebt maar 1 kans om het goed te doen voor haar (dat is wat mij over de streep trok).
@wat-te-doen, op jou kan een (ex)man rekenen. Knap hoe je (terecht) voor het welzijn van je dochter opkomt en met welk respect je je de scheiding wil afronden. Toont dat je een sterke vrouw bent !
Hoi Saz

Blijven samenwonen gaat het niet worden. We blijven wel dicht in de buurt wonen dus dat word geen enkel probleem.

We zijn geen partners maar staan wel samen als ouders. Er zijn ook al afspraken gemaakt van wanneer onze dochter waar is maar we willen alle 2 dat ze ook op "mama's dag" gewoon papa mag en kan zien en andersom natuurlijk ook.

Maar dat gaat ons vast en zeker allemaal lukken.
Hoi doesunshine

Dankjewel voor het mooie compliment. Zelf voelde ik me toen niet zo sterk hoor.

Heb het allemaal gedaan voor mijn kleine meid.

Gewoon opstaan en doorgaan. Heb zeker veel tranen gelaten als ik in de avond alleen zat maar voor mijn gevoel is het goed zo.

Zijn veel dingen gebeurd waarom ik mijn toekomstige exman kan haten maar mijn liefde voor onze dochter is sterker.

Heb veel gevoel aan de kant moeten zetten maar ja.

Doelstelling 2017...weer een eigen plekje met onze kleine meid. En weer gelukkig worden.
quote:Wat-te-doen schreef op 28 december 2016 @ 15:06:

Hoi Saz

Blijven samenwonen gaat het niet worden. We blijven wel dicht in de buurt wonen dus dat word geen enkel probleem.

We zijn geen partners maar staan wel samen als ouders. Er zijn ook al afspraken gemaakt van wanneer onze dochter waar is maar we willen alle 2 dat ze ook op "mama's dag" gewoon papa mag en kan zien en andersom natuurlijk ook.

Maar dat gaat ons vast en zeker allemaal lukken.Dat is al een heel mooi uitgangspunt!
Voila, nu zijn we 2017 - dus hoop ik voor jou een goeie doorstart en een leuke nieuwe relatie. Meer vrolijke avonden en dat je een goeie afhandeling kunt doen van je vorige relatie en dat je verder overeen kan komen met je ex zodat je voor je dochter een stabiele omgeving kunt creeren want dat heeft elk kind nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven