Bankje bij eettafel

13-01-2017 09:19 48 berichten
Goedemorgen Viva Forum,

Ik heb de volgende eettafel op het oog:

http://deruijtermeubel.nl/eetkamertafel-charly

http://deruijtermeubel.nl ... 573500150W_img_67473.jpeg (Sorry, geen plaatjesplakrechten)

Nu wil ik daarbij heel graag aan de ene kant drie eettafelstoelen en aan de andere kant een eettafelbankje. Alleen wil ik dan wel graag een bankje dat goed bij de tafel past, qua poten en/of qua blad/bovenkant. Zoiets als dit:

http://www.ilovemyinterio ... /houten-bank-eettafel.jpg

Maar van deze denk ik dat de bovenkant niet past bij het tafelblad. Bovendien is het gewoon een inspiratieplaatje van een blog, geen winkel. In de serie van deze tafel zit helaas geen bankje.

Ik heb zelf echt nul gevoel voor inrichting en kom er niet uit, hebben jullie briljante suggesties?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlammetje-1 schreef op 13 januari 2017 @ 10:36:

Bezoek kan best een keer op een bankje zitten lijkt me. Zou het dan gewoon doen.Of ze gaat zelf op het bankje, lijkt mij gastvrijer.
quote:dolfje schreef op 13 januari 2017 @ 10:40:

[...]

Of ze gaat zelf op het bankje, lijkt mij gastvrijer.Haha stom ja natuurlijk, zou ik zelf ook doen!
Nou ja, als het van dat 'moetjes' bezoek is dan zou ik ze een minder comfortabele plaats geven.
quote:Oakes schreef op 13 januari 2017 @ 10:45:

Nou ja, als het van dat 'moetjes' bezoek is dan zou ik ze een minder comfortabele plaats geven. Ha ja dat kan ook.
Alleenstaand zou ik mss wel doen maar het lijkt me zooo onhandig. Als er één opstaat dan moet de rest ook opstaan of mee bewegen. Aanschuiven lijkt me onhandig en het lijkt me helemaal niet lekker zitten , ook niet als loungebank met kussens en velletjes.
Bank heb ik geen mening over. Wel over 3 stoelen. Ik denk dat 3 teveel is om lekker aan tafel te zitten. De poot valt best een stuk binnen het blad dus je hebt sowieso minder ruimte dan de 2.20 m.

Kijk maar naar de stoelen met buisframe, die staan echt heel dicht op elkaar. Zet je ze uit elkaar, dan hebben de 2 buitenste te maken met de poot. Denk zelfs dat die stoelen aan de andere kant er niet eens onder passen.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wou ik ook net zeggen Tickel, dat 3 stoelen aan de lange kant bij die tafel niet gaat. Of ze staan te dicht op elkaar om tussen de poten te passen, of je zit op de buitenste 2 stoelen met je benen tegen de poot. Ik zou die tafel echt nooit kiezen.
Ook dat.
Wij hebben al jaren een eettafelbank en ik vind het heerlijk. Zit juist lekkerder dan de meeste stoelen, het scheelt ruimte en het staat gezellig. In een restaurant kies ik ook altijd de tafelschikking met bank . Dus de nadelen die genoemd worden herken ik niet.
Goed gezien, Tickel! Komt nog bij dat ik de versie van 1.90 breed wil aankopen, nog minder ruimte dus. De poten kunnen wel anders geïnstalleerd worden, dus meer naar de buitenkant. Zo wordt er iets meer ruimte gemaakt. Maar het is een hele goede om misschien eerst te kijken hoeveel stoelen er onder de tafel passen.
Misschien kijken naar combi van tafel en bankje? Zoiets? Zijn poten en blad hetzelfde.

Tafel
http://www.firmahoutenstaal.nl/bankje-u-frame.html

Ik zie dat de door jou gekozen tafel van onbewerkt hout is. Zie je mogelijk wel snel vlekken op, weet niet of je dat een probleem vindt?
quote:rascalles schreef op 13 januari 2017 @ 12:10:

Alleenstaand zou ik mss wel doen maar het lijkt me zooo onhandig. Als er één opstaat dan moet de rest ook opstaan of mee bewegen. Aanschuiven lijkt me onhandig en het lijkt me helemaal niet lekker zitten , ook niet als loungebank met kussens en velletjes.Velletjes?
Wij hebben een bank, zonder rugleuning. Zit fijn! En voordeel vind ik dat je de bank iets onder de tafel kunt schuiven. Oogt rustig. Bankje is overigens wel met leer bekleed en zit lekker zacht.
Kijk even bij het eetbankje van Woood, te koop bij Karwei. Onbehandeld eikenhout, dus je kunt het ook nog aanpassen qua kleur. Staat mooi bij dat tafelblad denk ik!
quote:Troeteltje schreef op 13 januari 2017 @ 12:48:

[...]

Velletjes?Ik gok op schapenvelletjes etcetc
Ja klopt.
quote:tessin schreef op 13 januari 2017 @ 12:32:

Goed gezien, Tickel! Komt nog bij dat ik de versie van 1.90 breed wil aankopen, nog minder ruimte dus. De poten kunnen wel anders geïnstalleerd worden, dus meer naar de buitenkant. Zo wordt er iets meer ruimte gemaakt. Maar het is een hele goede om misschien eerst te kijken hoeveel stoelen er onder de tafel passen.Ik heb een tafel gehad van 2 meter met 6 stoelen. De poot zat in het midden, maar zelfs dan is 2 meter te krap voor 3 stoelen. Wil je ze toch echt hebben dan zou ik voor 2.20 gaan als het past.
Denk dat je meer kunt met een ander soort poot.

Ook in staal.

quote:Cathelyne schreef op 13 januari 2017 @ 10:24:

Ik zou er wel 1 met rugleuning nemen.

Ik heb zelf een ouderwetse klebbank bij de eettafel staan, de Argumenten die voorbij komen zoals dat hetniet lekker zit, onhandig, je kan niet hangen ervaar ik absoluut niet!

Het is juist heerlijk zon bankje, je hebt de ruimte om te zitten een het zit ook nog eens lekker. En ja ook als je er langer dan 2 uur op zit. Lekker veel kussens erin staat ook nog eens leuk.

Maar probeer er wel 1 metr rugleuning te nemen.Google vroeg of ik 'klepbank' bedoelde... dat bedoelde jij ook zeker . Maar heb je die dan gestoffeerd?
Gave tafel Tickel, heb het plaatje opgeslagen voor 'later' .
quote:S-Groot schreef op 13 januari 2017 @ 14:23:

Gave tafel Tickel, heb het plaatje opgeslagen voor 'later' .Komen hier vandaan: http://www.industriele-tafels.com/
quote:Tickel schreef op 13 januari 2017 @ 17:05:

[...]

Komen hier vandaan: http://www.industriele-tafels.com/Ik had hem gevonden, dankjewel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven