Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

Hallo allemaal

ik ben ook nieuw op het forum, maar wil me toch nog aanmelden.

Ik ben Showa, 29 jaar en op 3 augustus uitgerekend van ons 2e kindje.

@am, wat erg voor jullie, je verheugd je er in zo'n korte tijd toch op, veel sterkte de komende tijd

ik weet zo niet meer wie het was, maar ik heb de afgelopen weken ook 2x een bloeding gehad die enkele dagen duurde, met 5 weken heb ik toen een echo gehad en zag alles er normaal uit. Toen ik een week later weer een bleoding had moecht ik niet langskomen voor een evcho, maar moest het maar gewoon afwachten. Vorige week de 1e echte afspraak bij de vk gehad en een echo en ook deze echo was helemaal normaal gelukkig.

ik zal proberen nog wat bij te lezen

groetjes Showa
@ Am: Onze postings van gisteren lopen helaas sterk uiteen... Ik begrijp je posting van het ergens naar toe leven en plannen maken, des te langer geleden je positief getest hebt, des te meer gaan de ideeen zich vormen en ga je je verheugen. Om dan nu slecht nieuws te krijgen is echt onwerkelijk en naar. Heel veel sterkte de komende tijd.
@ Showa: welkom!
am13: wat super naar voor jullie! Heel veel sterkte.

En dan waren er ook nog positieve postings:

Engeltje79: fijn dat alles goed was. En nu gaan genieten he!

Showa: welkom, en mooi dat het allemaal goed gaat bij jullie.

Er wordt niet echt veel geschreven. Is iedereen nog zo ziek zwak en misselijk? Bij mij gaat het redelijk. Gister mijn laatste werkdag gehad. Nu weer op zoek naar een nieuwe baan. Maar het liefst begin ik pas over een week of 4: eerst even lekker rommelen in huis en wat klussen oppakken die zijn blijven liggen.

Volgende week zaterdag is mijn dochter jarig. 1 jaar alweer. Geweldig! Als de echo volgende week vrijdag goed is dan gaan we het zaterdag tijdens haar verjaardag aan onze familie vertellen dat ze een broertje of zusje krijgt. Eindelijk, ik wil het al zo lang vertellen, maar eerst maar eens kijken of alles in orde is.

Fijn weekend allemaal en hopelijk wordt er binnenkort meer geschreven. We zijn met zo'n enorme club als je het schema bekijkt!

Groet, Diana
Hoihoi!

Ik heb me even afzijdig gehouden op het forum. Kon door de bomen het bos niet zien en in tegenstelling tot de vorige zwangerschap had ik de afgelopen weken helemaal geen kwaaltjes. Daar werd ik hartstikke onzeker van.

Vanmorgen kwam dan de verlossende echo: een zeer beweeglijk pluisje met een kloppend hartje! Het is nu al een supereigenwijsje want het had zich in een hoekje van mijn baarmoeder verstopt en was daardoor slecht te zien. Maar de echoscopiste was niet om een kleintje vervaard en toen het niet linksom ging lukte het rechtsom wel. Ben heel erg opgelucht, vooral om het feit dat het er maar eentje is!

Alle dames die in onzekerheid zitten/slecht nieuws hebben gehad: heel veel sterkte!

Alle dames die een goede echo hadden: van harte!

Voor het schema: mijn uitgerekende datum is 15 augustus 2009.

Ik hoop de komende tijd meer mee te kunnen schrijven, maar verwacht van mij geen regelmatige posts. Het forum is op mijn werk zodanig geblokkeerd dat ik wel kan lezen, maar niet schrijven. Flauw gedoe. Maar ik lees wel gezellig mee okee?
Hey,

Nou vandaag weer bij de gyn geweest, en alles was nog steeds goed. Zowel de groei als de hartactie zagen er helemaal prima uit en de kans dat het nog mis gaat nu is erg klein. Dus wij zijn helemaal blij, vriend was deze keer ook eindelijk een keertje mee. Er is nog wel een kweekje afgenomen om te kijken of het bloedverlies misschien veroorzaakt wordt door een ontsteking ofzo.

Ik moet eerlijk bekennen dat door die onzekerheid de afgelopen weken ik wel meegelezen heb, maar niet heel veel geschreven heb. Maar daar gaat nu vast verandering in komen.

Deze week gaan we nog mn ouders en schoonouders het grote nieuws vertellen, het liefst zou ik NU bellen maar goed het is natuurlijk veel leuker om ze het samen te gaan vertellen. Heb voor iedereen al kopietjes van de echo's gemaak, het enige voordeel van het bloedverlies is dat ik nu al 3 echoafbeeldingen heb.

Volgende week dinsdag voor het eerst naar de verloskundige, als dan nog steeds alles oke is mag de hele wereld het wel weten!

Verder vanmiddag nog even gewinkeld, 9 maanden scheurkalender en notitieboekje gekocht. En verder een campingboekje en kaart gehaald voor als we gaan kamperen juni. Ben nu al benieuwd of dat nog een beetje leuk wordt, ben dan 31/32 weken zwanger maar heb gelukkig een erg goed luchtbed! O ja in de bieb even 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!' geleend voor mn vriend, maar ga het zelf ook wel stiekem lezen. Verder ga ik ook maar snel een voornamenboek kopen, want voordat we het daarover eens zijn... nou ja dat kon nog wel eens lang duren denk ik.

Lekker lang verhaal geworden zo, maar ik moest alles gewoon even van me afschrijven.

Groetjes Speesjaal

ps. Zijn er nog meer van jullie van plan om naar de negen maanden beurs te gaan? Ik weet ook wel dat het een en al reclame en drukte is, maar we willen er toch wel heen. Het zal de roze wolk wel zijn...
Hallo!

Wat een goed nieuws speesjaal! Echt heel leuk voor jullie! Ik kan me helemaal voorstellen dat je het het liefst onmiddelijk aan iedereen zou vertellen...

Wij hebben as vrijdag weer een echo, als alles dan goed is met de baby gaan we het ook aan iedereen vertellen, nu weet alleen onze directe familie er van.

Waarschijnlijk ga ik ook wel naar de negen maanden beurs, denk ook idd dat je er wordt doodgegooid met zwangerschapsreut en reclame maar toch...

Ik vind trouwens dat de weken voorbij kruipen! Hebben jullie dat niet? Wat zal ik blij zijn als we bij de twaalf weken zijn zeg. Dat is toch een beetje de magische grens zeg maar...

Groetjes
Na een tijdje stilte, hier ook een berichtje van mij. Het gaat hier gewoon prima. Nergens last van; soms wat vergeetachtig, maar ja daar heb ik niet zo'n last van. Het moe zijn en ook wat bloedverlies herken ik wel van de eerste weken. Des te fijner als je je echo hebt gehad en je je kindje kunt bewonderen.

Vandaag ben ik precies 12 weken zwanger en de tijd lijkt inderdaad te kruipen. In de directe omgeving weet iedereen het nu wel en we krijgen veel leuke reacties. Op mijn werk wil ik het vertellen na het volgende bezoek aan de verloskundige. Er zat nu best veel tijd tussen (5 weken) en over 2 weken mogen we weer. Ik merk wel nu meer onzeker te zijn over dat soort dingen dan de vorige 2 keren. Misschien omdat er al een aantal jaren tussen zit.

@nieuwe mensen: welkom en gefeliciteerd!

@am; wat ontzettend vervelend voor jullie. Ik hoop dat het wat gaat en wens jullie veel sterkte toe.

@speesjaal; wat fijn dat de echo goed was en dat je weet waar je aan toe bent.

@niepie; leuk hoor dat de kleine nu al zo'n eigen willetje heeft. Ben benieuwd of dat zo blijft

@Diana; wist je al dat het contract niet verlengd ging worden? Lijkt mij ook lastig hoe je daar het beste mee om kan gaan. Het zal in ieder geval op een zeker moment zichtbaar zijn

Ik vond het grappig om te lezen over de 9 maanden beurs. Ik begon nl. ook al te twijfelen om er heen te gaan.
hoi hoi,

ik breek ff in, ik heb een hyves geopend http://moedersaugustus2009.hyves.nl

dus wie weet zie ik jullie daar...
Hey hey,

Vandaag mijn ouders en zusjes vertelt dat 'we' zwanger zijn! Ze waren helemaal blij/verrast/perplex enz. Mn moeder had het al een heel klein beetje verwacht, mn vader was zo verbaasd dat ie er stil van was. En mn twee zusjes waren laaiend enthousiast!

Morgen naar mn schoonouders en zwager, die zullen wel hetzelfde reageren en ik denk dat mn schoonmoeder misschien wel gaat huilen. Het is trouwens voor beide toekomstige opa's en oma's het eerste kleinkind. Dus extra spannend. O ja en de opa en oma van mijn vriend wonen in de buurt van zn ouders dus dan gaan we daar ook meteeen langs.

Het is echt zoooo leuk om te vertellen! Volgende week de rest van de wereld het goede nieuws vertellen.

Groetjes speesjaal
Hoi allemaal,

Ik was eventjes uit de lucht, geveld door de griep. Normaal gesproken weet ik de ellende altijd wel te onderdrukken met antigrippine en neusspray, maar als zwangere laat je dat natuurlijk achterwege. Met als gevolg dat ik flink ben opgezogen in de griep. Maar goed, ik ben uit bed, dus het gaat de goede kant op.

Diana, succes met het zoeken naar een baan!

Wij krijgen vanavond de 12-weken echo met netplooimeting, heel spannend. De uitslag volgt een paar dagen later. Leuk om het kruimeltje weer te zien, maar ook wel spannend, het zal toch wel goed zijn?

Passen jullie je gewone kleding nog? Ik heb de zwangerschapskleding van de vorige keer weer tevoorschijn gehaald, mijn broeken gingen niet meer dicht. Ben ook al op zoek gegaan naar nieuwe kleding, maar de winkels hangen nog vol met restanten van de wintercollectie en de voorjaarscollectie moet grotendeels nog binnenkomen. En dus heb ik me gisteren maar misdragen op hm.com!

Ik ga zo mijn vriend even lief aankijken of ie voor me naar de visboer wil lopen voor een broodje makreel, hmmm.
Hallo!

En? Was leuk om jullie kleine weer te zien Kike? Wij hebben vanochtend weer een echo gehad, was ontzettend leuk! De baby was erg wakker en lag met armen en benen te spartelen. Het is nu 4,24cm groot. We konden zelfs de vingertjes zien en het profiel van het gezichtje...Zucht! Ik ben nu al verliefd...

Trouwens, ik loop al weken in een positiebroek. Mijn broeken konden nog wel dicht maar dan zat het zo strak dat het echt niet fijn meer was. Nu heeft alles tenminste lekker de ruimte.

Nou meiden, prettig weekend!
Hallo allemaal,

Ook ik ben de afgelopen week ziek geweest, griep... Ben echt zelden zo ziek! Maar nu voel ik me gelukkig weer een stuk beter! Op de misselijkheid na dan... al valt daar heel goed mee te leven!

Leuk om al jullie (herkenbare) verhalen te lezen! Ik kies nu ook niet meer zo snel voor mijn spijkerbroek, een legging met jurkje zit veel lekkerder!

Groetjes!
Hai meiden, '

Vandaag had ik de eerste afspraak met de verloskundige. Ik zou meteen een echo krijgen.

Maar wegens familie omstandigheden was de verloskundige er niet. Er was een invalster (stagaire?) en die kon wel de intake doen maar geen echo.

Ze heeft nog geprobeerd met de doptone het hartje te vinden maar we was geen hartje hoorbaar.

Ben helemaal van slag.

Net heb ik zitten googelen en het schijnt dat met de doptone vaak pas vanaf 12 weken het hartje gehoord kan worden, dus er is nog een beetje hoop.

Maar toch, wat een onzekerheid!

Ik laat even niets meer van me horen op dit forum.

Volgende week donderdag rijg ik een echo en dan laat ik wel weten of er inderdaad een baby is of gewoon helemaal niets....

Prettig weekend,

Diana
@ Diana: wat rot dat de vervangster van je verloskundige geen hartje kon vinden. En ook raar dat ze geen echo wilde/kon doen, want volgens mij is een beeld van een kloppend hartje in het begin makkelijker te krijgen dan het hartje te beluisteren met de doptone. Maar goed daar heb je nu weinig aan. Heel veel succes in ieder geval donderdag, zal aan je denken.

Liefs,

Speesjaal
Wat rot voor je Diana. Bij mij zei de verloskundige toen ook dat de doptone (met 9 weken) nog geen zin had, dat doet ze pas de volgende keer. Ik kan me voorstellen dat je daar heel onzeker van wordt en wachten duurt lang.

Succes donderdag, ik hoop dat de echo aangeeft dat alles goed is.
Hoi!

Wat vervelend Diana, dat je nu geen echo hebt gehad. Volgens mij is het ook echt niet uitzonderlijk dat er nog niets te horen is bij 9 weken, pas bij 12 weken idd. Maar ik kan me voorstellen dat het een tegenvaller was. Ik hoop dat het donderdag wel meezit...
Diana, niet panieken hoor. Bij mij was er met 9 weken ook nog geen hartje te horen met de doptone, volgens mij lukt dat bijna nooit omdat het kindje dan nog verstopt zit achter je schaambeen.
Hoi allemaal, mag ik ook meedoen? Ik ben 33 jaar en in verwachting van een kleine Lamibabe. De verwachte geboorte-datum is 07-08-'09. Ik heb al een zoon van bijna 6 en deze zwangerschap is een meer dan welkome verrassing. We zijn in de wolken met dit cadeautje!

Ik heb ondertussen al 2 echo's gehad (1 omdat het een onverwachte zwangerschap was en de duur bepaald moest worden en de 'standaard' 12-weken echo). De familie is ingelicht en de hele wereld mag het nu weten!
Hoi Laminaat, gefeliciteerd, wat heerlijk zo'n verrassing! Hopen dat hij/zij op de uitgerekende datum komt, is zo'n mooie datum.
Hoi,

Sorry voor de lange afwezigheid. Hier gaat het prima, misselijkheid is helemaal weg en ik val 's middags niet meer in slaap! Pas tegen 21u/22u... dus dat is een hele verbetering.

Ik kan mijn eigen broeken echt niet meer aan. Draag noppies spijkerbroeken. (heb een skinny jeans van dat merk..echt helemaal prima!) Heb nog wel veel jurkjes aan met maillot en hoge laarzen. (spijker)jasje er op en het gaat prima. Heb al wel behoorlijk veel nieuw gekocht, maar ach...normaal ben ik ook een behoorlijke shopper, dus ik koop maar gewoon lekker, wil er tijdens zwangerschap graag ook leuk uitzien. Heb een buitendienstfunctie, dus moet er wel representatief uitzien! (lekkere smoes, he?!?)

Mijn buikje begint trouwens ook al een echt zwangerschapsbuikje te worden, begint al goed omhoog te groeien en dan lijkt het steeds minder een "kerst"buikje. Ik ben bijna 14 weken, vind het wel snel gaan in vergelijking tot de eerste.

Laminaat: welkom, leuk dat je er ook 1 hebt van bijna 6 en dan de tweede voor augustus. Mijn dochter wordt namelijk in februari ook 6.

Diana: no worries, het is echt nog heel vroeg om het hartje te kunnen horen. Ik vind het gewoon een niet-zo-slimme actie van die invalster/stagaire.. heb vertrouwen!!

tot snel!

Marie
Hai meiden,

Gister de echo gehad.

En inderdaad dus paniek om niets.

Er zit echt een ieniemienie baby van ruim 10 weken.

Was heel erg blij. Nu gaan we het dus binnenkort aan onze ouders vertellen. Eindelijk.

Sorry voor de stress reactie, maar vind het achteraf echt een stomme actie dat je gaat luisteren of je een hartje hoort terwijl de kans bijna nul is dat je wat hoort. Daar krijgt een mens geen vertrouwen van. iig bedankt voor jullie oppeppende woorden.

Okay, genoeg ego.

Laminaat: welkom

Marieg: welkom terug. Goed dat het voor je gevoel al opschiet. Maar ja, 14 weken is ook een heel eind! Ben je al ruim over 1/3 heen.

Oh ja, even een vraag: hebben jullie de combinatietest laten doen? wij moeten nu beslissen of we dat wel of niet willen. Bij de eerste niet gedaan, en we twijfelen of we het nu wel laten doen.... Ben benieuwd wat jullie hebben gedaan.

Okay, ik ga mijn dochter een boterham geven.

Fijne dag verder, Diana
@Diana, super nieuws, wat heerlijk dat je de kleine zo goed kon zien nu.

Wij hebben besloten geen combinatietest te doen. Voor mij was het nu de eerste keer dat ik er over na moest denken en dat vond ik niet makkelijk. Wat ik een goede vraag vond die wij meekregen was, dat we vooral moesten nadenken over wat we wilde doen met de uitslag. Als uit de combinatietest een verhoogde kans komt, ga je dan door voor de punctie. Wij hebben besloten dat we het kindje hoe dan ook welkom vinden en om die reden ook niet de kansberekeningen er op los gaan laten.

Maar goed, het is natuurlijk een hele persoonlijke beslissing.

Eerst maar heerlijk genieten van je goede nieuws
Hallo allemaal!

Diana, fijn dat de echo goed was, inderdaad geen snuggere actie om te luisteren als je bijna zeker toch niks hoort.

Ik had afgelopen woensdag opeens een hele broek vol bloed, schrikken natuurlijk. Meteen de vk gebeld en die zei dat het waarschijnlijk een gesprongen vaatje was. Het bloeden hield inderdaad al snel op en de dag erna mochten we langskomen om te horen of 'ie het nog wel deed. En gelukkig was er nog een pittig kloppend hartje te horen. Ik maakte me ook niet echt heel erg zorgen, maar leuk was het niet.

En verder helaas nog steeds snipverkouden, daardoor benauwd, veel hoestbuien en daardoor elke avond overgeven. Je moet er wat voor overhebben om na 9 maanden zo'n wurmpje in je armen te hebben!

Diana, over die combinatietest: wij hebben hem laten doen. Ik ben er wel wat dubbel over, want een ziek kindje is net zo welkom. De uitslag was volgens de gynaecoloog goed (1 op 240), maar ik schrok er wel van, want bij 1 op 200 willen ze al verder testen en mijn zusje had bijvoorbeeld een uitslag van 1 op 5100. Nogal een verschil. Maar de arts verzekerde ons dat het echt een goede uitslag was, dus daar vertrouw ik dan ook op. Maar goed, zo'n test geeft hoe dan ook nooit 100% zekerheid en je kunt er dus onbedoeld extra onzeker van worden. Er zijn dus voors en tegens om hem te laten doen.

Ik ga nu even lekker op bed liggen, voordat ik het weet is mijn zoontje weer wakker en is het gedaan met de rust!
Hoi!

Wat een geweldig nieuws Diana!! Gefeliciteerd!

Maar idd wel een beetje ondoordacht van degene die de dopptone op je buik heeft gezet met 9 weken...En ik zou er ook heeel onzeker van geworden zijn hoor.

Kike, dat was schrikken! Gelukkig had je snel geruststelling.

Wij hebben er voor gekozen geen combinatietest te doen.

Ten eerste zou ik niet weten wat te doen met een verhoogde kans op een kindje met Down-syndroom en ten tweede is de uitslag geen garantie. Ik zou er heel zenuwachtig van worden terwijl het misschien niet eens nodig is maar ook een positieve uitslag niet durven geloven. Bij de echo van vorige week zag de baby er normaal uit volgens de echoscopist en sindsdien gaan we er van uit dat het goed is. We gaan wel de 20 weken echo laten doen.

Zelf heb ik er bijna geen last van gehad maar fijn dat de kwaaltjes van de eerste drie maanden nu (zowat) achter ons liggen he...

Sporten jullie trouwens ook? Hebben jullie al aanpassingen gedaan in de soort sport of hoe vaak je gaat? Ik doe zo'n drie keer per week verschillende lessen maar doe wel wat rustiger aan en ga zeker niet meer tot het uiterste. Was trouwens al nooit zo heel erg fanatiek

Prettig weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven