Uitgerekend begin augustus 2017

25-11-2016 15:43 1303 berichten
Lieve dames, dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin augustus 2017.

Schrijf gezellig mee!

NrNaamLeeftijd (v/m)# KindUD GeslachtAfsprakenBijzonderheden1.Hartje8333/36129 julinnb- klopt!2.Eefie8235/33231 julijongen9 maart 20 weken echo klopt!3.Reflectione27/2611 augustusnnb- klopt!4.Maatje8630/3313 augustusnnb18-03 20-weken echo klopt!5.Rosings391 4 augustusMeisje- klopt! Alleenstaand6.Pocas33/342 4 augustusnnb- klopt!7.Sunny-side-up33/3615 augustusnnb- klopt! *8.KittB31/301 5 augustusnnb17-03 20-weken echo klopt! 9.Mennes_26/2715 augustusJongen14-03 20-weken echo klopt!10.Tuttemien29/392 6 augustusnnb- klopt!11.Princess8432/3526 augustusMeisje- klopt!12.Kim1198630/3318 augustusnnb- klopt!13.Liezelies30/40111 augustusVerrassing13-03 VK

24-03 20-weken echo klopt!14.my-little-appletree25/30212 augustusJongen- klopt!15.Rieta12329113 augustusnnb09-03 klopt!16.Stylo28/30213 augustusnnb22-02 geslachtsbepaling klopt!17.Lola8828/34216 augustusnnb- klopt!18.jess-zz27/30126 augustusnnb06-03 geslachtsbepaling klopt!

Er zijn 20 plekken in de tabel, als je jezelf wilt toevoegen of iets wilt wijzigen: Log in met onderstaand account en bewerk dit bericht

Gebruikersnaam: Augustus2017

Wachtwoord: Uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie al zwangerschapsboxen aangevraagd?
Zwangerschapsboxen Ik heb ze nog niet aangevraagd, jij al wel lola? Is het handig om voor iedereen een overzichtje te maken met welke er zijn en of die de moeite waar zijn? De meeste had ik vorige keer wel aangevraagd.

Bolle buik mijn darmen zijn wat opgezet, maar nog niet echt een zwangerschapsbuikje. Eerder alsof ik een vetrolletje heb gekregen haha.

Misselijkheid Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de primeran helpt echt goed. Omdat ik nu wel wat kan eten wordt ik ook minder misselijk later op de dag. Moet er wel iedere dag 2 gebruiken maar alles is beter dan het zelfde er aan toe zijn als vorige keer. Ik wordt er alleen zo moe van... Zou wel 16 uur op een dag kunnen slapen.

Tuttemien en miekje Gefeliciteerd met het kloppende hartjes!

Vakantie Zouden ze ook niet de plannen willen aanpassen als ze weten dat je zwanger bent? Zouden ze het jullie kwalijk nemen als jullie apart op vakantie gaan? Dan kan je gewoon in Nederland een huisje huren oid.
@boxen welke zijn aanraders?

@bol hier geen verandering in buik wel grote en stevigere borsten

M'n uitslag van urine was goed. Ik heb nog altijd bruine afscheiding maar meer gerust nu ik ons actieve kindje heb gezien. En woensdag alweer echo.
boxen: heb ik nog niet aangevraagd was benieuwd naar jullie en welke de moeite waard zijn hihihih

schoonouders: ik heb apparte schoonouders... ze willen ook maar dat wij het bij 1 kindje houden ivm complicaties vorige zwangerschap.... nou dat bepalen we zelf wel... dus ja ik weet niet precies hoe zij gaan reageren
Lola@heb je eigenlijk wel zin om met je schoonouders op vakantie te gaan? Als jij je er niet goed bij voelt, niet doen! Lekker een huisje in NL is ook leuk!

Babyboxen@ even uit mijn hoofd; via ouders van nu (ophalen bij etos), bij kruidvat, blije doos bij prenatal. Hier zitten ook overal luiers bij.

Die van babydump is de moeite niet echt waard, maar mocht je daar toch zijn dan zou ik m gewoon meenemen????

Ik ben snotverkouden, zoon ook. Dus beetje suffig/moe vandaag. Irritante verstopte neus steeds.

Vorige week had ik nog een plofbuik, ook door slecht eten, inmiddels weer wat platter, maar niet plat plat meer. Borsten groeien hier ook als kool...
princess: aan de ene kant heb ik er wel zin in.... kunnen ze af en toe die kleine van me op sleeptouw nemen maar aan de andere kant ook niet en wil ik het liever wat dichterbij zoeken of last minute boeken en dan naar mallorca ofzo

babyboxen: ja die van baby dump vond ik ook inderdaad weinig aan ... misschien is het na 4 jaar wel veranderd? als ik er ben neem ik hem wel weer mee hihihi en als ik het niets vind geef ik het weg... vanaf wanneer gaan jullie die babyboxen aanvragen?

verkouden: vervelend zeg! Hopen dat jullie snel weer opknappen
De blije doos (ophalen bij prenatal):

Een pak Pampers maat 1, met 22 luiers

Een Avent voedingsflesje van 60ml

Een bon voor € 10,- korting op een Avent starterset

Een blikje Bavaria Radler 0,0%

Een Bibi Happiness fopspeen met de tekst ’I love Mama’ (+ Bibi folder)

Een mini potje Sudocrem

Step by step tandenborstel van Jordan, 0-2 years, extra soft

Babysokjes van Prénatal

Een € 2,50 kortingsbon van Prénatal

Sample Inna Suncare Face 50+ zonnebrand (helpt zwangerschapsmasker te voorkomen)

Sample Grahams Natural Kids eczeem crème + folder van Grahams skincare

Sample inoli baby badolie

Magazine Geboorte van WIJ, uitgave 2015/2016

Magazine Trots (wij en de kleinkinderen, voor grootouders)

(Je kan ook gratis een mutsje met naam aanvragen via hun na de geboorte)

zwangerbox en babybox (ophalen bij de etos):

Ouders van Nu Zwangerspecial (uitgave 01, 2016)

Kek Mama (nummer 13, 2015)

Ouders van Nu (nummer 11, 2015)

Een tube Etos Mama Buikbalsem (50 ml)

Een fopspeen van Difrax met de tekst ‘I love you’, en een Difrax informatieboekje

Een rompertje van de C&A, maat 56

Een 10% kortingsbon van de C&A

1 luier van Pampers, 3-6 kg, en een bon voor € 5,00 korting bij aankoop van 2 pakken Pampers, deze kortingsbon is alleen geldig bij Etos

3 capsules Compleet Mama plus Omega-3 Visolie van Davitamon

Een flesje Jillz sparkling cider original 0,0%

Het grote Etos Mama & Babyboek (uitgave 2016). In dit Etos boek zitten 32 kortingscoupons voor de Etos, zoals o.a. Billetjescrème (€ 0,50 korting), Zwitsal schuimbad (€ 1,00 korting), Avent voedingsfles (€ 2,50 korting) Pampers (€ 5,00 korting).

(Inhoud zwanger box, babybox kan je ophalen na de geboorte)

Kruitvat (aanvragen op hun site als je een extra voordeelkaart hebt):

Luiers

Tas

Bijtspeeltje

Eigen merk babybodylotion

Baby dump:

Knuffel

Speentje

Slabetje

Rompertje

Melkpoeder doosje

Kortingsbon

Setje baby lepels

2 bewaarbakjes

2 simpele tuitbekertjes

Hallo mama momentenboek

Geen idee... was vorige keer een zwanger agenda

plus kiekeboe box

Gratis luiers

Babydoekjes

Friso babyvoeding

Wasmiddel

Babysokjes

Bronwater

Appelmoes

Babyshampoo

Soep van Unox

Nutrilon babypap

Babyboekje

Elmex tandpasta voor melktandjes

Let op pas aan te vragen na de geboorte

Disclaimer: de inhoud kan afwijken, niet boos worden als het niet meer klopt met wat je nu krijgt.

Ik vond ze allemaal de moeite waard, maar de meeste winkels moest ik toch een keer heen. Dan is meenemen een kleine moeite.
in belgi zijn dat andere dozen zeker? Of kan ik die ook aanvragen?
Bedankt voor dat overzicht, handig!

Krijg je vervolgens heel veel extra reclame thuis in je brievenbus?

Vanochtend het hartje gehoord
België als je die winkels in belgie ook hebt kan je ze vat wel aanvragen anders debk ik het niet. Je hebt iig wel nog: http://www.derozedoos.be

Reclame Van baby dump krijg je een keer hun folder/boekje per post met een paar sokjes. Wij magazine krijg je als je de blije doos aan vraagt. Voor de rest niks per post gehad, wel email. Let op van wie je aanving dat ze je mogen mailen en vink er niet meer aan dan nodig. Je kan je gelukkig wel afmelden.
Super rosings!

Volgens mij wordt je wel gebeld... althans 4 jaar geleden wel... gewoon afketsen dan ihihih

Wanneer gaan jullie hem aanvragen?
Andere dozen die ik niet ken:

Jan Linders

Hoogvliet

Felicitatie dienst

Deze waren niet bij mij in de buurt dus geen idee van de inhoud, misschien wel op Google iets over te vinden.
goooh ik kan enkel de roze doos aanvragen en die van kruidvat...

rest werkt niet in België (eentje wel nog van babydump, maar dan moet ik meer dan uur rijden naar de winkel om dat op te halen, zie ik dan ook niet direct zitten...)

Wat fijn dat jullie zoveel keuzes hebben!
Jammer Rita, misschien hebben ze in België wel nog andere dozen? Ik ben geen België expert dus ik weet niet of er naast die roze doos nog meer juist voor België zijn.
Gebeld werd ik niet meer 1,5 jaar geleden en langs gaan doenbze gelukkig ook niet meer.
ik heb al gezocht op internet, niet direct meer iets te vinden :-)

nuja, wie weet vind ik er wel nog later
Opgezette buik van m'n darmen: check!

In het begin had ik wel enorm pijnlijke botsten, maar nu eigenlijk niet meer zo... zijn wel wat groter, maar verder geen last meer van.

Misselijk ben ik eigenlijk ook niet echt... moet wel super vaak plassen en last van obstipatie.

Ik heb tijdens de icsi behandeling ook erg veel hormonen moeten gebruiken, wellicht is m'n lijf al gewend geraakt aan al die hormonen.

Het bestellen van de boxen doe ik denk ik na de termijnecho... op een een of andere manier durf ik nog niet zo goed....

Wel leuk om zo ervaringen te delen, zijn immers rond dezelfde tijd uitgerekend :D
Meiden wat ontzettend veel geschreven! Wat fijn dat het zo goed gaat. Ik ben heel moe geweest dus heb bijna niets geschreven de afgelopen weken. Misselijkheid is helemaal weg gelukkig maar na werk val ik prompt in slaap.

Fijn die tips over boxen! Ik ga er gelijk naar kijken.

Vanochtend weer echo gehad en alles is vooralsnog helemaal in orde.. zo mooi. Kleintje lag er gezellig bij te bewegen . Wat een mooi gezicht.
Jammer dat er in België zo weinig zijn! Uitpakken is leuk. En zeker handig als er luiers inzitten. Ik ga ze pas aanvragen na de 12 weken echo.

Lola. Wat betreft vakantie doen waar jij je goed bij voelt. Lijkt me begrijpelijk dat je op een plek wil zitten met goede medische zorg in de buurt.
Ik heb me voor de boxen van de Etos en Prenatal al aangemeld. De afhaalbewijzen ontvang je pas na je 14de week zwangerschap. Weer een soort van mijlpaal dus!

Ik dacht gister met 9wkn en 5dgn mn energie weer helemaal terug te hebben.. dat duurde tot 16 uur 's middags en toen begon mn onderbuik weer te trekken en stortte ik ook weer in. Lang leve de kerstvakantie! Vandaag weer een lekker dagje op de bank, alvast administratie voor school voorbereiden en verder met seizoen 3 van Orange is the new Black!

Voor de rest krijg ik echt van iedereen die we het verteld hebben al kadootjes! Zo lief!

Na de termijnecho bij de verloskundige kreeg ik van de praktijk ook een heel lief Woezel en Pip koffertje met tijdschriften, info foldertjes en 2 mini luiers en daarnaast een heel mooi geboorteboek met alle informatie van bevruchting tot het einde van je verlof! Voel me elke dag specialer!

Wij willen in de meivakantie ook nog graag samen weg. Alleen zit mijn man in de afronding van zn masterstudie en ligt het een klein beetje aan de vorderingen daarvan of we wat langer ver gaan of wat korter dichtbij blijven! Afstuderen voordat de kleine er is, is ook wel heel fijn voor ons beide!
Thanks voor die tips over die dozen. Gratis spullen en cadeaus uitpakken is altijd leuk! :D
Ik vandaag echt slechte dag...

Ontbyt kwam trg boven, en dan ganse dag slecht geweest.

Byna niets gegeten wang smeet direct op.

Vnvd heeeel klein beetje warm eten, dacht gelyk dat het er trg uut zou liggen...

Vervelend wel...

Hdb 2 uren geslapen deze namiddag, deed xeugd.

Blij dat het nog vakantue is, vrazg me wel af hoe dat zal gaan volgende week, moest ik werk hebben...

Sorry, even zeuren.
Rieta

Ik zie net dat ik de hele tijd je naam verkeerd schrijf... sorry!
Rieta en andere Belgen Ik heb wel dit nog gevonden:

De Roze Doos (België)

Ook België kent een gratis babydoos: de Roze Doos. Deze babydoos kunnen alle aanstaande moeders aanvragen die in verwachting zijn. Je krijgt maar liefst 5 babydozen!

De Paarse Doos krijg je tijdens je zwangerschap.

De Roze Doos voor als je bevallen bent.

De Blauwe Doos wanneer je baby 4 maanden is.

De Groene Doos nadat je kindje 1 jaar is

en

De Gele Doos die je krijgt als je kindje 2,5 jaar is en naar school gaat.

Ben je zwanger en heb je een adres in België? Meld je dan snel aan. Ook op een later tijdstip kun je nog een babydoos aanvragen. Maar dan wel aangepast aan de leeftijd van je kindje. De website is ook in de Franse taal beschikbaar.

De Roze Doos is een babydoos uit België. Je kunt deze babydoos alleen bestellen als je woonachtig bent in België.

Dus dan kan je 5 dozen en die van kruidvat krijgen in België.
Ik heb jullie advies nodig! Ik heb twee dagen na de 12 weken grens (waarop we het iedereen willen vertellen) een personeelsfeest. Daarbij krijgen we altijd gewoon een maaltijd (geen keuze).

Je moet allegorieën zsm doorgeven, ik ben in twijfel:

- op de 12w grens (2 dagen ervoor)

- as woensdag na m'n echo op 10,5 w en aangeven dat ze het verder nog tegen helemaal niemand mag zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven