Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:DidiRidi schreef op 01 februari 2017 @ 21:22:

[...]

Ik had het over de Chinezen. Met de Vietnamezen zijn er in de jaren 80 wel degelijk veel problemen geweest. Die problemen zijn ook op een meer respectvolle manier aangepakt destijds, dat heeft gewerkt blijkbaar.

Wat een onzin sla je uit. De Marokkaanse ettertjes hier worden al jaren met fluwelen handschoenen aangepakt. Op welke manier worden ze niet respectvol behandeld? Vindt je ze zelf wel erg respectvol?

Welke problemen met Vietnamezen zijn in de jaren '80 dan op een meer respectvolle manier aangepakt? En hoe was die manier dan? Ik heb de jaren '80 bewust meegemaakt, maar daar blijkbaar helemaal niets van meegekregen? Kun jij mij even bijpraten?
quote:Trump schreef op 01 februari 2017 @ 20:28:

[...]

Auw dus denk ik? Wit autochtoon .. je begreep de rest wel hoop ik? Tijdens bezettingen heb je altijd lokale collaborateurs die heulen met de onderdrukker. Dat was in Suriname en Indonesië dus ook het geval. Om te bewijzen dat je echt loyaal was aan je meester ging je precies hetzelfde verdrag tonen. Malcolm X had daar wat zinnigs over te zeggen.

Wat heb je toch weinig verstand van veel zaken.

Wel schattig dat onnozele gebazel, in dat opzicht doe je je nick eer aan.

En dat gaat DENK stemmen.
quote:Trump schreef op 01 februari 2017 @ 21:26:

[...]

.Maar die kerel Markuszower op de lijst van de PVV had een waarschuwing van de AIVD omdat hij voor Israël ging shillen maar staat nu weer op de lijst van de PVV? Dat is geen probleem?

Denk je soms dat er geen autochtonen zijn die homofoob antisemitisch en voor criminaliteit en andere overlast zorgen? Dit is zo super naïef echt waar.Waarom wijs je telkens naar anderen? Ik zeg toch nergens dat er helemaal geen problemen zijn met autochtonen? Daar gaat het in deze discussie toch niet om? We hebben het nu toch over het niet willen integreren? Jij vindt integratie niet nodig schrijf je zelf, maar ik stel dat door zo'n houding veel problemen zijn ontstaan. Weet jij eigenlijk wel wat integratie inhoudt? Hoe kun je het nu niet noodzakelijk vinden dat mensen die hier willen leven en het Nederlanderschap aannemen onze basiswaarden accepteren?
Integratie is volgens jou herrieschoppen, toch? Een Marokkaans gebruik in Marokko? Ze moeten het Nederlands gebruik overnemen namelijk normaal doen? Weet je ik heb het idee dat onze IQ's significant verschillen. Gaat niet werken dit.
quote:Trump schreef op 01 februari 2017 @ 21:45:

Integratie is volgens jou herrieschoppen, toch? Een Marokkaans gebruik in Marokko? Ze moeten het Nederlands gebruik overnemen namelijk normaal doen? Weet je ik heb het idee dat onze IQ's significant verschillen. Gaat niet werken dit.

Ja inderdaad, je kletst ondertussen zo uit je nek, dat ik inderdaad grote IQ-twijfels krijg.

Je kunt (of wilt) mij niet uitleggen waarom je integratie niet noodzakelijk acht, terwijl ondertussen pijnlijk duidelijk is geworden tot welke problemen dat gebrek aan integratie in Nederland (maar ook in andere west-Europese landen) leidt.

Als je niet eens begrijpt dat het verkrijgen van het Nederlanderschap en het hier willen leven, naast veel rechten ook o.a. de plicht geeft om de basiswaarden van Nederland te accepteren dan ben je of heel dom of je houdt je heel dom.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 februari 2017 @ 21:34:

[...]

Wat een onzin sla je uit. De Marokkaanse ettertjes hier worden al jaren met fluwelen handschoenen aangepakt. Op welke manier worden ze niet respectvol behandeld? Vindt je ze zelf wel erg respectvol?

Welke problemen met Vietnamezen zijn in de jaren '80 dan op een meer respectvolle manier aangepakt? En hoe was die manier dan? Ik heb de jaren '80 bewust meegemaakt, maar daar blijkbaar helemaal niets van meegekregen? Kun jij mij even bijpraten?http://www.digibron.nl/se ... -vietnamese-vluchtelingen

Hier problemen!

Respectvol omschreven, met respect voor deze mensen als individual en hun achtergrond. 'Marokkaanse ettertjes' zegt al genoeg denk.

Buiten dat, daar waar verschillende immigratiegroepen worden vergeleken komt naar voren dat de vietnamezen het inderdaad het best doen. MAAR dat is tevens de groep die het grootste percentage individuen heeft die in Nederland geboren zijn en het grootste percentage individuen die het langst in Nederland zijn. Daar heb je je verklaring al. Bovendien settleden ze hier in een tijd dat het niet normaal was in termen van 'ettertjes' te spreken. Dus wat dat betreft zijn de buitenlanders van nu misschien juist wel goed aangepast aan de heersende fatsoensnormen. Vergelijkt de toon nu in de media en in het artikel hierboven.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 01 februari 2017 @ 22:49:

[...]

http://www.digibron.nl/se ... -vietnamese-vluchtelingen

Hier problemen!

Respectvol omschreven, met respect voor deze mensen als individual en hun achtergrond. 'Marokkaanse ettertjes' zegt al genoeg denk.

Buiten dat, daar waar verschillende immigratiegroepen worden vergeleken komt naar voren dat de vietnamezen het inderdaad het best doen. MAAR dat is tevens de groep die het grootste percentage individuen heeft die in Nederland geboren zijn en het grootste percentage individuen die het langst in Nederland zijn. Daar heb je je verklaring al. Bovendien settleden ze hier in een tijd dat het niet normaal was in termen van 'ettertjes' te spreken. Dus wat dat betreft zijn de buitenlanders van nu misschien juist wel goed aangepast aan de heersende fatsoensnormen. Vergelijkt de toon nu in de media en in het artikel hierboven.

Heb je het stuk zelf wel goed gelezen? Deze mensen vertoonden toch veel meer initiatief om hier wat van hun leven te maken dan veel andere immigrantengroepen? De kinderen van deze mensen hebben toch nooit de problemen veroorzaakt die een flink deel van de zoveelste generatie Marokkaanse jongeren nu veroorzaakt?

Ik vind ettertjes nog zacht uitgedrukt als ik kijk naar de Mocro-bendes in Amsterdam, de jongens die homo's uit hun huis treiteren, die autochtone meisjes aanranden, winkelend publiek belagen en bespugen, geldautomaten opblazen, hulpverlenend personeel hinderen en belagen, bejaarden beroven enz. enz. Hoe noem jij ze dan?
Hoezo vertoonden ze veel meer initiatief? Echt in welk Nederland leef jij? Ik ken zoveel universitair opgeleide Marokkanen, Turken etc degenen die dat niet zijn hebben normale banen, leven hier, voeden hier hun kinderen op in het Nederlands, ze richten bedrijfjes op. Waar haal je die ellende vandaan in Godsnaam? Ik woon ook in een grote stad, 5 minuten van een achterstandswijk. De immigranten hier werken in de winkels, zijn tegelzetter, weet ik het. Ik heb hier nooit iets meegemaakt , nooit!

Maar dat gezoek naar informatie om maar te bewijzen dat het aan die Marokkanen/Turken/Syriers ligt. Echt kom op!

Alle migranten hebben problemen, omdat het fucking moeilijk is je plek te vinden in een andere cultuur. Het is een process, het kost tijd, het vergthme veiligheid en een zekere mate van geborgenheid om dat process soepel te laten verlopen. Als ik hoor hoe minachtend er gesproken wordt over migranten...tjeez je zal maar 8 jaar oud zijn en de rest van je jeugd hier moeten uitzitten. Fucking hell! Wees de wijste als je zo een 'ettertje' ziet, laat hem dan zien hoe respect eruit ziet.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 01 februari 2017 @ 23:14:

Hoezo vertoonden ze veel meer initiatief? Echt in welk Nederland leef jij? Ik ken zoveel universitair opgeleide Marokkanen, Turken etc degenen die dat niet zijn hebben normale banen, leven hier, voeden hier hun kinderen op in het Nederlands, ze richten bedrijfjes op. Waar haal je die ellende vandaan in Godsnaam? Ik woon ook in een grote stad, 5 minuten van een achterstandswijk. De immigranten hier werken in de winkels, zijn tegelzetter, weet ik het. Ik heb hier nooit iets meegemaakt , nooit!Ik woon in de Randstad, maar kijk blijkbaar een stuk beter om mij heen dan jij doet. De statistieken bewijzen overigens mijn gelijk en jouw ongelijk.
Ja dat zal het zijn. Ik ben blind. Morgen ga ik extra hard om me heen kijken.

Ik heb familie in Amsterdam zelf overigens, momenteel hebben ze overlast van de vrachtwagen (laden/lossen) van het Indisch winkeltje in hun straat. That's it. Ook zij zullen wel blind zijn.
@pientjexxx waar maak je je eigenlijk zo druk om? Je maakt meer druk dan de verantwoordelijke autoriteiten.

Heb je een trauma overgehouden overgehouden aan Marokkanen?
quote:DidiRidi schreef op 01 februari 2017 @ 21:13:

Ja wel, ook over vluchtelingen. Ik denk dat als je als land vanaf het begin het minimum aan waarden en normen communiceert als iets belangrijks, dat mensen dan ook iets hebben om na te streven. Je gedragen zoals het hoort wil iedereen. Niemand wil.onbeschoft zijn, maar dat is zo makkelijk niet als je niet weet hoe dat moet of wat er precies verwacht wordt. Ik kan me voorstellen dat kinderen die thuis in een andere microcultuur opgroeien zich geen raad weten met zichzelf.Genoeg mensen waar ter wereld dan ook, die het totaal niet boeit of ze onbeschoft zijn of niet. Rare aannames heb jij.
quote:Trump schreef op 01 februari 2017 @ 23:42:

@pientjexxx waar maak je je eigenlijk zo druk om? Je maakt meer druk dan de verantwoordelijke autoriteiten.

Heb je een trauma overgehouden overgehouden aan Marokkanen?Ik wil graag een leefbaar Nederland voor mijn kinderen en kleinkinderen. Daarom maak ik mij druk, want mijn tijd zal het nog wel duren.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 februari 2017 @ 00:14:

[...]

Ik wil graag een leefbaar Nederland voor mijn kinderen en kleinkinderen. Daarom maak ik mij druk, want mijn tijd zal het nog wel duren.die redden zich wel.

Bovendien heb jij er geen invloed op behalve op volksmenner geertje te stemmen
quote:DidiRidi schreef op 01 februari 2017 @ 23:22:

Ik heb familie in Amsterdam zelf overigens, momenteel hebben ze overlast van de vrachtwagen (laden/lossen) van het Indisch winkeltje in hun straat. That's it. Ook zij zullen wel blind zijn.x
quote:DidiRidi schreef op 01 februari 2017 @ 23:22:

Ik heb familie in Amsterdam zelf overigens, momenteel hebben ze overlast van de vrachtwagen (laden/lossen) van het Indisch winkeltje in hun straat. That's it. Ook zij zullen wel blind zijn.Wat ik bij jou een beetje moeilijk vindt is dat jij alles ondersteunt met: "ik ken 3 gezinnen in Canada/VS, in mijn buurt zie ik dat niet, ik ken één Indische familie etc". Jouw ervaringen zijn waardevol voor jouw maar om op basis daarvan nou te verkondigen dat statistieken dus niet kloppen komt een beetje naïef over.
quote:Trump schreef op 01 februari 2017 @ 21:45:

Integratie is volgens jou herrieschoppen, toch? Een Marokkaans gebruik in Marokko? Ze moeten het Nederlands gebruik overnemen namelijk normaal doen? Weet je ik heb het idee dat onze IQ's significant verschillen. Gaat niet werken dit.Wat is dat toch met jou dat je het constant op de man moet spelen?
quote:Trump schreef op 01 februari 2017 @ 21:32:

@Pejeka, Welke vluchtelingen hebben we in Nederland die 20 jaar op de bank hangen?Best veel eigenl8jk. Behalve voormalig yoegoslaven.
quote:Geronimo2 schreef op 02 februari 2017 @ 07:32:

[...]

Wat ik bij jou een beetje moeilijk vindt is dat jij alles ondersteunt met: "ik ken 3 gezinnen in Canada/VS, in mijn buurt zie ik dat niet, ik ken één Indische familie etc". Jouw ervaringen zijn waardevol voor jouw maar om op basis daarvan nou te verkondigen dat statistieken dus niet kloppen komt een beetje naïef over.

Joh niks aan de hand en de leraren die klagen dat de integratie op scholen is mislukt die liegen ook maar wat.

http://www.parool.nl/amsterdam/meerderh ... ~a4456367/

Marokkaanse leerlingen die bij elkaar klitten en autochtone scholieren die vooral met elkaar omgaan. Ouders van verschillende afkomst die nooit met elkaar praten, kinderen die niet bij elkaar over de vloer komen.

Veel leraren herkennen het beeld van toenemende segregatie en mislukte integratie op hun eigen school, blijkt uit onderzoek van bureau DUO onder 2200 schoolleiders en leraren uit het basis- en voortgezet onderwijs.

Geen integratie

In Amsterdam bevestigt 54 procent van de docenten en directeuren dit beeld. In Den Haag, Rotterdam en Utrecht gaat het om soortgelijke percentages, buiten de grote steden vindt maar dertig procent dat de segregatie op school toeneemt.
Ik weet eigenlijk niet waar ik banger voor ben, de linkse gutmensch die voor wereldvrede is maar ondertussen wel

een verslaggeven op z’n bek slaat tijdens een demonstratie, nota bene met kind op arm! Of het vredelievende geloof

wat hier steeds meer verwelkomt wordt en ondertussen spuugt op onze Westerse normen en waarden. En ja, ik

weet heus wel dat er genoeg goeie tussen zitten hoor, net zoals er genoeg rotte appels tussen de autochtonen

zitten. Maar kom op, wat voor oogkleppen heb je op als je niet ziet wat voor ellende er binnen gehaald word en wat

voor ellende er is met de allochtonen jeugd vooral in de grote steden. En blijf ze maar met fluwelen handschoentjes

aanpakken. Geld overigens voor alle criminaliteit, allochtoon of autochtoon. Nog een reden waarom ik PVV stem,

hardere aanpak van criminaliteit. Wie niet luisteren wil moet maar voelen…

[...]

Wat ik bij jou een beetje moeilijk vindt is dat jij alles ondersteunt met: "ik ken 3 gezinnen in Canada/VS, in mijn buurt zie ik dat niet, ik ken één Indische familie etc". Jouw ervaringen zijn waardevol voor jouw maar om op basis daarvan nou te verkondigen dat statistieken dus niet kloppen komt een beetje naïef over.

Het is denk ik oa. bedoeld als tegenhanger tov. de vele generalisaties hier. Zoals bijv. elke keer "Marrokanen", ipv. "criminelen Marrokaanse-Nedelanders", "slecht geïntegreerde Marrokaanse-Nederlanders".

Het klinkt soms net of elke Marrokaans een stelende, verkrachtende bijstandstrekker is als je dit topic leest
Staat een heel mooi stuk in ad van hoogleraar Ruud Koopmans. Krijg de link niet gekopieerd maar zal vast wel via Google te vinden zijn.
quote:Lovely7 schreef op 02 februari 2017 @ 08:53:

Staat een heel mooi stuk in ad van hoogleraar Ruud Koopmans. Krijg de link niet gekopieerd maar zal vast wel via Google te vinden zijn.

Deze bedoel je?:

http://www.ad.nl/nieuws/het-westen-moet ... ~a6ac99b0/

Koopmans: ,,Er bestaat een enorm gevoel van superioriteit binnen de islam. Kijk naar de misstanden in moslimlanden: het ligt altijd aan de buitenwereld. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer de helft van de moslims wereldwijd gelooft dat Israël en de VS achter Islamitische Staat en de aanslagen van 11 september 2001 zouden zitten. Als je zo'n kritiekloos zelfbeeld hebt, wordt een gesprek moeilijk. Niet-moslims steunen die gedachtengang bovendien door elke kritiek te smoren met het verwijt van 'islamofobie'."

[...]

Dat is hoe mijn wereld er uit ziet. Ik heb ook nooit ontkent dat er problemen zijn, mijn reacties kwamen telkens op de ervaringen van de pvv aanhang hier op dit topic. Dat maakt mijn ervaringen niet waardevoller, maar ik zal wel telkens een tegen ervaring plaatsen. Ik zal zometeen quoten wat voor een horrorbeschrijvingen er hier op het topic geplaatst worden, sorry maar ik maak dat inderdaad niet mee in mijn omgeving.

Verder heb ik nooit ontkent dat er problemen zijn, maar ik zoek de oorzaken van die problemen niet in een bepaalde cultuur, maar in het intergratie proces die alle buitenlanders moeten doorlopen, maar die tegenwoordig door de nare stemming enorm bemoeilijkt wordt. Intergratie is tweeledig, daar zijn er twee voor nodig. Je hebt het steeds erover dat men hand in eigen boezem moet steken. Doe jij dat ook? Jouw haat (oa af te leiden uit je woordkeuze) draagt niet bepaald bij aan een vredige maatschappij waar iedereen goed kan gedijen. Jouw argumenten zijn net zoals die van mij deels op eigen ervaringen gebaseerd. Je klopt jezelf op de borst over goed geintergreerd indo's, terwijl ik me juist vaak in die groepen als blanda's buiten gesloten heb gevoeld, in mijn eigen land. Maar ik vind dat niet erg die in-circle in de prive sfeer, het hoort bij dat process van loslaten en nieuwwording om je terug te trekker in de groepen die je het best Kent, om van daaruit het nieuwe binnen te kunnen laten. Ik ben denk ik gewoon realistisch en stoor me niet zo aan bepaalde dingen. Het heeft tijd nodig. En ik vind Nederland, met alle problemen, waar prima zonder polarisering aan te werken valt, nog altijd een super veilig land.
quote:

Van Pientjexxxx

_Knip_

Hoe kun je nu respect verwachten als je zelf blonde vrouwen voor hoer uitmaakt, bespuugt en bij het minste of geringste "Ik n..k je de moeder" uitkraamt. Wel eens in Blik op de weg het gedrag van Marokkaanse jongens gezien die worden aangehouden door de politie? Ik denk dan dat er thuis in de opvoeding toch iets misgegaan is en vraag mij af wat die ouders hun kinderen dan over autochtone Nederlanders hebben bijgebracht. Geen respect in ieder geval.

Geronimo, een post zoals dit bedoel ik.

Op dit soort posts reageer ik met mijn eigen ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven