Onzeker..
zondag 29 januari 2017 om 09:05
Dan stel je voor om een keer wat te gaan drinken, een activiteit te doen. Zeg dat je naar film X gaat, of hij zin heeft om mee te gaan. Ideaal voor wat verlegen types, dan hoef je niet veel te zeggen en heb je daarna inspiratie om na te praten.
Het ergste wat hij kan zeggen is 'nee'.
Het ergste wat hij kan zeggen is 'nee'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 29 januari 2017 om 09:43
quote:Laatst appte hij mij 's nachts dat hij vond dat ik te vroeg naar huis was gegaan met een paar x-jes erachter.
Hij vindt je duidelijk leuk.
quote:het enige is: er is een paar keer na een feestje (dus na wat biertjes) geappt onderling, maar de volgende dag is het gesprek dood.Ik weet niet wat je precies bedoelt (elk gesprek is toch op een gegeven moment klaar?) maar misschien is hij geen vlotte apper. Ik zou hem dan minder appen.
Hij vindt je duidelijk leuk.
quote:het enige is: er is een paar keer na een feestje (dus na wat biertjes) geappt onderling, maar de volgende dag is het gesprek dood.Ik weet niet wat je precies bedoelt (elk gesprek is toch op een gegeven moment klaar?) maar misschien is hij geen vlotte apper. Ik zou hem dan minder appen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 29 januari 2017 om 14:04
Wat een fijne reacties allemaal. Ik moet zeggen dat ik echt wel voor hem opensta en als ik hem weer zie/spreek, dan voel ik me echt superfijn. Tegelijkertijd voel ik me dan ook weer heel erg onzeker, want als we dan 's nachts na het stappen appen eventjes, waarom 'bloedt' het daarna dan dood? Enerzijds denk ik dat hij misschien meer durft als hij een borrel op heeft, anderzijds vraag ik mij af of hij er spijt van heeft als hij heeft geappt. Ik bedoel, als je hebt gedronken, doe je toch ook wel eens dingen waarvan je achteraf spijt hebt? Dat weet ik natuurlijk niet zo goed.
Maar goed, buiten dat vind ik het allemaal wel typisch. Waarom zou je mee omlopen naar een tentje waar ik even eten haal? Waarom komen we elke keer met stappen/feestjes bij elkaar uit? Misschien hoort dit onzekere er ook wel een beetje bij?..
Maar goed, buiten dat vind ik het allemaal wel typisch. Waarom zou je mee omlopen naar een tentje waar ik even eten haal? Waarom komen we elke keer met stappen/feestjes bij elkaar uit? Misschien hoort dit onzekere er ook wel een beetje bij?..
zondag 29 januari 2017 om 14:11
quote:Monkey1992 schreef op 29 januari 2017 @ 14:04:
Wat een fijne reacties allemaal. Ik moet zeggen dat ik echt wel voor hem opensta en als ik hem weer zie/spreek, dan voel ik me echt superfijn. Tegelijkertijd voel ik me dan ook weer heel erg onzeker, want als we dan 's nachts na het stappen appen eventjes, waarom 'bloedt' het daarna dan dood? Enerzijds denk ik dat hij misschien meer durft als hij een borrel op heeft, anderzijds vraag ik mij af of hij er spijt van heeft als hij heeft geappt. Ik bedoel, als je hebt gedronken, doe je toch ook wel eens dingen waarvan je achteraf spijt hebt? Dat weet ik natuurlijk niet zo goed.
Ik zie hier vooral overthinking (waar ik mezelf ook schuldig aan maak).
Als je echt wil te weten komen hoe het zit zal je vrij direct moeten zijn.
Dat van die borrel, dat gebeurt één keer maar niet constant.
Er is een grote kans dat hij jou wil en blijkbaar wil jij hem.
Als hij onzeker en/of verlegen is, ligt de bal nu bij jou.
Zijn signalen zijn er, nu de jouwe nog...
Ik zie hier vooral overthinking (waar ik mezelf ook schuldig aan maak).
Als je echt wil te weten komen hoe het zit zal je vrij direct moeten zijn.
Dat van die borrel, dat gebeurt één keer maar niet constant.
Er is een grote kans dat hij jou wil en blijkbaar wil jij hem.
Als hij onzeker en/of verlegen is, ligt de bal nu bij jou.
Zijn signalen zijn er, nu de jouwe nog...
woensdag 1 februari 2017 om 16:48
Ik voel me echt zo'n mietje... ik durf het op een of andere manier niet. Bang dat hij nee zal zeggen. Verder hebben we ook geen WhatsApp contact (alleen als we ergens beide zijn en een nodige slok op hebben) en dan voelt het voor mij zo raar als ik hem ineens vraag of hij zin heeft om eens wat te drinken of iets... ik kan het slecht aanvoelen. Van de week had hij me nog succes gewenst onder een Facebook-status en hij vroeg nadien hoe het was geweest, maar dan denk ik: waarom app je dan niet en zet je dat op Facebook?
Oke, ik moet denk ik gewoon ophouden met denken. Ik moet het maar zien.....
woensdag 1 februari 2017 om 17:36
quote:Monkey1992 schreef op 01 februari 2017 @ 16:48:
Ik voel me echt zo'n mietje... ik durf het op een of andere manier niet. Bang dat hij nee zal zeggen. Verder hebben we ook geen WhatsApp contact (alleen als we ergens beide zijn en een nodige slok op hebben) en dan voelt het voor mij zo raar als ik hem ineens vraag of hij zin heeft om eens wat te drinken of iets... ik kan het slecht aanvoelen. Van de week had hij me nog succes gewenst onder een Facebook-status en hij vroeg nadien hoe het was geweest, maar dan denk ik: waarom app je dan niet en zet je dat op Facebook?
Who cares? Het gaat er toch om dat hij eraan denkt/interesse toont?
Stop dat denken. Voer uit. (Ik herken het wel maar actie ondernemen is het enige wat iets teweeg zal brengen)
En wat als hij 'nee' zegt? Dan is dat toch maar zo?
Maar dan weet je tenminste waar je staat.
Nu houdt het je waarschijnlijk de hele tijd bezig, ook zinloos.
Who cares? Het gaat er toch om dat hij eraan denkt/interesse toont?
Stop dat denken. Voer uit. (Ik herken het wel maar actie ondernemen is het enige wat iets teweeg zal brengen)
En wat als hij 'nee' zegt? Dan is dat toch maar zo?
Maar dan weet je tenminste waar je staat.
Nu houdt het je waarschijnlijk de hele tijd bezig, ook zinloos.
donderdag 2 februari 2017 om 12:03
quote:Monkey1992 schreef op 02 februari 2017 @ 08:38:
Je hebt gelijk. Het enige wat ik moeilijk vind is dat als ik een nee krijg, dat ik me dan ongemakkelijk ga voelen als ik hem de daarop volgende keren weer zie. Je hebt echt gelijk hoor, maar ik vind dat er een beetje moeilijk aan...
Die kans bestaat natuurlijk.
Anderzijds, wat is erger?
Jouw potentiële geliefde aan jou voorbij zien gaan of weten dat het niet werkt, erin berusten en verdergaan?
Dat ongemakkelijk voelen is op zich normaal maar ook wel tijdelijk...
Als er niets bekrachtigd wordt van gevoelens zullen die ook wel afzwakken.
Je hebt gelijk. Het enige wat ik moeilijk vind is dat als ik een nee krijg, dat ik me dan ongemakkelijk ga voelen als ik hem de daarop volgende keren weer zie. Je hebt echt gelijk hoor, maar ik vind dat er een beetje moeilijk aan...
Die kans bestaat natuurlijk.
Anderzijds, wat is erger?
Jouw potentiële geliefde aan jou voorbij zien gaan of weten dat het niet werkt, erin berusten en verdergaan?
Dat ongemakkelijk voelen is op zich normaal maar ook wel tijdelijk...
Als er niets bekrachtigd wordt van gevoelens zullen die ook wel afzwakken.
zaterdag 1 april 2017 om 22:54
Allemaal true! Maar ik heb al met al nog steeds geen vervolgstappen ondernomen. Ik heb ook een beetje het idee dat ik in een soort mentale strijd zit. Enerzijds vind ik hem heel erg leuk, anderzijds vind ik het snel. Het is 5 maanden uit en ik heb 8 jaar een relatie gehad... ik wil niet overhaasten. Wat komt, dat komt, toch? Alleen zal ik die onzekerheid wel moeten slikken.