Geld & Recht alle pijlers

uitgaven/inkomsten

25-01-2017 09:47 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd naar de uitgaven en inkomsten van andere. Ik zal aftrappen.. Wij zijn 2 verdieners (27 en 29), beide 40 uur. mijn partner verdiend 2500 en een jaarlijkse bonus van 3000 en ik 2000 en krijg jaarlijks een bonus van 7500 bruto. aan vaste lasten hebben we 2200 incl. boodschappen cadeautjes enz. We sparen 1500 en hebben allebei 400 te besteden aan een lunch, uiteten, kleding enz. Nu denken we aan kindjes en wil ik minder gaan werken. (24 uur)

Hoe is dat bij jullie?
quote:inky12345 schreef op 25 januari 2017 @ 10:46:

[...]

Ik geloof hier op de een of andere manier ook niets van.

En dat eventuele kind is er ook gewoon later bij verzonnen.Ja dat is wel duidelijk, als het daarom ging had ze wel gevraagd naar inkomsten en uitgaven van gezinnen met kinderen.
Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
Voor een fulltime baan zijn dit toch helemaal niet zulke hoge bedragen?
quote:-Isa- schreef op 25 januari 2017 @ 11:12:

Voor een fulltime baan zijn dit toch helemaal niet zulke hoge bedragen?Nee
Vraag jij je nu werkelijk af of je wel rond kan komen met kinderen en minder werken?
Oh ineens staat dat kind erbij in de OP. Ik haal mijn eerdere post denk ik maar weg. Ik denk idd dat het om te pochen was. Jammer dat het niet extreem veel is dan
quote:_Inkie_ schreef op 25 januari 2017 @ 11:26:

Vraag jij je nu werkelijk af of je wel rond kan komen met kinderen en minder werken?

Dit.

Wat een sneue openingspost, hieruit blijkt wel weer dat sommige geen flauw benul hebben hoe ze ooit moeten rond komen als het een stuk minder met ze gaat.
quote:Sosa85 schreef op 25 januari 2017 @ 11:29:

Oh ineens staat dat kind erbij in de OP. Ik haal mijn eerdere post denk ik maar weg. Ik denk idd dat het om te pochen was. Jammer dat het niet extreem veel is dan

Toch jammer als je denkt te kunnen pochen en je inkomen is maar gewoon gemiddeld.
quote:-Isa- schreef op 25 januari 2017 @ 11:34:

[...]

Toch jammer als je denkt te kunnen pochen en je inkomen is maar gewoon gemiddeld.Als ik naar vergelijkbare topics kijk, zit je naar vivaforummaatstaven zelfs rond het minimum.
Oh dear, how sad, never mind.
Oh, nu staat er iets over het krijgen van kinderen in de OP, en 24 uur werken.
Zo. Die nieuwe OP verandert wel even de hele insteek.
Ik ben elleen met 1 kind, en heb €2500 netto te besteden.

Heb je hier wat aan?
quote:Hayek schreef op 25 januari 2017 @ 11:36:

[...]

Als ik naar vergelijkbare topics kijk, zit je naar vivaforummaatstaven zelfs rond het minimum. Oh ja, op het forum heeft iedereen een topinkomen en een spaarrekening met minstens een ton
quote:-Isa- schreef op 25 januari 2017 @ 11:42:

[...]

Oh ja, op het forum heeft iedereen een topinkomen en een spaarrekening met minstens een ton En een hypotheek van maximaal 50% van de exectutiewaarde van de woning.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 25 januari 2017 @ 11:44:

[...]

En een hypotheek van maximaal 50% van de exectutiewaarde van de woning. Potverdorie, ik heb echt iets verkeerd gedaan tot nu toe....
quote:-Isa- schreef op 25 januari 2017 @ 12:02:

[...]

Potverdorie, ik heb echt iets verkeerd gedaan tot nu toe.... Misschien heeft TO tips voor je om een topinkomen te genereren.
Ik vind jullie vaste lasten met zn twee vrij hoog.
quote:Sosa85 schreef op 25 januari 2017 @ 12:05:

[...]

Misschien heeft TO tips voor je om een topinkomen te genereren.Liever heb ik tips hoe ik 1500 kan sparen per maand. Dat inkomen zit wel goed
Een jaarlijkse bonus van maar liefst bijna 4 keer je maandsalaris.........waar werk je TO? Ik ga daar ook solliciteren.
Ik ben ook van mening dat je niet beiden 40 uur blijft werken als er kindjes zijn. Dus ik ben het eens met LaFolie.

En zo hoog zijn jullie salarissen by the way niet dus pochen is niet nodig.
Je schrijft dat je minder wilt werken. Geldt dat ook voor je partner?

Dan zou ik eerst op een rij zetten:

Hoeveel is jullie nieuwe inkomen?

Hoeveel kost de kinderopvang - toeslag?

Naast de kinderopvang hoeft een baby nog niet zoveel te kosten.

Wij hebben ongeveer hetzelfde salaris als jullie, maar we werken samen 60 uur. En onze kinderen gaan naar de bso, dat is veel goedkoper dan kdv, dus vergelijken heeft niet zoveel zin.
Nou bijvoorbeeld:

Jij gaat van 40 naar 24 uur en je partner van 40 naar 32 (dit mag ook andersom trouwens).

Dan is zijn loon ongeveer 2000 en dat van jou 1200.

Van de bonussen (die mogelijk ook lager worden?) koop je de kinderkamer, zwangerschapskleding, kleding baby, kinderwagen, grotere auto meer wegenbelasting enz.

Je vaste lasten stijgen van 2200 naar 2400. Melk voor de baby, luiers, drogist en een hogere energierekening.

Voor twee dagen kinderopvang betaal je waarschijnlijk iets van 400 zelf. Dus dan zit je op 2800 vaste lasten inclusief boodschappen.

Dan houd je nog 400 en de kinderbijslag over voor leuke dingen en sparen.

Kan dus makkelijk. Zelfs als het een tweeling wordt.
Nu maken we TO pas bang. Als ze zich nu al afvraagt of ze het met 1 kind gaan redden, dan zal ze zeker in de stress schieten als het een tweeling wordt

TO dat geld van jullie is meer dan voldoende en anders pas je je uitgaven aan.
@ TO , 2000 netto en fulltime werken, dat vind ik niet zo veel.

Pasgeboren kinderen zijn niet zo duur volgens mij. Kan er niet over oordelen want ik heb geen kinderen.

Ik vind jullie vaste lasten hoog, denk meer van ... wat als 1 van beiden wat overkomt, arbeidsongeschikt wordt en dat dan nog in combinatie met minder werken en een kind.... daar zou ik ook eens overnadenken. Het is niet alleen de terugval in inkomen nu, dat is niet zo spannend. Een dag minder werken scheelde bij mij destijds maar 275 Pm ofzo
Ik moet zo grinniken dat jullie allebei zakgeld hebben. Als jij minder gaat werken wordt dan alleen jij gekort op je 400,00 euro zakgeld of hij ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven