bijtende kakariki

07-01-2017 18:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn kakariki man van 6 maanden is tam en de hele dag uit de kooi. Alleen nu bijt hij elke keer en ziet hij zichzelf in de tafelpoten en is die vrolijk maar zodra je hem daar weg haalt bijt hij mij en mijn vriend. We hebben sinds kort een kakariki pop erbij maar nu jaagt de man de pop weg als ze op een stokje zit als ze samen op de grond spelen is er niks aan de hand. Kan dat bijten en wegkagen te maken hebben dat die zichzelf ziet in de tafelpoten? En waarom kijkt hij de hele dag in de tafelpoten en waarom wilt hij daar elke keer heen? En moet ik hem hiervoor straffen? Mijn dank is groot wie de oplossing heeft!
quote:Rooss4.0 schreef op 07 januari 2017 @ 18:51:

[...]

Konijnen kunnen het hele jaar buiten, Bridgette. Ze kunnen eigenlijk beter tegen kou dan tegen hitte. De mijne zitten op het droge stro in hun hok of ze grazen gewoon nog wat. Gaat prima.De mijne deden het nog bij -15. De cavia's ook trouwens
quote:Rooss4.0 schreef op 07 januari 2017 @ 18:51:

[...]

Konijnen kunnen het hele jaar buiten, Bridgette. Ze kunnen eigenlijk beter tegen kou dan tegen hitte. De mijne zitten op het droge stro in hun hok of ze grazen gewoon nog wat. Gaat prima.Ja ik heb ook 6 konijnen buiten maar 2 nieuwe net op de grens van warm genoeg naar te koud. Dus die zitten voor de zekerheid binnen tot het weer buiten kan!
quote:Star schreef op 07 januari 2017 @ 18:52:

[...]

De mijne deden het nog bij -15. De cavia's ook trouwens Hoe deed je dat met cavia's? Ik wil onze cavia's evt ook naar buiten maar twijfel of dat wel warm genoeg is. Evt een warmtelamp ofzo?
Het is belangrijk dat je vogel in de tijd dat hij buiten de kooi is actief aandacht krijgt van jou. Als hij vooral vrij is om zijn gang te gaan wordt je hele huiskamer zijn territorium. Eigenlijk wil je dat hij alleen zijn kooi als territorium heeft.Je zou klikkertrainining kunnen doen als hij eruit is.
Hij krijgt heel veel aandacht maar hij bijt gewoon veel em hij is gek op de tafelppoten omdat die dan zichzelf zier :(
Zoals al eerder genoemd waren hier spiegeltjes de oplossing (oké, voor een parkietenpaartje dan). Mannetje was erg blij met een spiegeltje in de kooi. Konden ook in- en uitvliegen naar believen.
Verder is hij hartstikke lief hij eet mee en drinkt ook af en toe vruchtensap eet lekker fruit mee en soms groente maar zodra die zichzelf ziet gromt die een soort van en valt die je aan en bijt hij ook echt hard door ( en ik vraag niet om rare reacties ik vraag of iemand me kan helpen )
Ja maar als hij zichzelf ziet gaat hij bijten :(
En wat is klikkertraining?
Dmv klikkertraining kun je goed gedrag van je vogel belonen. Zoek parrotwizard maar eens op op YouTube. Haal je vogel weg bij de tafelpoten, met zo min mogelijk heisa en zet hem op een plek waar je hem wel wil hebben.vervolgens belonen met de klikker, een gesproken compliment (altijd hetzelfde woordje) en iets lekkers. Vaak herhalen, elke dag 10 x achter elkaar ofzo. op een gegeven moment valt het kwartje. En afleiden, probeer iets te vinden dat leuker is dan de tafelpoten. Nooit straffen in ieder geval, dat werkt niet bij vogels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven