Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Hi meiden!

Mag ik ook nog meeschrijven?

Mijn vriend en ik willen heel graag een groot gezin. Aankomende zomer willen we beginnen omdat ik dan (hopelijk!) klaar ben met mijn master. Het zou voor ons samen een eerste kindje worden, hij heeft wel al een kind uit een eerdere relatie. Ik ben 25 en hij is 38.

Ik zie dat jullie allemaal wel vroeg beginnen met foliumzuur. Goed punt, had ik niet echt bij stilgestaan! De verhalen over de pil zijn inderdaad herkenbaar; zodra ik vriendinnen hoor over een laag libido is de vraag "slik je de pil" eigenlijk de eerste gedachte die door mijn hoofd schiet. Ik slik al een paar jaar geen anticonceptie meer om o.a deze reden.

Acro, de twijfels over werk en studie en dat stresserige gevoel is zo herkenbaar! Ik denk wel dat je pas een keuze kan maken als je zwanger bent/een kind hebt, omdat je dan beter kan inschatten hoeveel je tijd wilt zijn. Ofzo. Meh, ik steek nog even mijn kop in het zand.
The heart wants what the heart wants
Heerlijk nuchter jullie reacties, Bibi en aster. Heb ik wel even nodig! Dat beide opties voor en nadelen hebben en vanzelf wel zien hoe het komt.

Welkom Majoor! Van mij mag je meeschrijven hoor, hebben we eigenlijk een max dames? Wat leuk een eerste kindje samen! Hoe oud is zijn kind?

En heel herkenbaar haha. Ik weet rationeel heel goed dat het allemaal goed komt, je vanzelf een ritme vindt, zelf wel aanvoelt wat je kind en je gezin nodig heeft etc. Maar ik ben heel goed in het prima weten maar iets anders voelen
Welkom majoor!! Ik slik ook nog geen foliumzuur eigenlijk, ga ik tegen die tijd wel mee beginnen (volgens mij 6 weken voor toch??)

Ik ben trouwens ongesteld geworden! yeey ! Was 5 januari gestopt met de pil, dus ben er blij mee!

Zijn jullie allemaal getrouwd? WIllen jullie dit doen voor jullie een kind krijgen of niet?

Wij zijn wel getrouwd 3 jaar terug. Toen wij 1 jaar getrouwd waren was ik al 3 mnd zwanger.
Welkom Majoor!

Wij zijn in de herfst van 2015 getrouwd. En meteen daarna ben ik met de pil gestopt en in februari was ik zwanger. Wel met hulp vanuit het ziekenhuis omdat ik een hele lange cyclus heb en regelmatig geen eisprong heb, dus daar krijg ik dan medicijnen voor. Bij mijn eerste een jaar aangerommeld en toen naar de gyn gegaan en die zei toen al bij een tweede gewoon meteen aan de bel te trekken voor medicijnen. Dus toen mijn cyclus nog steeds zo lang bleek gewoon gelijk een afspraak gemaakt. Ik hoop dat het misschien nu niet nodig is omdat ik sneller na mijn vorige zwangerschap zit en mijn lijf nog in 'zwangerschapsmodus' of zoiets zit.
Wij zijn getrouwd in 2014, wonen in Brabant en ik werk als HR adviseur in de zorg.

Over hoeveel kinderen we willen zijn we het niet eens, ik zou wel graag 4 kinderen willen (als het allemaal lukt), maar man wil er absoluut niet meer dan 2. Dus ik denk dat (als het lukt) het bij 2 zal blijven...

Zelf ben ik enig kind en heb dat nooit als vervelend ervaren, voel me ook echt onderdeel van ons gezin. Ik weet ook niet hoe het is om een broer en/of zus te hebben dus weet ook niet wat ik mis. Overigens wilden mijn ouders graag meer kinderen maar dat was medisch gezien helaas niet mogelijk. Ondanks dat ik het nooit als vervelend heb ervaren wil ik daarentegen wel graag meer dan 1 kind en het liefst dus een groot gezin.
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Welkom MajoorZoetekauw, ik heb je in de tabel gezet.

Wij zijn niet getrouwd, lijkt mij wel leuk maar vriend wil helaas niet. Daarnaast vinden we het ook leuk om veel te reizen en gaat het geld daar eigenlijk naartoe

Wij wonen trouwens in het noorden van het land.

Ik denk dat wij wel twee kinderen zouden willen, maar je weet nooit hoe het loopt. Eerst maar eens zorgen dat m'n cyclus op gang is en dan kijken hoe lang het duurt voordat ik zwanger ben.

Ik ga soms qua gedachten zo heen en weer. Het ene moment denk ik, ik wil nu zwanger worden en het andere moment denk ik, oeh, dit is wel heel spannend. Misschien moeten we toch nog langer wachten. Haha.
Lief, bedankt voor het warme welkom!

Yay Lilly voor je ongesteldheid! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent dat je lichaam het meteen lekker oppakt.

Arco, mijn bonuszoon is 6, ben heel benieuwd hoe hij op de zwangerschap zou reageren! Enerzijds staat hij te trappelen om een broertje of zusje te krijgen, anderzijds waak ik er wel een beetje voor dat hij zich bij beide ouders thuis blijft voelen.

Trijn, wat vervelend dat je aan de hormonen zit om een eisprong op te wekken. Ik hoop inderdaad dat je snel zwanger bent dit keer, misschien heeft je lichaam het gewoon helemaal door!

Zjuulz, 4 kinder high-five! Mijn vriend wil dat ook, maar heb wel als disclaimer erbij vermeld dat ik eerst maar eens moet zien hoe de eerste eruit komt.

Sneeuw, reizen is ook heel erg leuk! En wie weet kan je jouw vriend wel een keer verleiden om naar een trouwkapelletje in Las Vegas te gaan? En die gevoelens zijn wel herkenbaar ja. De vrijheid en uitslapen zijn twee dingen die ik lastig opgeven vind.

Hebben jullie nog (los van de dingen die geregeld moeten zijn voor de zomer) een bucketlist van wat jullie willen doen voor jullie daadwerkelijk beginnen? Ik zou bijvoorbeeld graag willen skydiven (op Texel ofzo).
Hallo allemaal!

Wat leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. Ik ben zelf 26 jaar, heb sinds een jaar mijn vriend ontmoet en we zijn helemaal happy. Woonden ook al samen sinds de eerste maand ...het voelde goed! En nu een jaar later hebben we plannen om een huis te kopen en kriebelt het bij ons allebei. Ik weet dat mensen veel over ons oordelen...het bekende 'het gaat te snel'...maar wij staan er allebei voor 200% achter:) Wel willen we nog wachten tot de zomer...we gaan een verre reis maken, ik krijg hopelijk in mei een vast contract en we zijn bezig met het kopen van een huis...dus eerst even rust in de tent voordat ik stop met de pil.

Wel vind ik het super spannend allemaal en kan ik niet wachten totdat we 'echt' gaan beginnen:D

Graag klets ik gezellig met jullie mee!
Follow your heart!
Oh! En mn vriend is 31 jaar oud
Follow your heart!
wat een leuke spannend dingen voor iedereen!!!

en veel toch getrouwd, leuk! Ik vind het wat makkelijker qua geregel als je een kind hebt.

Wij hebben inmiddels vrijwel alles wel voor elkaar, het enige dat ik geen vast contract heb, ik ben uitzendkracht en daardoor is mijn toekomst bij het COA erg onzeker. Ben druk aan het solliciteren maar het valt me niet mee!

En over reizen gesproken, met een kleintje het eerste jaar vind ik het alleen nog maar makkelijk reizen. Ik nam mijn zoontje overal mee in de draagdoek of draagzak. Nu is hij een peuter en is het allemaal iets lastiger haha maar komt goed. Volgende week vrijdag wordt hij 2 jaar en ze zitten in de alles is NEEEEE fase. Gezellig :p
Wij zijn niet getrouwd. We willen dit wel graag in de toekomst doen, maar waarschijnlijk niet voor de eerste zwangerschap. Wat leuk dat zoveel meiden openstaan voor 4 kinderen. In mijn omgeving hoor ik het weinig
Welkom Paradise, leuk dat je mee komt schrijven. Wat betreft de reacties van anderen: iedereen heeft wel een mening over je. De een vindt dit te snel, de ander vindt dat je te oud / te jong bent, en ga zo maar door. Als jullie er klaar voor zijn dan is dat het belangrijkste, jullie moeten het doen

@ Lily: balen dat je nog geen vast contract hebt. Het is bij het COA inderdaad erg onzeker, het kan ook zo zijn dat het ineens weer heel druk wordt. Maar je weet het niet... Ik denk dat reizen met een kleintje heel leuk kan zijn, maar het heeft ook een financieel aspect. We moeten altijd in de schoolvakanties, dus duur. En ik denk dat we straks wel wat beter moeten opletten als we minder gaan werken en opvang moeten betalen.

@ MajoorZoetekauw: haha, uitslapen en uitstapjes zijn hier inderdaad ook belangrijk en daar genieten we erg van. Zal straks wel aanpassen worden. Vakantie naar Las Vegas is wel een goed idee
Wij zijn dol op reizen en willen graag komende zomer nog een mooie reis maken. Zoals ik al eerder zei, voor ons is het zika-virus nog zo onduidelijk en de reden dat we nog niks geboekt hebben.

We hebben het zelfs al over zomer 2018 gehad. Mocht ik snel zwanger raken en de baby is dan al een paar maandjes oud lijkt het ons erg leuk om ergens met de auto heen te gaan, bijvoorbeeld Frankrijk of Engeland. Maar misschien denk ik er tegen die tijd anders over en wordt het een midweekje centerparcs
Welkom Paradise!

Hier geen bucketlist, maar wij hebben dan ook al 2 kinderen natuurlijk. Enige wat wij graag wilden is trouwen voordat er kinderen kwamen.

Vakanties: mijn oudste is midden in de zomer geboren dus toen geen vakantie gedaan. Mijn jongste is van november dus daar kunnen we van de zomer prima mee naar de zon rijden (denken nu aan Italië). Al moet ik eerlijk bekennen dat we ook een weekend Landal hebben geboekt in de voorjaarsvakantie :-) De wintersport slaan we een jaartje over.
Hier ook geen bucketlist. In het voorjaar gaan we trouwen, vandaar ook dat we daarna willen beginnen, ik wil niet met een buikje in mijn jurk en wil graag een vrijgezellenfeest hebben waar ik nog een drankje kan doen!

We zouden anders wel nu (of al eerder) begonnen zijn, maar mede door het vrijgezellenfeest wat er aan gaat komen (ik wil niet veel mensen vertellen dat we een kindje proberen te maken en wil voor de 12 weken grens ook niet teveel mensen het al meedelen) en de trouwjurk wordt het toch wel lastig.

Dat zijn dus eigenlijk nog mijn laatste 2 bucketlist dingen; vrijgezellenfeest en trouwen!
Welkom Paradise!

Nou, als jullie er allebei achter staan en het voelt goed, waarom zou het over vijf jaar dan nog beter voelen? Hoeveel topics er wel niet zijn geopend over mensen die na zoveel jaar samen achter bedrog komen.. Ik geloof erin dat als jullie op dezelfde lijn liggen en goede communicatie hebben, jullie er gewoon goed uitkomen!

Leuk, al dat trouwen en reizen. Wij willen ook graag trouwen voor ik zwanger raak/beval (toevallig vorige maand nog besproken) maar hij heeft nog geen vraag gesteld . Wel vinden we het praktischer om getrouwd te zijn voor er een kindje is.
Wij zijn niet getrouwd.. vriend hoeft niet zo nodig en vind t zonde van t geld. Gaan er liever van reizen! Maar met een kindje vind ik t toch wel praktisch. Dus wie weet doen we het nog wel klein, voor de papieren.. lekker romantisch ! :p

Nu een maand gestopt met de pil en nog niet ongesteld .. grrr.. ik merk dat ik ongeduldig wordt!

Heb wel een potje vitaminetabletten gehaald waar ook 400mg foliumzuur in zit! Dus daar deze week vast mee begonnen.
Wij zijn ook niet getrouwd. Vriend vindt het wel prima zo, ik zou trouwen vooral willen vanwege het praktische en dat ons gezin dezelfde achternaam heeft. Niet perse het prinsessengehalte van een bruiloft dat me aanspreekt. Ik zou trouwen in spijkerbroek en op zaterdag een feestje geven ook helemaal prima vinden.

Ik ben sinds gisteren ook gestopt met mijn pil. Merkte dat ik vooral helemaal klaar ben met die hormonen in m'n lijf en ik ben wel benieuwd hoe mijn energie level is zonder pil. En aangezien ik anders deze zomer was gestopt dacht ik eigenlijk ineens waarom zou ik niet stoppen? Wel super spannend!! We willen wel evengoed tot de zomer wachten.
Ik was ook helemaal klaar met de pil Acrobaleno, vind het nog steeds wel gek dat ik er niet meer om hoef te denken. Lig regelmatig in bed en dan schiet het door mijn hoofd dat ik m'n nog moet innemen. Ben benieuwd hoe je lichaam er op reageert.

Siepel zo sta ik er ook een beetje in, wie weet dat we het ook nog wel doen voor de papieren en het praktische. Balen dat je nog niet ongesteld wordt. Heb je wel een eisprong gehad voor je gevoel:

Majoorzoetekauw willen jullie dan trouwen als je zwanger bent? En dan wel een groot feest, of klein houden?

Leuk dat jullie gaan trouwen Suikerbloem, leuk ook dat je een vrijgezellenfeest heb. Kan me voorstellen dat je dan wel gewoon alcohol wilt drinken.

Bibi ik ben ook heel benieuwd of we dan nog op reis gaan met een kleintje, of dat centerparcs ook prima is

Ik heb niet echt een bucketlist. We gaan dit jaar nog heel vaak op vakantie en echt naar gave bestemmingen. Maar eens kijken hoe dat volgend jaar is, je hebt ook geen idee of je dan al zwanger bent en hoe je er dan in staat. We gaan het zien!

Ik moet dit weekend ongesteld worden, ben zo benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren.
Sneeuwitje: ik heb van alles gevoeld, maar dat kan ook door het ontpillen komen, ik weet het niet. Ik merkte wel verschil in afscheiding.

Maar ik weet na zo lang aan de pil ook niet meer wat ik moet voelen eigenlijk.

Merken jullie het al wel?
Wij zijn wel getrouwd! En ik denk er iedere dag met heel veel plezier op terug. Ik zou t ook zo weer doen. Over een paar weken gaan we met een stel vriendinnen een bruidshoot doen; met z'n allen in onze trouwjurk t park in en foto's laten maken. Gewoon omdat t kan (en we eigenlijk allemaal nog wel een keertje onze jurk aan wilden).
Wat een gaaf idee Aster! Super leuk om zo nog een keer je trouwjurk aan te trekken!

Het lijkt mij ook leuk om te trouwen, maar ja, je moet het wel met z'n tweeën doen

Siepel ik merk ook van alles, maar weet inderdaad ook niet of dat komt door het ontpillen of doordat m'n cyclus echt op gang is gekomen. Heb wel een mega slechte huid deze week. Ik wacht het af, maar ik hoop echt dat ik morgen ongesteld ga worden.
Vanmorgen ongesteld geworden! Voor het eerst dat ik kan zeggen dat ik daar blij mee ben
quote:Siepel schreef op 04 februari 2017 @ 09:18:

Vanmorgen ongesteld geworden! Voor het eerst dat ik kan zeggen dat ik daar blij mee ben Ik ook Siepel! Ben er ook blij mee, maar merk nu al dat ik er meer last van heb
Ik ook.. waar heb jij last van? Ik vooral buikkrampen. Had ik met de pil heel minimaal..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven