Wat zoeken mannen in een vrouw..?

17-01-2009 16:52 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit vraag ik mij regelmatig af. Ik zou het wel eens van objectieve mannen willen horen, die mij niet kennen. Vandaar mijn vraag.

En nou niet aankomen met; grote tieten en een strak kontje, en dat ze goed moet kunnen koken, dit is een serieus topic.

Ik als man vind het belangrijk, dat...

Totaal aantal stemmen: 44

ze lief is (57%)
ze slim is (11%)
ze rijk is (2%)
ze mijn vuile sokken wast (7%)
ze mijn eenzaamheid oplost (2%)
ze nooit hoofdpijn heeft (11%)
ze lekker ruikt (9%)
Haha..! Digi. ;)
Nou Xan, het komt voor...

Niet iedere vent is zo natuurlijk, maar veel kerels hebben gewoonweg een megagroot ego en houden niet van dames met dezelfde guy like features. Zal andersom ook ongetwijfeld gelden.

Overigens heb ik het zelf voor elkaar gekregen om twee vriendjes te frustreren met mijn hoge libido. Be careful what you wish for!
quote:Xander68 schreef op 17 januari 2009 @ 17:58:

[...]

Ook hier weer een

hahaha

Zolang je eigen vrouw/vrindin er niet zo over denkt
Ik kan mij aansluiten bij Xander wat betreft de Poll en sexpijler.

Voormij moet een vrouw charisma en een spontaan uiterlijk hebben.

Als ze dan ook nog eens intelligent, humor, lief, lekker ruikt en een luisterend oor voor anderen heeft dan zit je bij mij in de goede richting.

Met een luisterend oor bedoel ik natuurlijk niet iemand die alle aandacht op haar gericht wil hebben.
Nou, ik heb inderdaad wel eens gelezen, dat veel mannen liever niet willen dat hun vriendin meer verdient..dat las ik geloof ik in de Viva Yes.

Maar dat is dus broodje Aap verhaal.
quote:SFO schreef op 17 januari 2009 @ 18:09:

Ik kan mij aansluiten bij Xander wat betreft de Poll en sexpijler.

Voormij moet een vrouw charisma en een spontaan uiterlijk hebben.

Als ze dan ook nog eens intelligent, humor, lief, lekker ruikt en een luisterend oor voor anderen heeft dan zit je bij mij in de goede richting.

Met een luisterend oor bedoel ik natuurlijk niet iemand die alle aandacht op haar gericht wil hebben. Sorry, moest toch ff stiekem lachen om dat laatste
quote:Zamirah schreef op 17 januari 2009 @ 18:15:

Nou, ik heb inderdaad wel eens gelezen, dat veel mannen liever niet willen dat hun vriendin meer verdient..dat las ik geloof ik in de Viva Yes.

Maar dat is dus broodje Aap verhaal.

Ik zou het niet erg vinden.

Zullen waarschijnlijk zat andere mannen zijn die het liever niet hebben.
anoniem_76352 wijzigde dit bericht op 17-01-2009 18:19
Reden: beter omschreven
% gewijzigd
quote:Digitalis schreef op 17 januari 2009 @ 18:07:

Nou Xan, het komt voor...

Niet iedere vent is zo natuurlijk, maar veel kerels hebben gewoonweg een megagroot ego en houden niet van dames met dezelfde guy like features. Zal andersom ook ongetwijfeld gelden.

Overigens heb ik het zelf voor elkaar gekregen om twee vriendjes te frustreren met mijn hoge libido. Be careful what you wish for! O, dat geloof ik graag! , maar mij boeit dat beslist niet...misschien ben ik wel té zachtaardig
Mister Zwieber zegt altijd: eentje die me begrijpt. En toevallig was ik de enige.
Van dit stukje proza krijg ik spontaan de kriebels:

Wat mannen willen...

Nathalie email naar vriend(in)

reageer op dit artikel

Het is een feit. Als je langs een groep kerels loopt, kunnen zij zich fysiek niet tegen de drang verzetten om naar je te lonken. Ooit afgevraagd waarom mannen eigenlijk net jongens zijn? Groeien ze ooit op en merken zij het innerlijke van een vrouw op? Wij willen toch een man die ons bewondert om meer dan een verleidelijke verzameling van lichaamsdelen.

Hoe meer hoe beter

Van 20 tot 30 geldt 'hoe meer hoe beter'. "Ik ben een borsten en billen man" wordt er vaak gezegd op die leeftijd. Ongeveer 70 procent van de mannen denkt vaak in deze leeftijdsfase als ze een vrouw zien: "Wil ik seks met haar?"

In deze fase van hun leven zijn veel mannen vaak niet op zoek naar een langdurige relatie. Dat komt waarschijnlijk omdat de meeste mannen op dit moment maar één brandend verlangen hebben: een succesvolle carrière. En wat vrouwen betreft dus: hoe meer hoe beter.

Mannen in hun twintiger jaren willen een mooie vrouw, een ornament aan hun arm om hun baas en de rest van de wereld te laten zien: "Hé, ik moet wel heel erg cool zijn als zo'n lekker ding op mij valt".

Hersens, de ultieme opwinding

Vanaf 30 draait het om stabiliteit en gezond verstand. Wanneer een man een jaar of 7 is wil hij een vriendinnetje die in bomen klimt. Rond zijn 17e moet zij op de grote hoop kunnen. Op zijn 27e zou ze echt niet zijn vrouw willen zijn (hij werkt te veel), en nu hij dertig is wil hij een gezond en stabiel iemand. Conclusie: terwijl een mooie glimlach nog steeds zijn hoofd doet omdraaien, is het de grijze massa dat hem interesseert.

Wanneer hij in zijn dertiger jaren stapt, verandert absoluut zijn smaak wat vrouwen betreft. Na de aanvankelijk experimentele fase waarin hij met veel vrouwen aan het daten slaat, gaat hij op zoek naar een vrouw die bepaalde rollen vervult, zoals een echtgenote en moeder. Een andere manier om het te zeggen: hij verfijnt zijn smaak en wensen.

Gezelschap, de stimulans

De prikkeling voor veel mannen over de 40 is verenigbaarheid. Als er geen bepaald comfortniveau met een vrouw is in deze fase van zijn leven, kan een relatie heel frustrerend zijn. Veel mannen in deze leeftijd kennen deze frustratie. Het zou voor hen veel gemakkelijker zijn om iemand te ontmoeten als hun primaire interesse uiterlijk was. Maar als zij zich niet aan iemand kunnen verbinden op een verstandelijk niveau, verliezen ze vaak snel hun interesse. Ze willen met iemand zijn die om hun grappen lacht, die voor ze zorgt wanneer ze ziek zijn, en voor wie zij kunnen zorgen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze het nog steeds fijn vinden als hun vrouw zichzelf goed verzorgt, en het neemt ook niet weg dat jij dat zelf ook moet willen blijven doen! De buit mag dan wel binnen zijn, een vrouw zou zich altijd moeten blijven verzorgen (en ja, hij ook natuurlijk!).

Bron: http://www.toostylish.com/page.php?tid=2&cid=5&id=956

Dit spreekt mij dan meer aan :

Bijbelse Lilith

Lilith wordt door sommige auteurs als een Hebreeuwse Godin beschouwd, naast Asherah, Ashtoreth en de Cherubijnen en geassocieerd met de archetypische oerslang.

Volgens een bepaalde joodse traditie was Lilith de eerste vrouw van Adam. In het Oude Testament wordt Lilith eenmaal aangeduid als "nachtspook" (Jesaja 34:14, NBG). In de kabbalistische geschriften, die ontstaan zijn in de 16e eeuw na Chr. is zij het symbool van zinnelijke begeerte en seksuele verleiding, en verworden tot godin van het kwaad.

Het ontstaan van de legende vindt zijn oorsprong in het dubbele bijbelse scheppingsverhaal in Genesis 1 en 2. Het duidelijk verschil tussen beide verhalen leidde tot de gedachte dat Adam vóór Eva een andere vrouw gehad moest hebben. Dat zou dan Lilith zijn geweest, die evenals Adam was geschapen uit het stof van de aarde. (Dit zou er volgens sommige auteurs op wijzen dat de - recentere - mythe van Adam en Eva een intellectuele constructie van Levitische priesters was, met als doel het inheems matriarchaal systeem in een zo kwalijk mogelijk daglicht te stellen, teneinde het patriarchaat, met bijbehorend erfenisstelsel, daarna bij wet en met geweld te doen overheersen.[bron?])

Soms wordt ook vermeld dat Lilith wellicht de kleindochter van Elyon was, omdat ze de dochter van zijn zoon Nergal (Meslamtaea) was, de koning van de Onderwereld.

Lilith wilde zich niet onderwerpen aan Adam en eiste (ook in seksueel opzicht) gelijke rechten. Zij wilde letterlijk niet de onderliggende partij zijn. (Deze opstelling heeft haar een grote populariteit bezorgd bij feministen.)

Dit gaf aanleiding tot voortdurende onenigheid bij het paar, tot Lilith er zo genoeg van had dat zij haar magische krachten gebruikte (zij kende de geheime naam van God en riep Hem aan) om te ontkomen. Adam drong er bij God echter op aan Lilith terug te laten komen, maar zij weigerde. Volgens de legende zond God daarop drie engelen om haar terug te halen. De engelen dreigden haar en haar nakomelingen te vervloeken, maar zij dreigde op haar beurt de menselijke kinderen te vernietigen, die dan alleen nog zouden kunnen worden gered door de drie engelen aan te roepen. Lilith hield voet bij stuk en keerde niet terug naar Adam.

(Wiki)
quote:Zamirah schreef op 17 januari 2009 @ 18:15:

Maar dat is dus broodje Aap verhaal.De vrouw verdient ander half keer zoveel en het doet mij niets kan ik je vertellen.
quote:Xander68 schreef op 17 januari 2009 @ 18:25:

[...]

O, dat geloof ik graag! , maar mij boeit dat beslist niet...misschien ben ik wel té zachtaardig Welnee! Je bent in mijn bescheiden optiek dan juist een echte vent
Ik wil een zelfstandige vrouw met charisma, een verzorgd uiterlijk (mooi haar, lekker ruiken, goede kledingsmaak!) en een fijn karakter. Een vrouw waar ik van kan genieten hoe ze heel haar lichaam gebruikt om een verhaal te vertellen. Ze moet lief voor me zijn maar ook de ballen hebben om op een directe manier verontwaardigd te zijn wanneer ik dat verdien. Uitgesproken dus. Ik wil geen dood vogeltje maar iemand die initiatief neemt. Ze moet haar passies in het leven hebben en sociaal zijn. Een aantal vriendinnen hebben die haar dichtbij staan. Ze moet me accepteren en euh ik heb vast nog meer eisen maar dit is hoe ver ik voorlopig kom!
quote:Baardaap schreef op 17 januari 2009 @ 19:34:

Ik wil een zelfstandige vrouw met charisma, een verzorgd uiterlijk (mooi haar, lekker ruiken, goede kledingsmaak!) en een fijn karakter. Een vrouw waar ik van kan genieten hoe ze heel haar lichaam gebruikt om een verhaal te vertellen. Ze moet lief voor me zijn maar ook de ballen hebben om op een directe manier verontwaardigd te zijn wanneer ik dat verdien. Uitgesproken dus. Ik wil geen dood vogeltje maar iemand die initiatief neemt. Ze moet haar passies in het leven hebben en sociaal zijn. Een aantal vriendinnen hebben die haar dichtbij staan. Ze moet me accepteren en euh ik heb vast nog meer eisen maar dit is hoe ver ik voorlopig kom! hier ben ik!!!!
[quote]Zamirah schreef op 17 januari 2009 @ 16:52:

Dit vraag ik mij regelmatig af. Ik zou het wel eens van objectieve mannen willen horen, die mij niet kennen. Vandaar mijn vraag.

En nou niet aankomen met; grote tieten en een strak kontje, en dat ze goed moet kunnen koken, dit is een serieus topic. :)[/quote]

Wat een politiek correct gewaffel allemaal, wat wil een man van een vrouw? Seks.

Ja, inclusief liefde, intimiteit, vertrouwen bladiebliebladiebla.

De rest kan je als man zelf of kun je ook met anderen hebben, dus eigenlijk geen vriendin voor nodig.
Wuilesman meldt de vraag verkeerd begrepen te hebben. IN een vrouw zoekt hij vooral warmte. Ik geloof niet dat van hem nog enig heil te verwachten valt op dit gebied.
Quattro is tenminste eerlijk.

En wat een ontzettend vage eis van Baardaap om een vrouw te willen 'die met haar hele lichaam een verhaal vertelt'. Hints aan de eettafel ofzo?

Het gaat alleen om seks volgens mij. Grappig eigenlijk dat ik precies omgekeerd redeneer tov Quattro; seks kan ik met iedereen wel, maar mezelf helemaal openstellen, knuffelen op de bank (even groene zeep slikken hoor), totale overgave bladiebladiebla, kan ik alleen met een vriend (als in relatie).
quote:wuiles schreef op 17 januari 2009 @ 19:43:

Wuilesman meldt de vraag verkeerd begrepen te hebben. IN een vrouw zoekt hij vooral warmte. Ik geloof niet dat van hem nog enig heil te verwachten valt op dit gebied.
Ik vind wederzijds vertrouwen belangrijk. Net zoals in de natuur trekt de man een vrouw aan en andersom. Maar na verliefdheid komt vriendschap. Een maatje, met wie je op vakantie gaat, met wie je alles bespreekt wat er op je werk gebeurd, met wie je gewoon gezellige dingen kan doen want alleen is ook maar alleen en een man trekt (meestal) geen andere man aan maar een vrouw. Dus dat zoek ik in een vrouw. Eerlijk is eerlijk maar het uiterlijk van een vrouw speelt wel degelijk een rol
Ja, dat is mijn ervaring dus eigelijk ook vooral...
quote:Zamirah schreef op 17 januari 2009 @ 19:46:

Ja, dat is mijn ervaring dus eigelijk ook vooral...Quattro bedoelde ik.
quote:wuiles schreef op 17 januari 2009 @ 19:43:

quote:Digitalis schreef op 17 januari 2009 @ 19:44:

En wat een ontzettend vage eis van Baardaap om een vrouw te willen 'die met haar hele lichaam een verhaal vertelt'. Hints aan de eettafel ofzo?Wat een ontzettend begripvolle reactie van je. Ik houd er van hoe een vrouw met haar lichaamshouding, met haar handen of bijvoorbeeld een bepaalde manier van kijken precies duidelijk kan maken wat ze voelt. Wat vind je daar vreemd aan?quote:Festen schreef op 17 januari 2009 @ 19:39:

[...]

hier ben ik!!!! Ik heb nog niet verteld dat ik een bochel op mn rug heb!
quote:Baardaap schreef op 17 januari 2009 @ 20:05:

[...]

Wat een ontzettend begripvolle reactie van je. Ik houd er van hoe een vrouw met haar lichaamshouding, met haar handen of bijvoorbeeld een bepaalde manier van kijken precies duidelijk kan maken wat ze voelt. Wat vind je daar vreemd aan?

[...]

Ik heb nog niet verteld dat ik een bochel op mn rug heb!mooi zo! brengt nog geluk ook!
Lastige vraag, want als ik mezelf deze vraag stel (andersom), kom ik daar al niet helemaal uit. Of nou ja, ik kan een rijtje opnoemen (die net zo standaard zal zijn zoals bijna ieder ander het ziet), maar uiteindelijk merk ik toch dat seks (in de breedste zin van het woord) haast wel bovenaan blijft staan.

De passie, nieuwsgierigheid, de geilheid dat voort blijft duren en daarna het vertrouwen en de genegenheid schept tussen twee mensen. Zo zie ik het. En ik hoop dat een man dat ook zo ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven