Gezondheid alle pijlers

Infuus iloprost

28-07-2016 22:48 31 berichten
Hallo,

Graag zou ik ervaringen willen delen met anderen omtrent het toegediend krijgen van het medicijn iloprost.

Ik krijg dit vanwege afwijking in mijn kleinste bloedvaten. Vanwege deze afwijking oa secundaire syndroom van raynaud en zeer snel verzuring van spieren, weinig energie, koude neus, wondjes die niet genezen enz.

Medicijn doet zijn werk. Wekelijks 6 uur aan een infuus hakt er wel in en de bijwerkingen zijn echt niet leuk.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Ukkie

Je hebt een lang en zwaar revalidatie traject achter de rug en nog voor de boeg....

Het is heftig allemaal als ik het zo lees. En dan ook nog iedere 8 weken weer een infuus! Ik zie al op tegen volgende week, dan moet ik 5 dagen.

Is het een bepaalde periode dat je dit om de 8 weken moet?

Heel veel sterkte en succes met alles!!!!

Groetjes Geri
Niet om de 8 weken. Elke week en dat eerst 8 weken lang. Dus komende 7 weken nog elke week. Hopelijk dan een week of 6-8 niet om vervolgens weer te starten met opnieuw een reeks.

Vandaag bij de orthopeed geweest. Vandag op controle geweest bij de orthopeed. Over 2 maanden weer een afspraak. Mijn knie buigt en strekt nu nog absoluut niet voldoende. Als het over 2 maanden niet beter is zal er doorgebogen moeten worden onder narcose. Doorbuigen moet binnen 6 maanden na operatie gebeuren en geeft dan zeer goede resultaten. Wel is dat weer paar dagen ziekenhuis. Gebeurd heel veel bij jonge mensen. Heeft met bindweefsel te maken dat nog jonger is. Mensen van mijn leeftijd herstellen langzamer van een knieprothese dan ouderen. Knie zag er voor de orthopeed dus uit zoals verwacht. Heeft nog heel veel tijd nodig qua revalidatie. Orthopeed heeft de cpm(buig en strekapparaat) verlengt voor onbepaalde tijd. Kan dus met buigen en strekken naast actief(fysiotherapie en zelf) ook passief goed blijven bewegen.

De klachten zoals gezwollen knie, hete knie, stijve knie, passen bij bindweefselontsteking die hij benoemde. Is een normale reactie bij jongere mensen na een knieprothese.

Doorgaan met fysiotherapie zo vaak mogelijk. De röntgenfoto's zagen er goed uit hij was voor nu dus tevreden voor waar ik vandaan kom.

Knieschijfprothese alleen is heftiger dan hele knieprothese. Heeft orthopeed nogmaals aangegeven en uitgelegd. Dit vergt dus ook meer tijd en intensievere revalidatie. Positief gestemd is hij zeker. Hij vertrouwt erop dat het uiteindelijk wel goed gaat komen. Maar het herstel gaat langzaam maar niet verontrustend langzaam.

Succes jij volgende week
Was nog niet klaar.

Succes volgende week. Hoop dat je er veel baat bij gaat hebben en dat de bijwerkingen mee zullen vallen tijdens het infuus.

Zal aan je denken

Groetjes Ukkie
Hoe is het gegaan Geri vorige week?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ukkie,

Het was zwaar......

Ik ben er echt heel ziek van geweest 6 uur lang, 5 dagen.

Iedere dag ontsteking van mijn ader waar het infuus zat. En omdat ik moeilijk ben te prikken moesten ze van de eerste hulp of harthulp komen om opnieuw te prikken.

De laatste dag is het infuus 3 uur eerder uitgezet omdat het echt niet meer ging.

Het resultaat is nu wel dat ik weer warme handen en voeten heb en veel minder pijn.

Dus niet voor niets geweest!!

Maar ik vond het wel heftig.

Ze hadden ook echt met me te doen in het ziekenhuis.

Hoe gaat het nu met je? Kun je een beetje genieten van de kerstdagen?

Groetjes Geri
Wat naar voor je. Maar nu heb je er dus wel baat bij. Maar die week opname en zo ziek ik voel met je mee.

Ik heb het mentaal en fysiek erg zwaar momenteel. Hakt er allemaal even heel erg in en mijn "beste" vriendin verwijt me dat ik even geen tijd voor me heb. Ze vraagt nooit hoe het met mij gaat en ik heb dus besloten het af te sluiten. Aanstaande woensdag heb ik gesprek met haar gepland.

Donderdag weer infuus. Vreselijk maar voel me wel elke donderdag beter na infuus. Maar tijdens infuus zo ellendig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven