Stoppen met prikpil.

06-02-2017 19:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen met m'n vriend heb ik besloten om te stoppen met de prikpil. Augustus 2016 was mijn laatste prik. Ik ben nog niet ongesteld geweest, dus verwacht dat ik nog niet vruchtbaar ben. Heb met m'n huisarts afgesproken dat ik met foliumzuur begin wanneer mijn ongesteldheid weer terug is. Een tijdje terug heb ik toch een zwangerschapstest gedaan omdat ik een feestje had en graag een wijntje wilde meedrinken. Maar ik heb al een tijdje hele gevoelige borsten. Kan dit komen door het stoppen met de prikpil? Wat is jullie ervaring hiermee? En wanneer begon bij jullie de bloedingen weer?

Excuses als deze vraag al eerder gesteld is.
Kan komen door je hormonenhuishouding, maar dat hoeft niet. Daarnaast wanneer je weer ongesteld wordt is ook bij bijna iedereen anders. Is gewoon niet zoveel over te zeggen. Geduld is een schone zaak zeg maar...

Folium zou ik nu al mee beginnen, je kan ook zwanger worden zonder eerst ongesteld te worden namelijk
Heeft bij mij al met al een jaar geduurd. Soms wel wat tussentijds bloedverlies maar mocht geen menstruatie genoemd worden. Ik vond het lang duren en erg frustrerend.

Hoop voor je dat de boel snel op gang komt!
quote:mow1986 schreef op 06 februari 2017 @ 19:25:

Heeft bij mij al met al een jaar geduurd. Soms wel wat tussentijds bloedverlies maar mocht geen menstruatie genoemd worden. Ik vond het lang duren en erg frustrerend.

Hoop voor je dat de boel snel op gang komt!Oei, een jaar is best lang. Ook gestopt vanwege een kinderwens?
Ja dat is gewoon dus heel erg kut, ik zelf deel deze ervaring met je en mijn ongesteldheid is nog steeds niet terug. Ik ben sinds december 2015 gestopt en heb onwijs veel spijt van deze keus. Weet waar je aan begint meid..
quote:Coralien schreef op 06 februari 2017 @ 19:36:

Ja dat is gewoon dus heel erg kut, ik zelf deel deze ervaring met je en mijn ongesteldheid is nog steeds niet terug. Ik ben sinds december 2015 gestopt en heb onwijs veel spijt van deze keus. Weet waar je aan begint meid..Ben je ook gestopt omdat je een kinderwens hebt? Wanneer is het moment dat je het gaat melden bij de huisarts? Of ga je dat niet doen?
Oh het kan gerust anderhalf jaar duren hoor, als je dat lang vindt dan had je een ander voorbehoedsmiddel moeten kiezen.
quote:Arieferrari schreef op 06 februari 2017 @ 19:49:

[...]

Ben je ook gestopt omdat je een kinderwens hebt? Wanneer is het moment dat je het gaat melden bij de huisarts? Of ga je dat niet doen?Hoi Arie, ik ben gestopt met de prikpil omdat ik al die hormonen in mijn lijf niet meer vertrouwende en merkte dat ze mijn chakra negatief beïnvloedden. Ik wil het wel aan de huisarts vertellen mar schaam me er ook wel een beetje voor dus vandaar dat ik nog niet geweest ben.
quote:Pikkie22 schreef op 06 februari 2017 @ 19:50:

Oh het kan gerust anderhalf jaar duren hoor, als je dat lang vindt dan had je een ander voorbehoedsmiddel moeten kiezen.Ik wilde graag een staafje in mijn arm. Daar ging mijn huisarts niet mee akkoord. En omdat ik altijd ongelofelijk ziek werd tijdens mijn menstruatie, moest ik over op de prikpil. Zodat ik maar niet meer ongesteld werd, heb andere voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar ik bleef ongesteld worden en dus doodziek. Heb verschillende afspraken bij gynaecologen en dergelijke gehad, om te te kijken of er toch niet iets anders aan de hand was. Maar is nooit iets gevonden. Ik had het ook liever anders gezien, maar soms heb je geen andere keus
Bij mij heeft het anderhalf jaar geduurd, voordat de menstruatie terug was. Dat was zo''n 4 maanden geleden. En sindsdien ben ik om de 2 weken ongesteld. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat weer normaal wordt.
quote:Coralien schreef op 06 februari 2017 @ 19:57:

[...]

Hoi Arie, ik ben gestopt met de prikpil omdat ik al die hormonen in mijn lijf niet meer vertrouwende en merkte dat ze mijn chakra negatief beïnvloedden. Ik wil het wel aan de huisarts vertellen mar schaam me er ook wel een beetje voor dus vandaar dat ik nog niet geweest ben.Maar een zwangerschap faken zou je je niet voor schamen? Gekkie
Hier hetzelfde, ook gestopt in September. 1.5 maand geleden wel soort van ongesteld geweest, stelde niet heel veel voor en was na 3 dagen alweer over. Zit nog steeds te twijfelen of dat niet met mijn blaasontsteking te maken had, maar aangezien ik dit nog nooit eerder had gehad ging ik er van uit dat ik toch ongesteld was geworden. Zit nu nog steeds te wachten op de volgende keer. De syptomen die je omschrijft had ik ook vrij snel nadat ik eigenlijk mijn nieuwe prik had gehaald. Dacht ook het kan niet anders dan dat ik zwanger ben met al deze syptomen, helaas was het toch echt het 'ontpillen'. Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen van anderen. Heb flink zitten zoeken op internet en wat ik lees, is het inderdaad gemiddeld toch 1 jaar wat je lichaam nodig heeft om te herstellen. Ik heb nog steeds de hoop dat het bij mij sneller zal zijn, maargoed het is echt afwachten De volgende keer zal ik zelf toch wel gaan voor een andere vorm van anticonceptie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven