De Goedkoopste Taxi

07-01-2017 18:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal

Wij gaan vanavond n borrel doen met vrienden. Nu is het eeuwen geleden dat ik een taxi besteld heb (regio Alkmaar) en nu vroeg ik me af hoe het zit met prijzen ed.

Als ik Google kom ik alleen op de sites van de taxi's zelf uit met kreten als voordelig en goedkoop etc. Maar echt concreet wordt t niet...

Kan iemand iets meer kwijt over de starttarieven en de huidige tarieven zodat ik weet waar ik rekening mee kan houden en in de gaten kan houden dat ik niet afgezet wordt.. figuurlijk dan ;)

Of goede tips voor goedkope taxi's regio Alkmaar, ook zeer welkom!

Mijn dank is groot!
Gewoon een betrouwbare taxicentrale bellen en wat je kwijt bent is dan afhankelijk van de afstand die afgelegd moet worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het is zo jammer dat er geen Uber is in Alkmaar...
Internagelaktisch
quote:Maaique schreef op 07 januari 2017 @ 18:36:

Het is zo jammer dat er geen Uber is in Alkmaar...Nou sorry, maar daar zou ik al helemaal niet mee in zee gaan. Van die particulieren die met hun eigen 15 jaar oude Hondaatje ofzo je op komen halen. Geef mij dan maar een behoorlijke taxi.
quote:pejeka schreef op 07 januari 2017 @ 18:48:

[...]

Nou sorry, maar daar zou ik al helemaal niet mee in zee gaan. Van die particulieren die met hun eigen 15 jaar oude Hondaatje ofzo je op komen halen. Geef mij dan maar een behoorlijke taxi.Wat een onzin. Zeker nog nooit gebruik van gemaakt?
quote:YouWish schreef op 07 januari 2017 @ 18:54:

[...]

Wat een onzin. Zeker nog nooit gebruik van gemaakt?Nee, en zal ik nooit doen ook. Al vaker over gehoord, en ik zit niet te wachten op een particulier (zonder chuaffeursdiploma, zonder verzekering) in een bejaarde auto die me wegbrengt. Ik gebruik hier in de omgeving (afhankelijk van de plaats waar ik ben) gerenommeerde taxibedrijven en dan rijd ik in vrij nieuwe wagens, met deskundige chauffeurs, het bedrijf is overal voor verzekerd als er iets gebeurt, ze kennen de weg, enz. Mijn keuze.
Uber is top hoor, in Dublin en London vaak gebruik van gemaakt!

Was ook mijn eerste keuze btw, maar rijden niet hier idd
Ik denk dat het qua prijs ook wel verschil maakt waar het is.. waar ik woon is het ongeveer voor 8 km rond de €25 tot €30,-
quote:godfried schreef op 07 januari 2017 @ 19:04:

Uber is top hoor, in Dublin en London vaak gebruik van gemaakt!

Was ook mijn eerste keuze btw, maar rijden niet hier iddOok hier maak ik vaak gebruik van Uber. Ben er heel tevreden over.
Pejeka heeft het over UberPop. Heb ik 1x gebruik van gemaakt, was ok maar niet echt voor herhaling vatbaar. Maar UberX ben ik heel tevreden over, gewone taxi's met gediplomeerde chauffeurs die rijden met routeplanner en de betaling gaat direct via creditcard. Ik ben om.
quote:pejeka schreef op 07 januari 2017 @ 18:58:

[...]

Nee, en zal ik nooit doen ook. Al vaker over gehoord, en ik zit niet te wachten op een particulier (zonder chuaffeursdiploma, zonder verzekering) in een bejaarde auto die me wegbrengt. Ik gebruik hier in de omgeving (afhankelijk van de plaats waar ik ben) gerenommeerde taxibedrijven en dan rijd ik in vrij nieuwe wagens, met deskundige chauffeurs, het bedrijf is overal voor verzekerd als er iets gebeurt, ze kennen de weg, enz. Mijn keuze.UberX heeft eigen auto's, echte chauffeurs en uiteraard zijn die verzekerd. Je kletst ontzettend uit je nek. Maak er eerst eens gebruik van voordat je weer klaar staat met je negatieve commentaar.
quote:YouWish schreef op 07 januari 2017 @ 20:16:

[...]

UberX heeft eigen auto's, echte chauffeurs en uiteraard zijn die verzekerd. Je kletst ontzettend uit je nek. Maak er eerst eens gebruik van voordat je weer klaar staat met je negatieve commentaar.Zal best. Dus het is eigenlijk gewoon een normaal taxibedrijf, zeg je? Met eigen auto's, chauffeurs in loondienst en alle verzekeringen die erbij horen en afdrachten? Wat is dan het verschil tussen Uber en een normaal taxibedrijf, vraag ik me dan af?
Wij hebben de laatste keer dat we niet meer terug konden met ov of auto, een bob gehuurd. Vond ik een uitkomst! Wij hadden alleen wel een bruiloft in the middle of niks, waardoor er komen met het ov lastig was. Ophalen van de auto was dat dus ook geweest, de volgende dag.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
quote:pejeka schreef op 07 januari 2017 @ 20:19:

[...]

Zal best. Dus het is eigenlijk gewoon een normaal taxibedrijf, zeg je? Met eigen auto's, chauffeurs in loondienst en alle verzekeringen die erbij horen en afdrachten? Wat is dan het verschil tussen Uber en een normaal taxibedrijf, vraag ik me dan af?Het verschil is dat het goedkoper is. Normale taxicentrales zijn ontzettende afzetters.
quote:YouWish schreef op 07 januari 2017 @ 20:25:

[...]

Het verschil is dat het goedkoper is. Normale taxicentrales zijn ontzettende afzetters.Echt niet. Tenminste, in mijn streek niet. Goeie auto's, correcte chauffeurs en redelijke tarieven.
quote:pejeka schreef op 07 januari 2017 @ 20:33:

[...]

Echt niet. Tenminste, in mijn streek niet. Goeie auto's, correcte chauffeurs en redelijke tarieven.

Ok. Ik woon in Amsterdam. Ratten zijn het; korte ritjes weigeren, omrijden, uitschelden, meter niet aanzetten ook al had je dat van te voren wel afgesproken. Ik heb het allemaal meegemaakt.

Uberchauffeurs zijn altijd vriendelijk en correct.
En bekijk voor de grap eens de beelden van Schiphol waar het fantastische taxivolk de een na de andere toerist voor honderden euro's oplicht. Brrrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven