19 jaar verschil
maandag 13 februari 2017 om 22:23
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden.
Iemand ontmoet (ken hem eigenlijk al langer) en hij is 19 jaar ouder. We lijken wel een klik te hebben maar vooral ook aantrekkingskracht. Allebei single. Oh en ik word volgend jaar 30 en heb al 'een heel leven' achter de rug. Levenservaring is er al wel. Gewoon kijken hoe het loopt?
Iemand ontmoet (ken hem eigenlijk al langer) en hij is 19 jaar ouder. We lijken wel een klik te hebben maar vooral ook aantrekkingskracht. Allebei single. Oh en ik word volgend jaar 30 en heb al 'een heel leven' achter de rug. Levenservaring is er al wel. Gewoon kijken hoe het loopt?
maandag 13 februari 2017 om 22:28
maandag 13 februari 2017 om 22:31
quote:DorothyParker schreef op 13 februari 2017 @ 22:29:
Als dertigjarige kun je die keuze toch zelf maken?
Of wil je onze mening?
Ja ben wel benieuwd wat jullie vinden en of er mensen zijn die ook een groot leeftijdsverschil hebben.
En ik twijfel door het leeftijdsverschil. Ik weet dat het groot is. Het denken daarover houdt me nog het meest tegen.
Als dertigjarige kun je die keuze toch zelf maken?
Of wil je onze mening?
Ja ben wel benieuwd wat jullie vinden en of er mensen zijn die ook een groot leeftijdsverschil hebben.
En ik twijfel door het leeftijdsverschil. Ik weet dat het groot is. Het denken daarover houdt me nog het meest tegen.
maandag 13 februari 2017 om 22:34
quote:everydaybananapancakes schreef op 13 februari 2017 @ 22:28:
[...]
Ik werk in de ouderenzorg dus ach.. Nee grapje, dat had ik zelf ook al bedacht. Maar in ieder geval jong van geest, gaat er nog lekker op uit. Heeft ook gewoon zijn eigen leven en sociale bezigheden..
Ja, dat mag je hopen van een 49-jarige! Nu is het geen probleem. En wie weet wordt het wel geen probleem. Jij kan ook eerder doodgaan dan hij of iets krijgen.
Maar het kan ook dat je op een zeker moment zijn verzorgster wordt. Ik ken een stel, hij 86, zij 67. En hij is inmiddels dement en helemaal afhankelijk van haar en wat zorg. Dat kan dus ook, en zij had haar oude dag echt anders voorgesteld. Maar ja, ook zonder leeftijdsverschil kun je in zo'n situatie komen natuurlijk.
Doe gewoon lekker wat goed voelt, je hoeft niet direct te trouwen. Ik heb voor mezelf 8jr als max gesteld ooit, meer vind ik teveel
Maar dat beslist iedereen voorzich.
[...]
Ik werk in de ouderenzorg dus ach.. Nee grapje, dat had ik zelf ook al bedacht. Maar in ieder geval jong van geest, gaat er nog lekker op uit. Heeft ook gewoon zijn eigen leven en sociale bezigheden..
Ja, dat mag je hopen van een 49-jarige! Nu is het geen probleem. En wie weet wordt het wel geen probleem. Jij kan ook eerder doodgaan dan hij of iets krijgen.
Maar het kan ook dat je op een zeker moment zijn verzorgster wordt. Ik ken een stel, hij 86, zij 67. En hij is inmiddels dement en helemaal afhankelijk van haar en wat zorg. Dat kan dus ook, en zij had haar oude dag echt anders voorgesteld. Maar ja, ook zonder leeftijdsverschil kun je in zo'n situatie komen natuurlijk.
Doe gewoon lekker wat goed voelt, je hoeft niet direct te trouwen. Ik heb voor mezelf 8jr als max gesteld ooit, meer vind ik teveel
Maar dat beslist iedereen voorzich.
maandag 13 februari 2017 om 22:35
Misschien voor jezelf nadenken hoe jij je toekomst voor je ziet, wat je nog allemaal wilt doen, kinderen? Etc... en daarna zou ik wel denken, kijken hoe het loopt?
Maar wat is een groot verschil? Hier 11 jaar verschil en vind het soms ook veel maar andere zijde is het maar een nummer. Maar je hebt idd wel van die momentjes
Maar wat is een groot verschil? Hier 11 jaar verschil en vind het soms ook veel maar andere zijde is het maar een nummer. Maar je hebt idd wel van die momentjes
maandag 13 februari 2017 om 22:35
Toen ik 25 was had ik een relatie met een man van 43. Hij zag er niet uit als 43, gedroeg zich niet als iemand van 43 en een tijdje ging dat best heel goed.
Maar hij had al zoveel dingen gedaan in zijn leven, was weduwnaar en had een dochter met wie ik minder in leeftijd scheelde dan met hem. Onze ideeen over een toekomst bleken zover uit elkaar te liggen dat we het niet samen konden rijmen.
Mijn ervaring is dat als je dezelfde visies hebt en hetzelfde in het leven en in je toekomst staat, het helemaal goed kan gaan. Age is just a number. Maar de realiteit is wel dat je in hele verschillende fases van je leven zit. Als dat goed gaat en je vindt een midden weg, dikke prima. Anders wordt het misschien toch een dingetje.
Maar hij had al zoveel dingen gedaan in zijn leven, was weduwnaar en had een dochter met wie ik minder in leeftijd scheelde dan met hem. Onze ideeen over een toekomst bleken zover uit elkaar te liggen dat we het niet samen konden rijmen.
Mijn ervaring is dat als je dezelfde visies hebt en hetzelfde in het leven en in je toekomst staat, het helemaal goed kan gaan. Age is just a number. Maar de realiteit is wel dat je in hele verschillende fases van je leven zit. Als dat goed gaat en je vindt een midden weg, dikke prima. Anders wordt het misschien toch een dingetje.
maandag 13 februari 2017 om 22:40
Kan me voorstellen dat het je doet twijfelen, maar je leert elkaar net (op deze manier) kennen, geniet gewoon en kijk aan of het goed voelt. Mijn man en ik schelen 22 jaar. We merken er bijna nooit iets van. Ik besef me ook dat dat misschien nog gaat komen, maar dan hebben we al een heeeeeleboel gelukkige jaren gehad die niemand ons nog afneemt..... tegenwoordig verliezen veel mensen hun partner jong, dus garanties krijg het toch niet van het leven
Veel plezier!
Veel plezier!
maandag 13 februari 2017 om 22:43
Ik heb zelf zo'n relatie gehad, was leuk en heb er mooie herinneringen aan, maar ben nu met iemand die maar 3 jaar ouder is. Ik zeg niet dat een relatie met een groot leeftijdsverschil niet kan, want ik zie het vaak zat goed gaan, maar je staat aan het begin van een relatie al gelijk voor iets wat een flinke drempel zou kunnen zijn. Was in ieder geval in mijn situatie zo. Maar ik was ook maar 22. Het kan werken, het kan ook niet werken. Geldt voor alle relaties, je hebt er alleen nu gewoon een extra uitdaging bij die je samen moet overwinnen. Tijd zal het leren.
maandag 13 februari 2017 om 22:46
quote:everydaybananapancakes schreef op 13 februari 2017 @ 22:28:
[...]
Ja nu nog wel... over nog geen twintig jaar pensioen, eens zien hoe "jong van geest" hij dan nog is.
Wil je kinderen? Zo ja, wil je jouw kinderen zo'n oude pa aandoen? Eentje die in hun puberteit helemaal niks meer kan hebben? Of misschien wel dood is voor die tijd?
Alle koppels die ik ken van leeftijdsverschil van 15 jaar en hoger (en dat waren er nogal wat) zijn inmiddels allemaal uit elkaar omdat zij volop in het leven stond en hij een oude zeikerd was geworden die nergens meer heen wilde.
[...]
Ja nu nog wel... over nog geen twintig jaar pensioen, eens zien hoe "jong van geest" hij dan nog is.
Wil je kinderen? Zo ja, wil je jouw kinderen zo'n oude pa aandoen? Eentje die in hun puberteit helemaal niks meer kan hebben? Of misschien wel dood is voor die tijd?
Alle koppels die ik ken van leeftijdsverschil van 15 jaar en hoger (en dat waren er nogal wat) zijn inmiddels allemaal uit elkaar omdat zij volop in het leven stond en hij een oude zeikerd was geworden die nergens meer heen wilde.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
maandag 13 februari 2017 om 22:46
quote:everydaybananapancakes schreef op 13 februari 2017 @ 22:31:
[...]
Persoonlijk ben ik geen fan van een grootleeftijdsverschil. Ooit eens een paar dates gehad met iemand die 12 jaar ouders was. Leuke en lieve man, maar ik werd er gek van. Ik kon me, zelfs tijdens het daten, amper gedragen naar mijn leeftijd. Nog voor ik iets deed, stond hij klaar met "vaderlijke wijsheid".
Ik haatte het. Allemaal goed en wel dat je me wilt behoeden, maar jij hebt zelf ook de kans gehad om het zelf te ondervinden, gun mij dat ook...
Natuurlijk is dat maar 1 ervaring. Er zullen ook veel succesverhalen zijn.
Liefde heeft niet veel met leeftijd te maken, denk ik. Maar meer met wat jij verlangt van een partner.
Hoe ouder ik word, hoe belangrijker ik het vind dat mijn man in dezelfde periode is opgegroeid. Dezelfde series, muziek, gebeurtenissen.... Ik weet niet waarom ik dat belangrijk vind, ik vind dat gewoon leuk.
Wie weet vind jij dat "vaderlijk advies" net leuk
[...]
Persoonlijk ben ik geen fan van een grootleeftijdsverschil. Ooit eens een paar dates gehad met iemand die 12 jaar ouders was. Leuke en lieve man, maar ik werd er gek van. Ik kon me, zelfs tijdens het daten, amper gedragen naar mijn leeftijd. Nog voor ik iets deed, stond hij klaar met "vaderlijke wijsheid".
Ik haatte het. Allemaal goed en wel dat je me wilt behoeden, maar jij hebt zelf ook de kans gehad om het zelf te ondervinden, gun mij dat ook...
Natuurlijk is dat maar 1 ervaring. Er zullen ook veel succesverhalen zijn.
Liefde heeft niet veel met leeftijd te maken, denk ik. Maar meer met wat jij verlangt van een partner.
Hoe ouder ik word, hoe belangrijker ik het vind dat mijn man in dezelfde periode is opgegroeid. Dezelfde series, muziek, gebeurtenissen.... Ik weet niet waarom ik dat belangrijk vind, ik vind dat gewoon leuk.
Wie weet vind jij dat "vaderlijk advies" net leuk
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
maandag 13 februari 2017 om 22:50
Ik kan me voorstellen dat het iets is waar je even over nadenkt.
Ik geloof niet dat ik het zelf zou willen, maar liefde laat je niet dwingen. Op zich zijn jullie beiden volwassen. Hoe zit het met je kinderwens? Heb je die? Heeft hij die ook of heeft hij al kinderen uit een vorige relatie? Dat (en nog veel meer) zijn wel zaken om over na te denken.
Ik heb een nichtje van jouw leeftijd en haar vriend is 57. Eerlijk is eerlijk; het is een hartstikke leuke kerel en als je ze samen ziet dan klopt het wel op één of andere manier. Maar het blijft een groot leeftijdsverschil.
Denk er goed over na. Je hoeft niet van vandaag op morgen te beslissen toch?
Succes
Ik geloof niet dat ik het zelf zou willen, maar liefde laat je niet dwingen. Op zich zijn jullie beiden volwassen. Hoe zit het met je kinderwens? Heb je die? Heeft hij die ook of heeft hij al kinderen uit een vorige relatie? Dat (en nog veel meer) zijn wel zaken om over na te denken.
Ik heb een nichtje van jouw leeftijd en haar vriend is 57. Eerlijk is eerlijk; het is een hartstikke leuke kerel en als je ze samen ziet dan klopt het wel op één of andere manier. Maar het blijft een groot leeftijdsverschil.
Denk er goed over na. Je hoeft niet van vandaag op morgen te beslissen toch?
Succes
maandag 13 februari 2017 om 22:50
Ik scheel 16 jaar met mijn man en als je 30 bent dan denk je niet superver vooruit. Althans niet 20 jaar. Dit jaar gaat mijn man met pensioen en ik moet nog 17 jaar werken. Dat soort dingen stond ik toen ik 30 was niet zo bij stil. Plus hij heeft de nodige gezondheids issues (gedotterd, herseninfarct etc) gehad. Hoe sportief en ondernemend hij vroeger was hoe niet meer ondernemend is hij nu jammergenoeg. Ik ga dus meer de hort op met vriendinnen of met mijn dochter. Hoeft natuurlijk niet te gebeuren maar de kans erop is natuurlijk wel groter dan dat je jonger bent.
maandag 13 februari 2017 om 22:52
quote:-Kia-Ora- schreef op 13 februari 2017 @ 22:46:
[...]
Veel, heel veel koppels die ik ken die van dezelfde leeftijd zijn gaan ook uit elkaar.
Niet vanwege het leeftijdsverschil maar om andere redenen.
Vandaag ook weer een schokkende scheiding voor mijn kiezen gekregen.
En die scheelden twee jaar.
Er gaan gewoon veel mensen weer uit elkaar na verloop van tijd.
Kinderen, dat vind ik een goede reden er over na te denken, verder, yolo, geniet van de liefde, of het blijvend is weet je nooit.
[...]
Veel, heel veel koppels die ik ken die van dezelfde leeftijd zijn gaan ook uit elkaar.
Kinderen, dat vind ik een goede reden er over na te denken, verder, yolo, geniet van de liefde, of het blijvend is weet je nooit.
maandag 13 februari 2017 om 22:54
het zou niet mijn keuze zijn, maar je bent oud en wijs genoeg om zelf te oordelen..
was je onder de 21 geweest had ik vast anders gereageerd.
maar wat hangt erbij ?
heeft hij jonge/volwassen kinderen
is die gescheiden ?
dat zou bij mij als ik jou was de overweging maken..
was je onder de 21 geweest had ik vast anders gereageerd.
maar wat hangt erbij ?
heeft hij jonge/volwassen kinderen
is die gescheiden ?
dat zou bij mij als ik jou was de overweging maken..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
maandag 13 februari 2017 om 22:58
quote:Eleonora-1 schreef op 13 februari 2017 @ 22:52:
[...]
Kinderen, dat vind ik een goede reden er over na te denken, verder, yolo, geniet van de liefde, of het blijvend is weet je nooit.Klopt, veel koppels gaan uit elkaar ongeacht de leeftijd. Maar wat ik bij koppels met een groot leeftijdsverschil hoor is eigenlijk altijd dat het verschil in leeftijd uiteindelijk tot de breuk heeft geleid.
[...]
Kinderen, dat vind ik een goede reden er over na te denken, verder, yolo, geniet van de liefde, of het blijvend is weet je nooit.Klopt, veel koppels gaan uit elkaar ongeacht de leeftijd. Maar wat ik bij koppels met een groot leeftijdsverschil hoor is eigenlijk altijd dat het verschil in leeftijd uiteindelijk tot de breuk heeft geleid.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.