Lijf & Lijn alle pijlers

Liposuctie van 'niet-gigantische' onderkin

27-01-2017 17:16 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Al vaak meegelezen met discussies (vooral omtrent plastische chirurgie en cosmetische ingrepen) en nu toch maar een account aangemaakt.

Ik ben 23 jaar, 1.74m en ik weeg 65 kg. Slank postuur dus, maar toch die onderkin! Oorzaak van de onderkin is mijn teruggetrokken kin en vetophoping. Nu zijn er verschillende oplossingen voor, waar ik de volgende bedenkingen bij heb:

- Kinimplantaat: ik vraag me af of deze daadwerkelijk m'n kaaklijn strak zal trekken. Er is wel degelijk sprake van een vetophoping onder mijn kaaklijn. Circa €5000, eenmalige behandeling, direct resultaat.

- Ultherapy: aangeraden door mijn cosmetisch arts (hij beweert dat er te weinig vetophoping is en zegt dat enkel het verstrakken van huid en bindweefsel voldoende is). Ik denk dat hij uit financieel oogpunt handelt agz hij geen plastische ingrepen verricht. Circa €600, eenmalige behandeling, resultaat na 3 maanden zichtbaar.

- Liposuctie: deze ingreep spreekt mij tot nu toe het meest aan. Ik heb als ik mijn kin naar achteren doe (je weet wel, zodat het nog erger wordt ;)) ongeveer 2 cm vetophoping en als ik mijn gezicht normaal hou ongeveer 1 cm. Is dit voldoende voor een liposuctie of moet er echt sprake zijn van een hele flinke onderkin? Voor- en na-foto's op het internet laten enkel flinke onderkinnen zien. Circa €1000, eenmalige behandeling, resultaat direct zichtbaar.

Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die ervaring hebben met bovenstaande ingrepen en hoe zij deze hebben ervaren en welk effect het heeft gehad op de kaaklijn/vetophoping.

Ik heb volgende maand een consult bij de plastisch chirurg, maar ik dacht ik gooi alvast een visje uit. Ik heb gemerkt dat veel plastisch chirurgen nogal verschillen van mening/ander advies geven, dus ik ga graag af op ervaring van anderen.

De meest brandende vraag is: zijn er vrouwen die een minder grote onderkin hadden en die deze hebben laten wegzuigen? Zo ja, hoe is het geworden? :D

Heel lang verhaal, hoop dat er leuke en bruikbare reacties komen.

Xx Esmee
23 jaar en dan zo ontevreden... zonde.
Take me to the place you know best
Volgends mij noemen ze het tegenwoordig liposculpture. To,ik zou al je vragen voor de cosmetische chirurg opschrijven en me goed

informeren. Ik heb er wel eens over een lipo gelezen bij een onderkin gelezen maar geen ervaring ermee.
Och schat je gooit even een visje uit?

Je gelooft die before and after foto's toch niet?
Mijn schoonzus heeft ooit ook haar onderkin laten wegzuigen(?) Ze liep een lange tijd met een strakke band om haar hoofd alsof ze in de middeleeuwen een kies moest laten trekken. Afijn; haar kin is nog precies hetzelfde.
@cassanova Ik weet het! Maar aan de andere kant: als ik er nu iets aan doe, heb ik er mijn hele leven plezier van..

@LadyMadonna Daarom ben ik hier, opzoek naar echte ervaringen. Ben ook van plan om die van mij te delen als ik er eenmaal (hopelijk) vanaf ben, want van dat eeuwige gestruin op internet ben ik tot nu toe niet veel wijzer.
Je bent 23. Ik kan me herinneren dat ik toen ook zo ongelukkig was nog, over bepaalde delen van mijn lichaam. Ik had een 'buikje'. Nou, ik kan je vertellen, die zat er niet hoor. Als ik nu terug kijk denk ik 'wat zónde dat ik dat toen niet heb gezien'. Ik ben nu 32 en ben nog steeds niet altijd tevreden. Maar ik bedenk me; als ik 42 ben kijk ik terug en denk ik 'wat zag ik er tóen goed uit'. Om met Baz Luhrman te spreken

Enjoy the power and beauty of your youth, oh, never mind

You will never understand the power

And the beauty of your youth until they've faded

But trust me, in twenty years

You will look back at photos of yourself

And recall in a way you can't grasp now

How much possibility lay before you

And how fabulous you really looked

You are not as fat as you imagine

Ik ben echt pro-plastische chirurgie in ernstige gevallen hoor, maar meestal denk ik 'kijk nou eens hoe mooi je bent!'. Meestal word je van plastische chirurgie echt niet mooier, vind ik.
@Maccaron Helemaal geen verschil? Wat zonde! Hoe groot was (is) de onderkin? De band neem ik voor lief, maar dan moet het natuurlijk wel werken! Weet je toevallig bij welke kliniek/arts ze is geweest?
Sorry, maar ik moet zo lachen om dat visje
quote:hoelahoepla schreef op 27 januari 2017 @ 17:38:

Je bent 23. Ik kan me herinneren dat ik toen ook zo ongelukkig was nog, over bepaalde delen van mijn lichaam. Ik had een 'buikje'. Nou, ik kan je vertellen, die zat er niet hoor. Als ik nu terug kijk denk ik 'wat zónde dat ik dat toen niet heb gezien'. Ik ben nu 32 en ben nog steeds niet altijd tevreden. Maar ik bedenk me; als ik 42 ben kijk ik terug en denk ik 'wat zag ik er tóen goed uit'. Om met Baz Luhrman te spreken

Enjoy the power and beauty of your youth, oh, never mind

You will never understand the power

And the beauty of your youth until they've faded

But trust me, in twenty years

You will look back at photos of yourself

And recall in a way you can't grasp now

How much possibility lay before you

And how fabulous you really looked

You are not as fat as you imagine

Ik ben echt pro-plastische chirurgie in ernstige gevallen hoor, maar meestal denk ik 'kijk nou eens hoe mooi je bent!'. Meestal word je van plastische chirurgie echt niet mooier, vind ik.

Oh volgens mij is dit de juiste manier om te antwoorden.

I know i know! Denk dat mijn generatie flink verziekt is op het gebied van schoonheid. Ook ik.. Maar toch ben ik vastberaden dat ik hoe dan ook van die onderkin af wil! xD

Mooie tekst trouwens, kan hem goed begrijpen, maar toch.. Eigenwijs is ook wijs haha
quote:Esmeesundays schreef op 27 januari 2017 @ 17:42:

[...]

Oh volgens mij is dit de juiste manier om te antwoorden.

I know i know! Denk dat mijn generatie flink verziekt is op het gebied van schoonheid. Ook ik.. Maar toch ben ik vastberaden dat ik hoe dan ook van die onderkin af wil! xD

Mooie tekst trouwens, kan hem goed begrijpen, maar toch.. Eigenwijs is ook wijs hahaKen je die serie van Katie Piper? Dan gaat ze praten met mensen die 'iets' aan hun lichaam willen laten doen. Een tattoo, piercing of weet ik het. Weet je, je vind het nu leuk en je bent 'eigenwijs'. Maar snap je de risico's wel? Wat als het misgaat? Dan heb je toch je leven lang spijt? Want dat risico is er echt! En dat allemaal voor 1 hele centimeter? Ik denk echt dat je meer hebt om te (leren) genieten van wat je nu hebt. Daar heb je niet alleen nu iets aan, maar ook als je 32 bent, of 42, of 72. Je lichaam is niet maakbaar, je kan beter blij zijn met wat je hebt.
quote:Esmeesundays schreef op 27 januari 2017 @ 17:38:

@Maccaron Helemaal geen verschil? Wat zonde! Hoe groot was (is) de onderkin? De band neem ik voor lief, maar dan moet het natuurlijk wel werken! Weet je toevallig bij welke kliniek/arts ze is geweest?Tja, ze had/heeft gewoon een duidelijke onderkin. Volgens mij hoopt dat vet zich daar weer op zodra je (meer) aankomt. Het was een duur grapje. Weet niet waar ze het heeft laten doen.
En eigenwijs is niet wijs, dat is 9 van de 10 keer gewoon dom en koppig.
Geen ervaring maar Kybella is hier volgens mij voor geschikt, kijk daar eens naar
may the bridges I burn light the way
TO, google eens op onderkin fillers en dan op afbeelding aanklikken bij google.
@hoelahoepla Haha dat eigenwijs is ook wijs was een grapje. Toch ben ik zelf erg pro-plastische/cosmetische chirurgie en ik durf het aan. Naar mijn mening is het lichaam toch wel degelijk maakbaar.. Nou moet ik wel toegeven dat het (net als bijvoorbeeld tattoeeren) toch verslavend kan werken. Dit is niet mijn eerste ingreep en zie het ook bij vriendinnen: we zijn nooit 'af'. Dit zal je wel verschrikkelijk vinden om te lezen, maar het is wel de realiteit. Denk dat de ingrepen tegenwoordig erg laagdrempelig (minder taboe's, goedkoper, social media) zijn, waardoor een groot deel van de meiden zich hieraan vergrijpt. Tot nu toe altijd tevreden geweest, nergens spijt van en ik ben nog zeer goed herkenbaar haha ;) Goede research van tevoren is wel erg belangrijk (ook naar de aanwezige risico's)
@winkelfanaat Bedankt voor je reactie De fillers in de kin heb ik overwogen, vind het alleen jammer dat dit dan een levenlang bijgehouden moet worden..
quote:georgia87 schreef op 27 januari 2017 @ 17:57:

Geen ervaring maar Kybella is hier volgens mij voor geschikt, kijk daar eens naar Ik geloof dat dit een beetje hetzelfde is als Ultherapy! Heb je er ervaring mee? :D
Bij een bepaalde kliniek in Enschede en Amsterdam (zal de naam niet noemen maar Google Is je vriend) voeren ze een soort mini liposucties uit, bedoeld voor zaken als een onderkin. Je kunt daar informatie over vragen, ik heb er geen ervaring mee maar wel met een liposuctie over een groot oppervlak daar en ben zeer tevreden.
quote:Esmeesundays schreef op 27 januari 2017 @ 18:07:

[...]

Ik geloof dat dit een beetje hetzelfde is als Ultherapy! Heb je er ervaring mee? :DSorry ik lees het al. Geen ervaring 8)
Ultherapy zou ik niet doen, dat heeft heel wisselende resultaten, doet erg veel zeer en is duur (bron: realself.com). Als je echt vet hebt lijkt me een implantaat ook niet helpen, wel een beetje als je kin is terug getrokken maar ook niet alles. Misschien kun je voor liposuctie gaan en voor fillers in je kin om te kijken wat je er van vindt. Dan kun je altijd nog een implantaat nemen (dat geeft wel vaak een litteken onder je kin, tenzij het via de mond gebeurt maar dat heeft geloof ik niet vaak de voorkeur wegens kans op infectie).

Bij mijn weten is Kybella niet op de NL markt, wat wel jammer is want dat zou ik zo laten doen.
quote:Esmeesundays schreef op 27 januari 2017 @ 18:02:

@hoelahoepla Haha dat eigenwijs is ook wijs was een grapje. Toch ben ik zelf erg pro-plastische/cosmetische chirurgie en ik durf het aan. Naar mijn mening is het lichaam toch wel degelijk maakbaar.. Nou moet ik wel toegeven dat het (net als bijvoorbeeld tattoeeren) toch verslavend kan werken. Dit is niet mijn eerste ingreep en zie het ook bij vriendinnen: we zijn nooit 'af'. Dit zal je wel verschrikkelijk vinden om te lezen, maar het is wel de realiteit. Denk dat de ingrepen tegenwoordig erg laagdrempelig (minder taboe's, goedkoper, social media) zijn, waardoor een groot deel van de meiden zich hieraan vergrijpt. Tot nu toe altijd tevreden geweest, nergens spijt van en ik ben nog zeer goed herkenbaar haha ;) Goede research van tevoren is wel erg belangrijk (ook naar de aanwezige risico's)Ik vind het niet verschrikkelijk. Wel heel erg jammer. Omdat ik denk dat als je het jezelf gunt om psychisch een beetje aan jezelf te werken, dat dat meer oplevert dat steeds maar aan jezelf gaan sleutelen. Je kiest er dan voor om nooit tevreden met jezelf te zijn en ik denk dat dat een gemis is. Ik gun anderen dan ook.
quote:Esmeesundays schreef op 27 januari 2017 @ 18:02:

@hoelahoepla Haha dat eigenwijs is ook wijs was een grapje. Toch ben ik zelf erg pro-plastische/cosmetische chirurgie en ik durf het aan. Naar mijn mening is het lichaam toch wel degelijk maakbaar.. Nou moet ik wel toegeven dat het (net als bijvoorbeeld tattoeeren) toch verslavend kan werken. Dit is niet mijn eerste ingreep en zie het ook bij vriendinnen: we zijn nooit 'af'. Dit zal je wel verschrikkelijk vinden om te lezen, maar het is wel de realiteit. Denk dat de ingrepen tegenwoordig erg laagdrempelig (minder taboe's, goedkoper, social media) zijn, waardoor een groot deel van de meiden zich hieraan vergrijpt. Tot nu toe altijd tevreden geweest, nergens spijt van en ik ben nog zeer goed herkenbaar haha ;) Goede research van tevoren is wel erg belangrijk (ook naar de aanwezige risico's)Wat heb je nog meer laten doen dan? Lijken me daarnaast hoge kosten voor op je 23e?
quote:strikjemetstippels schreef op 27 januari 2017 @ 18:13:

Ultherapy zou ik niet doen, dat heeft heel wisselende resultaten, doet erg veel zeer en is duur (bron: realself.com). Als je echt vet hebt lijkt me een implantaat ook niet helpen, wel een beetje als je kin is terug getrokken maar ook niet alles. Misschien kun je voor liposuctie gaan en voor fillers in je kin om te kijken wat je er van vindt. Dan kun je altijd nog een implantaat nemen (dat geeft wel vaak een litteken onder je kin, tenzij het via de mond gebeurt maar dat heeft geloof ik niet vaak de voorkeur wegens kans op infectie).

Bij mijn weten is Kybella niet op de NL markt, wat wel jammer is want dat zou ik zo laten doen.

Dankjewel! Je bevestigd nu een beetje mijn vermoedens dat lipo het beste is. Heb jij zelf al iets geprobeerd? Zo ja, hoe pakte dat uit?

Ik ga mij nog eens verder inlezen op Ultherapy, was nu uitgegaan van een foldertje.
@pinchos Haha wanneer een ander advies vraagt op het gebied van m'n andere ingrepen zal ik ze daar graag over adviseren ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven