Mode & Beauty alle pijlers

Topshop kwaliteit

08-01-2017 10:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen.

Een tijdje geleden heb ik een prachtige - eenvoudige - jurk gekocht van het merk Topshop (eerste keer). Helaas is deze na 2 keer handwas al duidelijk aan het "pillen" op bepaalde plekken wat enorm goed opvalt. Superzonde, ondanks dat hij maar 40 euro was.

Nu zie ik weer enkele mooie jurkjes van hetzelfde merk maar ben ik huiverig om ze te kopen. Heb ik gewoon pech gehad? Of is de kwaliteit zoveel slechter dan jurkjes in dezelfde prijsrange van andere merken?

Jullie ervaringen zijn welkom!
Topshop is vergelijkbaar met H&M, dus ja, niet bepaald hoogstaande kwaliteit.

(Al heb ik van H&M ook items die al meer dan 5 jaar goed meegaan, dus er is niet echt een lijn in te trekken)
Voor zo'n laag bedrag zou ik geen goede kwaliteit verwachten..
Ik vind het nog vrij prijzig als het zo snel gaat pillen
quote:Wieoowiej schreef op 08 januari 2017 @ 10:21:

Ik vind het nog vrij prijzig als het zo snel gaat pillenDaar heb jij dan ook weer gelijk in. 40 Euro is veel geld voor een jurkje dat zo kort mee gaat.
Topshop is wegwerpmode. De kans dat dit met een ander kledingstuk gebeurt van dit merk is vrij groot.

Ze hebben wel leuke kleding, maar de kwaliteit is jammergenoeg slecht.
Net als H&M inderdaad. De ene keer blijft het jaren goed, de andere keer slijt het snel. Overigens heb je garantie dat een kledingstuk 2 jaar goed moet zijn bij de H&M, ik weet niet of dat bij Topshop ook zo is.
quote:Snowfall schreef op 08 januari 2017 @ 11:24:

Net als H&M inderdaad. De ene keer blijft het jaren goed, de andere keer slijt het snel. Overigens heb je garantie dat een kledingstuk 2 jaar goed moet zijn bij de H&M, ik weet niet of dat bij Topshop ook zo is.Ik geloof dat dit wettelijk bepaald is en dus voor alle kledingmerken geldt.

Net als H&M inderdaad. De ene keer blijft het jaren goed, de andere keer slijt het snel. Overigens heb je garantie dat een kledingstuk 2 jaar goed moet zijn bij de H&M, ik weet niet of dat bij Topshop ook zo is.Ooh echt? Ik heb laatst drie H&M broeken kunnen weggooien omdat ze na 3 maanden compleet af waren.
Ik vind Topshop toch echt wel een prijsklasse hoger dan de H&M, de kwaliteit had ik dan ook iets beter verwacht. Bij 40 euro voor een jurkje verwacht ik echt wel dat je het 10x kunt dragen voor je gebruikssporen ziet. Dus zo goedkoop is dat nou ook weer niet.

Ik sla dit merk voortaan over.
quote:Philae2 schreef op 08 januari 2017 @ 11:32:

[...]

Ooh echt? Ik heb laatst drie H&M broeken kunnen weggooien omdat ze na 3 maanden compleet af waren.Ik had vorig jaar een broek van h&m na 4 maanden gescheurd in het kruis. Ben ermee teruggegaan en kreeg het aankoopbedrag volledig terug.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Topshop over het algemeen vind ik erg slechte kwaliteit. Koop het dus al lang niet meer. Te duur voor de kwaliteit die ze bieden. Hm is iets goedkoper dan Topshop.
Ik heb 1 jurkje van de Topshop en die was erg goede kwaliteit, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.
Het jurkje dat ik op het oog heb houdt me bezig. Misschien tòch maar een 2e kans voor topshop.

Net als H&M inderdaad. De ene keer blijft het jaren goed, de andere keer slijt het snel. Overigens heb je garantie dat een kledingstuk 2 jaar goed moet zijn bij de H&M, ik weet niet of dat bij Topshop ook zo is.Maar zoals met alle garantie: na 6 maanden moet je als koper wel aantonen dat het probleem niet door jouw gebruik komt. In de praktijk is het erg moeilijk om dat aan te tonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven