uitgaven/inkomsten
woensdag 25 januari 2017 om 09:47
Ik ben heel benieuwd naar de uitgaven en inkomsten van andere. Ik zal aftrappen.. Wij zijn 2 verdieners (27 en 29), beide 40 uur. mijn partner verdiend 2500 en een jaarlijkse bonus van 3000 en ik 2000 en krijg jaarlijks een bonus van 7500 bruto. aan vaste lasten hebben we 2200 incl. boodschappen cadeautjes enz. We sparen 1500 en hebben allebei 400 te besteden aan een lunch, uiteten, kleding enz. Nu denken we aan kindjes en wil ik minder gaan werken. (24 uur)
Hoe is dat bij jullie?
Hoe is dat bij jullie?
woensdag 25 januari 2017 om 10:53
woensdag 25 januari 2017 om 11:30
woensdag 25 januari 2017 om 11:34
woensdag 25 januari 2017 om 11:36
woensdag 25 januari 2017 om 11:44
woensdag 25 januari 2017 om 12:58
Je schrijft dat je minder wilt werken. Geldt dat ook voor je partner?
Dan zou ik eerst op een rij zetten:
Hoeveel is jullie nieuwe inkomen?
Hoeveel kost de kinderopvang - toeslag?
Naast de kinderopvang hoeft een baby nog niet zoveel te kosten.
Wij hebben ongeveer hetzelfde salaris als jullie, maar we werken samen 60 uur. En onze kinderen gaan naar de bso, dat is veel goedkoper dan kdv, dus vergelijken heeft niet zoveel zin.
Dan zou ik eerst op een rij zetten:
Hoeveel is jullie nieuwe inkomen?
Hoeveel kost de kinderopvang - toeslag?
Naast de kinderopvang hoeft een baby nog niet zoveel te kosten.
Wij hebben ongeveer hetzelfde salaris als jullie, maar we werken samen 60 uur. En onze kinderen gaan naar de bso, dat is veel goedkoper dan kdv, dus vergelijken heeft niet zoveel zin.
woensdag 25 januari 2017 om 13:11
Nou bijvoorbeeld:
Jij gaat van 40 naar 24 uur en je partner van 40 naar 32 (dit mag ook andersom trouwens).
Dan is zijn loon ongeveer 2000 en dat van jou 1200.
Van de bonussen (die mogelijk ook lager worden?) koop je de kinderkamer, zwangerschapskleding, kleding baby, kinderwagen, grotere auto meer wegenbelasting enz.
Je vaste lasten stijgen van 2200 naar 2400. Melk voor de baby, luiers, drogist en een hogere energierekening.
Voor twee dagen kinderopvang betaal je waarschijnlijk iets van 400 zelf. Dus dan zit je op 2800 vaste lasten inclusief boodschappen.
Dan houd je nog 400 en de kinderbijslag over voor leuke dingen en sparen.
Kan dus makkelijk. Zelfs als het een tweeling wordt.
Jij gaat van 40 naar 24 uur en je partner van 40 naar 32 (dit mag ook andersom trouwens).
Dan is zijn loon ongeveer 2000 en dat van jou 1200.
Van de bonussen (die mogelijk ook lager worden?) koop je de kinderkamer, zwangerschapskleding, kleding baby, kinderwagen, grotere auto meer wegenbelasting enz.
Je vaste lasten stijgen van 2200 naar 2400. Melk voor de baby, luiers, drogist en een hogere energierekening.
Voor twee dagen kinderopvang betaal je waarschijnlijk iets van 400 zelf. Dus dan zit je op 2800 vaste lasten inclusief boodschappen.
Dan houd je nog 400 en de kinderbijslag over voor leuke dingen en sparen.
Kan dus makkelijk. Zelfs als het een tweeling wordt.
woensdag 25 januari 2017 om 23:03
@ TO , 2000 netto en fulltime werken, dat vind ik niet zo veel.
Pasgeboren kinderen zijn niet zo duur volgens mij. Kan er niet over oordelen want ik heb geen kinderen.
Ik vind jullie vaste lasten hoog, denk meer van ... wat als 1 van beiden wat overkomt, arbeidsongeschikt wordt en dat dan nog in combinatie met minder werken en een kind.... daar zou ik ook eens overnadenken. Het is niet alleen de terugval in inkomen nu, dat is niet zo spannend. Een dag minder werken scheelde bij mij destijds maar 275 Pm ofzo
Pasgeboren kinderen zijn niet zo duur volgens mij. Kan er niet over oordelen want ik heb geen kinderen.
Ik vind jullie vaste lasten hoog, denk meer van ... wat als 1 van beiden wat overkomt, arbeidsongeschikt wordt en dat dan nog in combinatie met minder werken en een kind.... daar zou ik ook eens overnadenken. Het is niet alleen de terugval in inkomen nu, dat is niet zo spannend. Een dag minder werken scheelde bij mij destijds maar 275 Pm ofzo