Gezondheid alle pijlers

Weer starten met de pil

20-01-2017 11:38 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen dames

Vorig jaar oktober was ik gestopt met de pil 0.01 0.02 ethinylestradiol levonorgestrel. Tijdens pilgebruik merkte ik niet veel bijzonderheden. Zoals gewichtstoename en dingen die je toch leest over deze pil. Ik had het even gegoogled en je schrikt toch van de verhalen. Nu is het zo sinds ik gestopt met de pil zijn mijn hormonen uit balans.. ik ben veel aangekomen ondanks een gezond eet patroon en veel bewegen (heb ook een intensieve baan waar je bepaald niet stil zit.. ik heb al meerdere malen een bezoekje bij de ha gebracht ivm mijn gewicht waarom ik niet afval en verschijnende bloedonderzoeken gehad. Alles is ok en 't enige waar het eventueel aan kan liggen zijn de hormonen. Mijn schildklier werkt trouwens prima.

Nu is mijn Libido verschrikkelijk sinds ik gestopt ben terwijl je toch andere verhalen leest. Ik heb op mijn bovenarmen allemaal acne pukkeltjes en voel je hartstikke moe! Ik wil dus weer gaan beginnen met deze pil om te kijken of het wat verbetert.

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik ben ook een tijdje gestopt, drama. Idd weer slechtere huid maar vooral compleet uit balans hormonaal. ( echt janken om niks etc)

Ik slik daarom alweer een tijd de pil, is toch handig voor meerdere zaken dan enkel anticonceptie.

Mijn advies: slik een pil die het prettigst voelt.

Ik slik de merkloze Marvelon, nergens last van.
Ik herken het ook wel. Tijdje gestopt met de pil omdat ik zwanger wilde worden, ik herkende mezelf en mijn lijf gewoon niet. De korte tijd dat ik daarna de pil weer slikte voelde voor mij als een opluchting. Gewicht, huid, libido en humeur waren weer stabiel, heerlijk. Toen ik later weer stopte was het meteen weer drama.

Zodra ik weer aan de pil mag na de bevalling ga ik dat ook gewoon weer doen.
Als het je alleen gaat om de klachten zijn er wel andere middelen die kunnen helpen. De pil onttrekt voedingsstoffen aan je lichaam, zoals zink - heel belangrijk voor de hormonen - en bevordert een toestand van oestrogeendominantie. De pil kan tegelijkertijd bepaalde klachten maskeren; weer de pil gaan gebruiken lost het eigenlijke probleem dus niet op, zoiets als een roestige auto verven. Dus tekorten aanvullen, wat doen aan de oestrogeendominantie en je loopt weer te huppelen en het kan de slanke lijn bevorderen.
Nou ik dacht echt dat ik de enige was. Ik herken mijn lichaam echt niet meer. Te snel moe, te snel uit me slof schieten en bovenal gewicht wat gewoon echt drama is.

Schapewolkje dat begrijp ik hoor alleen doe ik al 1000 procent me best om gezond te leven en zen te zijn. Er lijkt gewoonweg geen oplossing in zicht te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven