Lijf & Lijn alle pijlers

Liposuctie van 'niet-gigantische' onderkin

27-01-2017 17:16 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Al vaak meegelezen met discussies (vooral omtrent plastische chirurgie en cosmetische ingrepen) en nu toch maar een account aangemaakt.

Ik ben 23 jaar, 1.74m en ik weeg 65 kg. Slank postuur dus, maar toch die onderkin! Oorzaak van de onderkin is mijn teruggetrokken kin en vetophoping. Nu zijn er verschillende oplossingen voor, waar ik de volgende bedenkingen bij heb:

- Kinimplantaat: ik vraag me af of deze daadwerkelijk m'n kaaklijn strak zal trekken. Er is wel degelijk sprake van een vetophoping onder mijn kaaklijn. Circa €5000, eenmalige behandeling, direct resultaat.

- Ultherapy: aangeraden door mijn cosmetisch arts (hij beweert dat er te weinig vetophoping is en zegt dat enkel het verstrakken van huid en bindweefsel voldoende is). Ik denk dat hij uit financieel oogpunt handelt agz hij geen plastische ingrepen verricht. Circa €600, eenmalige behandeling, resultaat na 3 maanden zichtbaar.

- Liposuctie: deze ingreep spreekt mij tot nu toe het meest aan. Ik heb als ik mijn kin naar achteren doe (je weet wel, zodat het nog erger wordt ;)) ongeveer 2 cm vetophoping en als ik mijn gezicht normaal hou ongeveer 1 cm. Is dit voldoende voor een liposuctie of moet er echt sprake zijn van een hele flinke onderkin? Voor- en na-foto's op het internet laten enkel flinke onderkinnen zien. Circa €1000, eenmalige behandeling, resultaat direct zichtbaar.

Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die ervaring hebben met bovenstaande ingrepen en hoe zij deze hebben ervaren en welk effect het heeft gehad op de kaaklijn/vetophoping.

Ik heb volgende maand een consult bij de plastisch chirurg, maar ik dacht ik gooi alvast een visje uit. Ik heb gemerkt dat veel plastisch chirurgen nogal verschillen van mening/ander advies geven, dus ik ga graag af op ervaring van anderen.

De meest brandende vraag is: zijn er vrouwen die een minder grote onderkin hadden en die deze hebben laten wegzuigen? Zo ja, hoe is het geworden? :D

Heel lang verhaal, hoop dat er leuke en bruikbare reacties komen.

Xx Esmee
In ontspannen/normale situatie is aan mijn gezichtsprofiel te zien dat de kaak naar achteren staat. Mijn kin valt verder naar achteren dan m'n mond, neus en voorhoofd.

Met de 'centenbak-methode' is m'n gezichtsprofiel wel heel mooi, alleen die ondertanden die dan voorbij m'n boventanden komen hè.. Lijkt me erg lastig/omslachtig om de boventanden weer terug naar voren te halen? Heb het er nooit met een ortho over gehad, omdat ik eigenlijk dacht dat het een verloren zaak was agz ik al een beugel heb gehad. Bedankt voor je berichtje trouwens!
Bezoek maar eens een orthodontist. Die kan je allerlei info geven en wat de mogelijkheden zijn, en heb zo, maar dat is gebaseerd op dit verhaaltje hier, het idee dat je dat meer voldoening zal geven dan allerlei liposucties e.d. Even iets om mee te nemen in je onderzoekspad! Succes!
quote:Esmeesundays schreef op 27 januari 2017 @ 23:38:

@sallyspectra @hayek en de anderen die kritisch (onaardig) zijn:

Ik heb het werkelijk prima naar m'n zin. Totaal geen psychische problemen. Gewoon een andere denkwijze dan jullie. Geen probleem, kan!

Maar wat ik niet begrijp is waarom jullie zo onaardig op anderen willen reageren op een forum? Halen jullie daar dan voldoening uit?

Ik laat altijd graag iedereen in z'n waarde. Mocht ik daadwerkelijk psychische problemen hebben, zouden jullie reacties ook niet erg helpen ;)

Ik was hier om een serieuze vraag te stellen en heb gelukkig een aantal leuke antwoorden gekregen. Hopelijk komt er nog iemand voorbij die zelf ervaring heeft met dezelfde situatie Ik vind het jammer dat je je geroepen voelt om in een gezong lichaam te snijden voor iets heel futiels. Er zitten risico's aan. Risico's die ik goed ken, omdat ik (mede) door een medische misser een handicap heb opgelopen. Dat wens ik niemand toe. Ik ben gelukkig, en haal er echt geen voldoening uit om hier deze discussie over te voeren. Ik hoop wel mensen (meer) inzicht te geven in mogelijke consequenties. Als je op de 23ste (!) al meerdere cosmetische operaties hebt gehad, dan gaat het niet om "de zadeltassen", of om "hangende oogleden". Dan ben je bezig met "het perfecte lichaam" en dat ga je -ook met meerdere cosmetische ingrepen- niet vinden. Je kan wél leren om heel gelukkig met je lichaam te zijn. Dat heb ik ook (weer) moeten leren, en gaat echt niet altijd vanzelf. Ik heb maat 36 en zie er prima uit, Ondanks wat mij is overkomen. Ik ben er van overtuigd dat het je meer oplevert dan weer een tripje naar dd kliniek. Ik denk echt dat jij jezelf tekort doet en daar wou ik graag iets over Zeggen. Omdat ik je iets beters gun, niet omdat ik mij daar zelf zo lekker door voel. Dan was ik wel wat anders gaan doen.
Kritisch is trouwens niet hetzelfde als onaardig. Kritisch betekend dat mensen je beweegredenen bevragen omdat ze je verder willen helpen. Dat is niet onaardig.
Je ouders zullen ook vast heel blij met je zijn dat je zoveel geld uitgeeft aan ingrepen terwijl je gratis thuis woont. Wat ben je van plan, tot je 30e thuis wonen ofzo? Zou beter dat geld opzij leggen voor de toekomst.
-
quote:Esmeesundays schreef op 27 januari 2017 @ 18:20:

[...]

Dankjewel! Je bevestigd nu een beetje mijn vermoedens dat lipo het beste is. Heb jij zelf al iets geprobeerd? Zo ja, hoe pakte dat uit?

Ik ga mij nog eens verder inlezen op Ultherapy, was nu uitgegaan van een foldertje.

Ik heb wat fillers, botox en laser therapie gedaan. Ik zou wel vet inspuitingen willen, maar ben er nog niet zo uit om dat dat permanent kan zijn en dan moet het wel echt perfect zijn natuurlijk, anders zit je er maar mee. Ik heb helaas veel vet verlies in mijn gezicht (bij ogen en in wangen), heeft gewoon te maken met bot structuur (wijde hoge juk beenderen maar slappe kaak, net als jij denk ik). Ziet er als je jong bent heel goed uit, maar als je wat ouder wordt (>30) en je hebt je huid beetje mishandeld (zon, roken...) dan zakt dat wat in en je hoofd wordt wat in gevallen.

Dat is misschien wel iets wat je kunt doen; vitamine A zuur en erg goede zon bescherming. Dan zal je huid lang erg mooi blijven, wou dat ik dat had gedaan vroeger (ben nu 35) want dan had ik niet zo veel geld moeten uit geven.

Ga gewoon op de sites kijken en beste is denk ik bij een kliniek die en goed staat aan geschreven, en alles doet (operaties, fillers, laser). Die zullen dan kiezen voor het beste effect. Kans is groter dat als je bij enkel een arts gaat die fillers doet, dat ook meteen als enige oplossing ziet.
@hoelahoepla Ik kan jouw reactie trouwens wel echt waarderen. Oké, het heeft allemaal geen medische noodzaak, puur estetisch. Borstvergroting was m'n heftigste en toch wel meest enge operatie (1 op de 10 krijgt complicaties), maar ik ben er voor alsnog superblij mee! Ben echt heel tevreden met m'n lichaam nu. It was worth it. En ik ben blij dat ik het al achter de rug heb, dan dat ik nog 10 jaar moet twijfelen. Het is gewoon een heel groot menigsverschil dit.. Wel goed dat je anderen probeert te waarschuwen, vind de manier waarop ook passend. Vandaar dat ik toch maar mijn verhaal heb gedaan, heeft een ander misschien ook wat aan.
quote:strikjemetstippels schreef op 28 januari 2017 @ 16:22:

[...]

Ga gewoon op de sites kijken en beste is denk ik bij een kliniek die en goed staat aan geschreven, en alles doet (operaties, fillers, laser). Die zullen dan kiezen voor het beste effect. Kans is groter dat als je bij enkel een arts gaat die fillers doet, dat ook meteen als enige oplossing ziet.Dit is een goed idee! Alleen de plastisch chirurgen bemoeien zich niet met de filler-afdeling van de kliniek waar ik heen ga.. Maandag nog eens rondbellen. Ik ga dit tot in de puntjes uitzoeken Bedankt voor je reactie!
@strikjemetstippels Watvoor lasertherapoe heb je gedaan? Voor het oplossen van vet? Ben erg sceptisch over laserbehandelingen, lees eigenlijk altijd dat het geen effect heeft..
Ik ben zelf een heel ander type dan jij wat betreft uiterlijk, maar door je manier van schrijven en ingaan op reacties van anderen kom je op me over als een verstandige meid die prima haar eigen beslissingen kan nemen! Succes met het gepuzzel
quote:Esmeesundays schreef op 28 januari 2017 @ 16:29:

@strikjemetstippels Watvoor lasertherapoe heb je gedaan? Voor het oplossen van vet? Ben erg sceptisch over laserbehandelingen, lees eigenlijk altijd dat het geen effect heeft..

Nee, niets qua vet oplossen. Meer voor een beter oppervlakte (minder pigment, ruwheid en roodheid) en wat meer strakheid. Dat werkt idd niet voor oplossen van vet, enige dat kan helpen is iets met langere golf lengte als radio therapie of geluid (ultherapy), maar dan nog weinig effect schijnt (al heb je in Amerika wel dat ze de probe van radio therapy onder je huid aan brengen, dát kan wel degelijk werken).

Bij liposcultpuur verwijderen ze echt het vet. Jij bent nog jong dus dan zal je huid wel terug springen ook. Ik ben geen arts verder hoor dus ik kan niet beoordelen of je het echt nodig hebt, maar ik zou voor een onderkin wel lipo doen als ik moest kiezen. Ik heb een klein beetje vet daar, af vallen helpt mij ook niet want al BMI van 20,5 (ik had met BMI 24 wel meer last er van, maar dat komt ook om dat ik ouder ben geworden).
Ik kan je wel wat advies geven.

Kun je je pb functie aanzetten?
@vladieblabla Dankjewel! (Thanks for confusing me haha ;))

@strikjemetstippels Ja ik neig voor alsnog het meest naar de lipo onderdaad! Binnenkort het consult, denk dat ik m'n verhaal hier wel doe dan Dankjewel!

@cataleya00 Done!
Sorry
quote:Esmeesundays schreef op 28 januari 2017 @ 17:27:

@strikjemetstippels Ja ik neig voor alsnog het meest naar de lipo onderdaad! Binnenkort het consult, denk dat ik m'n verhaal hier wel doe dan Dankjewel!

Succes!

En je begrijpt dat wij de before & after pics willen zien
TO, waarom noem je de kritische reageerders onaardig? Deze mensen willen jou toch alleen maar helpen? Als ik lees wat je allemaal al hebt laten doen op of zelfs voor je 23e, dan heb je echt een probleem met je uiterlijk hoor.

Begrijp je niet dat dit van kwaad tot erger zal gaan? Want vanaf nu (eigenlijk al vanaf je geboorte) gaat het alleen maar bergafwaarts. Je gaat er alleen maar rimpels bij krijgen, je huid gaat alleen nog maar slapper worden, op alle plaatsen van je lichaam. Dat heet veroudering en dat proces vindt bij iedereen plaats.

Ik vrees echt dat jij het daar heel moeilijk mee gaat krijgen en dat je steeds vaker in je gaat laten snijden, tot je eruit ziet als Linda de Mol of Marijke Helwegen. En daarbij nog steeds denkt dat alles er heel natuurlijk uitziet.

Ook deze reactie is niet onaardig bedoeld. Ik vind het knap hoe je op alle (ook de kritische) posts reageert en je komt inderdaad vriendelijk over. Ik denk ook dat je er best goed uitziet. Je hebt al die ingrepen volgens mij niet eens nodig.
Dubbel
"Jongeren die huur en alcoholmisbruik van hun lening betalen" Ik ben zelf 22 en jij komt zo onverstandig op mij over. Je woont nog thuis dus je hebt helemaal geen lening nodig en al helemaal niet als je veel werkt zoals je zegt. Ongeacht of je ouders wel of niet blij met je zijn. Op onze leeftijd moeten we gericht naar de toekomst kijken aangezien je straks anders nog op je 27e thuis zit. Dus nu bouw je een studieschuld op en spaar je voor plastische chirurgie i.p.v. voor je toekomst. Mag je mijn reactie lelijk vinden, maar je prioriteiten zijn niet gezond. Zoals je zelf al zegt zijn dit soort ingrepen verslavend aangezien je er al een paar hebt gehad, dus je zal altijd wel weer wat vinden wat je niet mooi vind aan jezelf.
Ik vind 23 jaar en botox wel heftig hoor. Zeker als je je er niet eens echt aan stoorde. Ik ben absoluut niet anti plastische chirurgie, als ik het geld en het lef had zou ik m'n neus aan laten passen.

Maar er is meer dan een perfect uiterlijk he! Op deze manier blijft er altijd wel wat te corrigeren.
TO, heb je ook ervaring met een kliniek met 'mountainman' in de naam? En wat zijn jouw ervaringen daarmee? Leuk en stoer dat je, je verhaal deelt. Ik vind dat iedereen dit geheel zelf moet weten, dus jij ook, TO. Ik hoop alleen dat je inderdaad ook geld overhoud voor de toekomst .

Ik ken ook niemand die iets heeft laten doen. Ik zelf ook niet, maar ik heb door een auto-ongeluk iets wat ik misschien nog graag zou willen laten reconstrueren. Ik kan daar niet te veel over zeggen in verband met herkenbaarheid. Geen gezondheidsrisico, maar ik zou het graag weer willen zoals het was voor mijn ongeluk. Daarom mijn vraag of je ervaring hebt met die kliniek met 'mountainman' xP

Ik heb met V-kliniek contact gelegd. Kreeg een e-mail dat mijn vraag een medische aard heeft en dus zou worden doorgestuurd naar een arts. Na acht weken nog eens gemaild of dit nog een vervolg krijgt en tot op heden (drie weken later) geen reactie. Ik heb uitgelegd waarom ik liever even via de e-mail communiceer... ik vind dat eigenlijk niet zo netjes. Ligt dat aan mij? :O
Je mag hier gewoon namen van bedrijven noemen hoor.
quote:LadyMadonna schreef op 28 januari 2017 @ 22:13:

Je mag hier gewoon namen van bedrijven noemen hoor.Oh thanks! Haha
@titta Ik sluit niet uit dat ik ooit nog iets laat doen. Maar zeker niet op korte termijn. Na de onderkin ben ik oprecht super tevreden. Alleen als ik echt een heel oud gezicht krijg doe ik denk ik wel een facelift, maar dat is echt nog laaang niet nodig (over 40 jaar?). Meer opspuiten en platspuiten doe ik niet, want ik ben me inderdaad bewust van het Marijke Helwegen fenomeen ;)

@sosa85 Toen ik er voor het eerst over hoorde vond ik het ook achterlijk, maar ik ben helemaal om. Als je eenmaal groeven hebt, gaan die bijna niet meer weg. Nu komen ze er nooit! Ik kan m'n wenkbrauwen nog gewoon bewegen (maar minder omhoog en een stuk minder fronsen). Ik heb natuurlijk nog wel wat dingen die ik 'niet perfect' vind, maar die zijn zeker niet de moeite waard om onder het mes te gaan. Ik ga ook helemaal niet voor perfectie, maar wel voor schoonheid. Misschien ben ik er al, maar voor mij is die onderkin gewoon echt een storende factor. Geloof het of niet, verder kan ik mezelf echt accepteren xD

@dalfx Nogmaals, je kent mijn persoonlijke situatie niet. Wie zegt dat ik niet gericht naar de toekomst kijk? Je hebt geen idee waar ik me, behalve m'n uiterlijk, allemaal mee bezig hou en al helemaal niet waar mijn prioriteiten liggen. Ik kan nu m'n hele hebben en houwen aan je voorleggen, maar ik kies ervoor om de drang om mezelf aan jou te bewijzen te negeren. Meid, maak je aub geen zorgen om mij.

@nav__ Heey, ik heb geen ervaring met Bergman en ook niet met Velthuis.. Ik weet wel dat de telefonisten meestal geen inhoudelijke vragen kunnen beantwoorden. Ik denk dat zij ook de mail beantwoorden (weet ik natuurlijk helemaal niet zeker). Ik heb zelf al 100x gebeld met vragen omtrent de onderkin-lipo, maar ik zal helaas het consult af moeten wachten. Voor jou misschien handig om nog een mailtje te sturen en er meteen achteraan te bellen? Aangeven dat je al eerder contact hebt gehad en dat je het jammer vind dat je geen reactie krijgt. Misschien dat ze er dan wat vaart achter zetten, want het is inderdaad niet netjes. Het beste zou toch een afspraak met een arts zijn! Succes
Oh ik snap je wel hoor. Mijn man roept ook dat ik er toch prima uitzie, een prachtige neus heb en dat ik toch nooit helemaal tevreden ga zijn. Maarja voor mij is die neus wél lelijk hoe vaak anderen ook zeggen dattie toch gewoon, een normale neus is?!

Dus ik begrijp echt wel dat je wat laat doen en ook dat dat niet betekent dat je helemaal doorslaat in alles laten doen. Ik heb ook wel dingen (tja ik vind m'n borsten ook niet meer zo mooi als toen ik twintig was, nu met baby 2 onderweg worden ze er vast niet beter op. Stoor me er niet genoeg aan om er iets aan te laten doen).

Maar iets laten doen uit voorzorg, tja, kweenie. Heb me er ook niet ik verdiept verder hoor. En als die kin jou stoort go for it!

Ben je niet bang dat er iets medisch mis gaat of dat het toch niet zo mooi wordt als je zelf voor ogen hebt? Die angst houdt mij nou dus tegen ( al jaren. Ik ben nu bijna 34 en ik heb wel gezegd áls ik het wil laten doen dan voordat ik 40 ben)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven