Napraattopic 76

28-01-2017 12:10 3339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:-Kia-Ora- schreef op 06 februari 2017 @ 23:26:

[...]

Ik wel... een hele harde zelfs.Kun je dan niet veel beter naar de horde mailen (luisterend oor bieden) in plaats van naar de mods?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 06 februari 2017 @ 23:29:

[...]

[fgcolor=#142b70]Kun je dan niet veel beter naar de horde mailen (luisterend oor bieden) in plaats van naar de mods?[/fgcoor]Wat denk je wat ik hele dagen doe...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Het lijkt me moeilijk om te beoordelen welke reacties in een dergelijk topic wel/niet horen.

Je weet al nooit wat iemand in een 'onschuldig' topic met adviezen doet; bij een beladen onderwerp kan zomaar een bericht verkeerd opgevat worden en als aanleiding tot de laatste stap gezien worden.

Misschien wil Viva daarom geen topics erover?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:-Kia-Ora- schreef op 06 februari 2017 @ 23:30:

[...]

Wat denk je wat ik hele dagen doe... Forummen en mailen?

Als hele dagen niet helpen doen we misschien iets niet goed
LOEP ME MAAR aub.
quote:simbalabimba schreef op 06 februari 2017 @ 23:31:

Het lijkt me moeilijk om te beoordelen welke reacties in een dergelijk topic wel/niet horen.

Je weet al nooit wat iemand in een 'onschuldig' topic met adviezen doet; bij een beladen onderwerp kan zomaar een bericht verkeerd opgevat worden en als aanleiding tot de laatste stap gezien worden.

Misschien wil Viva daarom geen topics erover?Het is een moeilijk onderwerp en het is makkelijker om het dan maar helemaal te weren van het forum.
Life is short. Eat dessert first.
Het topic is terug

Als de dood een optie wordt...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Als jij werkelijk denkt dat iemand met een doodswens tips via viva nodig heeft ben je dommer dan je avatar er uit ziet. (Dit bedoel ik niet op de man, maar op de avatar omdat dat in dit geval zo handig uitkomt)

Als je een doodswens hebt kun je op het www genoeg tips en tricks vinden. Als je wilt praten over (blijven) leven met een doodswens ben je niet welkom hier omdat de moderators en de communitymanager bang zijn voor... Wat eigenlijk?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het topic is terug. Mod's wegen zijn ondoorgrondelijk...
Moutarde

Ik ben egoïstischer. Zulke topics roepen ook vele emoties op bij mensen die iemand dmv zelfmoord verloren hebben.

Erover praten vind ik niet zo erg. Kun je alle dingen zeggen die je tegen je geliefde niet kon zeggen.

Aankondigingen, ik kan er nog steeds niet tegen.

Maar, als ik de reacties over het verwijderen van het topic lees, het was geen aankondiging.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Misschien wil Viva daarom geen topics erover?Precies.

Als ik lees welke verschillende reacties gegeven worden bij andere onderwerpen, dan moet je d'r toch niet aan denken dat iemand met een ernstig probleem een onderwerp aanbreekt op een openbaar forum waar de gemoederen hoog kunnen oplopen. Was iemand het nog net niet van plan dan na vervelende opmerkingen misschien wel.

Nog niet zo heel lang geleden werd iemand afgebrand vanwege 'advies geven". Zo'n onderwerp hoort niet op een openbaar forum. Wie is kundig en professioneel genoeg om het juiste antwoord te geven in zo'n ernstige zaak? Ieder mens is anders, wat bij de een helpt hoeft bij de ander helemaal niet goed uit te pakken.
LOEP ME MAAR aub.
@allen:

Na spoedoverleg en het ontvangen van diverse mails met uitleg hebben we besloten om het topic 'Als de dood een optie wordt...' terug te plaatsen. De mod van dienst heeft de huisregels anders geïnterpreteerd. Er zijn geen concrete plannen of iets dergelijks. Om die reden zullen we het topic toestaan.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

ModeratorViva in "Centraal Moderatortopic"
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Topic is teruggeplaatst.
Enn.
Wow, fijn.
Goed besluit!
quote:DorothyParker schreef op 06 februari 2017 @ 23:39:

[...]

Ik ben egoïstischer. Zulke topics roepen ook vele emoties op bij mensen die iemand dmv zelfmoord verloren hebben.

Erover praten vind ik niet zo erg. Kun je alle dingen zeggen die je tegen je geliefde niet kon zeggen.

Aankondigingen, ik kan er nog steeds niet tegen.

Maar, als ik de reacties over het verwijderen van het topic lees, het was geen aankondiging.Eens, Dan kunnen de gemoederen hoog oplopen. Dat konden we zelfs merken op het "voltooit leven-topic"
LOEP ME MAAR aub.
Vraag me wel af of de TO nog terugkomt.

En wat er met de bans gaat gebeuren.
Ja en nu de bans nog terugdraaien.
quote:missie_m schreef op 06 februari 2017 @ 23:43:

[...]

Eens, Dan kunnen de gemoederen hoog oplopen. Dat konden we zelfs merken op het "voltooit leven-topic"

Heb de OP net gelezen, die vind ik wel kunnen.

Ik lees het als een schreeuw om hulp, heel eerlijk en oprecht.

Ze heeft de kracht gevonden om die vragen op een forum te stellen.
quote:feow schreef op 06 februari 2017 @ 23:38:

[...]

Als jij werkelijk denkt dat iemand met een doodswens tips via viva nodig heeft ben je dommer dan je avatar er uit ziet. (Dit bedoel ik niet op de man, maar op de avatar omdat dat in dit geval zo handig uitkomt)

Als je een doodswens hebt kun je op het www genoeg tips en tricks vinden. Als je wilt praten over (blijven) leven met een doodswens ben je niet welkom hier omdat de moderators en de communitymanager bang zijn voor... Wat eigenlijk?

Ik wil niet op dezelfde manier reageren als jij.

Nee, dat denk ik werkelijk niet. Zat heel verbaasd jouw reactie te lezen, zo van 'hoe komt ze d'r bij om dat uit mijn bericht te halen?'
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Stop Denk Doe zou een goed thema voor de teamdag zijn.

Ik vind het een keurige OP en ik vind dat dit prima besproken kan worden.

Als iets confronterend is kan je besluiten om niet mee te lezen.
Natuurlijk kan en moet dit besproken worden. En natuurlijk is het soms confronterend, maar dat betekent niet dat het dan maar genegeerd moet worden. Confronterend of niet, er zijn zoveel mensen die met deze gevoelens zitten.
quote:simbalabimba schreef op 06 februari 2017 @ 23:54:

[...]

Ik wil niet op dezelfde manier reageren als jij.

Nee, dat denk ik werkelijk niet. Zat heel verbaasd jouw reactie te lezen, zo van 'hoe komt ze d'r bij om dat uit mijn bericht te halen?'Ik moest ook 2x lezen. Snap de reactie ook niet zo goed.
quote:doornroosje9 schreef op 06 februari 2017 @ 23:56:

Natuurlijk kan en moet dit besproken worden. En natuurlijk is het soms confronterend, maar dat betekent niet dat het dan maar genegeerd moet worden. Confronterend of niet, er zijn zoveel mensen die met deze gevoelens zitten.Ik vind confronterend gewoon geen argument. Je hoeft het topic niet te openen. Je hoeft er niet te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven