Wanneer gaan we ervoor...

28-12-2016 20:39 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff dit topic is echt even om te spuien. Al jaren samen met een fantastische man en al jaren rammelende eierstokken. Man weet dat het rammelen nu echt onhoudbaar wordt en wilde tot X datum nadenken om definitief de knoop door te hakken wanneer we er aan gaan beginnen. Nog even wachten dus en op mijn tong bijten, want tot die tijd is het woord baby het verboden woord. De argumenten zoals 'het komt toch nooit uit, er is altijd wat' heeft hij al duizenden keren gehoord.

Hoe lang duurde het bij jullie om samen te beslissen er nu echt voor te gaan? Maanden, jaren, spontaan? Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig!
Oja TO trapt af... ik zeur dus nu inmiddels twee a drie jaar
Ik zei ik wil een baby. Hij zei: ok. Maar daar heb jij niets aan
Toen ik mijn vriend leerde kennen waarschuwde ik hem dat ik geen kinderwens had, dus dat hij daar rekening mee moest houden als hij met mij verder wilde. Na verloop van tijd had ik uit het niets rammelende eierstokken en was ik opeens helemaal om. Mijn vriend was gelukkig erg soepel met deze bizarre en snelle wending van zaken en had meteen zoiets van 'nou, stop dan maar met de pil'. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik ermee gedeald had als hij er niet zo flexibel ingezeten had, want van geen-kinderwens naar een enorme kinderwens is zo heftig dat ik ook niet lang had kunnen wachten denk ik
quote:Zalmsnipper schreef op 28 december 2016 @ 20:41:

Ik zei ik wil een baby. Hij zei: ok. Maar daar heb jij niets aan Haha helaas was het maar zo
Hij zei: ik wil een baby.

Zij zei: zal ik de pil dan maar door de plee spoelen?

(Mijn man heeft klapperende zaadleiders, al jaren: dus situatie is niet gelijk met die van jou)
quote:padme84 schreef op 28 december 2016 @ 20:42:

Toen ik mijn vriend leerde kennen waarschuwde ik hem dat ik geen kinderwens had, dus dat hij daar rekening mee moest houden als hij met mij verder wilde. Na verloop van tijd had ik uit het niets rammelende eierstokken en was ik opeens helemaal om. Mijn vriend was gelukkig erg soepel met deze bizarre en snelle wending van zaken en had meteen zoiets van 'nou, stop dan maar met de pil'. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik ermee gedeald had als hij er niet zo flexibel ingezeten had, want van geen-kinderwens naar een enorme kinderwens is zo heftig dat ik ook niet lang had kunnen wachten denk ik Inderdaad erg fijn en flexibel dat ie zo snel kon schakelen over zo'n beslissing!
In mijn geval heeft de besluiteloze houding van mijn partner geleid tot het beëindigen van de relatie.
Hij zei ik wil een baby en ik zei zullen we t dan maar doen, vervolgens duurde het 3 jaar voordat het eindelijk gelukt was en na 6 maanden na de geboorte van onze dochter was ik zwanger van zoon en nu zeggen we voorlopig niet meer he, nee voorlopig niet meer.
Mijn man en ik waren het erover eens dat we ooit kinderen wilden. Met het verstrijken van de jaren werd dat ooit steeds korter. Op een gegeven moment zijn we er maar gewoon voor gegaan. Toen duurde het nog eventjes, maar nu, na 2 kinderen, voelt ons gezin helemaal compleet. Wil je partner wel kinderen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Airecolette1 schreef op 28 december 2016 @ 20:47:

In mijn geval heeft de besluiteloze houding van mijn partner geleid tot het beëindigen van de relatie.Kan ik inkomen. Gelukkig heeft man altijd geweten dat ik niet bij een man blijf die dat niet wil en wil hij ook kids. Alleen van hem mag het ook over 3 jaar bij wijze van
Ik zei: m'n nuvaring is op en ik wilde eigenlijk geen nieuwe meer bestellen. Hij: hmmm...is het niet een beetje snel? (Waren toen net een halfjaar samen). We hebben er nog een avondje over doorgepraat en toen waren we het eens. Het heeft uiteindelijk 3,5 jaar geduurd voor ik zwanger was, dus ik ben achteraf blij dat we zo snel begonnen zijn!
Man zei: ik zou het wel leuk vinden een kindje van ons. Ik zei: ik heb t nu te druk op m'n werk, zullen we over 5 maanden beginnen? En 15 maanden later hadden we een geweldige dochter. Ik wilde er eigenlijk 1 hij 2 dus nu hebben we er 2
quote:Awina schreef op 28 december 2016 @ 20:51:

[...]

Kan ik inkomen. Gelukkig heeft man altijd geweten dat ik niet bij een man blijf die dat niet wil en wil hij ook kids. Alleen van hem mag het ook over 3 jaar bij wijze vanMijn ex stond er ook in zoals jouw man, dol op kinderen en hij wilde ze zéker, hij heeft zelfs een leeftijd genoemd waarop ik zéker moeder zou zijn. Helaas, toen puntje bij paaltje kwam vond hij het toch te eng, niet het juiste moment, eerst moest de verbouwing af, excuses te over. Ik hoop van harte dat het bij jullie anders gaat Heb je als eens doorgevraagd waaróm het nu nog niet kan?
Bij mij kriebelde het al langer, maar man had daar nog niet echt last van.

Toen onze beste vrienden vertelden dat zij een baby verwachten voelde ik heel sterk 'ik wil ook!'.

Daar met man over gesproken en hij was er nu ook wel klaar voor eigenlijk (hij had hetzelfde gevoel).

We hadden nog een vakantie in de planning staan, tot die tijd heb ik de pil geslikt en na die vakantie ben ik gestopt met ac.

Het heeft uiteindelijk 8 maanden geduurd voordat ik zwanger was.
quote:Belle73 schreef op 28 december 2016 @ 20:50:

Mijn man en ik waren het erover eens dat we ooit kinderen wilden. Met het verstrijken van de jaren werd dat ooit steeds korter. Op een gegeven moment zijn we er maar gewoon voor gegaan. Toen duurde het nog eventjes, maar nu, na 2 kinderen, voelt ons gezin helemaal compleet. Wil je partner wel kinderen?Ja hij wil kinderen, maar er is altijd wat en hij wil eigenlijk alles perfect hebben voordat ie er aan begint. Of ja, zo perfect mogelijk. Buffer op de bank, woning met een extra kamer, dat werk. (Terwijl we het in dit huis ook zouden kunnen zonder probleem, beetje herindelen. We hebben een buffer, alleen niet het bedrag wat hij in gedachten had) Hij weet dat er wel een mouw aan te knopen valt, maar get plaatje in zijn hoofd is nog geen 100% voor kinderen hoe ie t zich altijd had voorgesteld zeg maar. Nu is ie er zich ook wel van bewust dat ik ongeduldig word na zo'n tijd, want stel dat t niet meteen lukt enzo... dus hij probeert nu wel de switch te maken om dat los te laten en om zich te resetten. Daarom heeft ie even tijd voor zichzelf nodig
hier was de eerste ongepland maar er toch voor gegaan toen ondanks dat we nog best jong waren, (19). Toen 3 jaar daarna hadden we samen zoiets van we willen een 2de, dat duurde helaas 3,5 jaar met veel hulp van de gynaecoloog ook. 3 jaar na de 2de kwam de derde als een verassing, we zouden weer het traject gaan volgen. nu wil ik heel graag nog 1 kindje alleen manlief twijfelt al heel lang. ik ga der niet over zeuren want ben al gezegend met 3 mooie kinderen maar het zou leuk zijn om het allemaal nog is 1 x mee te maken.
Partner en ik willen allebei in de toekomst een gezin maar we hebben ook allebei koudwatervrees. We hebben vooral een kinderwens... dat daar een zwangerschap en babytijd aan vooral gaan hoort er nu eenmaal bij maar hoeft voor ons niet zo.
Als ik geen opleiding was gaan doen toen wij net een jaartje samen waren, waren we nou (als 't aan mij ligt ) allang begonnen.

Maar vriend had er nog niet zo'n haast mee en tja ik wilde ook niet tijdens de opleiding een kleine krijgen.

Nou zijn we er over eens wanneer ik stop met de pil en wanneer we dan willen gaan proberen.

Soms ben ik wel bang dat het alsnog heel lang gaat duren... Maar daar kunnen we nu natuurlijk niets over zeggen.
Tralalalala
Dat we kinderen wilde van elkaar was al heel snel duidelijk, en toen ik steeds meer vervelende bijwerkingen kreeg van de pil zei vriend; joh stop ermee, gooi weg en we zien wel hoe het loopt...

Maand later was ik zwanger. Niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn!!! Nu is ons zoontje alweer 3 maanden
Toen we elkaar leerden kennen wilden we beiden geen kinderen.

Na een paar jaar wilde ik ze ineens wel.

Vriend had dit niet verwacht. Vond dit heel lastig.

Na heel veel praten en denken (ik gok dat deze periode wel een maand of 6 heeft geduurd) gaf vriend aan dat hij met mij ook wel een kind wil.

Dat is nu een jaar geleden. Ik slik nog steeds de pil. Wij willen eerst een nieuw huis vinden, ons daar settelen en dan kan de pil pas de deur uit.
quote:Airecolette1 schreef op 28 december 2016 @ 20:57:

[...]

Mijn ex stond er ook in zoals jouw man, dol op kinderen en hij wilde ze zéker, hij heeft zelfs een leeftijd genoemd waarop ik zéker moeder zou zijn. Helaas, toen puntje bij paaltje kwam vond hij het toch te eng, niet het juiste moment, eerst moest de verbouwing af, excuses te over. Ik hoop van harte dat het bij jullie anders gaat Heb je als eens doorgevraagd waaróm het nu nog niet kan?Echt wat naar!! Thanx, ik hoop ook dat het hier anders gaat. Ja ik heb doorgevraagd, de reden had ik hierboven tussendoor even gemeld, maar ik had je berichtje gemist
En realiseer je vooral dat er nog wat tijd kan zitten tussen de beslissing nemen en een kindje. En voor sommige stellen volgt er helaas nooit een kind. Ik zou hem die tijd wel geven natuurlijk, maar misschien ook even concreet voor rekenen wat het betekent als je nu stopt met de pil. Kan hij in die tijd de doelen wel bereiken die hij graag wil bereiken?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Man zou wel eerder een kind willen. Ik heb altijd gezegd niet voor mijn 30e.

Ben gestopt met de pil, toen nog enkele maanden veilig gedaan ivm vakantie. Na de vakantie zijn we gestart.

We hebben ontzettend veel geluk gehad (dat besef ik maar al te goed, wanneer ik in onze omgeving kijk) 1e ronde meteen raak. Inmiddels bijna 6 maanden zwanger.
quote:Belle73 schreef op 28 december 2016 @ 21:21:

En realiseer je vooral dat er nog wat tijd kan zitten tussen de beslissing nemen en een kindje. En voor sommige stellen volgt er helaas nooit een kind. Ik zou hem die tijd wel geven natuurlijk, maar misschien ook even concreet voor rekenen wat het betekent als je nu stopt met de pil. Kan hij in die tijd de doelen wel bereiken die hij graag wil bereiken?Ik realiseer me dat heel goed. Heb t m ook inderdaad al voorgerekend aangezien het gros van de mensen echt niet binnen 3 maanden zwanger ronddartelt want dat beeld had hij eerst ook. Die doelen waren eerst wel haalbaar geweest binnen enkele jaren, alleen is hij begonnen als zzp-er, wat overigens goed loopt, maar die doelen zijn dus nu voorlopig even niet haalbaar. En om nu nog 5 jaar te gaan wachten voordat je stopt, daar heb ik geen trek in. Vandaar dat in de druk nu de laatste maanden bij hem opgevoerd heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven