Gezondheid alle pijlers

1 dag koorts

19-01-2017 16:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar regelmatig ziek geweest als gevolg van een vitamine D te kort. Sinds het slikken van extra vitamine D geen last van gehad, tot gisteravond: hoofdpijn, gloeiend heet en alles deed zeer. Vanmorgen ook 38,7 graden koorts Koorts is een graadmeter, dus ziek gemeld. Na bijna 15 uur slaap voelde ik me al een stuk beter en eigenlijk is er nu niets aan de hand. Wat lichte verhoging, maar ik zou zo weer aan het werk kunnen gaan. Maar dat is toch gek? Vanmorgen zo ontzettend beroerd en nu jezelf weer vrij fit voelen. Was het dan vermoeidheid? Ik werk in het onderwijs en wil het liefst morgen gewoon weer aan het werk. Ook al is het maar een ochtend. Wat zouden jullie doen? Herkenbaar?
Alles kan als jij het laat gebeuren!
dat heb ik ook altijd zo hoor. Een of hooguit twee dagen gevloerd. meestal zelfs maar een avond/nacht.

Ik snap die verhalen nooit van mensen die een hele week (of twee ??!!)) ziek zijn, ik heb dat echt nooit.

Bij mij op het werk wordt het erg gewaardeerd als je wel komt en als het dan niet meer gaat bijv. weer nr huis gaat maar goed, dan kan niet in alle beroepen neem ik aan.
Als je je morgen goed voelt dan kan je denk ik wel gewoon werken.

Koorts betekent het dat je lichaam heel hard aan het werk is de ziektekiemen te doden, je lichaam ruimt zeg maar op.
aan de andere kant: het is al donderdag, als je nu juist nog 1 dag erbij pakt , heb je wel echt wat dagen achter elkaar om uit te zieken. Is anders als het maandag zou zijn
Er bestaat zoiets als een 24-uurs griep, die zoals de naam al zegt, 24 uur duurt.
Je zou het liefst morgen weer aan het werk gaan en je vraagt aan ons wat wij zouden doen. Ik zou doen wat ik het liefste zou doen. Je gaat toch niet thuis zitten als je liever werkt.
waarom zou je niet gaan werken? Snap het niet zo goed geloof ik.
Dan ga je werken en gaat het toch niet ga je naar huis en neem je het weekend om verder uit te zieken. Ik zie het probleem niet.
quote:dolfje schreef op 19 januari 2017 @ 16:52:

Dan ga je werken en gaat het toch niet ga je naar huis en neem je het weekend om verder uit te zieken. Ik zie het probleem niet.is in het onderwijs mogelijk lastig? Dat ze enkel een vervanger kunnen regelen voor de hele dag ofzo?
Omdat m'n directeur heeft geadviseerd morgen ook thuis te blijven en ik mezelf net te vroeg weer aan het werk wil hebben. Genoeg collega's gezien die ook die gedachte hadden en een week later weer ziek waren. Waarschijnlijk ga ik morgen weer gewoon, maar ik stel meer de vraag. omdat ik die 1 dag (nog niet eens) hoge koorts zo gek vind. Het klinkt voor mijzelf ongeloofwaardig ;)
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Met 38,7graden koorts voel je je behoorlijk k*t inderdaad.

Ik zie het altijd zo, koorts betekent dat je lichaam hard aan het werk is om binnendringende ziektekiemen, virussen whatever te killen. Soms lukt dat, dan kan het inderdaad zo zijn dat je na 1 a 2 dagen gewoon weer in orde bent. Soms lukt dat niet (of in mijn geval helaas eigenlijk nooit) en dan krijg je na 1 of 2 of 3 dagen de 'daadwerkelijke' ziekte dus bv een keel ontsteking, een blaas ontsteking of een griep of wat dan ook.

Als je je echt gewoon weer fit voelt dan is het gewoon prima weer aan het werk te gaan. Als je je toch nog te zwak te moe etc voelt dan doe je jezelf en je lichaam een groter plezier met wat extra rust pakken.

Ik persoonlijk zou enkel de ochtend aan het werk gaan als ik een belangrijke ochtend voor de boeg heb waar ik een soort van onmisbaar ben. Zo niet, dan zou ik zelf de rust pakken zodat ik de week erop weer gewoon volledig inzetbaar ben.
quote:manon-92 schreef op 19 januari 2017 @ 16:56:

Omdat m'n directeur heeft geadviseerd morgen ook thuis te blijven en ik mezelf net te vroeg weer aan het werk wil hebben. Genoeg collega's gezien die ook die gedachte hadden en een week later weer ziek waren. Waarschijnlijk ga ik morgen weer gewoon, maar ik stel meer de vraag. omdat ik die 1 dag (nog niet eens) hoge koorts zo gek vind. Het klinkt voor mijzelf ongeloofwaardig ;)Het is anders behoorlijk normaal hoor
Ik was 4 dagen niet lekker en ben 1 dag thuis gebleven omdat ik er toen koorts bij had. Dus gewoon geloofwaardig.
's Avonds loopt de temperatuur vaak weer op en 's morgens is die vaak een stuk lager.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een lichaam is een raar ding. Soms heb je griep, soms is het wat onduidelijks. Zelf zou ik zeggen als je even ziek bent dat dat een teken is van je lichaam om het even wat rustiger aan te doen. Alleen willen we met ons hoofd zoveel. Zou zeggen, nog een dagje bijkomen maar moet je natuurlijk zelf weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven