Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Nog even een eetlijstje van gisteren:

O: skyr met muesli en een beker cappuccino

L: 2 bruine boterhammen met jam

D: zelfgemaakte vegetarische lasagne bolognese

T:een mandarijn en twee oliebollen

Beweging: niets, niet eens 5000 stappen gezet. Ik ben echt snip verkouden en proef niets waardoor ik ook weinig zin heb in eten. Door die verkoudheid staat mijn deelname aan een (voor mij) belangrijk sportevenementen op losse schroeven. Verkouden deelnemen is riskant en het is een wk, dus het heeft ook geen zin. Ik baal echt zo verschrikkelijk.
Balen Perzikboom! Beterschap
Kan me voorstellen, perzikboom! Deelname aan een WK klinkt niet als kattenpis...
Dat is echt enorm balen, perzikboom! Beterschap.
quote:Leafs schreef op 30 december 2016 @ 16:40:

[...]

Hoi! Sorry mn reactie was een beetje kort door de bocht maar 1600 kcal op een dag is weinig, zeker als je een fysieke werkdag achter de rug hebt! Het is voor een vrouw gezond om 2000 kcal te eten, natuurlijk ga je wat minder eten als je wilt afvallen maar 1600 is weinig (zeker omdat je vaak daardoor gaat snaaien 's avonds, weet niet of dit bij jou zo is natuurlijk!) Wss heb je op MFP ingevuld dat je elke week 1 kilo af wilt vallen daarom krijg je zo'n laag aantal calorieën voorgeschoteld.

Het is overigens niet dat ik vind dat je te weinig gegeten hebt maar dat je weinig calorieën binnenkrijgt. Ik zou het zelf aanvullen met bijvoorbeeld bij je broodje met file american ook een ei erbij doet. En ipv weer smeerkaas. 's avonds een kommetje yoghurt neemt.

Ik kan eventueel nog wat artikelen voor je opzoeken? Weet niet of je het interessant vind

Ik zou overigens ook nog graag in de beginpost willen! Ik weeg op het moment 73 kilo en wil als eerst naar de 65 en dan kijk ik wel weer verder haha. Ik ben 1.75cm & ik vind het ook niet nodig om de tabel te sluiten, juist leuk dat er zoveel gemotiveerde mensen zijn!

Ha leafs, Ik moet zeggen dat ik mfp ook een beetje verkeerd begrepen had, ik dacht dat 1700 kcal mijn basaalmetabolisme was (ik vond het al wel erg weinig daarvoor) en dat ik dus minder in moet nemen om af te vallen.. Maar mfp heeft je doel daar al in verwerkt, als je 0,75kg/week af wil vallen moet je rond de 1700 blijven, voor een gewichtsverlies van 0,5kg/week moet je rond de 1900 kcal zitten.. Dus een ei of wat kwark oid had er zeker nog bij gekund.. Maar ik geloof dat ik mfp nog steeds niet helemaal snap.. de afgelopen dagen zei ie dat 1700 moest eten, en nu ineens 1600, terwijl ik mijn gewicht/doelen niet aangepast heb..?

Ik zal je zo toevoegen aan de tabel!

Verder gisteren zoals gepland een goeie dag en een bagger avond gehad

Kaartavondje van de sportvereniging; lees bier en een vette bek ;) Mocht van mezelf ook gewoon nog.. Maar: ik heb de oliebollen laten staan! Vanavond oudjaar dus heus wel een paar oliebollen/hapjes, en morgen ga ik knallen!!
Over vandaag durf ik eigenlijk niet eens te schrijven. Mijn ontbijt was al een oliebol, dus ja... Zal ook niet veel beter worden vandaag.
quote:perzikboom6 schreef op 31 december 2016 @ 07:32:

Nog even een eetlijstje van gisteren:

O: skyr met muesli en een beker cappuccino

L: 2 bruine boterhammen met jam

D: zelfgemaakte vegetarische lasagne bolognese

T:een mandarijn en twee oliebollen

Beweging: niets, niet eens 5000 stappen gezet. Ik ben echt snip verkouden en proef niets waardoor ik ook weinig zin heb in eten. Door die verkoudheid staat mijn deelname aan een (voor mij) belangrijk sportevenementen op losse schroeven. Verkouden deelnemen is riskant en het is een wk, dus het heeft ook geen zin. Ik baal echt zo verschrikkelijk.Wat balen!! Is het iets met duiken ofzo, dat verkouden zijn riskant is?
quote:bubje schreef op 31 december 2016 @ 13:43:

Over vandaag durf ik eigenlijk niet eens te schrijven. Mijn ontbijt was al een oliebol, dus ja... Zal ook niet veel beter worden vandaag.Gelukkig is het pas morgen 1 januari! ;)
Hallo! Ik wil hier ook wel meeschrijven. Er zijn met Kerst toch was kg aangekomen dus nu moeten er hier ook bijna 10 af. Huidig gewicht 76.1 - streef 67.5 . We proberen zwanger te worden (al 2,5 jaar maar dast is een ander verhaal); en als ik dan niet zwanger wordt, wil ik in ieder geval naar m'n streefgewicht zodat gewicht niet een reden kan zijn dat zwangerschap uitblijft. Afgelopen jaar is er al 8kg afgegaan; zitten er nu weer 2 aan, dus ik weet dat ik het wel kan - maar een extra stok achter de deur lijkt me wel fijn. Ik begin maandag 2 januari, vandaag en morgen ga ik nog even genieten. Strategie: EMBM - Eet minder beweeg meer. Of eigenlijk eet slimmer.

Fijne jaarwisseling iedereen!
Ik begin 2 januari hoor

Ik doe mee! Ik ben 1.56 en ik weeg 57 kilo. Tot nu toe lukte het redelijk goed om op gewicht te blijven; vroeger (voordat ik drie kinderen kreeg) lette ik zelfs extreem streng op mijn lijn. Maar het laatste jaar is eten verbonden geraakt met emoties en lukt het me niet om maat te houden.

Ik zou graag 50 kilo willen wegen. In het nieuwe jaar ga ik minder snaaien, minder suiker (in mijn geval vooral chocolade) eten en over het algemeen gezond eten. Daarnaast wil ik graag twee keer in de week gaan sporten, bijvoorbeeld zumba.
quote:nessemeisje schreef op 31 december 2016 @ 13:51:

Ik begin 2 januari hoor

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... c472c4.jpg[/img]

Echt zo waar.
Dat wil ik liever niet zeggen omdat ik anders heel erg herkenbaar word.quote:Frantic schreef op 31 december 2016 @ 13:44:

[...]

Wat balen!! Is het iets met duiken ofzo, dat verkouden zijn riskant is?
Oh oke, niet aan gedacht! Ik vraag niks meer

Ik heb net de boodschappen gedaan voor (het eerste deel van) de nieuwe week! Sla, tomaatjes, geroosterde paprika, soep, crackers, geen snaaiwerk en 1 klein flesje cola zero!
Goed bezig, Frantic!
Wat goed Frantic!

Hier hebben we 3 schalen vol oliebollen en appelflappen.... Maar ja, we krijgen ook visite vanavond dus ik hoop dat die even goed gaan dooreten!

Vandaag heb ik wel de hele dag lopen snaaien en snoepen van die oliebollen, maar goed, ik ben nu ook nog niet officieel begonnen he? Dus nog maar even genieten vandaag...
Beterschap perzikboom.

Iedereen een goed en gezond 2017 gewenst.
Ik ben al vanaf oktober bezig, mag ik nu meedoen? Of niet, omdat ik niet uitstel tot januari?

Ik wil 10 kilo kwijtraken omdat ik dan een gezond bmi heb en sinds okt raak ik al een kilo per week kwijt door gezond eten (geen suiker/vervangers, weinig maar wel voldoende tarweproducten, volle producten ipv light). Dat gezond eten doe ik 3 keer per dag met 3 tussendoortjes. (6 eetmomenten dus)

Ik hou in fatsecret precies bij wat ik eet, wat lastig is want ik maak alles vers (brood, sauzen, broodbeleg, salades, soepen, crackers, avondeten).
Karma is like 69, you get what you give
Ik zou ook graag mee willen doen met hier schrijven!

Ben al begin december begonnen, aangezien ik anders geen rem heb en alle chocola en snoep naar binnen gooi. Nu had ik een stok achter de deur om gewoon af en toe iets te snoepen.

Ben klein van stuk, 1.56 en woog toen ik begon 55 kilo. Ik wil toe naar 48 kilo Dit allen graag vóór 30 maart want dan ga ik naar Cuba en het zou me fantastisch lijken om die reis met een goed gewicht te maken De laatste keer dat ik me woog was de dag vóór kerst, toen woog ik 53 kilo. Ik ga mij alleen niet elke week wegen, omdat ik letterlijk naar alle kanten kan doorschieten. Heb dus mijn volgende weegmoment op woensdag 11 januari. Zo hoop ik het gezond te houden.

Mijn aanpak gaat zijn: elke werkdag minimaal 1.5 uur wandelen (met de hond) en met de fiets naar het werk (15 minuten fietsen enkele reis) / elke vrije dag minimaal 2 uur wandelen met de hond. Tempo ongeveer 5 km per uur. Voor de rest zal ik het qua voeding moeten doen, want ik heb geen sportlichaam gekregen bij mijn geboorte

Qua eten vind ik het moeilijk. Het zit in mij om naar alle kanten door te slaan en hier wil ik voor waken. Het plan van aanpak: 85% van mijn voeding graag gezond, maar ik heb ook 15% voor af en toe een koekje of chocolaatje. Alleen niet meer de hele verpakking dan. Hoop zo te voorkomen dat ik van gezond eten geen obsessie meer ga maken, al zal het daardoor iets langzamer gaan. Ik ga ook letten op niet te kleine porties.

Voeding houd ik bij in my fitness pal en beweging via record (gekoppeld aan mfp) of Moves. Beiden zeggen trouwens iets heel anders: waar bij record 2 keer 1 uur wandelen (5 km per uur) in totaal 131 calorieën en 16.498 stappen oplevert is dit bij moves 401 calorieën voor 15.771 stappen. De ene vind ik wat laag, de ander wat hoog dus ik pak nu maar het gemiddelde. Iemand een betere formule daarvoor ?

Anyhow, veel succes allemaal!!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Allemaal een heel gelukkig, gezond en sportief 2017!

Ik ga vandaag beginnen! Vanmorgen gewogen en nog iets zwaarder dan ik dacht, 89,4, maar daar gaat verandering in komen. Mijn streven is elke maand 2 kilo eraf, dat moet te doen zijn. Mijn man wil ook wat kilo's kwijt dus we gaan samen en met jullie de strijd aan, moet lukken! Succes allemaal!
Goede morgen! Allemaal een gezond en slank 2017.

Hier vanochtend 70,0 op de weegschaal.Door de verkoudheid nog steeds weinig tot geen trek dus het gesnaai enorm binnen de perken wetrn te houden.

De nieuwste uitdaging is dat mijn oudste zoon wil meedoen aan de cupcake cup (een soort heel Holland bakt voor kinderen) en er dus geoefend moet worden. Zo zit ik nu met appelflappen (van mijn andere zoon) en straks met eclairs van de oudste in huis......Ik fiets wel een extra rondje.

Daantje, wat bedoel je dat je geen sportlijf hebt? Als je stevig genoeg in elkaar zit om te wandelen moeten er toch ook andere dingen zijn die je kan? Bedoel je niet stiekem een heel klein beetje dat je er gewoon geen zak aan vindt?

Er zijn een heleboel sporten die ik echt niet kan en daardoor echt niet leuk vind. Ik heb een enkel balgevoel, ben niet heel handig en heb hoogtevrees. Gym op school vond ik vroeger een ware hel. Door de sport die ik doe bleek ik wel aardig uithoudingsvermogen op te hebben gebouwd, dus wanneer er iets gedaan moest worden wat niet idioot snel ging maar wel heel lang duurde bleek ik dat met gemak vol te houden.

Is er voor jou echt nergens een sport te vinden die je iets minder verschrikkelijk vind dan de rest? Misschien is het niet op de sportschool te vinden of binnen de standaard balsporten. Dat wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
quote:perzikboom6 schreef op 01 januari 2017 @ 09:54:

Daantje, wat bedoel je dat je geen sportlijf hebt? Als je stevig genoeg in elkaar zit om te wandelen moeten er toch ook andere dingen zijn die je kan? Bedoel je niet stiekem een heel klein beetje dat je er gewoon geen zak aan vindt?

Nee, ik bedoel écht dat ik geen sportlijf heb. Ik heb een botziekte waardoor mijn skelet op bepaalde plaatsen misgroeid is. Daardoor zijn er bijvoorbeeld botten en gewrichten die heel snel slijten of waarbij pezen en zenuwen beschadigd zijn door tumoren (dit veroorzaakt pijn) en zijn op sommige plekken spieren ingekort waardoor ik ook een verminderde kracht heb. En daarbij zijn mijn botten ook nog eens extra breekbaar.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

De weegschaal gaf net 68,9 kilo aan, helaas dus toch iets aangekomen met de feestdagen! Vanaf vandaag zal ik streng voor mezelf zijn dus hopelijk ben ik dit ook snel weer kwijt
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Mijn weegschaal gaf vanochtend 87,9 aan. Dus.... Vanaf nu moet dat omlaag! Net heb ik nog 2 appelflappen opgegeten van gisteren en vandaag gaan we nog op visite en zal ik nog wel een beetje gaan zondigen, maar morgen gaan we écht niet meer zondigen. Nou ja, dat hoop ik....

Daantje; wat vervelend zeg! Dat lijkt me heel naar om te hebben.
Een gelukkig en gezond 2017 allemaal!

Ik heb mij niet gewogen, ik doe dat sowieso niet zo vaak, anders wordt het een obsessie bij mij. Maar vandaag voelt voor mij ook nog niet echt als een dag om te starten, aangezien de traditie bestaat om op 1 januari bij mijn vader patat te halen. (En de oliebollen moeten ook nog op.) Maar ja, allemaal smoesjes natuurlijk. Stiekem vind ik het best wel jammer dat ik straks niet meer zo lekker mag snoepen. Morgen ga ik in ieder geval allerlei gezonde dingen in huis halen, dat helpt hopelijk ook.

@Daantje: Dat klinkt heftig zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven