Handbagage, schaartje

17-02-2017 13:36 81 berichten
Ik ga binnenkort een paar dagen weg met mijn dochter. Om de kosten te drukken heb ik tickets met alleen handbagage geboekt. Voor de vloeistoffen kom ik daar wel uit, ik gooi mijn remover e.d. wel in kleine flesjes. Maar ik ben in het verleden al nagelvijlen en scharen kwijtgeraakt door overijverige veiligheidscontroleurs. Zou ene klein schaartje met afgeronde punten wel mogen?
Tja... Je neemt wel een risico.

Ik heb afgelopen zomer voor het eerst sinds lange tijd weer gevlogen. Dacht van tevoren alles keurig gecheckt te hebben, maar heb mijn etui niet gecheckt voordat ik die in mijn tas gooide. Gelukkig was ik al totaal niet zenuwachtig voor die controle (wel dus) en werd ik er ook nog uitgehaald. Heb me nog nooit zo dom gevoeld, maar die schaar mocht uiteindelijk mee. Was geen hele grote schaar (geen idee of die onder de 6 cm zat) en met een rond einde. Denk dat dat een rol heeft gespeeld. En dat ze waarschijnlijk zagen dat ik me helemaal kapot schrok.
Schaartje mag gewoon mee. En de douane heeft hier helemaal niets mee te maken.
quote:MrsLady schreef op 17 februari 2017 @ 20:38:

Tja... Je neemt wel een risico.

Ik heb afgelopen zomer voor het eerst sinds lange tijd weer gevlogen. Dacht van tevoren alles keurig gecheckt te hebben, maar heb mijn etui niet gecheckt voordat ik die in mijn tas gooide. Gelukkig was ik al totaal niet zenuwachtig voor die controle (wel dus) en werd ik er ook nog uitgehaald. Heb me nog nooit zo dom gevoeld, maar die schaar mocht uiteindelijk mee. Was geen hele grote schaar (geen idee of die onder de 6 cm zat) en met een rond einde. Denk dat dat een rol heeft gespeeld. En dat ze waarschijnlijk zagen dat ik me helemaal kapot schrok.

Welk risico?

Dat haar schaartje wordt weggemikt?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het gewoon vragen. Waarvoor heb je een schaar nodig?

Ik kan me niet herinneren ooit een schaar ingepakt te hebben, tenzij met de kampeerspullen.
quote:Dragisa schreef op 17 februari 2017 @ 23:42:

[...]

Welk risico?

Dat haar schaartje wordt weggemikt?Yes. Als je zo gehecht bent aan een schaar dat je die niet eventueel daar kunt kopen, vind ik dat wel een risico voor TO ;)
quote:MinkeDeWit schreef op 17 februari 2017 @ 13:40:

[...]

Ik heb heel vaak onverwacht een schaartje nodig. Jij niet?Waarvoor dan?
quote:Ditto schreef op 17 februari 2017 @ 23:40:

Schaartje mag gewoon mee. En de douane heeft hier helemaal niets mee te maken.

Waarom niet? De douane is ervoor dat verboden dingen niet mee het vliegtuig en land in komen (hoe krom soms ook).

Ik weet alleen niet of een schaartje mee mag. Ik zou er een daar kopen.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/bagageregels/
quote:Corona67 schreef op 18 februari 2017 @ 06:58:

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/bagag ... /Duidelijk, een schaartje mag niet mee.
quote:Elfje112 schreef op 18 februari 2017 @ 07:08:

[...]

Duidelijk, een schaartje mag niet mee.Als je goed leest en de lijst met verboden voorwerpen download, kun je lezen dat messen en scharen met een blad langer dan 6cm niet zijn toegestaan. Kleinere schaartjes zijn in veel gevallen gewoon toegestaan, ik heb ze al jaren bij me in de handbagage.
quote:stippensokken schreef op 18 februari 2017 @ 07:33:

[...]

Als je goed leest en de lijst met verboden voorwerpen download, kun je lezen dat messen en scharen met een blad langer dan 6cm niet zijn toegestaan. Kleinere schaartjes zijn in veel gevallen gewoon toegestaan, ik heb ze al jaren bij me in de handbagage.Hm, ok. Ik vraag me af waarom je het risico zou lopen.
quote:Elfje112 schreef op 18 februari 2017 @ 07:36:

[...]

Hm, ok. Ik vraag me af waarom je het risico zou lopen.Ik zie het niet als risico. Het 'ergste' wat er kan gebeuren is dat ze 'm afpakken. Zo'n klein schaartje kost hooguit een euro en in mijn geval (hobbymatig) is het vaak heel handig om bij me te hebben.
quote:stippensokken schreef op 18 februari 2017 @ 07:49:

[...]

Ik zie het niet als risico. Het 'ergste' wat er kan gebeuren is dat ze 'm afpakken. Zo'n klein schaartje kost hooguit een euro en in mijn geval (hobbymatig) is het vaak heel handig om bij me te hebben.Klopt idd. Ik neem ook altijd een schaartje mee, maar dan in mijn koffer.
quote:Filee schreef op 17 februari 2017 @ 19:06:

Zowel een schaartje als aansteker als pincet is bij mij nog nooit door de beveiliging gekomen.Ik weet niet wat voor extreme pincet jij hebt, maar ik heb standaard een pincet in mijn handbagage. Nog nooit gedoe over gehad. Ook niet naar jouw land.
quote:Elfje112 schreef op 18 februari 2017 @ 06:47:

[...]

Waarom niet? De douane is ervoor dat verboden dingen niet mee het vliegtuig en land in komen (hoe krom soms ook Omdat je de douane pas tegenkomt als je Nederland weer in komt, in de reclaimhal dus, waar je je koffer van de band haalt. Douane heeft nogmaals helemaal niets te maken met de security check waar we het hier over hebben. Die is namelijk vóórdat je gaat vliegen.
Ik zit me af te vragen waarom je geen haarwax mee mag nemen. Wat kun je daar voor akeligs mee uithalen dan?
quote:Katalina schreef op 18 februari 2017 @ 13:40:

Ik zit me af te vragen waarom je geen haarwax mee mag nemen. Wat kun je daar voor akeligs mee uithalen dan?Nog nooit problemen mee gehad, zolang de verpakking maar onder de 100ml blijft en on een plastic zakje zit.
quote:Katalina schreef op 18 februari 2017 @ 13:40:

Ik zit me af te vragen waarom je geen haarwax mee mag nemen. Wat kun je daar voor akeligs mee uithalen dan?Je kunt er bommen mee maken als er iets anders in vermengd zit
Ik zit me het volgende af te vragen: Kun je niet in het land van bestemming een schaartje kopen? En dan vlak voor vertrek weggooien?

Ik had een keer zonnebrandcrème vergeten. Die heb ik gewoon in het land van bestemming gekocht en voor vertrek ook in het hotel achtergelaten waar ik verbleef.
World of Warcraft: Legion
quote:Phaedra__ schreef op 18 februari 2017 @ 13:41:

[...]

Nog nooit problemen mee gehad, zolang de verpakking maar onder de 100ml blijft en on een plastic zakje zit.

Hm oké. Iemand schreef dat ze het moest afgeven, misschien niet goed verpakt dan ofzo of te grote verpakking.

Lijkt me niet echt gevaarlijk spul haha.
quote:Filee schreef op 18 februari 2017 @ 13:43:

[...]

Je kunt er bommen mee maken als er iets anders in vermengd zit Haha echt? Nja ze kunnen overal bommen van maken tegenwoordig
quote:Katalina schreef op 18 februari 2017 @ 13:45:

[...]

Haha echt? Nja ze kunnen overal bommen van maken tegenwoordig Precies. Daarom moeten de verpakkingen onder de 100ml blijven. Dan valt de "schade" mee
Zoals anderen, vraag ik mij ook af, waarvoor je een schaar(tje) zou willen meenemen.

Wat is het dat je er regelmatig een denkt nodig te hebben?
Wenkbrauwen bijknippen, nagels knippen, etiket uit kleding knippen, draadje van kleding knippen, ik gebruik best vaak een schaartje.
quote:Kootsies schreef op 18 februari 2017 @ 14:04:

Wenkbrauwen bijknippen, nagels knippen, etiket uit kleding knippen, draadje van kleding knippen, ik gebruik best vaak een schaartje.Ze gaat 4 dagen weg. Ik denk dat ze het overleven zonder schaartje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven