Clearblue aantal weken?

02-02-2017 09:13 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! FF vraagje:

Wie van jullie heeft ervaring met de Clearblue digitale test?

Afgl dinsdag gedaan, hij gaf aan 2-3 weken Zwanger.

Verloskundige gebeld voor een afspraak, maar aan de hand van de 1e dag van de laatste menstruatie (28 nov) Toen gestopt met de pil en niet meer ongesteld geworden.

Maar de verloskundige denkt dat ik 9 weken zwanger ben.. ? Had die test dan niet 3+ aan moeten geven? Wie heeft hier ervaring mee.. Dank!
Met 6 weken echo gehad om zwangerschap vast te stellen. Zakje met rondje met kloppend hartje erin.

Met 12 weken nog een echo - toen was het echt een baby!
Let’s go Brandon!
quote:havermout1 schreef op 02 februari 2017 @ 17:00:

Met 6 weken echo gehad om zwangerschap vast te stellen. Zakje met rondje met kloppend hartje erin.

Met 12 weken nog een echo - toen was het echt een baby!

Een echo om de zwangerschap vast te stellen?

Het wordt hoe langer hoe gekker in echoland.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 02 februari 2017 @ 18:27:

[...]

Het wordt hoe langer hoe gekker in echoland. Ik vond het heel geruststellend. Die eerste maanden zijn vreselijk vind ik. Stijf van de hormonen en dan helpt die echo wel.

[...]

Het wordt hoe langer hoe gekker in echoland. Bij mijn obgyn praktijk doen ze niet aan plas of bloed testjes om zwangerschap vast te stellen. Een echo is veel makkelijker en duidelijker. Zo kunnen ze meteen zien of er een hartje klopt en ook meteen het aantal weken bevestigen. Ik vond het ontzettend fijn.
Let’s go Brandon!
bij mij gaf hij 3+ aan.zelf heel onregelmatige, lange cyclussen. Bleek toen achteraf ruim 7 wkn zwanger. Later op de echo bevestigd hoe lang etc
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 02 februari 2017 @ 18:31:

[...]

Ik vond het heel geruststellend. Die eerste maanden zijn vreselijk vind ik. Stijf van de hormonen en dan helpt die echo wel.Ja, maar een echo om vast te stellen dat je zwanger bent is toch weer iets anders, daar zijn namelijk heel prima testen voor, die eerder kunnen en goedkoper zijn.
quote:havermout1 schreef op 02 februari 2017 @ 19:01:

[...]

Bij mijn obgyn praktijk doen ze niet aan plas of bloed testjes om zwangerschap vast te stellen. Een echo is veel makkelijker en duidelijker. Zo kunnen ze meteen zien of er een hartje klopt en ook meteen het aantal weken bevestigen. Ik vond het ontzettend fijn.

Maar een kloppend hartje op een echo is er pas veel later dan een positieve zwangerschapstest. Ik neem aan dat je toch eerst middels een urinetest aantoont dat je zwanger bent?

Of krijg je elke keer als je overtijd bent een echo om te zien of je zwanger bent?
quote:Solomio schreef op 02 februari 2017 @ 22:52:

[...]

Maar een kloppend hartje op een echo is er pas veel later dan een positieve zwangerschapstest. Ik neem aan dat je toch eerst middels een urinetest aantoont dat je zwanger bent?

Of krijg je elke keer als je overtijd bent een echo om te zien of je zwanger bent?

Gezien de hoeveelheid miskramen is het een mooie tweede test om te zien of de ontwikkeling volgens verwachting is.

Tijden veranderen.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 02 februari 2017 @ 23:04:

[...]

Gezien de hoeveelheid miskramen is het een mooie tweede test om te zien of de ontwikkeling volgens verwachting is.

Tijden veranderen.

Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel: ik ben niet tegen een vroege echo, wel tegen een echo i.p.v. een urinetest.

Ik ben trouwens wel tegen een echo voor 7 (ok, evt 6) weken.

[...]

Het wordt hoe langer hoe gekker in echoland.

Na een vruchtbaarheidsbehanseling is dit heel normaal en als je eerder een miskraam hebt gehad ook dacht ik.

Ik mag langskomen voor een vroege echo als ik zwanger ben. Vorige keer heb ik dat niet gedaan en daar kreeg ik zelfs een opmerking over
quote:Solomio schreef op 02 februari 2017 @ 23:11:

[...]

Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel: ik ben niet tegen een vroege echo, wel tegen een echo i.p.v. een urinetest.

Ik ben trouwens wel tegen een echo voor 7 (ok, evt 6) weken.Dan begreep ik je verkeerd. Een echo is nogal zinloos als je overtijd bent, ze zien dan niets of nog niet zo veel. Je mag na 6 weken een afspraak maken bij ons.
quote:Solomio schreef op 02 februari 2017 @ 22:52:

[...]

Of krijg je elke keer als je overtijd bent een echo om te zien of je zwanger bent?Nee. Als je zelf een test hebt gedaan thuis (dat is volgens mij bij de meeste dames zo), of als je denkt zwanger te zijn/overtijd bent bel je ze op. Ze vragen dan naar datum laatste menstruatie. Dan berekenen ze wanneer 6 weken bent en maken ze een afspraak. Ik wist al heel vroeg dat ik zwanger was maar moest nog wachten tot week 6.
Let’s go Brandon!
Ik werd ecbt gevraagd of ik over een stokje had gepiest. Het is niet ipv Solo.

In de praktijk waar ik bij zit, krijgt iedereen die vroege echo.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 03 februari 2017 @ 09:51:

Ik werd ecbt gevraagd of ik over een stokje had gepiest. Het is niet ipv Solo.

In de praktijk waar ik bij zit, krijgt iedereen die vroege echo.Ik reageerde op deze post: havermout1 in "Clearblue aantal weken?"

Daar krijg ik de indruk dat daar waar havermout woont er niet eerst over een stokje gepiest wordt en dát vind ik een beetje raar.
quote:Solomio schreef op 03 februari 2017 @ 10:08:

[...]

Ik reageerde op deze post: havermout1 in "Clearblue aantal weken?"

Daar krijg ik de indruk dat daar waar havermout woont er niet eerst over een stokje gepiest wordt en dát vind ik een beetje raar.Ja zo las ik het ook. Geen stokje maar direct een echo. Duur grapje.
quote:_Inkie_ schreef op 03 februari 2017 @ 10:40:

[...]

Ja zo las ik het ook. Geen stokje maar direct een echo. Duur grapje.

Niemand plast bij de dokter op een stokje (thuis heb ik op ongeveer 15 stokjes geplast, lol).

Mensen betalen zelf de eerste echo en afspraak, dus ik neem aan dat mensen alleen gaan als ze vrij zeker zijn.
Let’s go Brandon!
quote:havermout1 schreef op 03 februari 2017 @ 16:18:

[...]

Niemand plast bij de dokter op een stokje (thuis heb ik op ongeveer 15 stokjes geplast, lol).

Mensen betalen zelf de eerste echo en afspraak, dus ik neem aan dat mensen alleen gaan als ze vrij zeker zijn.Hier hoeft de eerste echo niet betaald te worden? Misschien omdat het in het ziekenhuis gebeurd?

[...]

Mensen betalen zelf de eerste echo en afspraak, dus ik neem aan dat mensen alleen gaan als ze vrij zeker zijn.Hier plast ook vrijwel niemand bij de dokter op een stokje, dat gebeurt thuis. Dus wrsch toch meer vergelijkbaar met hier.

[...]

Mensen betalen zelf de eerste echo en afspraak, dus ik neem aan dat mensen alleen gaan als ze vrij zeker zijn.In Nederland betaald de zorgverzekeraar die echo hoor. Verloskundige zorg valt onder basiszorgverzrkering.
De Clearblue had het trouwens bij het juiste eind ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven