Kalk op douchvloer

26-12-2016 16:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 1,5wk gigantische kalk op de vloer van de badkamer. Eigenlijk van het eoa moment. Antisliptegels, die ik altijd 2x per week schrobte met chloor. Ging altijd goed, tot nu dus. Krijg het met geen mogelijkheid weg. Antikal, allesreiniger, schoonmaakazijn, alleen water, allemaal al geprobeerd zonder resultaat. Hebben jullie ideeen of tips?
Een doek met azijn er een tijdje op late liggen al geprobeerd?
Kalk filter
Ik heb precies hetzelfde probleem!

Laatst een doek met natuurazijn er op gelegd. Hielp niet en nog erger, Mn vloer beet uit.
Ja hier lijkt het dus ook erger geworden door het azijn!!

Kreeg net de tip zuur (of zo?) Mn nicht zou dat meenemen van haar werk, ben alleen bang dat dat ook enorm gaat uitbijten..
Hoe spoel je de boel na? Nadat je het hebt laten inweken met zoiets als antikal bedoel ik?

Ik deed dat altijd met heet water. In de veronderstelling dat heet sop de boel goed doet oplossen.

Fout! Bij kalkaanslag moet je koud water gebruiken hoorde ik laatst van iemand die er verstand van heeft.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Bullun schreef op 26 december 2016 @ 16:16:

Ja hier lijkt het dus ook erger geworden door het azijn!!

Kreeg net de tip zuur (of zo?) Mn nicht zou dat meenemen van haar werk, ben alleen bang dat dat ook enorm gaat uitbijten..Azijn is ook zuur. Als de azijn het erger gemaakt heeft, dan doet het zuur van je nicht nog veel ergere dingen. Zuur (azijn dus ook) lost het kalk op, maar ook je zachtsteen (marmers bijvoorbeeld). Als je dus tegels hebt die niet tegen zuur kunnen kan je de kalk ook niet oplossen met wat voor zuur dan ook.
Hmm nee dat dacht ik dus inderdaad ook al.

Ik denk dat ik morgen maar eens ga kijken naar HG kalkreiniger. Iemand daar positieve ervaringen mee? Anders weet ik het ook niet meer...
Is het wel kalk? Kan het niet door teveel chloor komen? Want kalkaanslag krijg je met natuurazijn (is inderdaad zuur) normaalgesproken wel weg. Ik heb er geen verstand van maar voor mijn gevoel is twee keer per week met chloor schrobben aan de heftige kant...
Ttass, kom er maar in!
Met schrobben en chloor beschadig je de tegels, het glazuur. Daar gaat dan van alles en nog wat inzitten en dus ook kalk.

Volgende keer minder schrobben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waar zijn de vloertegels van gemaakt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Bullun schreef op 26 december 2016 @ 16:24:

Hmm nee dat dacht ik dus inderdaad ook al.

Ik denk dat ik morgen maar eens ga kijken naar HG kalkreiniger. Iemand daar positieve ervaringen mee? Anders weet ik het ook niet meer...Volgens mij is die hg kalkreiniger ook een zuur, sterker dan azijn.
Ik wil eigenlijk weten waarom je de vloer 2 keer per week schrobt met chloor? Dat bleekt alleen maar uit. Waarschijnlijk is dat de reden dat de vloer wit uitslaat.

Probeer eens een periode te schrobben met groene zeep. Dat helpt in elk geval om de vloer niet verder uit te bleken.
*meldt*

Hier ook antisliptegels in nieuwbouwwoning die ik met geen mogelijkheid schoon krijg. Alles geprobeerd, hg, Mr, muscle, azijn, chloor, antikal etc etc.

Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft!
Mijn antisliptegels (met puntjes er op) kreeg ik schoon door te weken met een doek met azijn en daarna te schrobben met schuurmiddel. Vim poeder werkte hier goed. En dit paar keer herhalen.
Stoomreiniger?
Mijn tegels zijn gelukkig niet van natuursteen maar moderne anti slip tegels. Daarom heb ik schoonmaakazijn gebruikt. Maar misschien moet ik het idd eens met jif/cif proberen.

Wellicht dat door groene zeep te gebruiken, het "uitgebeten effect" van de tegel een beetje wordt tegen gegaan.
Ik heb idd ook moderne antislip tegels, geen natuursteen. Nieuwbouwwoning en ze liggen er pas een jaar, maar zien er nu al niet meer uit. Baal zo!! Vandaag met HG kalkreiniger geprobeerd, helaas zodner resultaat. Kan idd nog eens cif proberen of groenezeep..bij de volgende schoonmaakronde dan maar weer
Probeer eens St Marc. Eventueel op oude lappen en zo lang mogelijk in laten trekken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De HG heeft toch wat gedaan! Toen het goed gedroogd was zag ik duidelijk dat het een stuk lichter was. Dus de volgende keer weer daarmee inspraye en schrobben.

Dus de gene die nog meer met dit probleem zitten; HG kalkreiniger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven