baarmoeder verwijderen
vrijdag 5 augustus 2016 om 09:46
Ik heb mijn verhaal al gedeeltelijk gedaan in het topic van zonwolken, er zijn wat ontwikkelingen dus daarom open ik nu mijn eigen topic.
Na mijn bezoek aan de gynaecoloog, en zojuist het gesprek met mijn huisarts, is duidelijk geworden dat ik 4 vleesbomen heb in de spierwand van de baarmoeder.
ik heb al jaren klachten, ben al in de overgang, en heb een voorgeschiedenis met ernstige trombose en kanker in de familie.
ik heb 2 opties gekregen, een mirenaspiraal en kijken of het beter gaat, of de baarmoeder verwijderen.
mijn huisarts geeft aan, gezien de klachten en de voorgeschiedenis dat zij zou adviseren om te verwijderen. mijn voorkeur gaat hier ook naar uit.
ik modder nu al zo lang, heb heftige klachten en ben er wel een beetje klaar mee.
Het is een zware operatie dat weet ik, en ik heb al langer over deze keuze nagedacht, maar vind het zo moeilijk.
er zijn hier vast vrouwen die de operatie al hebben ondergaan, wie kan mij advies geven?
hoe heb je het ervaren? en was je uiteindelijk blij dat je die keuze gemaakt hebt?
iedereen ervaart het anders dat weet ik, gewoon wat ervaringen is al fijn.
eind augustus moet ik terug naar de gynaecoloog, dan gaan we de keuze maken.
Na mijn bezoek aan de gynaecoloog, en zojuist het gesprek met mijn huisarts, is duidelijk geworden dat ik 4 vleesbomen heb in de spierwand van de baarmoeder.
ik heb al jaren klachten, ben al in de overgang, en heb een voorgeschiedenis met ernstige trombose en kanker in de familie.
ik heb 2 opties gekregen, een mirenaspiraal en kijken of het beter gaat, of de baarmoeder verwijderen.
mijn huisarts geeft aan, gezien de klachten en de voorgeschiedenis dat zij zou adviseren om te verwijderen. mijn voorkeur gaat hier ook naar uit.
ik modder nu al zo lang, heb heftige klachten en ben er wel een beetje klaar mee.
Het is een zware operatie dat weet ik, en ik heb al langer over deze keuze nagedacht, maar vind het zo moeilijk.
er zijn hier vast vrouwen die de operatie al hebben ondergaan, wie kan mij advies geven?
hoe heb je het ervaren? en was je uiteindelijk blij dat je die keuze gemaakt hebt?
iedereen ervaart het anders dat weet ik, gewoon wat ervaringen is al fijn.
eind augustus moet ik terug naar de gynaecoloog, dan gaan we de keuze maken.
vrijdag 3 februari 2017 om 22:24
Heb je pijnstilling meegekregen? Ik zou ook even je temperatuur opnemen en bij 38 graden of meer even bellen voor overleg. Je zal vast een telefoonnummer meegekregen hebben bij je ontslag. Op zich is pijn niet vreemd na zo'n zware operatie, ik weet niet welke methode ze gebruikt hebben, maar je hebt sowieso aan de binnenkant een enorme wond.

donderdag 9 februari 2017 om 10:26
Hoi allemaal, inmiddels al n week thuis. Het gaat redelijk met me. Vandaag voor t eerst met schoonmoeder naar de winkel geweest, niks gesjouwd of wat dan ook.. in de winkel leek het ineens of ik op een soort waterbed liep en voelde me daardoor niet op m'n gemak, eenmaal thuis was ik echt doodmoe.. heb ik ineens teveel gewild of wat betekend dit. Ook heb ik nu na t plassen rode afscheiding bij het afvegen, is dit wel goed? Ik heb vanaf de ontslagdatum tot nu helemaal niet meer gevloeid..
donderdag 9 februari 2017 om 11:32
Hoi honnepon,
Ja, ik denk dat je te veel hebt gedaan. Ik kreeg dan ook zo'n onwerkelijk zweefgevoel over me...
Wat betreft de roderoze afscheiding, ik dénk dat dat vrij normaal is omdat je weer wat meer gaat bewegen nu, maar ik zou voor de zekerheid even de poli bellen en het navragen.
Het is lastig he, even zoeken naar wat je allemaal wel al kan en wat niet, maar luister naar je lijf, dat is heel belangrijk!
Ja, ik denk dat je te veel hebt gedaan. Ik kreeg dan ook zo'n onwerkelijk zweefgevoel over me...
Wat betreft de roderoze afscheiding, ik dénk dat dat vrij normaal is omdat je weer wat meer gaat bewegen nu, maar ik zou voor de zekerheid even de poli bellen en het navragen.
Het is lastig he, even zoeken naar wat je allemaal wel al kan en wat niet, maar luister naar je lijf, dat is heel belangrijk!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
donderdag 9 februari 2017 om 15:59
Honnepon....je gaat veels te snel....ik ben nu 3 weken verder en pas 2 keer naar buiten geweest.
Echt enorm rustig aan doen....En nog was ik de eerste keer duizelig.
Heb je geen voorschriften van het ZH gekregen wat te doen..
De eerste 2 weken mag je helemaal NIETS. Gewoon je laten bedienen...hooguit een keertje douchen, toilet etc.
Echt enorm rustig aan doen....En nog was ik de eerste keer duizelig.
Heb je geen voorschriften van het ZH gekregen wat te doen..
De eerste 2 weken mag je helemaal NIETS. Gewoon je laten bedienen...hooguit een keertje douchen, toilet etc.
donderdag 9 februari 2017 om 16:01
donderdag 9 februari 2017 om 18:33
Ik had de gyn gebeld.. Ik had nog gebeld omdat ik ineens weer afscheiding had, Nou opzich kon t geen kwaad, kon te maken hebben met t oplossen van hechtingen.. maar hij vroeg ook of ik wat had gedaan de afgelopen 24 uur
Ik zei: gister naar de tandarts geweest, kids klein beetje geholpen in de douche en vandaag ff naar de winkel..
Omdat we pas n week verder zijn wil ie dat ik mezelf nu echt rust gun.. ik moet niet teveel willen
Waarop ik heel droog antwoorde: ja maar ik heb me bewust rustig gehouden.. nee dat was niet zo volgens hem ik deed teveel ???? ja voorschriften heb ik wel gehad, maar omdat ik me goed voelde dacht ik dat ik langzaamaan wel weer dingen kon doen... Dus pas op de rem en nu echt niks doen, de eerste dagen ging dat goed maar hoe beter ik me voel des te meer ik in de verleiding kom om iets te doen maar dat is vast erg herkenbaar haha..
Ik zei: gister naar de tandarts geweest, kids klein beetje geholpen in de douche en vandaag ff naar de winkel..
Omdat we pas n week verder zijn wil ie dat ik mezelf nu echt rust gun.. ik moet niet teveel willen
Waarop ik heel droog antwoorde: ja maar ik heb me bewust rustig gehouden.. nee dat was niet zo volgens hem ik deed teveel ???? ja voorschriften heb ik wel gehad, maar omdat ik me goed voelde dacht ik dat ik langzaamaan wel weer dingen kon doen... Dus pas op de rem en nu echt niks doen, de eerste dagen ging dat goed maar hoe beter ik me voel des te meer ik in de verleiding kom om iets te doen maar dat is vast erg herkenbaar haha..
donderdag 9 februari 2017 om 20:19
Echt niet doen Honnepon....je kan ook verzakkingen krijgen en er je hele leven last van blijven houden.
Ik weet van meer mensen die zo snel gingen...en na 10/12weken kregen ze enorme buikpijn wat niet overging...
Je kan er ook verklevingen van krijgen.
Ik ben ook geen stilzitter...heb nu abo op Videoland, daarnaast lezen,,ipad, visite etc Enzo kom ik de dag door.
Zelfs koken doet mijn man nog steeds.
Ik weet van meer mensen die zo snel gingen...en na 10/12weken kregen ze enorme buikpijn wat niet overging...
Je kan er ook verklevingen van krijgen.
Ik ben ook geen stilzitter...heb nu abo op Videoland, daarnaast lezen,,ipad, visite etc Enzo kom ik de dag door.
Zelfs koken doet mijn man nog steeds.

donderdag 9 februari 2017 om 21:52
Ik zou dat even nabelen Honnepon, vragen wat nou de bedoeling is en meteen vertellen hoe je je voelt.
Ik kan er verder eigenlijk niet echt meer iets zinnigs over zeggen hoe ik weer herstelde wat betreft dingen weer gaan doen. Ik ben van mezelf wel een doener, maar heb ook wel genoten op de een of andere manier van het niks doen, van het liggen in mijn bedje, overdag tv kijken, boekjes lezen enz. Ik denk dat ik vooral naar mijn lichaam luisterde. En het scheelt ook wel of je laproscopisch bent geholpen of dat je echt een hele buikwond hebt.
Ik kan er verder eigenlijk niet echt meer iets zinnigs over zeggen hoe ik weer herstelde wat betreft dingen weer gaan doen. Ik ben van mezelf wel een doener, maar heb ook wel genoten op de een of andere manier van het niks doen, van het liggen in mijn bedje, overdag tv kijken, boekjes lezen enz. Ik denk dat ik vooral naar mijn lichaam luisterde. En het scheelt ook wel of je laproscopisch bent geholpen of dat je echt een hele buikwond hebt.
donderdag 16 februari 2017 om 22:23
Hoihoi hier ben ik weer, 2 Wkn na de operatie. En ik moet zeggen dat ik me best goed voel, wel enorm moe maar komt dat van de narcose of ben ik moe van het niks doen? Helemaal niks doe ik ook niet, ik vind het in dit stadium lastig om m'n grenzen te stellen. Hetgeen wat ik doe doe ik wel op hoogte, tillen en bukken begin ik niet aan. Maar was vouwen, tafel dekken en zo nu en dan eens wat drinken pakken voor mezelf en de rest van t gezin en wat lekkers.. kan dit wel? Of wil ik echt veel te snel? Ik heb t idee dat ik weleens een soort van buikspieren heb of dat m'n buik mega zwaar is.. moet ik nog op bepaalde signalen letten als ik te ver ga? En wat vinden jullie? Zo lastig dit..
Ik heb inmiddels de gyn gesproken over de nacontrole, hij vond 4 wkn ook veel te kort en heeft de afspraak 1.5 week verzet. Nu na 5.5 week.
Ik heb inmiddels de gyn gesproken over de nacontrole, hij vond 4 wkn ook veel te kort en heeft de afspraak 1.5 week verzet. Nu na 5.5 week.

donderdag 16 februari 2017 om 22:28
zondag 19 februari 2017 om 22:14
Hoihoi weer even een update, en weer tips/advies gevraagd
Ik heb vrijdag de poli gyn gebeld, in de hoop dat ze me gerust konden stellen, klachten zijn allemaal nog hetzelfde maar nu heb ik met regelmaat het gevoel alsof er een of andere baksteen op m'n vagina ligt en een stekende pijn bij het uitplassen. Toen ik dit vertelde aan de poli ging ze overleggen met m'n gyn, ze belde al snel terug en zei dat de arts me toch wilde onderzoeken. Dit gaat morgen gebeuren, tussentijdse check ofzoiets haha.. nu is mijn vraag aan jullie of jullie iets hierin herkennen ofzo, want een blaasontsteking ofzo heb ik nog nooit gehad. Nog tips ofzo wat ik moet aankaarten bij de gyn? Ik zit dit bericht te typen en merk aan m'n typen dat ik dit typ zonder een concrete vraag te hebben haha.. maar toch, als je iets weet of herkent, laat t me weten hihi
Ik heb vrijdag de poli gyn gebeld, in de hoop dat ze me gerust konden stellen, klachten zijn allemaal nog hetzelfde maar nu heb ik met regelmaat het gevoel alsof er een of andere baksteen op m'n vagina ligt en een stekende pijn bij het uitplassen. Toen ik dit vertelde aan de poli ging ze overleggen met m'n gyn, ze belde al snel terug en zei dat de arts me toch wilde onderzoeken. Dit gaat morgen gebeuren, tussentijdse check ofzoiets haha.. nu is mijn vraag aan jullie of jullie iets hierin herkennen ofzo, want een blaasontsteking ofzo heb ik nog nooit gehad. Nog tips ofzo wat ik moet aankaarten bij de gyn? Ik zit dit bericht te typen en merk aan m'n typen dat ik dit typ zonder een concrete vraag te hebben haha.. maar toch, als je iets weet of herkent, laat t me weten hihi
maandag 20 februari 2017 om 09:23

maandag 20 februari 2017 om 12:01
Het is een flinke operatie geweest, dus ik kan me best voorstellen dat er van binnen nog van alles is wat z'n weg moet vinden enz, waardoor je steken en andere klachten krijgt. Maar het is fijn dat ze er zo goed op reageren en je er al terecht kunt. Ik hoop dat je straks post dat alles in orde is en dat je gerust gesteld bent. Doe je nog wel rustig aan?
maandag 20 februari 2017 om 13:11
Nou ik ben net terug, paniek om niks.. ik heb schijnbaar last van de eisprong, en als ik die 2wkn later had gehad had ik hem waarschijnlijk niet eens gevoeld. Maar omdat t nog zo kort is en dus extra gevoelig allemaal geeft t nu klachten.
Verder alles in orde, mooi gehecht maar de hechtingen zitten nog muurvast.
Ik doe rustig aan, t enige taakje wat ik doe is wasje vouwen zittend natuurlijk haha
Verder alles in orde, mooi gehecht maar de hechtingen zitten nog muurvast.
Ik doe rustig aan, t enige taakje wat ik doe is wasje vouwen zittend natuurlijk haha