Prikpil naar de pil

09-01-2017 22:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik was jaren aan de pil. Toen ben ik drie kwart jaar begonnen aan de prikpil en ben nu terug naar de pil want we hebben nl een kinderwens. 2e strip is net klaar. Ik vroeg me af wanneer je weer ongesteld wordt. Dat is per persoon verschillend en ik heb genoeg gelezen maar zou graag ervaringen willen lezen van anderen.

Dankjewel:)
Bam!!!!
Duurde bij mij vijf jaar.
Duurde bij mij anderhalf jaar.

Waarom ben je eigenlijk met de prikpil begonnen als je nog een kinderwens hebt? Het staat erom bekend dat het heel lang kan duren voor die is uitgewerkt. Jammer, lijkt me!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
De dag nadat ik m'n nieuwe prik moest hebben meteen weer een bloeding. Het verschilt maar meestal duurt het wel even.
Toevallig vorige week gesprek gehad met huisarts vanwege het niet mogen slikken van de pil door dochter. Prikpil is eventueel een alternatief maar hij gaf aan dat het 3 jaar kan duren voordat je cyclus weer normaal is.
Bij mij duurde het dik anderhalf jaar voordat ik weer een keer ongesteld werd na het stoppen met de Depo Provera. Dat is nu denk ik ook alweer een half jaar geleden. Sindsdien is de menstruatie weer absent gebleven.
Geen ervaring met de prikpil, maar als jullie nu kinderwens hebben kun je misschien je menstruatie opwekken met medicatie. Misschien dat iemand anders hier weet welk middel ik bedoel?
quote:nachtvlinder1977 schreef op 10 januari 2017 @ 01:58:

Geen ervaring met de prikpil, maar als jullie nu kinderwens hebben kun je misschien je menstruatie opwekken met medicatie. Misschien dat iemand anders hier weet welk middel ik bedoel?Ik denk dat je primolut bedoelt. Als ik het zo goed schrijf
Je bent nu terug naar de pil, want jullie hebben een kinderwens? Die snap ik niet... Je weet dat het met de pil erg lastig wordt om zwanger te raken toch? Al doen de verhalen hier op het forum soms anders geloven

En over wanneer je weer ongesteld wordt is weinig te zeggen. Tijdens het gebruik van de pil sowieso niet. In de stopweek is het een onttrekkingsbloeding en geen ongesteldheid.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 10 januari 2017 @ 01:58:

Geen ervaring met de prikpil, maar als jullie nu kinderwens hebben kun je misschien je menstruatie opwekken met medicatie. Misschien dat iemand anders hier weet welk middel ik bedoel?dan is het nog maar de vraag of het bij een ontrekkingsbloeding blijft of dat er ook een eisprong volgt. .. spul doe hetzelfde als de pil in feite. Ik kreeg er geen eisprong door hoor
Jaaa niet duidelijk ofzo maar kinderwens is er maar nog niet direct. Ik kreeg advies van de ha om aan de pil te gaan en wachten dat er een eisprong aanwezig komt ipv ontrekkingsbloedingen. Vanuit daar proberen.. Ja goed zolang er geen eisprong is.. houdt het ook op natuurlijk maar waarom ik nu aan de pil ben eigenlijk dat is me niet echt duidelijk. Het opwekken misschien? No idea. Ik ga eens een afspraak maken want iedereen zegt ook wat anders.
Bam!!!!
quote:Ycjoo- schreef op 10 januari 2017 @ 23:23:

Jaaa niet duidelijk ofzo maar kinderwens is er maar nog niet direct. Ik kreeg advies van de ha om aan de pil te gaan en wachten dat er een eisprong aanwezig komt ipv ontrekkingsbloedingen. Vanuit daar proberen.. Ja goed zolang er geen eisprong is.. houdt het ook op natuurlijk maar waarom ik nu aan de pil ben eigenlijk dat is me niet echt duidelijk. Het opwekken misschien? No idea. Ik ga eens een afspraak maken want iedereen zegt ook wat anders.Wat? Volgens mij heb je hem niet helemaal begrepen. Zolang je aan de pil zit heb je ook geen eisprong. Dus daarop wachten lijkt me erg zonde van je tijd.
quote:Ycjoo- schreef op 10 januari 2017 @ 23:23:

Jaaa niet duidelijk ofzo maar kinderwens is er maar nog niet direct. Ik kreeg advies van de ha om aan de pil te gaan en wachten dat er een eisprong aanwezig komt ipv ontrekkingsbloedingen. Vanuit daar proberen.. Ja goed zolang er geen eisprong is.. houdt het ook op natuurlijk maar waarom ik nu aan de pil ben eigenlijk dat is me niet echt duidelijk. Het opwekken misschien? No idea. Ik ga eens een afspraak maken want iedereen zegt ook wat anders.

Tijdens pilgebruik heb je geen eisprong, dat is juist de anticonceptieve werking van de pil. Ik zie dus het pilgebruik niet als meerwaarde eerder als minder... Ik zou dus als ik jou was nu stoppen met de pil om te kijken of je gaat menstrueren. Dan is er namelijk ook een kans op een eisprong. Maar dat zou ik doen. En sowieso terug naar die dokter met z'n supervage info.
Waarom begin je met medicatie als je t eigenlijk niet snapt? Jouw lijf hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven