Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al een redelijk buikje, vanavond controle bij de verloskundige!

Ik ga met 34 weken met verlof, eind mei tot half sept en dan doe ik er gelijk 2 weken vakantie achteraan dus begin oktober pas weer aan de slag.

Hopelijk word deze kraamtijd en verlof beter nijntje!
Ik ben niet zo sportief en had voor de zwangerschap al wat spek op de buik. Dit samen zorgt dat iedereen al 'ziet' dat ik zwanger ben vanaf 13 weken. Maar de babybuik is slechts een fractie van de bobbel
De zee is groen
'Een fractie van een bobbel'

Op zich zie je het wel al redelijk goed maar ik heb wellicht ergens het gekke idee dat je het veel beter zou zien en je meteen een hele bolle buik hebt, wat uiteraard niet kan. Als ik het vergelijk met buikfoto's van anderen is het wel normaal lijkt me:D
Hier even wat afweziger. De griep slaat hier toe.

Eens ik beter ben, pik ik weer in!
quote:groenogig_monster schreef op 26 januari 2017 @ 17:52:

Ik ben niet zo sportief en had voor de zwangerschap al wat spek op de buik. Dit samen zorgt dat iedereen al 'ziet' dat ik zwanger ben vanaf 13 weken. Maar de babybuik is slechts een fractie van de bobbel

Whaha, dat is volgens mij de reden dat je t bij mij nog niet zo goed ziet! Zit nog wat spek omheen. Het is ook maar net wanneer je kijkt, soms zie je niks, dan ineens lijkt het weer iets, ik weet het niet zo goed. Man zegt dat hij het wel ziet.

Echt strakke kleding draag ik niet, dat scheelt misschien ook. Hoewel mn broeken al een tijd niet lekker meer zitten, draag al even positiebroeken.
Hai dames!

Jullie zijn al een stukje verder dan toen ik hier in begin meeschreef. Ik lees af en toe nog wel eens bij, maar het is teveel om overal op te reageren.

Ik wilde alleen even zeggen dat ik het fantastisch voor jullie vind en jullie heel veel geluk wens met jullie meisjes(en jongens?)..!

Zelf heb ik na de miskraam in november even mn hoofd leeggemaakt, maar deze maand is het misschien weer raak! Ik kan 3 februari testen dus nog een week! Helaas zit ik dan niet meer in jullie groepje, want het zou mocht het zo zijn uitgerekend zijn rond 14 oktober..maar ik zou het wel heel leuk vinden! Hoop alleen dat als het zo is deze niet te vroeg komt;) ons eerste kind is nl van eind september.
Succes April! Fijn dat jullie er weer voor gaan.
De zee is groen
Altijd welkom hoor april!! Hopelijk is het deze maand gelijk raak voor jullie!
april, wat fijn weer even iets van jou te horen! Ik hoop dat jullie twee streepjes te zien krijgen. Laat ons iets weten, als je je daar goed bij voelt. Ik denk aan je
Oh april ik duim voor je dat het raak is! Leuk dat je wat van je laat horen!

Ik ben in vier dagen tijd 2 cm gegroeid in omvang. Vond Mn buik al zo gevoelig en trekkerig de kaatste week. Mn baarmoeder voelde ik vanmorgen ook al net boven Mn navel terwijl dat 1,5 week geleden nog 5 cm onder Mn navel was. Kleine groeispurt dus
Hopelijk is het weer meteen raak april!

Dat is best een groeispurt te noemen inderdaad nijntje! Ik vergeet iedere keer de omtrek van mijn buik te meten, zou ik eigenlijk ook eens moeten doen. Vriend maakt wel iedere week een foto van de zijkant om de groei van mijn buik vast te leggen
Ik heb er helemaal niet over gedacht om mn omtrek bij te houden. Ga er nu ook niet aan beginnen. Nu met 14 weken 2 kilo aangekomen. Ik eet veel!
De zee is groen
2 kilo met 14 weken is heel gemiddeld hoor! Niks om je druk over te maken.

Even een onzekerheidje.... hebben jullie ma een dag werken ook last van je buik? Niet direct pijnlijk maar wel een zeurend en aanwezig gevoel onderin...

Ik doe wel werk waar ik de hele dag sta, loop en buk.... gelukkig nog geen harde buiken maar ben even onzeker of dit een teken is dat ik rustiger aan moet doen...
Oh ik maak me er ook noet druk over hoor! Alleen om een soort van groei bij te houden.

Ik kreeg al snel last van mn buik als ik teveel getild had. Dus dat doe ik niet meer. Maar nu meer menstruatie achtige pijntjes door de groei.
De zee is groen
Nijn ik wel... goed naar je lichaam luisteren.. volgens mij is het ook een groeispurt want veel hebben er nu last van..

ik ga niet opmeten. Ik merk het vanzelf wel..
Hey

Wat is er veel geschreven!

Hoe gaat het met iedereen?

Iedereen is precies wel begonnen met dingetjes aan te Kopen.

Hier gaat het beter. Mijn ziekte begint voorbij te gaan. Hopelijk krijgt vriendin het niet.

We hebben niet echt veel meer aangekocht. Wel weten we al min of meer wat we op de geboortelijst gaan zetten. Daar kijken we naar uit want dat is onze volgende stap.

Met schoonmoeder is er weer een conflict geweest. Ik probeer het kort uit te leggen: wij zijn een lesbisch koppel en hebben gebruik gemaakt van een anonieme donor. Nu vindt zij het nodig om in elk gesprek de donor als vader te bestempelen. Wij hebben al 100 keer gevraagd deze persoon als donor te benoemen. Dit omdat het later voor ons kindje gemakkelijker zou zijn en ee geen gemis zou ervaren. Daarnaast is het voor mij niet fijn dat ze dat altijd zegt omdat ik de 2de moeder ben. Hier komen vaak steken en stoute opmerkingen over. Vriendin heeft aan haar moeder nog eens maar met drang gevraagd hier echt mee te stoppen en op te letten.

Hopelijk gaat alles goed!

Sorry dat ik niet echt alles heb gelezen maar vanaf nu ben ik er weer!
Fijn dat je je weer wat beter voelt mlsc! En wat vervelend dat je schoonmoeder zo doet... als jullie dat toch willen dat het de donor te benoemen... hopelijk doet ze dat wel als het kind er is!

Tjah familie wat zal ik er eens over zeggen, ik ben gezegend dat ik al m'n opa's en oma's nog heb. Met 1 oma kan ik gewoon niet overweg en mn moeder ook niet echt (is haar schoonmoeder) omdat we het geslacht niet willen weten hebben we het kind gewoon een naam gegeven dat praat wel een stuk makkelijker. En op een grappige wijze kwamen we op Gerrit en af en toe Gerrie want ja is het nou een jongen of een meisje??? . Nu was mn oma dus bij m'n moeder en die was aan het haken voor Gerrit dus dat zei ze ook. Ja dit word voor Gerrit oma's reactie was gelijk wat een stomme naam gaat tie zo heten! We kunnen er wel om lachen xD maar soms moeten mensen hun opmerking lekker voor hun houden!

Gisteren is m'n man half grieperig thuis gekomen... en morgen gaan we naar oostenrijk! Vandaag moet hij nog werken maar hij hoopt eerder te stoppen dat hij vanmiddag z'n rust kan pakken. We gaan maar paar daagjes en zou vervelend zijn als hij die paar dagen daar ziek is!

Vandaag met aanstaande schoonzus naar de love and marriage beurs. Ben er zelf in 2015 geweest en vond het toen niet echt heel intressant was wel leuk maar niet echt ideeen voor onze bruiloft op gedaan maar we gaan het zien!
Ik ken het gevoel nijntje! Als ik een drukke weg heb op het werk voel ik het ook onderin mijn buik en dat terwijl ik het grootste gedeelte van de dag zit.

Vervelende opmerkingen van je schoonmoeder mlsc :( hopelijk stopt ze daar mee.

Balen Happy! Hopelijk wordt je man niet echt ziek en kunnen jullie lekker genieten van jullie dagen in Oostenrijk.

Vandaag een druk dagje voor de boeg, zit nu bij de kapper en hierna boodschappen doen etc. Vanavond een housewarming van een collega dus na het eten nog maar even een dutje doen denk ik, anders hou ik het niet vol.
Ja , hier ook een zeurderig gevoel in mn buik na een dag werken, ook thuis als ik druk geweest ben. Banden trekken ook regelmatig nu.

Happy, ik hoop dat je man niet ziek wordt en dat jullie een paar leuke dagen hebben in Oostenrijk!

Mlsc, hopelijk houdt je schoonmoeder er snel mee op, jammer dat sommige mensen jullie wensen negeren.

Hier maar een beetje rommel ruimen, man is weer druk met de kamer , huishouden gaat ook gewoon door.

Fijn weekend allemaal!
mlsc, wat jammer dat ze zo'n dingen zegt. Ik zou het toch blijven herhalen tot ze het hopelijk wel een keer begrepen heeft en ernaar handelt.. Het doet pijn als mensen zoiets zeggen, terwijl ze eigenlijk beter zouden moeten weten, maar probeer het niet aan je hart te laten komen. Jij bent net zo goed een evenwaardige mama voor jullie kindje en daar verandert geen enkele mening of opmerking iets aan.

Hier ook af en toe een gespannen gevoel als het op een dag teveel geweest is (zowel fysiek als mentaal) en dan moet ik ook echt rustig even gaan zitten/liggen. Ik denk dat het nu allemaal nog niet zo heel veel kwaad kan maar ben toch voorstander van luisteren naar mijn lichaam.
Groenoog ik heb er ook over gedacht om m'n trouwjurk te gebruiken voor iets van de baby. Maar vind het toch zonde om mijn prachtige jurk in stukken te knippen!

Nijntje, ik heb gekozen voor verlof vier weken voor de ud. Wil het liefst zoveel mogelijk tijd met m'n kleine meisje hebben! Maar ik heb ook niet zo'n fysiek zware baan, dus denk dat ik het wel volhou!

Feelsogood, bij mij zijn ook deze week de laatste flessen opgehaald! Nog even wennen, voelt toch 'zonde' als ik mijn plas gewoon doorspoel haha!

Appelstroop, mag ik vragen waarom je zo lang wacht met vertellen op je werk? Wel fijn in dat geval dat je het nog niet ziet dan.

Mlsc wat vervelend zeg. Heb je het idee dat je schoonmoeder jullie relatie en jullie zwangerschap wel accepteert?

Veel plezier in Oostenrijk Happy! Was je daar niet pas nog geweest of herinner ik het me verkeerd?

Bij de echo deze week vertelde de vk dat mijn placenta aan de kant van mijn buik zit. Daardoor zal het nog wel even duren voordat ik schopjes voel, als ik ze al ga voelen Hoe zit dat bij jullie? Weten jullie aan welke kant je placenta zit? En voor de dames die al een kindje hebben, hebben jullie dat toevallig ook gehad en voelde je toen wel of geen schopjes?
Bij de eerste zat de placenta ook voor, toen voelde ik met 22 weken wat.

Nu zit ie schuin rechts, ik voel al even wat maar dat schijnt bij een tweede ook normaler te zijn, dat je het eerder herkent. Maar ik voel het soms ook een dag of zelfs een paar dagen niet hoor. Komt echt vanzelf! (Wacht maar tot het echt pijn gaat doen, ik heb wat flinke schoppen gehad de vorige keer)
En mlsc zeker vervelend. Ze zou jullie wensen gewoon moeten respecteren wat dat betreft zeg, jullie zwangerschap! Hopelijk zegt ze het vanaf nu niet meer
Bij mij zit de placenta ook aan de voorkant. Soms denk ik zacht plopje te voelen, maar kunnen ook mn darmen zijn.

Mslc. Leuk dat je nu verteld ook een vrouw te zijn. Ik ging er heel stom gelijk van uit dat je een man was. Wel vervelend dat je schoonmoeder zo koppig doet. Dat is ook niet duidelijk voor jullie toekomstige kindje. Nog een paar maanden om haar ook zover te krijgen (en nog veel langer voordat kindje door heeft wat er gebeurd).
De zee is groen
Vervivaen, bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant maar voel ons meisje van ongeveer 15,5 weken, wat blijkbaar toch uitzonderlijk vroeg is. Ik voel meer dat ze zichzelf draait/verschuift en nket echt stampjes ofzo. Dus het is meer een inwendig gevoel (meer in het centrum van mijn lichaam) dan een sensatie aan mijn buikwand op zich. Ik voel het het beste als ik stilzit. Bij liggen voel ik minder. Maar buiten wat mijn ervaring is, is het ook heel normaal dat je én bij de eerste én met de placenta langs voor misschien ietsje later iets zal voelen. Ik las op babybytes dat sommige hun kindje al konden voelen vanaf 9 weken, dus het is bij iedereen anders en valt misschien ook van de interpretatie af. Je zal jullie kindje ook wel gaan voelen.

Wat bij mij wel geholpen heeft, is om er regelmatig echt eens de tijd voor te nemen om te gaan zitten en met mijn gedachten ook 100% aanwezig te zijn in mijn buik. Al is dat maar 5 minuutjes. Klinkt mss zweverig maar voor mij schept dat wel een beetje een band en ben ik me bewuster van alles wat er gaande is en al dan niet beweegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven