Beetje praten erover

12-01-2017 22:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik ben 30 (ik word dit jaar 31) en ga nu samenwonen met mijn vriend. We zijn 3 jaar samen. Wij willen zeker kinderen. Ik word alleen zo nerveus van alle verhalen dat je op tijd moet beginnen met kinderen krijgen. Ik 'weet' al heel lang dat ik moeder wil worden maar ben tevens van mening dat het 'goed' moet. Stabiele (en vooral leuke) relatie etc etc. En dit koste natuurlijk ook tijd om dat op te bouwen. Nu zit ik er steeds meer over na te denken en Google stelt mij ook niet echt gerust. Mijn vriend weet van mijn zorgen en ik zet hem zeker niet onder druk. (Eerder mezelf). Hij wil zelf ook graag kinderen maar ziet mijn problemen qua leeftijd niet. Hij vindt dat dit bij meerdere vrouwen wel goed is gekomen dus bij mij vast ook wel. Het is dus een beetje dubbel. Aan de ene kant is het mijn klok wat zegt: nu, nu, nu maar aan de andere kant wil ik het liever nog eventjes (zeker geen jaren meer hoor) uitstellen. Ik ben 1 keer eerder zwanger geweest, 1,5 jaar geleden, dit was onverwachts en liep mis. Tot deze periode had ik nooit zo dat gevoel van haast hebben maar ineens wel. Ik vind het lastig worden om hiermee om te gaan. Aan de ene kant wil ik er gewoon aan gaan beginnen en aan de andere kant denk ik: chill out, het komt wel goed. Iemand in dezelfde situatie gezeten? En is het goed gekomen?
Waarom wil je het zwanger worden dan uitstellen? Wat moet er zo nodig vóór die tijd nog geregeld worden?
Zou het komen dat je uit angst voor een tweede miskraam uitstelt?
Waar wachten jullie op? De relatie is toch goed? Nou dan kan je wel beginnen, tenminste dat zou ik doen.
Met jouw leeftijd zou ik wel eerst een jaartje samen willen wonen voordat je aan een kindje begint. Dat de stabiliteit bevestigt is zeg maar.
Nou we gaan dus pas net samenwonen. Daar zijn we nog meebezig. Er moet nog van alles gedaan worden. Daarbij vind ik, ook al wil ik het heel graag, ook een groot verantwoordelijkheid. Ik wil niet dat we samenwonen, snel een baby krijgen en dan alsnog uit elkaar gaan omdat het te snel gaat. Maar mijn leeftijd begint voor mij wel te spelen. En dat vind ik dan weer niet een goede reden.

Ja dat speelt ook mee. Ik ben bang om zoiets nog een keer mee te maken.
Ja jij vindt 31 nog niet echt oud? Ik vind zelf ook eigenlijk niet maar als je alles leest is het toch een beetje eng.....
Je kunt best nog een jaartje wachten ja. Je weet het toch niet hoe het loopt. Misschien ben je vlot zwanger, misschien niet. Ik zou eerst dat samenwonen eens rustig uitproberen
Ik zou persoonlijk zeker eerst een jaar gaan samenwonen. Huis lekker op orde, even wennen aan de nieuwe situatie.

Zo hysterisch drastisch neemt je vruchtbaarheid niet af in een jaar.
quote:Liez12 schreef op 12 januari 2017 @ 22:22:

Ja jij vindt 31 nog niet echt oud? Ik vind zelf ook eigenlijk niet maar als je alles leest is het toch een beetje eng.....Hier een kerngezonde dochter gekregen 5 maanden geleden. En ik ben 10 jaar ouder als jij
Ik zou ook nog wel jaartje wachten, maar niet heel veel langer - als ik eerlijk ben.

Maar goed, bij ons duurde het ruim een jaar (en twee miskramen) voor we blijvend zwanger waren (ben op mijn 31e moeder geworden€. Goeie vriendin is op haar 28e gepland zwanger geraakt in een keer, en zegt steevast: 'als ik wist dat het toen in een keer raak zou zijn, had ik tot na mijn 30e gewacht'. Het is maar net wat je ervaring is natuurlijk.
Ik ben nu zwanger (wel van de tweede) en ik word dit jaar 34. Was vrij snel zwanger. Zo rap gaat het idd ook weer niet hoor met verminderde vruchtbaarheid . Je hebt nog tijd zat
Ja dat is wel wat ik het liefst wil. Mijn ouders zijn zelf gescheiden en ik wil het daarom 'anders' doen en mijn kind in een rustig leven laten opgroeien. Daar komt vooral mijn angst vandaan om het niet overhaast te doen. Stoppen met googelen dus. Maar ik wil ook weer niet zo angstig zijn en te lang uitstellen.
quote:Liez12 schreef op 12 januari 2017 @ 22:29:

Ja dat is wel wat ik het liefst wil. Mijn ouders zijn zelf gescheiden en ik wil het daarom 'anders' doen en mijn kind in een rustig leven laten opgroeien. Daar komt vooral mijn angst vandaan om het niet overhaast te doen. Stoppen met googelen dus. Maar ik wil ook weer niet zo angstig zijn en te lang uitstellen.

Een jaar of anderhalf is niet "te lang".

Uiteindelijk heb je het toch niet voor het zeggen hoor.
Gefeliciteerd!! Wat mooi! Ja dat hoor je ook -gelukkig- vaak genoeg. Dat zeg ik mezelf ook vaak genoeg. En het gekke is, ik vind mezelf ook niet zo oud. Maar als je alles gaat lezen, wordt je gewoon nerveus. Moeder worden is wel echt een droom voor mij en wil niet zo eigenwijs zijn dat ik het zelf in de weg zit.

Bedankt voor jullie leuke reacties! Het is toch anders als je het met een man bespreekt en mijn vriendinnen zijn over het algemeen wat jonger dus die hebben dat gevoel nog niet zo.
Ja dat is zeker waar. Je hebt het nooit voor het zeggen.
Stop met googlen ja.

Ervaringen van andere en vage artikeltjes op google hebben nul punt nul met jou "situatie" te maken. Het is echt bij elke vrouw anders.
Dank je wel voor je reactie. Ik moest er denk ik gewoon even over praten met andere vrouwen. En nuchter worden ipv die klok alleen te horen.
quote:Liez12 schreef op 12 januari 2017 @ 22:20:

Nou we gaan dus pas net samenwonen. Daar zijn we nog meebezig. Er moet nog van alles gedaan worden. Daarbij vind ik, ook al wil ik het heel graag, ook een groot verantwoordelijkheid. Ik wil niet dat we samenwonen, snel een baby krijgen en dan alsnog uit elkaar gaan omdat het te snel gaat. Maar mijn leeftijd begint voor mij wel te spelen. En dat vind ik dan weer niet een goede reden.

Ja dat speelt ook mee. Ik ben bang om zoiets nog een keer mee te maken.Heel wijs en goed besluit. Je bent echt nog jong genoeg om hier de tijd voor te nemen.
Overigens snap ik je wel hoor, ik vond die 30-grens zo vreselijk. En dan las ik ook dat je vruchtbaarheid schrikbarend afnam! Laat je niet gekmaken. Ik ben blij dat we ervoor gegaan zijn toen we er allebei aan toe waren.
quote:Liez12 schreef op 12 januari 2017 @ 22:20:

Ja dat speelt ook mee. Ik ben bang om zoiets nog een keer mee te maken.Je klinkt iig zeer verstandig. Ik zou in jullie geval ook nog even wachten. Hoe het gaat verlopen weet je niet. En niet meer gaan googlen. Echt niet doen. Daar komen meestal de rampscenario's naar voren terwijl dit (nog) helemaal niet van toepassing is. Misschien lukt het wel super snel.
Dank je wel! Ja dat is het he! Gek eigenlijk want daarvoor had ik in mijn hoofd 32/33 wat is nou het verschil met 30? Hahaha tot het ineens echt zo is! Misschien is het wat jij zegt, een wijs besluit en alleen maar een reden om daarop verder te bouwen!
zwanger op mijn 35e, net 1 maand gestopt met de pil. Op mijn 36e ook binnen 2 maanden na stoppen met de pil. Verminderd vruchtbaar na je 30e kan, maar hoeft dus geen probleem te zijn. Je weet t niet....

Ik zou ook eerst een jaartje samenwonen, dan weet je wat je aan elkaar hebt, en is het misschien tijd vooor de volgende stap.
Bedankt voor je reactie. Ik voel mij opgelucht dat ik dit gevraagd heb en dat ik weer een beetje nuchter er naar kan kijken. Hahaha.... gek wat hormonen met je kunnen doen. ;) Ik voel mij ook ineens gelukkig dat ik niet met de eerste de beste een kind heb gemaakt. (Ik heb al eerder samengewoond) maar dat ik gewacht heb tot hem. Nu eerst maar eens officieel samenwonen. Het huis is wel al af want we gaan in mijn huis wonen. Ik woon in een koopwoning. Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaringen en wens jullie allemaal geluk toe!
Ik ben exact even oud als jij.

Ik versta maar al te goed dat je het gevoel krijgt dat je je moet beginnen spoeden...

Zo zijn praktisch al m'n vriendinnen die even oud zijn als ik en n relatie hebben al mama van minstens 1 kindje. Sommige hebben er al 2 en enkele zijn nu ook zwanger van hun 2e.

Ik dacht altijd dat ik zwanger zou zijn van m'n eerste als zij van hun 2e. Niet dus.

Ik heb het hier ook steeds moeilijker mee. Ik ben getrouwd in Oktober en m'n man ziet mn leeftijd totaal niet als issue.

Ook de vragen van omgeving begin ik lastig te vinden. Alsof het echt abnormaal is precies op onze leeftijd nog geen kinderen te hebben he.

Nuja in ben in Oktober gestopt met pil en nu nog steeds geen menstruatie gehad dus zo snel gaat het niet lukken zwanger te worden hier :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven